- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- ASUS ROG Ally
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Milyen házat vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
gp Idén is számos friss bejelentésre számíthatunk a cégtől.
-
Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
ph Az AMD új, Ryzen AI 300 sorozatára épül a most bemutatott, 16 hüvelykes, rendkívül vékony noteszgép.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
robertka
tag
válasz darvinya #32017 üzenetére
Volt már olyan, hogy álltam a pirosnál és akkor is előjött üresben. Esetleg elküldöm a szervíznek akik cserélték 1 év garit kaptam rá.
Viszont az érdekes hogy amikor kiállok a garázsból akkor ott lenne nyomaték átvitel jobban mert elég meredek. Esetleg van ötleted, milyen tesztel mehetnék előrébb? -
robertka
tag
válasz darvinya #32024 üzenetére
Üresben álltam a pirosnál gázadás nélkül. Megcsináltam amit írtál de indítás után nem volt hang, pedig már mezítláb figyeltem minden pedált
Kivettem a rádiót mert arra gyanakodtam, hogy esetleg valamilyen fűtés terelő lamella rugója vagy ilyesmi adja a hangot. Garázsban járattam 15percet de nem jelentkezett a hang, meg meg indítottam egyesben mindig újra kuplungozásokkal meg tolattam is de akkor sem. ritkán használom a kocsit kb kéthetente így még nem tudtam megfigyelni. -
robertka
tag
válasz darvinya #32026 üzenetére
Pont tegnap előtt emeltem fel mind két oldalt és forgattam meg, hogy van e valami baja abszolút nem fogott semennyire illetve mostanában nem is húztam be a kéziféket és sebességben sem hagyom mert sík a terület. Lehet, hogy a bowden csak egy része akadt meg vagy ilyesmi?
-
őstag
válasz darvinya #32042 üzenetére
Ugyanmár.... Ha nem tapasztalatból írod, akkor mi alapján tudod, hogy nem normális?
Amióta megvan az autó hallom ezt a hangot (ami nem kattogás) és minden rendben vele. Ez egy self test, teljesen normális dolog, hiszen nem minden selftestet tud megcsinálni álló pozícióban, mert amíg nem gurul az autó, addig nincs infó az abs jeladóktól."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz darvinya #32075 üzenetére
Párszor talán lazítható, de hosszú távon nem tesz jót neki, főleg a nagyobb tartományban. Nem hiába van feltüntetve a terhelés iránya a normálisabb nyomatékkulcsokon. Hidd el, pár száz járt és még mindig jár a kezemben, szóval tapasztalatból írom
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32078 üzenetére
Igazából a rugóknál általánosságban véve van egy menetszám, meg egy hossz. Ha erőhatás éri, ami ezt a hosszt befolyásolja, akkor az anyag elkezd fáradni. Minél több időt tölt a rugó az alapállapotán kívül, annál jobban deformálódik, gyengül, végső pillanatokban el is tud törni.
Az, hogy ez mennyi erő hatására és mennyi időbe telik, függ a rugó anyagminőségétől is, meg a rugószál átmérőjétől is.
Szóval kellő idő után, és akár egy nyomatékkulcsban lévő rugó is deformálódhat. Nem véletlenül kell időközönként (általában évente) kalibráltatni az ilyen eszközöket, ha az termékgyártásban vesz részt, az ISO szabványnak való megfelelés megkívánja. -
oliwire
őstag
válasz darvinya #32080 üzenetére
Amit te mondasz, hogy "túlméretezik", azt mérnöki szavakban biztonsági tényezőnek hívják, ami minden szerkezetnél benne van, hogy az előírt maximális megengedett Nm/kg/N értékek felett +1 Nm/kg/N stb.. ne törjön/hajoljon el azonnal.
Ez az érték változik, felhasználói területtől is. Pl a liftek feltüntetett max 800 kg-os teherbírásánál valószínűleg 1600 kg-nál sem fog leszakadni, csak letilt, hogy nem hajlandó emelni semmit.
Viszont ahogy kcsa kolléga is mondta, élettartamon úgy tudsz nyújtani, ha terhelést leveszed a rugóról, és alapállapotban hagyod létezni, míg nem használod.
Autóknál igazából hosszú nem használás után ezért szedik le a kerekeket és teszik a megtámasztási felületre, bakra, hogy a gumikat és a rugókat tehermentesítsék.Minden anyagnak van statikus és dinamikus igénybevétlelre egy fáradási görbéje, és ez alapján tervezik meg az alkatrészeket, hogy mennyit bírjon.
Ja, és deformálódás alatt nyúlást is értettem, mert vannak rugók, amik nem összenyomásra vannak tervezve, hanem nyújtásra.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32083 üzenetére
Laprugóknál én inkább hajlításra való tervezést mondanék, mint nyúlásra, ott nem nagyon nyúlik semmi, ha laprugó alatt te is ezt érted:
A spirálrugóknál nem értek egyet azzal az állításoddal, hogy kiengedve sokáig pihentetve, majd utána újra terhelve törés lesz.
Ezt a logikát követve ha a raktáron pihen sok ideig a kocsiknál használt spirálrugó, ami ugye ott terheletlen állapotban van, beszerelés után már törhet is.A maximális megengedett terhelési érték +1-nél meg csak példát mondtam, nem az volt a lényeg.
A biztonsági tényező volt ott a lényeg, 1-nél mindig nagyobb szám, ami durván annyit jelent, hogy ezzel szorzod be a tervezéskor figyelembe vett terhelést, igénybevételt és erre a tervezed meg a szerkezetedet. -
oliwire
őstag
válasz darvinya #32087 üzenetére
Még mindig nem vagyok meggyőzve ezzel kapcsolatban teljesen. Anyagismereti tudásomnak mond ez ellent, hogy egy rugó terheletlen állapotban (rozsdásodást most nem figyelembe véve) hosszú idő után magától tönkremenjen.
De ha mégis így van, akkor mennyi idő, ami után kuka a rugó?
Ha havonta egy órára összenyomom a megfelelő erővel, akkor edzésben tartom és tovább tárolható?
Feltúrtam a netet, magyar és angol kulcsszavakkal, de ilyen hosszú idejű tárolásból eredő kockázatokat nem találtam az autó rugókkal kapcsolatban.
Tudnál ezzel kapcsolatos normális forrásból lévő szakirodalmat ide küldeni? -
erdey_a
őstag
válasz darvinya #32090 üzenetére
az ér, ha én végzett tanár vagyok, másfelől pedig egy kovácsgyár vezetője voltam?
(laprugót nem kovácsoltunk)Az állításod, hogy a terheletlenül sokáig tárolt rugó használatba vételt követően, azonos körülményeket feltételezve hamarabb eltörik, mint egy új, igaz. De az a sokáig az nem 1-2 év, amíg a unix polcán pihen, hanem - anyagtól, alakítási módtól függően - 10-100 év
Kivéve, ha radioaktív sugárzásnak volt kitéve, mert akkor annyi neki[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
őstag
válasz darvinya #32078 üzenetére
Oli megválaszolta. Ökölszabály a nyomatékkulcsoknál, hogy mindig tehermentesítve tároljuk.
Nem egy és nem két olyannal találkoztam amit úgy kaptam meg, hogy az adott értéken volt tárolva és ugye a folyamatos terhelés miatt történik az amit Oli is írt, hogy gyengül, deformálódik. A százalékok amikről korábban írtam, az ISO 6789 által megengedett, amiről Oli is írt. Kritikus helyeken félévente szokták őket kalibráltatni."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32111 üzenetére
Nem azért írom hogy fölösleges vitát indítsak, de szvsz erős általánosítás volt a szerelő részéről, amikor minden gyártó minden szériájáról kijelentette, hogy azok márpedig új állapotukban már eleve rosszabbak mint egy tizen-huszonx éve terhelés alatt lévő gyári rugó.
Én cserélni fogom idén az enyémet (ha el nem visz a covid.. )szerk: @radi8tor
Nem kadett az hanem kadét. (ha már lingvisztika) (és nem fokhagyma hanem foghagyma volt eredetileg )[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32141 üzenetére
Elég hosszú lista lenne egy felsorolás a mk1.5 turnier Fókába építhető hátsó spirálrugókról. A Ph fórummotor fél napra lefagyna.
De ha szerinted ezek mind egyformák és egyformán szaharok.. ebből kiindulva minden 5%-os sör is tökegyforma. Legyen hideg és olcsó, a többi nem számít. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32144 üzenetére
Azt kapom, amit rendelek. Általában. (értsd: eddig kivétel nélkül mindig így történt) Ez egy sztahanovista webshop.
Most néztem rá, jövő hét szerdára elérhető spirálrugók mk1.5 Focushoz:
Bilstein, KYB, Monroe, Magnum, Lesjöfors, Kamoka, gyártónként többféle is.
Jövő hét szerdára. Azaz jövő hét szerdára. Nem kell éveket várni. Ez nem Trabant Limousine és nem 1970-et írunk. -
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32152 üzenetére
Szerencsére egy nevesebb gyártó figyel arra a kényes egyensúlyra ami az alacsonyabb minőséggel elérhető többletprofit és az ugyanebből az alacsonyabb minőségből származó presztízsveszteség között fennáll.
Ez egy Eibach reklámfilm
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32155 üzenetére
Ne túlozzunk azért szerintem ennyire
Jó az 5-10 évnek is, nem véletlen a legtöbb autógyártónak eddig tart a garanciája az autóira.
2-3 évet a mobiltelefonokra szokták mondani.Szerintem ne erőltessük már ezt a régen minden jobb volt témát, én jobban bíznám az életem egy mostani új fél éves lengéscsillapítóra, rugóra a közép-felső kategóriából, mint egy 22 éve használatban lévő rugóra.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32162 üzenetére
Jó reggelt!
Amit írtam és idéztél: irónia volt.
Nem jutunk közös nevezőre, mert a kérdés sokkal összetettebb, a humán faktort eleve nem lehet kiküszöbölni és a hamisításról még nem is beszéltünk.
A világ teljesen kaotikus, ezen a káoszon úszunk keresztül amíg élünk. Szabályok csak az emberek fejében léteznek. -
troll81
addikt
válasz darvinya #32184 üzenetére
Volt 55napos olajcsere 12.500km rel az mk1 focusban.
Oliwire
Azért éves 40.000 km felett már jóval több karbantartás kellene, és kopó alkatrészek cseréje.
Anyit ehhez a karbantartós kopássos dolgokhoz hogy nem mindegy hol megy az autó
Általaban pályázók jó aszfalton így kevesebb kopás jön. Függ attol ki használja a kopás normális. Ha mész sokat előbb kell cserélni mindent ez természetes.
Az s max jelenleg téli olajon gurul,(kopast szemmel tartva használjuk) de ha jön az idő cserélem. A egy haza oda vissza kB 4-4500 km.
Ha jól tartod az autód szerintem nem csak egy darab vas szintjén, akkor általában jól működő munkakapcsolat jön létre.
Ez eddig be vált nekem.
235k val vettem 5 éve 402k van benne..
Es naponta megy -
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32202 üzenetére
Ha 5x tankoltál 33 litert, az 165l.
Ha a fenti fogyaszási határokat nézzük, amit írtál, az 5,5-től kezdődik. Ezzel számolva ennyi üzemanyagból 3000 km-t tettél meg maximum.2.8l csak akkor hihető, ha az 5900 km- végig lefelé gurulva a dombról tetted meg
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32202 üzenetére
Ezért célszerű kártyával fizetni a tankolásokért, a kártya forgalmát pedig a megfelelő mobilappal nyomon követni.
Egyébként mindegy, nem az én autóm, nem az én pénzem.. De ismét ott tartunk hogy örökre itt marad a fórumban a legendás, 2.8l/100km benzinnel eljáró Escort története. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32209 üzenetére
Szó sincs csodaappról. A szögegyszerű, a számlavezető bankod által is (valószínűleg) felkínált, a számlád forgalmát követni tudó appra gondoltam.
De egyébként (ismét) mindegy..
Egy 20+éves benzines autóról csak olyasvalaki ír hatezer kilométerre vetített 2.8l/100km átlagfogyasztást, akinek 1/: fogalma sincs az egészről 2/: feltűnési viszketegségtől szenvedő trollface.De biztos vagyok benne hogy a futott kilométerre tankolt benzin mennyisége már sosem fog hitelt érdemlően napvilágra kerülni. Mert csak.
És azt sem értem mi a faxért túráztatom magam érdektelen baromságokon.
Karalábét kell enni nyersen. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32215 üzenetére
Csányi Csanyi bácsiék például mindjárt két alkalmazást is nyomatnak. Smartbank és Simple.
Persze lehet hogy nem ótépés vagy, de 2021ben már esélyes hogy más bankoknál is találsz ilyesmit.
De (ismét) mindegy. A tankolt literek számához már nem fogunk közelebb kerülni, azt látom. -
A Zéé
addikt
válasz darvinya #32267 üzenetére
Kettőstömegű, kuplunggal, kinyomóval együtt volt 270k. Mint mondtam is, annak az ára már viaszajött. Ha kell esetleg 4 porlasztó, az megint kb. ennyi lesz (80k körül van a felújított darabja), kb. jövő ilyenkorra megint meglenne üzemanyag oldalról az ára, ha esetleg cserélni kellene, de egyelőre nincsenek jelei. Ez még messze van azért a milliós tételtől.
DPF-em nincs, nagynyomású szivattyú meg a benzinesben is van. Szóval, az sem dízel specifikus.Just a simple Lineman...
-
flymi
addikt
válasz darvinya #32308 üzenetére
Csináltam egy videót mikor hazaértem de a kutya beleugatott meg fújt a szél, lehet megpróbálom holnap újra felvenni az ominózus hangot csakhogy holnap is melózok, nem tudom mikor jut idő feltölteni a videót, de igyekszem.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fotók, videók mobillal
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Xbox 360
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Futás, futópályák
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen