- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Androidos tablet topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Léghűtés topik
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #145705 üzenetére
Eleve a musical-műfajjal szemben szigorú vagyok: a fülbemászó dalok/zenék nélkülözhetetlenek, de eddig nálam csak a Grease tudott egyenletesen élvezhető repertoárt felmutatni.
A többi (híres) darab max egy-egy slágert, rengeteg lagymatag litylöttyel higítva.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz pohár #145708 üzenetére
Nem jött be (asszem írtam is róla anno).
#145707 rjg:
A Hair-ben van pár fülbemászó dal, de igazán nem fogott meg az sem (maga a sztori sem, a szereplők sem, egyedül a legvége tud meghatni, mikor a ).másik száll fel a gépre #145709 paatrick:
Ahaa, te most az adott felvételről írsz, ha jól értem...?
Mert én ez alapján magáról az egész (akárhányszor előadható) konstrukcióról
"Díszletek, jelmezek, koreográfia kb ilyen ahogy esik úgy puffan. A történet zavaros, ha nem lenne az elején a felvezető szöveg nem értenéd mit látsz. Színészkedés alig van"
"az alkotás kora szerint értelmezed akkor se volt kiemelkedő."
Itt a kor azért számít, mert extra jelentőséget (üzenetet) hordoz: elnyomás alatt sem tudtak megtörni: megmaradtunk (kb.) annak, akik voltunk - ez nettó politikai öntudat-üzenet értékű, ami felemeli a maga helyiértékéről sokkal jelentőségteljesebbé (és itt tartunk most: művészileg kritizáljuk a művet az akkori jelentés nélkül, mert mi most, itt tekintjük/tekintenénk meg - szórakozás céljából)."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Elég hatásvadász rendezés, de a téma önmagában letaglózó, szóval mondjuk úgy, hogy filmként nem, történetként viszont eladja magát.
Könyv (memoár) alapú adaptáció: vörös khmer uralom egy kislány szemszögéből.The Killing Fields (Gyilkos mezők)
Jó rég láttam, mit mondjak, megmaradt... Egy ideje terveztem újranézni, most került rá sor: még mindig működik. Szerintem filmként jobb, mint a másik, de mindkettőnél a tragikus történelmi háttér jelenti a lényeget.
#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
Jumanji: The Next Level (A következő szint)
Szerintem ugyanazt hozta, amit az előző rész: bárgyú sztori, gagyi kalandfeeling, laza szórakoztatás. Az akciójelenetek nagyon túltoltak és ásítósra sikeredettek lettek (ész nélkül rohanunk,
...), a többi jelenet (a filmet bevezető lassú szenvedést leszámítva) szerintem működött a szintjén. A karakterek interakciói és (ön)reflexiói egész korrektek. Jól elröhögcséltem, simán nézhető így péntek este..úgyis megússzuk
A színészek...hát mindegy, de a veteránok szereplése jó volt (azrövid talán kevésbé).utánzásuk
De a a végén...jaajjjcliffhanger #értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Szabadság – egyesült Európa
Érthető-kivehető (vagy befogadótól függően sejthető) a háttérben húzódó gondolat, de összességében a konkrét film nem ad egy átütő erejű élményt, mert nagyon közvetetten tud „kommunikálni”.
"Nincs" egyesült Európa – himnusz ide vagy oda. Egyének saját világfelfogással, életutakkal, tradíciókkal, múltakkal, jelenekkel, problémákkal, reményekkel, jövőkkel léteznek, akik a szónoklatokban előadott intézményes Európát „megkerülve” a mindennapokban váltják valóra a reálisan megvalósítható egyesült Európát. Baráti, kollegiális, szerelmi kapcsolatok szintjén összefonódnak, át- meg átfonják egymás révén a távoli közösségekből érkező egyének a valóság szövetét, a múlt-jelen-jövő folyamatosságát. Ez az elérhető, egyesült Európa már 100+ éve is létezett: Erdélyből Párizsba, Szicíliából Londonba menni, körbenézni, tanulni, dolgozni, letelepedni - megélni a szabad Európa valóságát nem a jövő, hanem a mindenkori lehetséges jelen döntései jelentik. Ölhetjük, kizárhatjuk egymást, de be is engedhetjük egymást kölcsönösségre építve. Innen nézve prófétainak tűnhet a film: aktuális volta ma roppant szembetűnő a napi csörték okán. A Vasfüggöny leomlása utáni egyesülés máig nem beteljesedett mozzanat. A szabadság álomképe elérhető közelségbe került, de mint a délibáb tovatűnni hajlamos. Azonban ezt már a többi rész tárgyalja.
Az első epizódban látott konkrét karakterdráma nem tud olyan élettel teli, érdekes és tartalmas lenni, mint a mögé vetíthető gondolatfolyam: egy vászon csupán, amire festhetünk a megjelölt témán belül kiteljesítve alkotói mivoltunkat. Leginkább az az oka, hogy az egyén belső gúzsba kötöttségét nehezen tudja eladni: lassú merengést, ténfergést-vívódást követhetünk figyelemmel.Egyenlőség – bevándorlás és jogrendszer
Megérkeztünk az átjárható kontinens problematikájához. Nemcsak lehetőséget rejt, hanem megannyi leküzdendő kihívást is. A célország nyelvét, kultúráját, törvényeit, tehát a beilleszkedéshez szükséges alapfeltételeket illik elfogadni. A boldoguláshoz persze ennél is többre van szükség. Felvillannak a leszakadók és az ügyeskedve előre jutók „kasztjai”. A populista szólamok szerinti egyenlőség utópiája sosem volt realitás: mindig is voltak jobb és rosszabb helyzetben lévők, ahogy voltak gátlástalan törtetők és pórul járt tisztességesek. De ez csak az anyagi szint. Az egyenlőség kifejtése az egyén szintjéről az emberközti, magasabb dimenzió felé mozdul el.
A konkrét történet itt kicsit markánsabb: több cselekményt érezni, kicsit jobbak a karakterek (bár a feleség nem igazán kiismerhető). A kulcsmozzanat a szeretet tisztasága, mely itt valamely . Hőseink sem tudjákokból nem valósulhat meg . Az egyenlőség nem anyagi szintje a két ember közti őszinte tisztelet, mely egymás javára irányul. Becsülni, szeretni a másikat, de semmiképp nem bántani. Enneka miértjét, de csak vergődve küszködnek egymás vonzáskörében – bántva egymást. Ez pedig a boldogság gátjaként szolgál egy félresiklott kapcsolatban követhetjük az epizód során, miközben tökéletlen baráti, testvéri viszonytorz bukását .oldja a kilátástalanságot Testvériség – társadalom
Bűnös egyének közössége. Titkok, egymás (nem) ismerete, idegenek forgataga, kerülgetni, megtűrni, elfogadni, szeretni egymást. A közös élettér, melyen osztozunk tőlünk, általunk válik azzá, amellyé tesszük: otthonos közeggé, nemzetté, elidegenedett és feszélyező térré, háborús zónává.
Felelősségünk van embertársaink felé az esetlegesen rendelkezésre álló információk birtokában vagy anélkül.
A konkrét történet (illetve a trilógia maga) a 90-es években játszódik, még nem jellemző, hogy a neten mindenki elér mindenkit, és hogy a „mátrixban” éljük az életünket. De a megismerhetjük egy kis kör titkait, viszonyait, karaktereit, miközben egymás véletlenszerű elkerüléseinek lehetünk tanúi. Jellemző továbbá a mobilitás, így a távolsági kapcsolat félvalósága nem elégíti ki anyugdíjas bíró hobbijának köszönhetően , aki így az egyéni szintet, a köztes kapcsolati szintet, valamint a történet által a tágabb társadalmi-közösségi szintet is képviselheti.főhőst
A legdidaktikusabb rész a trilógiából egyértelműen a harmadik epizód, hiszen összegzést, betetőzést képvisel.Összefoglalóan: az első rész a legmonotonabb élményt nyújtja, de ez „szerepéből” adódik, a másik kettő érdekesebb forgatókönyvvel, karakterekkel bír. Szépen kifejlődve ábrázolja a legkülönfélébb egyének mibenlétét és sorsát, miközben a különbözőség általános egységességgé tud válni: a társas lénynek teremtetett ember portréja rajzolódik ki egy anyagi világ struktúrájában, melynek keretei közt boldogságot és valamely értelmet keresünk, miközben a legkülönfélébb mesterséges (intézményes) struktúrák működtetésével bajlódunk megélhetési szinten. A társadalom alanya, Európa polgárai nyernek teret, hogy meggyőződhessünk róla: a 90-es évek kelet-európai egyénje sem különbözik olyannyira a nyugat-európaitól, ahogy egyikük sem a maiaktól. Az vesse az első követ, aki bűntelen, miközben vétkesek közt cinkos, aki néma: fogós feladvány, avagy az élet-keresztrejtvény a transzcendencia halvány árnyékában (fényében?).
Köszönöm perempe-nek, hogy felhívta figyelmemet Krzysztof Kieslowski-ra
#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz RetepNyaraB #145887 üzenetére
Gondolom azért, mert jó vitaalapot szolgáltat, mely vitát Európáról ugyancsak aktívan folytatnak a kelet-nyugati (immáron) tagok...
A Veronika kettős életét és a Tízparancsolatot is megpróbálom. Előbbinél gyanús, hogy a Jake Gyllenhaal-féle Ellenséghez hasonló fura film lesz[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
La double vie de Véronique (Veronika kettős élete)
Ez a film kifogott rajtam. Részletek megragadhatók, de ezt leszámítva - úgy vélem - vagy ráérez a néző vagy se kép, se hang: nem tudja meg, mit néz.
Lassú, de nem mondanám unalmasnak - viszont nem akar összeállni. Képileg nem rossz, zeneileg pazar, a színészek jók.
Valaki megfejthetné... Bevállalós művészfilmrajongók előnyben.Szerk: izgalmas, hogy vissza-visszatérő motívumok, "szimbólumok" (mellékfigurák, zenék) fedezhetők fel a rendező filmjeiben, így a Három színben csakúgy, mint ebben vagy a Tízparancsolatban.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
The Green Knight (A zöld lovag)
Először is sikerült egy Hobbitot nyomnia az alkotóknak: egy 4,5 oldalas szösszenetből két órás vontatott "sztorit" duzzasztottak.
Ez a kisebbik gond, mert az problémásabb, hogy elég laza adaptációról van szó, ami aránytalanul "építkezik", így majd' két óra telik (karakterfejlődés nélkül ), majd az utolsó kb. 5 percbenantipatikus hősünk csetlik-botlik, ténfereg, és egyszer sem tudsz drukkolni neki , hurrá...nyom egy Dr. Strange-t, és megvilágosodik, hogy csak egy út járható
A mellékkarakterek is majdhogynem lógnak a levegőben, mert kb. lényegtelenül érdektelenre írták őket, ami egy elég rossz döntés (legalább a környezet lehetne markáns viszonyítás alapja, de kevés teret kapnak, stb.).toporgó-(anti)hősnél
A szokásos divatokon (kvótacast, becsempészett klímapropaganda, a király - Disney-t megidéző - kiherélése, stb.) túl tudok lépni, mert nem ezek miatt nem tetszett a film, hanem a forgatókönyvben nem látom sem a tanító célzatú mesét, sem az egyedi víziót.
Technikailag jó: látványos, zene hangulatos, csak ez így egy klip az MTV-n...
Kár érte.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
válasz eeXaa #145977 üzenetére
Akkor világosíts fel (igen, ki kell fejteni, tehát hosszabb írást igényel)...
Amúgy van egy félmondata ("aztán azokból a borítókból elképzeli az egész történetet."), amiben benne van, hogy nem fejt ki semmit, hanem a nézőre bízza, tehát olyan impresszionista mű, amiről már korábban csevegtünk...
Másrészt van egy másik mondata ("De azért meg lehet találni a mi időnkben is azokat az embereket, akik a dicsőségért feláldozzák a jövőjüket."), ami meg tipikus zagyvaság, mert Akhilleusszal veti össze, de Gawain fejlődéstörténetét sűrítő tanmesénk nem épp erre helyezi a hangsúlyt, hanem, hogy megérik, felnő a "legendák" sorához, társaihoz, a lovagi eszményhez, a férfiléthez (bátor, gerinces, felelős, becsületes, tisztességes).
Ezt a változást viszont pont ugyanúgy a nézőre bízza a film, ahogy a klasszikus eredeti szösszenet is: a keretet felmondja, a többit beszéljétek meg egymással (de ehhez minek két órányi játékidő? költői kérdés)..."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Lovely, Still (Míg élünk, szeretünk)
FIGYELEM: az imdb (cast) extradurván spoileres a film történetét illetően!!!
Ezért itt egy port.hu-s linkRobert magányos öregúr, egy nap, nem sokkal karácsony előtt, találkozik egy hölggyel, akivel randevúzni kezd, kibontakozik romantikus énje, csupa "giccses" idill, amikor...
Kellemes 7-esként csordogál, jó színészek (Landau és Burstyn is kiválóak voltak), kedves történet, végre nincs főgonosz meg világpusztító terv, meg csihipuhi, csak két ember szeretne még valamit az élettől - és egymástól - a hátralévő időben. Bájos, esetlen, őszinte családi mozi. Aztán ugrik 8.5-re...
Én bátran ajánlom#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Forró vizet a kopaszra!
Ez bejött. Szürreális-tömény diagnózis a konszolidált szocialista emberről és társadalomról egyaránt. Nem harsány, de nagyon ül, és roppant telitalálat, ahogy ...körbeér az ív
Megdöbbentő, hogy mennyi durván rendszerkritikus film elkészült...Tizennégy vértanú
Rövid epizódokból rajzolja meg a szabadságharc lefolyását pár meghatározó állomást megragadva, a vértanú hadvezérekre koncentrálva.
Funkciójának (megemlékezés) tökéletesen megfelel, nem látványos, valószínűleg kis költségvetésű, de figyelemfenntartó, jól megírt mű, tele nagy színésszel, szóval tetszett.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Pitterix #146298 üzenetére
Én úgy tudnám megközelíteni ezt a filmet, hogy meg lehet nézni, de minek? Teljesen súlytalan, több ponton szánalmas (autósüldözés, verekedések), többnyire közönyös (sztori, színészek)...
Másképp megfogalmazva: Kate=Jolt, csak a másik Kate (Beckinsale) jobb
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Pitterix #146304 üzenetére
Ez nem műfaj kérdése, hanem terméké - a sivár gagyival nem tudok dűlőre jutni. A fő karakternek nincs egyénisége (konkrétan karaktere), tökre nem érdekel, minek izguljak érte..., a sztori a legklisésebb sablon bármi "fűszer" nélkül, az akciók hiteltelenek (mármint olyan értelemben, hogy a karakter(ek)nek nem hiszem el, hogy ezt így tenné,/tudja/stb.) és nem szórakoztatók. A látvány meg a zenei háttér elment, de nem menti meg a többi részét.
Hogy nem műfaj kérdése: a 3 days to kill, Az utolsó cserkész, A könyvelő, a Sebhelyek, a Die Hard 3, a Payback, a Wild Card, a War, stb. stb. - egyáltalán nem hibátlan műremekek, mégis - mind karakteres, szórakoztató "blődségek", amiket újra is szívesen nézek, nemhogy egyszer...
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Sikoly 1-2-3
Kedvet kaptam (vagy inkább erőt - már egy ideje újrázni akartam pár régi filmet, és paatrick lelkesedése magával sodort ), így lenyomtam e trilógiát (a 4. részt sose láttam, nem mertem bevállalni). Az első rész kb. beugrott, a másik kettő totál feledésbe merült, így legalább "volt min izgulni".
Összességében nem tekinteném szorosan vett horrornak, inkább véres "szórakoztató trashnek". Hangulatát folyamatosan oldja a saját magát komolyan venni nem akaró kitekintés és önreflexió, amik a is megalapoz.mindenkori gyilkosok csetlés-botlásában (esnek-kelnek, ütik-verik őket ) és a zsánert érintő meta-szövegkönyv
Ezzel együtt igen durván erőszakos és halálszagú darab, még ma is.
A főhős nem igazán fejlődőképes a széria alatt (szemben , vagy akárLaurie Strode-dal a Halloweenből, aki egy erőd-csapdát kreál ), sőt a harmadik rész tetőfoka, hogy egySarah Connorral, aki tudatosan edzi-képzi magát ...senkiföldjén álló, egyedül lakott "üvegházba" költözve ütögeti a riasztó kódját, hátha megvédi
Ezzel párhuzamosan behoznám a Freaky-t, ami hangulatra/vérengzésre ugyanazt képviseli: laza szórakoztatást, mintsem rettegést, és tök jól reagálja le az abszurditást, amikor a ...hegyomlás Vaughn-karakter - mint egy papírfalon - átsétál az orra előtt becsukott díszlécajtón(?), amitől oltalmat remélt az üldözött préda Eközben következetlenül cuki, ahogy
.minden epizódban ölik-szeretik egymást a mellékhősök, a sheriff és a riporter párosa. Minden rész elején marakodás, a végén összeborulás
A gyilkos karaktereket viszont "ügyesen" (persze tök erőltetett, de a filmen belüli logikának megfelelően) gondolták ki ( ).a családi afférok így átvezetőként szolgálnak a részek között, melynek gyújtópontja Sidney anyja
Szóval blődli limonádé, komolyanvehetetlen, de erőszakosságában valahol a paródia és a horror közt megleli helyét félúton, és egyfajta egyedülálló frissességgel tudott továbbélni... Nem tudom, mit akarnak a következő epizóddal, melyben , de Wes Craven hiányozni fog belőle... (Lehet a negyedik részt mégis meg kéne nézni.)ismét visszatérnek az eredeti karakterek A függetlenség napja 1-2
Ez is újrázás áldozatává vált, és sajnos azzal kellett szembesülnöm, hogy nagyon eljárt az idő az első rész fölött: mind látvány (olyan hatást kelt a légi jeleneteknél, mint egy 50-es évekbeli film autós jelenete a vetített hátterével - kiugrik a cselekményből és mosolyra késztet), mind hangvétel tekintetében (itt a naaagy amerikai hőskultuszra gondolok, melyet ma ők maguk is temetnek...).
Esélytelenre írt forgatókönyvi szituációból pár egysoros közt - ... mese lett a vicces sci-fi akciódráma."amerika kapitányok" vezetésével - megmentik a civilizációnkat a már nemlétező haderőkkel egy létszámát és technikai fejlettségét tekintve is abszolút győztes ellen
A karakterek még működnek a maguk keretei közt, de a történet maga már nem.A második rész teljes aránytévesztés (az első rész fokozása a lehetetlenség határáig), mind a
, mind a karakterek pozícionálásával: példáulbolygón landoló harmadbolygónyi űrhajóval, a szétfúrt földdel, ezek túlélésével (múlt-vázolás nélkül). Ez furcsa volt.Hiller fia és Levinson közt vártam volna azt a kapcsolatot, amit inkább Morrisonnal erőltettek
A sztori meg ugyanolyan agymenés, mint az elődje.abszurd-happy endes
Látványra viszont korszerűsödött, csak hát ez kevés...
Kár értük, egyik esetben szép emlék foszlott szét, másik esetben esélye sem volt.Töprengek a Mátrixon, de szerintem elnapolom, a folytatás úgysem érdekel.
#értékelés
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Vidám alaphangulatú, szomorú társadalomkritikába oltott "felnövéstörténet" a 80-as évek végi SZOT-üdülőből.
Tömény és rövid. Ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Clint Eastwood új filmjét - Cry Macho - látta valaki, jól sikerült? Érdemes várni rá?
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
BAC Nord (The Stronghold / Marseille északi része)
Három cím, három narratív megközelítés, egy probléma, avagy Európa sosem lesz egységes, de talán a kontinens "alkotóinak" előbb sürgősebb megoldanivalóval kellene foglalkoznia...
Az eredeti francia cím áll legközelebb a film tartalmához (és egyben leginkább képes kifejezni a bonyodalom egyetemességét is utalás szintjén, hiszen pl. a magyar címmel ellentétben Riótól Thaiföldig, vagy Dániától Szicíliáig - Afrika rendezettségéről nem is beszélve - szívás a rendőrök élete a törvény képviseletének "akadályai" miatt), mivel egy konkrét egység fókuszba helyezésével láttat a film egy nagyobb mozaikot, integráció, demokrácia, hierarchia, etika, jog, stb. darabkáinak megvillantása által. Az angol cím teljesen semmitmondó maszatolás, a mai BBC is adhatta volna...Három markáns részre tagolódik a mű: bevezetőre, melyben megismerjük a főszereplőket, a környezetet, kibontakozik a konfliktus. Tárgyalásra, mely a konfliktus maga (egy akció előkészületei és kivitelezése), végül pedig levezetésre, melyben az akció utóélete biztosít keretet a tulajdonképpeni társadalomkritika zömének.
Jó ritmusú, korrekt írású film, a hangulata és a színészek is magukkal ragadnak, és a tartalom is megáll a lábán (nem esik szét, nincsenek fejfogós marhaságok, stb.). A dán (és amerikai1, amerikai2) filmmel rokon a pozitív, optimista (neeem) szemléletét tekintve, de franciásan sajátos kivitelben.
A műfaj/téma kedvelőinek abszolút ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz paatrick #146397 üzenetére
Ez egy katyvasz volt...
1. UFO (ami lehet akármi is a prometheus-i idegenektől Istenig) 2. A csávó szörnyikézése totál erőltetett volt (simán kipurcant volna, szénné sült, pláne nem ilyen "rohangálós" tempóban nyomta volna) 3. A csaj elbukott, mégis megmenekült a szögesdrót-pálya során... minek izgulni, ha nem akarják kicsinálni (bezzeg a többi - mi az alapja a kiválasztásnak/preferálásnak?)? 4. Lehet lélekvándorlásra asszociálni (a végén a "kiscsaj" utal rá, illetve a méhre utalt az a fura bioszoba, meg a sok lény(?)...) 5. Az Adam és a nem-Éva a fentiek fényében a végső helyszín révén egyfajta Paradicsomra asszociáltat (egy másik bolygón...) - és persze kötelező trendi módon a fehér férfi a sorozatgyilkos rossz karakter (minek a filmbe?)... 6. A cím: meander hurok, kacskaringó, kanyargós vonalvezetés (és áttételesen gondolatmenet) - csapongó szedett-vedettség sehonnan sehová tartó tartalommal Nekem ez se füle, se farka cucc.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gbors #146408 üzenetére
Pontosan ez a bajom vele...
És ezt nem menti meg a film eleji három felvezető pozícionálás, mert túl tág értelmezési lehetőséget hagy továbbra is, hacsak önkényesen le nem szűkítjük a "2."-esre, de akkor meg a karakter-utalások és a többi utalás (pláne a vége) sem segít (zűrzavart generál).
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz paatrick #146417 üzenetére
De ebből hogy lépsz tovább?
Miért kiválasztott (miért éleszti újra, meg újra, meg újra...)? Miért kell szenvednie a labirintusban (még, ha metafora is), hogy aztán egyedül(?) legyen egy "biztonságos helyen" (valahol akárhol)? Mi van mindenki mással? (...az egésszel?) Mi a tanulság...? "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz paatrick #146422 üzenetére
Jó, hogy fölhoztad, mert itt lehet a különbség:
"mindenki amiben hinni akar" = Maeander (és Refn meg a többi)
vs.
egy koherens szemlélet/világkép/hit/rendszer (hívjuk, ahogy akarjuk) = Platform (és Aronofsky meg a többi)Nekem az utóbbi jobban bejön, mert látom értelmét (legfeljebb nem értek egyet vele, de tudom, mit akar), másnak az előbbi fekszik inkább (több teret enged a "játéknak")...
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Hillbilly Elegy (Vidéki ballada az amerikai álomról)
Könyvadaptáció az osztályranglétra kihívásairól. A "világvége mögötti" nyomorból több generáción át tartó kikászálódás a családi
kötelékekbéklyók dacára és segítségével: személyiség- és sorsalakító körülmények ecsetelése pro és kontra, családi dráma műfajban.
Feszült, érdekes, és jó alakítások is akadnak.#értékelés
"Szerintem."
-
-
Miklós315
aktív tag
Evan Almighty (Evan, a minden6ó)
Régi pótlás, eddig nem láttam.
Leszámítva a tök erőltetett címet , nagyon tetszett. Szórakoztató (nem fetrengősen vicces, de jópofa), tök jól nyúl az özönvíz-sztorihoz (jobban tetszik ez a modern-vidám megközelítés a működő utalásaival - pl. ilyenek, hogy kiszúrja a szemüket a csoda, de akkor is cinikus bulvár szinten állnak a fejleményekhez; valahogy hihető, hogy ilyen szkeptikus világban élünk -, mint Aronofsky komoly próbálkozása), pozitív üzenete is van (nem akar túl nagyot markolni (pl. világmegváltás), de azt tudja is nyújtani:(hiszen összeköti a Jim Carrey-s Bruce Almighty-val - mint annak a folytatása, már csak a karakterek révén is -, aminek címe indokolt is sztori szerint, itt viszont nincs alapja, mert más történik: szóval nyugodtan "külön, önálló filmként" is kezelhették volna) ), nem nagyon tudok belekötni. Szerintem okos forgatókönyve van, ami ritka dolog, a családi és a politikai szál pont annyira tud kibontakozni, amennyire szükség van rá, és meg is férnek egymás mellett (a lényegében utalásos klisék), "Noé"-t meg nagyon ügyesen dolgozza fel (szimbolika, eszköz, humorforrás)."apró rögtönzött kedvességek"
A maga nemében a Bruce Almighty is jó, és ez is a maga nemében ugyanolyan jó: ritka hogy folytatás önálló és jól sikerült legyen.
8/10#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Régivágású, trágár, véres, durva '90-es évekbeli gettó-drogkrimi egy bandák és jövőképek közt őrlődő tizenéves kissrác szemszögéből.
Hosszú, de meglepően működőképes. Ajánlom.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
Kellemes meglepetés. Talán kicsit elnagyolt - bár kb. két órás -, de ezt leszámítva szépen építkezik, végigviszi a sztoriját, bátran mer zárni (
), több réteg problémát képes kezelni-ábrázolni (bár elnagyoltan, mint már írtam), ügyesen - kerülgetve a konkrétumokat - asszociálva a valós ihletőkre. Zeneileg egész jó, a hangosításra sincs panasz (érteni a szereplőket, ami magyar filmnél nagy szó). A színészektől nem ájultam el, de nem is idegesítőek, a karakterek (és a diskurzusok) lehetnének mélyebbek.no happy end
A tartalom viszi a prímet, vázlatosan rámutat a rendszerszintű kihívásokra (politika - média - megélhetés - nevelés - kallódás - együttélés - rend(etlenség) - célok/eszközök - határmezsgyék - józanság/el-"veszettség"), amik napi aktualitásként örök érvényűek maradnak egy-egy település, társadalom számára, így a film is képes lehet megőrizni frissességét (még korai megmondani, gyártási évét tekintve).
Valahogy a Hullám (Die Welle) ugrik be, végső soron gyorsan lehet változásokat előidézni, csak nem mindegy, milyen áron hová fajulnak a "szép tervek, jó szándékok"...
Tetszett.#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
James Bond: No Time To Die (Nincs idő meghalni)
Előzetesen: ekkora hülyebarom címet hogyan adhattak?? Semmi értelme nincs önmagában sem, meg a történet/film (fogyasztása közben tapasztalt elnyújtottságérzet) okán sem. Mi jelent? Sosem fogom megérteni
Szóval Bond. Craig Bond. Elbúcsúztunk. Nem voltak könnyek, és kicsit hosszasra sikeredett, de hát többé nem találkozunk, így belefért. Persze emiatt nem lett katartikus az élmény, elveszett a csúcspont a szándékolt szentimentalizmus enyhén hömpölygő hullámai közt, de a szándék a fontos. Hiszen Pamela sem ébredhet fel (bár vicces lenne), így a véglegesség korlátai eluralkodtak a lehetőségek váratlanságai fölött.
Klisés, kényszeredett és erőlködésszagú, unalmasan terelgetett ívű tucattörténet, melynek valóban a főhős a hőse, mindenki csupán asszisztál megbízhatóan programozott NPC-k módjára.
Bond (konkrétan Craig) megöregedett. Látványosan. Érzelmileg nyomta a showt, azonban az akciók közt az egyik illett rá leginkább: a film elején a
vérhideg fejjel lamentált... a nőn. Bízzon, ne bízzon, ki is ő, újabb horog vagy csak használt eszköz-áldozat?páncélautó oltalmában
Passzivitásában is uralta a jelenetet.
A verekedések, üldözések, stb. már Star Warsos "jedi legyőz rohamosztagosokat" szintű érdektelenségbe csaptak időzítésükkel (hogyan, miért pont akkor találnak/törnek rájuk, stb.), szétrángatottságukkal, meg úgy megálmodottságukkal (a volt potenciál, de amúgy semmi extra látvány/váratlanság).norvég erdei ködbujkálásban A genyák (Blofeld, Safin) botrányosan idegesítőek, semmint félelmetesek. Szörnyű érdektelen jelenlét, motiváció, cselekmény jellemzi őket. De itt csak szükséges kellékek Bond búcsúbulijához. Kár. Jobb buli lehetett volna.
Sok beszólás tolakodónak tűnt (lehet kacagni rajtuk, de idétlenül erőltetett némelyik - a feszültséget ölték, a sármot lebontották). Egyáltalán, a film próbálja mixelni a mindennél komolyabb (aktuális konteókkal kokettáló) világvégeveszély-elhárítás nyomasztóan nagystílű és rejtélyes (múltba és globálisan térben elnyúló) voltát, valamint a könnyed, laza akció-szórakoztatást, mindezt nyakon öntve masszív tipródó karakterdrámával, ami csapongó hullámvasúttá változtatja a jó hosszú utat (lezser pörgésből vontatott-komoly traccspartikba és vissza, majd megint váltás... közte egy-egy oltás/beszólás is eldurran csak úgy).
Az összkép olyan "meh". A Casino Rayale is hosszú, de érdekesebb jelenetek és karakterek töltik meg, a Skyfall kiemelkedik az egész szériából, és műfajilag is magasra sikerült törnie. A Quantum és a Spectre után a záróakkord is érdektelen lufinak lehetne elkönyvelve, egy dolog menti meg: Bond búcsúja (egyszerűen az elmúlásélmény miatt, nem az alkotás jogán). Két-filmes mítoszt adott nekem, és kár, hogy "lezárult a jövő".
A stafétát nem sikerült átadnia (sem elvenni tőle), a családi szál osan színezi a képet, de (kb. emiatt is) "unalmasnak" hat, a veszély tök érdektelenül van tálalva, hiszen végig el van nyomva a hős-szál által, így egy felemás, érdektelen-szentimentális korszakzárás kerekedett belőle. A következő Bond-színész és a karakter leendő története meghatározó(bb)á emelheti (klasszikus férfi-korszak lezárása) vagy a rosszabbul sikerült Craig-darabok közé süllyesztheti (ha mégis továbbél az eredeti mítosz, ideológiavezérelt megrontás nélkül - de ugye maga a karakter is egy reakciója volt a brit identitás válságának, ergo idővel aktuális helyzetképre kell reagálnia valami módon...).Stark Azoknak, akik csípik a régibb Bond-filmeket (a főgonosz és fenyegetése-szál tekintetében), illetve egyáltalán a hős kedvelőinek biztos bejön majd, de aki feszes, izgalmas, lenyűgöző kikapcsolódást remél egy akcióhérosz kalandjától, az valószínűleg nem lesz elragadtatva.
Utószó: Felix érdekes szál volt (mármint kikacsintva világunkba...)
Paloma "aranyos" lett, de etapja nagyon kirítt az egészből, fura volt...#értékelés
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Akik várják a Venom 2-t: ment ennek az előzetese is a Bond előtt, és 18+-os volt a karikája (egyelőre még annak szánják?). Bár nem volt benne semmi, amit ne nyomtak volna 16-osban eddig is az orrunk elé...
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz gboszi #146784 üzenetére
Ez (is) egy jó kérdés.
Bár, most visszagondolva (a Craig-szériára),a forgatókönyv miatt élte túl, amíg a forgatókönyv (a szerződés alapján) végül ki nem nyírta. Az első részben is simán kinyírhatták volna Bondot, de Vesper megalkudott (aztán ez kit izgatna, ha végül mindkettőt kinyírják, nincs aki számon kérje a kamu dealt... semmi értelme), és így elengedték. A második részben a Spectre érdekei szerint már a CIA is Bond likvidálását célozta meg, mégsem lett belőle semmi (látszólag Felix miatt, de hát ez nem így menne... semmi értelme). A harmadik részben Silva is simán kinyírhatta volna, de sosem tudjuk meg, miért nem ölte meg (évekig tervezett bosszú, meg komplikált hackerterrorizmus, de egy fejlövés már nem megy... semmi értelme). A negyedik részben a haragvó, saját apját megölő mostohatesó, Blofeld cicázik ahelyett, hogy fejlövés és kész (semmi értelme). Bond egy bulldog, aki nem lefizethető, és (látszólag) nehezen megölhető. Ezért minden alkalmat kihasználnának, de a genyák úgy vannak megírva, hogy hülyék "szuperokos legyenek" (következetlenek).
Lényegében ennyi a válaszom: nincs értelme, így van megírva és kész ("jóleszaznekünk" írói mentalitás).Ha miszticizálni szeretném: Bond az Achilles pontjuk (pech)
Engem sokkal jobban idegesített (konkrétan nem tetszett), hogy M ekkora ostoba, álnaiv gagyiként szerepel a konfliktusban:
. Borzasztó gagyi. A Skyfallban (is) Dench M-je vállalja, hogy "így döntött, mert", és "fel kell takarítani, ha...", de Fiennes M-je egy naiv hülyegyereknek van megírva tök feleslegesen (illetve talán itt érhető tetten Bond előtérbe helyezése, direkt nem írtak épkézláb szálat M-nek, ennyivel el tudták intézni, és így időt tudtak megtakarítani Bondnak...). Az ilyenek rontják a filmet, sajnos."nem tömegpusztító fegyvernek szántuk, el se tudtuk képzelni, hogy ez lesz, jajj mi lesz most?" #146785 emiki6:
Érdekes megnézni, hogy a Bond-karakter markáns megváltoztatásának igényétől hogyan torkollik bele végül a klasszikus Bond-filmklisébe a Craig-széria.
Pedig a Spectre-szál izgalmas lehetne, de összesen kb. két mondatban összefoglalható klisékké törpítik a benne rejlő témát, a többi már a "kötelező Bond-marketing": helyszínek, nők, márkák.
A genyák is lent izgalmasabbak ( ), mint a legfelsőbb szinteken lévők (Le Chiffre, Silva ).Blofeld, Safin - Greene is ilyen érdektelenre sikerült, bár ő is valami alsóbb-közép szintű szervező [ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Laraxior #146788 üzenetére
Csak tippelni tudok:
1. pl. Craig kikötése volt, hogy"az utolsó azt jelenti, soha többé semmilyen trükkös módon sem, értvee?" Ezért kinyírták, az a tuti, mert máskülönben nyugdíjból simán visszacibálható. Craig Bondja 5-ből 3,5 filmben volt "nyugdíjban", így nem túl komoly búcsú egy újabb "na lelépek" megoldás. Vagy elővennék a gonoszok bosszúból, vagy Bond (Ethan Hunt nyomán) nem bírná ki a tétlenséget... 2. A Spectre-sagát
felépítették, végigvitték és lezárták az öt részben (úgy, ahogy, olyan, amilyen, de tényleg kerek lett). Bond kinyírt pár genyát, Safin végzett a sleppel bosszúból, szóval végülis elvarrt szál. Bondról a Skyfallban megtudjuk, hogy tényleg ez a családi neve (a családi sírkő a kápolna mellett), szemben Silvával, akinek halljuk az igazi nevét is. Szóval a karakter őszinte, és személyhez kötötté vált. Bond már többször is az öregedéssel kacérkodik (beszólogatás, stb.), telik az idő a sagában, stb. Végül: a "Skyfall" is megágyaz a kerek sztorinak: a családi birtok a kezdet, a rakétahullás a vég. Egy Nolan-trilógia analógiájának tekinthetjük. Vagy ki tudja. De a fenti valódi Bondsággal mindenképp kérdésessé vált, hogy merre tovább: Vagy tiszteletből James Bond lesz az utód (Caesar-cézár vonal), ezzel szimbolikussá téve az ügynökségen belül (az ellenségek számára is üzenetértékűen) a 007-es posztot (mint a Halhatatlanok gárdája: nem lehet megszabadulni tőle, nimbusz, stb)... Vagy reboot jön új James Bonddal, teljesen függetlenül ettől az öt résztől. Vagy továbbviszik az idősíkot, mondjuk Jane Blonddal... Mindenesetre maga a 007-es az eredendően 'a James Bond', nem csak egy aktuális valaki. [ Szerkesztve ]
"Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Filmvilág
- Jövedelem
- NBA és kosárlabda topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
- DOBOZOS MSI Raider GE76: i7 12700H,32GB DDR5,1TB,17.3" QHD 240Hz 400nit 100%sRGB,RTX 3070Ti 8GB 150W
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest