- Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Ezért működik ma csak Snapdragon X-en az Auto SR
- Problémák a Samsung 3 nm-es node-jával
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen monitort vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autóhifi
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Cryptmaster teszt
gp A toll erősebb a kardnál – főleg, ha azt írjuk le vele, hogy mithrilpenge. De szavaink ebben a játékban nem csak acélt és varázserőt képesek megidézni, hanem az egész világ sorsát megváltoztatják.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Phülöp
addikt
válasz
npera #134875 üzenetére
Nálunk majdnem 2 hete minden napra jut eső, néha egész komoly.
Ennek okán inkább átugrottunk az észtekhez strandolni.Az elején kicsit fura volt, hogy csak mi úszkálunk, de aztán megszoktuk, hogy a turisták fotózzák a helyet akkor is, ha jelenlétünkkel belerondítunk a tájba.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
válasz
npera #134875 üzenetére
Tegnap este itt annyi eső esett, hogy a teremgarázsban megint állt a víz. Ahol ki lehet menni, az nagyjából középen van, oda lejt kábé mindenhonnan. Ott cca bokáig ért a víz.
A ház előtt volt egy fa - illetve még van, de kidőlt szerencsétlen. Felázott a talaj, meg volt némi szél is, azt nem bírta.
Az egyik erkélyem kilóg a ház síkjából, ott volt egy üres vödör, az nagyjából megtelt vízzel, a nagyobbik erkély meg nem nagyon lóg ki a ház síkjából, az ott lévő vödör csak féliig telt vízzel. Cserébe a székek párnái sz*rrá áztak. Persze így most nem kell annyit locsolni a muskátlikat, tiszta profit.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134916 üzenetére
Ezt a koncepciót vaze, hogy még rendesen le sem tud venni fél méter dobozos valamit a polcról, hanem próbálja belesöpörni, hogy fele mellémegy.
Ja és amikor brazil csinálta itt az arab tulajú GSM boltossal itt a Keleti környékén, ott sem lettem volna a gyerek helyében, mert ugyan elszaladt, de perceken belül kiderült, hogy merrefelé jár a környéken, kik a haverjai, Mohamed meg csak annyit mondott, hogy ha előkerül az elpukkasztott cucc, ha nem, 20 percen belül valakit ki fog belezni, utána tárgyalhatnak. Elsőre nem vették túl komolyan, nyomatékosította is, hogy 15 perc. Rendőrnek is megmondta, hogy persze, elmondom mi volt,aláírom, köszönjük, hogy ilyen hamar kiértek, DE előbb kibelezem a kecibe, pont.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134929 üzenetére
Nálunk csak simán megint szopolt a kedvenc vonalam. Meg Bécs-Záhony EuroCityből személyvonatot csináltak, mert a többi kikotlott mellőle, ott meg akkor úgy pótolták, hogy minden állomáson megáll. Gondolom Hegyesnél már boldogok voltak a hosszútávozók. Szopolt a többi is, ma sem rövid a lista.
Nem is értem az ilyen béketűrőket, hogy még mindig nem gyújtottak fel semmit. Bár én is asszem csak tehetetlenül anyáznék az orrom alatt. Törölnek több vonatot, mikor egyik végre elindul akkor kimegy az állomásra, az meg útközben lerohad és akkor erre ó az online térkép, mert követed a járatot és tudod, hogy mi lesz merre. Egyéb esetben lehet megállóban pingvinezni, mint nekem Zuglóban, hogy akkor most mikor merre.
"Nekem annyi idő kiérni, míg a vonat Vácról ideér. Így megnéztem hajnali háromkor, mi a helyzet, lattam hogy a 7.14-es, amivel járok, nem jön. Akkor indultam el otthonról, mikor a 7.22-es elindult Vácról. Útközben 2x néztem rá az appra, láttam, hogy késik, akkor már nem szedtem a lábam. Majd mikor kiértem, akkor mondták be, hogy nem közlekedik. Az app még mindig csak késést jelzett. A jegypénztárban ülő hölgy pedig nem is tudta, hogy nem jön a vonat..."
Elvégre hétfő van, mi más lenne a Veres-Vác munkásjáratokkal. Lassan egyszerűbb lenne kiírni mi közlekedik, akkor elég kihalt lenne a MÁVinfó. De ugye járjál vonattal meg indulj el időben meg ilyenek.
-
zetor2000
senior tag
válasz
npera #134916 üzenetére
Ezt tegnap este ismerős átküldte.
A makákói kezdetben nem viccelt, még valami fegyvert is emlegetett, kezdetben azért nem nyúltak hozzá, de aztán…
Megígértették vele, hogy nem csinál ilyent többet. Amikor Ali elkezdte ütni, azt hittem, eltöri a botot rajta, de jóféle bot az, lehetett vele még párat suhintani. Klasszikus ‘rossz f.sszal szarakodott’ / minekmentoda…Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134938 üzenetére
Itt a világ nagy része és főleg az ingázók nem tudnak tavmelózni. Ha drága jegyet veszel abból még pénzt is adnak vissza, korlátozottan. Bérlethez ilyen opció nem jár. És lassan a vonat sem jár
Nem is értem fix melóhelyeken ezt miképpen gépészkedik ki, vagy távolra és időhöz kötve. Aztán max. megint lehülyéznek mikor 5 év után belefuttok egy esettanulmányba, de hát ez a napi szívás nem lehet olyan romantikus utazás, mint mikor valaki évente egyszer becsetteg a város közepére 2es villamossal y egyéb igénye nincs, többit meg letojná, de inkább megmondja a frankót, hogy más mit csináljon. Haver gyorsan meg behúzott 1.5 óra késést, ahová közértbe mentem koncert jegyért az meg zárva volt, szóval csakazértis vettem 2 doboz fröccsöt mert pont ennyi spóroltam volna 10 perc sétával KPban.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134940 üzenetére
Csak az ilyen majmok toporzékolnak ilyenkor, hogy tiltsuk be, meg ez a jövő, meg autó pfujj, aztán általában nem direkt kibaszásból járunk arrafelé, amerre kellene, bárhogy is képzeli el onnan Pécel környékéről a palotájából, hogy ezt kellene meg amazt kellene. Az élet meg mást dob, mi itt élünk, ezt nyomjuk, csókolom. És szopunk. Szopnak. Szerintem innen jobban szopnak, mint én. Érted, reggel 3kor rá kell nézni online, hogy megy-e a vonat, aztán mikor elindul és kimegy az állomásra, akkor kiderül, hogy útközben lerohadt, hellósziaszevasz.
Ma már láttam csöviket a Moszkván, elkóboroltam Lehel felé a bicajsávot felmérni, ugyanezt Üllői út felé, aztán két átszállással hazabaktattam. Legközelebb mindenki majd szépen beírja, hogy mennyit tömegközölt és mi időt tölt a Deák tér 3-5 kilométeres körzetében, utána lehet picsogni. Mert gyanítom csöppet ferde lesz az a tengely, de fotelből mindenki megmondja és csukjuk be a rakpartot, meg romantikusan sétálgassunk rajta, mert az poén.
-
Jahno
őstag
válasz
npera #134966 üzenetére
Idehaza ezeket nagyon tolják, de mind személyes jelenlétes, jobb/rosszabb kivitelben. Most elég sok kinőtt a földből, haverok kölkeinél is van akinek bejött, én egyéb okokból meg azt látom, hogy logika/gondolkodás ráfér a gyerekekre, de inkább a pályát váltó korosztállyal van bajom, mert elvégeznek egy 6 hónapos kurzust, arcuk nagy lesz, sok pénzt szeretnének keresni, cserébe a média/reklám is ezt a csoda lehetőséget hangoztatja, gyakorlatilag meg nem ismerik a körítést, lehetőségeket, eszközöket, biztonság a kanyarban sincs, áááá, szarazegészmentsmeg.
Kölköknél meg nyilván agy és érettség kérdése, de mikor haver gyerek is alig 9 évesen közölte, hogy a fekete lukak meg kvazárok érdeklik legjobban akkor én is elbizonytalanodtam egy picit. Kifaggatom meddig jutottak, most nyári táborban nyomta elég rendesen.
-
-NoVa-
addikt
válasz
npera #134973 üzenetére
Az az egyén problémája. Azé az egyéné, aki átlát és ért folyamatokat, következményeket, és látja, hogy a vezetőség nem. Azé az egyéné, aki ebből megérti, hogy a vezető pusztán abban érdekelt, hogy valahogy a saját bónuszát alátámassza valami grafikonnal, de túlságosan gyenge képességű hozzá, hogy a funkcióját ennél komplexebben betöltse.
És persze ennek következményeként majd a pénzügyi év nem olyan sikeres, és az egyén, aki átlátja, emiatt hiába tesz bármit, a fizetésén vagy bónuszán nem fog meglátszani. De ez az egyén problémája, a cég túlságosan agyhalott hozzá, hogy problémája legyen.
-
hobizoli
nagyúr
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135001 üzenetére
Á, annó 10es körül vettem a fotós táskám, most valamikor már cserélni kellene mert amortizálódik is, akkor meg legyen tartósabb, esetleg 2 centivel nagyobb. Most ugyanez az akkori olcsó táska is majdnem 40ezer pénz. És nem olyan egyszerű, mint a golyóscsapágy, amit neten megrendelek, hanem oda kell menni és belepróbálni mindent is. Következő "majd" az állványom lesz, aminek kb. 2 éve elrepedt a feje, de ott is 70-100ezres összegekről lehet szó, így mindig mindent csak napolok. Elég durván megszaladt egy csomó cucc.
-
Grillo
senior tag
válasz
npera #135004 üzenetére
Hja, szüleim nekem is 250 km, majdnem 2k, anyósék itt vnnak pár utcára, oda mennek sokat suli után, de ők is kezdenek fáradni erősen, most anyós szívével kórházban már 2 hete, após meg amúgy is eléggé diktátor, nem mindig megy a kompatibilitás. Mondjuk így 10 felett már elvan a kisebbik is, olvas, felneveli a TV, bármi, nagyobbik meg úgyis kijelzőfüggő, amiatt kell vele küzdeni. De közben foci, meg színjátszás, meg néptánc.
-
Grillo
senior tag
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135065 üzenetére
Ma is lerohadt a szokásos Vác meg a többi. Nem is mondom már. Csak néha.
Balatoni vonalakkal meg reklámozzák magukat, ehhez van pofájuk, mert "ha nem akar az M7en dugóbal ülni, akkor válassza a MÁVot, klímás, megbízható szerelvények, bláblábblá" Hát faszt.
Mellékesen néha dobálóznak valahány milliárddal, vagy szerelvénnyel ahogy az OMSZnél és mindenhol is, ami az aktuális állapot szinten tartására sem elég, holott nem ártana fejleszteni is.
Reggel ráértem és villamosról nekiláttam szigorúan a menetirány szerinti jobb sávban bicajosokat számolni Petőfi híd és Margit közt. De lehet már írtam ide is. Szerintem továbbra is jelentéktelen a forgalom, bár nem tudjuk mi az elvárt, mi a jelentős, meg Samott sem határozta meg, hogy mennyi is az a "sok", így viszont nehéz.
Mindjárt definiáltatom, hogy a "szeptember közepén, hétfő reggel" mit jelent, kinek mikor van a reggel, meg a 15ös hétfő lenne a közepe, akkor viszont pont nem érek rá... Kíváncsi lennék, hogy mi az elvárható forgalom, mikor számít valami soknak, vagy kevésnek, de sosem fogjuk megtudni
De azért járjál MÁVval.
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135070 üzenetére
Ez sem lett rövidtávú kivitelezés. Én is kicsit borogattam a pincén, meg kiszórtam néhány elázott papírdobozt. Az a jó ebben, hogy ha az alsó csak kicsit ázik meg, akkor is megroggyan, dől a torony. De nézd a dolog jó oldalát, felszívott egy csomó vizet, annyival kevesebb van a földön
-
zetor2000
senior tag
-
Phülöp
addikt
válasz
npera #135109 üzenetére
ez az a fajta parkoló, ami se a népligetnél, se a köki teminálnál nincs?
legutóbb az asszony az elsőnél akart kirakni, a másodiknál felvenni
legszebb, hogy a kökinél a mélygarázsban csak kp-t fogad el az automata - ha anyósom nincs ott Ameaval, akkor most is ott ülnénk
vagy visszamentem volna Jahnohoz, hagytunk a pultban innivalótA Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135109 üzenetére
Vagy mikor nem mehetsz be a gyerekkel máshol meg be KELL menni és leadbit. Már volt erre itt-ott tervezet külön sávra, azt alapjaiban baszták el. Szerintem az iskolát/óvodát is ki kellene költöztetni külső kerületbe és kész is, probléma megoldva. Ha minden külső kerületben lenne én sem mindig mennék kocsival a belvárosba, de eddig sem mindig értették, hogy simán csak néha ott van dolgom, vagy úgy egyszerűbb.
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135148 üzenetére
Itt is mondta a csávó, hogy szeretettel várnak mindenkit is de repülőgépszerelőnek ott lesz két kb. 10 év környéki kiskölök, ahogy néztem elég jól beleásták már magukat a wikipédiába, mert egy szétbontott hidraulikából megmondták, hogy melyik géphez tartozik és mi a különbség a modellek közt. Én meg csak lestem, így kívülállóként elég egyenrangú beszélgetésbe bonyolódtak a szervízvezetővel :-O
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135154 üzenetére
Ez egy vontató, szóval lehet ellent is tud tartani, de ekkora nyomaték lehet ahogy közlekedik. Van a hangárból is kép, beszórhatok párat :-P Fényviszonyok és lehetőségek olyanok voltak, amilyenek de így volt ez jól. Többiekét majd pár napon belül látod úgyis a szakcsoportban, ide meg beszórhatok 4-5 képes előzetest.
Igut is emlegettem, mikor a hajtómű lapátok megmunkálását emlegették, meg miképpen épül össze az egész és mennyire sorba kell visszarakni, milyen szép míves darab van belefaragva. Rá is kérdeztünk, hogy ez ránézésre elég passzentosan illeszkedik, elég durva tűrése lehet annak a hézagnak és ember közölte, hogy pontosan nulla a hézag. Hőre kicsit tágul a doboz, amúgy meg befaragja az a nagyon ezred millimétert az anyagba és kész is, akkor hatékony ha kicsi a légrés.
Egy lapát ára is szép nagy kerek szám, azt még kiszedhetik és variálhatják, lemoshatják, de magát a hajtóművet csak a gyártó szervizelheti. Egyik lapát végéből le volt törve egy darabka, mondták is, hogy külön felülvizsgálat van, sejtheted milyen komoly szabványok vonatkoznak rá. Azt a gépet nem lehetett fotózni, nem akartam bonyolítani, hogy csak a lapát végéről lekalózkodok valamit ahogy az ív helyett sarkot kapott.
Haversrácon is látszott, hogy mérnökember, kis gondolkodás után betippelte, hogy miért van egy kis gumi kúp a hajtómű tengely végén és megnyerte vele a hangszórót. Meg kibontva az üzemanyag szívattyú és olajpunepa, az mindegyik elég emberes darab, de én akkor sem fogom megérteni miért kell ennyi elektromos vezeték
Fedélzeti kompútár az tiszta 1960as évek, meg egy csomó belső csatlakozó is. De hát ha biztonsággal működik, akkor minek babráljuk ugye.
Ember ott fejből sorolta a szabványt, hogy ha a kábelköteg sérül akkor milyen erővel és vastag kötegelővel hány milliméterenként kell összefogni és milyen/mennyi/hiba után kell szálat és köteget cserélni. Asszem nem egy vidéki "osztjóvanazúgy" autószerelő műhelyről van szó. Azért ott is mutatta műhibákat, meg 1-2 gányolást, szerintem tök korrekt volt az is, hogy nem mindent titkolnak, de pont a sokszoros ellenőrzés és felülvizsgálat miatt esik ki, ha valaki bénázik és elsunnyogná a dolgot, mert fél a lebaszástól.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
npera #135139 üzenetére
a szépemlékű szervita téri parkolóházban jártál-e? az volt még egy olyan csoda, amiben pici autóval is alig lehetett közlekedni, szerencsére legalább levegő volt.
egyszer ott kiégett egy autó, nagy gondolkodás volt belőle, mert egy tréler nem fért be... nem tudom, hogy oldották meg végül.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Phülöp
addikt
válasz
npera #135149 üzenetére
az előző tulaj rakott fel verisure rendszert, mi viszont nem kötöttünk velük szerződést - mint kiderült, jobb is, hisz Amea időközben 95%-ban home office-ban dolgozik
ha egyszer úgy döntünk, hogy mégis, akkor majd magam is nekiesek a feladatnak
legalabb tudom, kit zaklassak, ha elakadok
a zárcsere nekem cca. 3 óra volt, de 2x vissza kellett bontanom[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz
npera #135166 üzenetére
Tetszik amúgy, hogy belülről mindenképp nyitható, nem kell vele bohóCCkodni
Meg az időzítős visszazárás is - ha hosszabb időt töltünk hátul a kertben, jobban esik, ha elöl nincs nyitva az ajtó. Ha meg nyaralni megy az ember, nem jön a kérdés a reptéri váróban, hogy: - Ajtót bezártad?Egy elemcserén már túlvagyok azóta, másfél év után kérte a zár.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz
npera #135184 üzenetére
Mutatták a szárnyak alapját képező szénszálat meg a mindent is. Alig vastagabb a hajszálnál és ezer elemi szálból áll, eltépni nem tudod, de a nyírást nem bírja. Csomót kötsz rá és szakad. No, ebből raknak egymás mellé sokat és valami kompozit gyanta-szerű anyaggal sajtolják, aztán kap vákuumfóliát. Itt kicsit összekavarodott nálam a folyamat mert éppen a leszedett orrkúpokra nyáladzottam és valami fura kamrát nézegettem, csak fél füllel hallgattam az anyagszerkezeti előadást. Ebből olyan cucc lesz, mint valami 1mm vastag plexilap. És hajlik, nem kicsit. Mellé persze még 6 réteg mindenféle méhsejtrácsos izé, "valamilyen" anyagból. Méhsejt az az alja, ezen vannak kis függőleges lamellák, meg kamrák. Volt ami fának vagy fémnek nézett ki. De fogásra a fa is fém volt, csak nem csillogott szakszerű vagyok na. Utazás közben is lehet látni, szárny végének 1-2 méter felhajlás teljesen üzemszerű, ez a dolga
Volt itt csomó egyéb érdekesség, pld. az üzemanyag áramlása és azt sem tudtam, hogy ha fogy a tartályokból akkor nitrogénnel töltik ki a felszabadult helyet, hogy helyére nyomja és egyenletes, szimmetrikus legyen a terhelés. Óránként 1 tonna kerozint zavar át a punepa
Vagy csak az, hogy ezek kicsi gépek, de a földön ott van élére állítva egy vezérsík, már az is nagy meg bonyolult. Hajtóműnél is néztem, hogy minek ez a sok cső meg vezeték, hisz csak kerozin kell bele, némi punepa és szikra, oszt jónapot, megyen az előre... Na majd meg is mondom a Rolls-Roycenak, hogy ezek itten tiszta hülyék, minek bonyolítják túl
ezernyi aprólék akad ami tudománnyal jár, hogy pld. a hajtómű tengely vége kis gumibasz, mert az rezeg és nem tud jegesedni, leszórja magáról. Ha fém lenne, akkor lerakódik rá a jég és elhúzza a hajtóművet, nekiáll az egész rezonálni, majd
belever az index a karterszóval széjjel robban a kecibe, mert van fordulat és nulla tűrés :-OItt egy szárny-alapanyag, úgy vágják Dremellel, mint ha csak én csinálnám, csak itt tudják mit csinálnak és precízebbek:
Ja, volt anyagvizsgálat, röntgen képek és ilyesmik hibákkal, jobb-rosszabb állapotú gépekkel. Egyik gépnél éppen rohadt a küszöb, mondtam is, hogy még nem megy át rajta a csavarhúzó, szerintem elbír 1 centi gittet is, Mozaik utcában simán átmenne
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- AKCIÓ Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- Lenovo ThinkPad Workstation Dock 40A5
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -70% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -80% i7-10610U 32/512 FHD HUN