Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    őstag

    válasz npera #135154 üzenetére

    Ez egy vontató, szóval lehet ellent is tud tartani, de ekkora nyomaték lehet ahogy közlekedik. Van a hangárból is kép, beszórhatok párat :-P Fényviszonyok és lehetőségek olyanok voltak, amilyenek de így volt ez jól. Többiekét majd pár napon belül látod úgyis a szakcsoportban, ide meg beszórhatok 4-5 képes előzetest.

    Igut is emlegettem, mikor a hajtómű lapátok megmunkálását emlegették, meg miképpen épül össze az egész és mennyire sorba kell visszarakni, milyen szép míves darab van belefaragva. Rá is kérdeztünk, hogy ez ránézésre elég passzentosan illeszkedik, elég durva tűrése lehet annak a hézagnak és ember közölte, hogy pontosan nulla a hézag. Hőre kicsit tágul a doboz, amúgy meg befaragja az a nagyon ezred millimétert az anyagba és kész is, akkor hatékony ha kicsi a légrés.

    Egy lapát ára is szép nagy kerek szám, azt még kiszedhetik és variálhatják, lemoshatják, de magát a hajtóművet csak a gyártó szervizelheti. Egyik lapát végéből le volt törve egy darabka, mondták is, hogy külön felülvizsgálat van, sejtheted milyen komoly szabványok vonatkoznak rá. Azt a gépet nem lehetett fotózni, nem akartam bonyolítani, hogy csak a lapát végéről lekalózkodok valamit ahogy az ív helyett sarkot kapott.

    Haversrácon is látszott, hogy mérnökember, kis gondolkodás után betippelte, hogy miért van egy kis gumi kúp a hajtómű tengely végén és megnyerte vele a hangszórót. Meg kibontva az üzemanyag szívattyú és olajpunepa, az mindegyik elég emberes darab, de én akkor sem fogom megérteni miért kell ennyi elektromos vezeték :DD Fedélzeti kompútár az tiszta 1960as évek, meg egy csomó belső csatlakozó is. De hát ha biztonsággal működik, akkor minek babráljuk ugye.

    Ember ott fejből sorolta a szabványt, hogy ha a kábelköteg sérül akkor milyen erővel és vastag kötegelővel hány milliméterenként kell összefogni és milyen/mennyi/hiba után kell szálat és köteget cserélni. Asszem nem egy vidéki "osztjóvanazúgy" autószerelő műhelyről van szó. Azért ott is mutatta műhibákat, meg 1-2 gányolást, szerintem tök korrekt volt az is, hogy nem mindent titkolnak, de pont a sokszoros ellenőrzés és felülvizsgálat miatt esik ki, ha valaki bénázik és elsunnyogná a dolgot, mert fél a lebaszástól.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák