Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz bitpork #5653 üzenetére

    Értjük mi hol a csúsztatás, a példa is azért volt rossz mert az alapeset is rossz amit a cikk tárgyal. Én a dezinformáció miatt voltam elégedetlen.
    Nyilván akinek van ev/ hibrid az elolvassa és röhög egyet hogy ezek hülyék. Az is akinek nincs ilyen de nyitott szemmel jár.

    Mégis tükrözi a közvélekedés nagy részet, hogy sajnos még mindig itt tartunk. Az elektromos autó rossz mmmmmkay? :D

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Vesa

    veterán

    válasz bitpork #5653 üzenetére

    Egyre több helyen olvasni, hogy sürgősen szükség lenne valamilyen szabályozásra, pontosabban, egy szabványos jelölési rendszerre, ami a használt EV-k akkumulátorának valós értékét képes megjeleníteni. Kb. valami hasonló, mint a háztartási gépeken az energiahatékonysági címke. Vagyis le kéne mérni, bizonyos szempontok szerint meg kéne vizsgálni az akkut eladás előtt, és akár a kereskedőnek, akár a magánszemélynek lenne egy kötelezően csatolt "cetlije" az autóhoz, amiről egyszerűen leolvasható, hogy mit is vásárol tulajdonképpen (XY kategóriás, vagy %-kos az akku). Legyünk őszinték, jelenleg nem tudjuk mit veszünk. Bár meg lehet méretni a cellákat vásárlás előtt, de ez csak egy szám lesz, önmagában nem közöl mindent az akku állapotáról. A terület jelenleg szabályozatlan, nincsenek előírások, így a használt EV-k vásárlóinak nincs túl sok támpontjuk arra vonatkozóan, hogy mit is vesznek. A gyári adatok -pl. hatótáv, töltési sebesség stb.- már irrelevánsak egy 7-10 éves EV-nél, de a degradáció nem követ egy lineáris görbét, hogy százalékban általánosan meg lehessen határozni egy használt akku állapotát. Ez autónként eltér kb. ezer paraméter miatt, tehát vizsgáztatni kéne külön az akkut is, mert jelenleg kb. a zsákbamacska kategória.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák