Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8439 üzenetére
Miért? Ez egy ösztönző, ami ráadásul elég sokat jelent pénzre átszámítva is -nekünk évi 600k-. Önmagában az EV életérzésért senki nem fog közel dupla áron autót venni. Szükségesek az ösztönzők, áfa mentesség, parkolás, gájárműadó stb. Ellenkező esetben miért érezné úgy bárki -aki nem csekonics és tök mindegy a matek része-, hogy EV-t kéne vennie?
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8439 üzenetére
Mar miert? A lenyeg az lenne hogy ne a lakossag orra ala fustoljenek az autok. Az, hogy a kedvezmeny nem km-re vagy darabszamra van, hanem csak a parkolasi dijas reszeken (azaz ahol baromi nagy a nepsuruseg es a forgalom), pont az idealis modon van "kiosztva" a "tamogatas" az artalomcsokkentes szempontjabol.
[Megjegyzem ha nagyobbreszt elektromosak mennenek a varosban akkor az is kevesbe fog a varosvezetesnek fajni - mar amikor nem a donteshozo akar eppen kozlekedni - hogy mekkora az atlagsebesseg: ilyenkor ugyanis nem no a szennyezes a dugo mertekevel.] -
axioma
veterán
válasz bitpork #8444 üzenetére
Az egy szep csusztatas h az e-auto nehezebb. Akkor igaz, ha azonos kategoriat hasonlitasz - de a [valodi] e-auto jellemzoen kisebb, mar csak fogyasztasi okokbol is [amugy me'g a phev ampera is csak 1.5t, nyilvan ki mit valaszt maganak, de akkor a triok stb is darabszammal sulyozva legyenek meg a dizel kombi batarok is -> nagyon meglepodnek, ha ez az atlag a varosban parkolokra tobb lenne az elektromos autoknal...
A tarsadalom nem csak itthon nincs felnove a generaciokon ativelo atgondolashoz, csak itthon pluszban csoro is a nep, a Hungarian kivulrol csak spec iranyokban letezik tomegkozlekedes, a bringabol en is kioregedtem [ertsd, nem birom a hideget es sima seta kozben tonkrement a terdem], szoval marad a 20 eves swift. Hidd el, h ha lenne penz, az autok [muxik a marketinggepezet] az elso beruhazasok kozott van [aka'r csak kicsit jobbra csere].
Megj onerosek az autok es a napelem is fullba, a gyerek meg bekoltozott a surujebe az egyetem melle...[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8444 üzenetére
"jellemzően nehezebbek mint az azonos ice autó, tehát az infrastruktúrát jobban veszik igénybe."
Az inkább a súlyadó témaköre. Amit vázolsz, az sajnos utópia. Az átlag családnak van egy költségvetése. Azon belül vesznek valamit. Ha nem éri meg az EV, akkor nem fog másfélszer annyit fizetni egy jelenleg még ráadásul sokkal macerásabban üzemeltethető autóért (mivel jelenleg csak akkor komfortos az EV, ha családiházban laksz és tudsz tölteni otthon, egyéb esetben most még sokszor szopás). A tudatos váltás jelenleg nem azt jelenti, hogy egyszerűen átülnek egy EV-be mert zöldebb és nem büdös. Jóval drágábban tudja csak megtenni, korlátok közé szorítva, és egyelőre a többségnek még macerás is. A saját zsebének és kényelmének pedig senki nem az ellensége, ráadásul itt nem pár tízezres tételekről van szó, hanem többmilliós a különbség a két rendszer között. Sok ember esetében ez nem is választás kérdése. Rengetegen vennének EV-t, de ilyen árakon nem tudnak (most új autóról beszélek). A cikk is írja, hogy Norvégiában is csak amiatt tudott ide kifutni a történet, mert masszívan támogatta az állam, pl. elengedték az Áfa-t az EV-kről, ingyenes a parkolás és egyebek, tehát jelentős az árkedvezmény. Pedig a norvégok átlagban nem ungarhitányisztán szintjén vannak tudatosság szempontból, mégis csak ezekkel a komoly ösztönzőkkel tudták rávenni őket, hogy üljenek át.
Az ösztönzés nem korrupció, szerintem kevered a fogalmakat. Nagyon szeretnék zöld módon élni, de egyelőre nem azért vettem EV-t, hanem mert 1,2M-el vagyok beljebb évente. Akkor most 2 év alatt 2,5M-et spóroltam, ennek a fele parkolási díjból.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz bitpork #8452 üzenetére
Ezt úgy hívják adóztatás. Generálisan. Ez makro szinten arra szolgál, hogy a gazdaság és a társadalom bizonyos területeit előnyösebb helyzetbe hozza a többihez képest. Ha ennek a létjogosultságát veted el, akkor azzal elkéstél néhány évezredet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8452 üzenetére
"Egy ember van annyira felnőtt hogy tudjon dönteni mit akar."
Pontosan! A döntésében pedig szerepe van az ösztönzőknek, mert senki nem a saját zsebének ellensége. Akkor ezek szerint, a napelem támogatás, vagy az egyéb megújulók támogatása is bűn? Tényleg nem értem a logikát. Egyebekben, ezek a támogatások jellemzően adókból finanszírozódnak, tehát az állam -jó esetben-, olyan célokat finanszíroz, melyek társadalmi előnnyel járnak. Ha a város levegője tisztább lesz, és a zajterhelés is csökken, akkor ez egy hasznos effekt a társadalom számára és ha ezt a célt hamarabb elérjük támogatásokkal, akkor az előnyös. Ráadásul inkább erre menjen az adónk, mint stadionokra.
Értem amit mondasz, de írtam már, hogy ez így utópia! Minimális számú ember fog a saját zsebe ellen dönteni milliós tételnél, pusztán közérdekből (amit ráadásul masszívan félre is lehet magyarázni, lehet önigazolni amellett, hogy nem is olyan zöld az egész mint állítják és akkor még az az érv sem ér semmit, hogy környezettudatosságól hoz valaki anyagi áldozatot).
A kétfázisos közlekedés: nem lehet pusztán tömegközelkedéssel megoldani a közlekedést még városon belül sem. Max. egy kisebb belvárosi részben. Most sorolhatnám a helyzeteket, amit tömegközlekedéssel nem tudok kiváltani, kell az autó. Ha pedig kell az autó, akkor az inkább egy szagtalan és csendes EV legyen, mint füstös és hangos. Ha a cél eléréséhez ösztönözni kell az embereket, akkor azt kell tenni. Az elérendő cél érdekében ez egy járható út.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8460 üzenetére
Ez akkor igaz h 2fazisossa _valik_, ha nem volt eleve 2 auto.
Masreszt boven eleg lenne jelenleg [ertsd, erre szol az ingyenparkolas mint osztonzes], ha csak azokat az autokat valtanak at elektromosra, amelyek nem mennek kb. soha napi 50 km-nel tobbet, csak lakhely-melohely-bevasarlas-stb kiskorzetben mozognak. Vagy annyira ritkan, h azt napi berles is megoldja boven, tobbek kozott a mindennapi sporolasbol.
Nem lehet me'g mindenkinek ajanlani az elektromosra valtast, de boven lenne hova fejlodni, es ehhez hozzajarul a parkolasi kedvezmeny. -
Vesa
veterán
válasz bitpork #8463 üzenetére
Ez egy szép elv, amivel a gyakorlatban nem mész semmire. Írom máshogy:
Tény 1: A népesség jelentős része nem tudatos (lényegtelen, hogy neked vagy bárkinek erről mi a véleménye, ez van, ezzel kell kezdeni valamit)
Tény 2: A népesség jelentős része nem gazdag, tehát egységnyi összegből kell a legjobbat kihoznia. (tehát tenni kell valamit azért, hogy ez a szakadék mérséklődjön, itt jönnek képbe a szabályozások, kedvezmények, egyéb állami beavatkozások)Ha elfogadjuk a fenti tényeket, akkor véleményed szertint mi a megoldás a _gyakorlatban_? Mert a nagyívű gondolatoktól sajnos a tények nem változnak meg, tehát olyan megoldás kell, amivel ezek ellenére rá tudod vezetni a tömegeket a cselekvésre. (emlékezzünk pl. a dohányzásra...önmagától a dohányosok 90%-ka soha nem foglalkozott azzal, hogy mások egészségét is károsítja, sajnos így működik az emberek zöme. Kényszeríteni kellett őket mindenféle szabályozással arra, hogy -ha már a saját egészségük nem érdekli őket-, legalább másokat ne károsítsanak). Pedig értelmes embernek hamar fel kellett volna fognia, mekkora EÜ kockázatokat jelent a dohányzás és önként kellett volna letennie a bagót. Ehhez képest, nemhogy mások egészségének védelmében, vagy a tisztább környezetért nem voltak erre hajlandóak, de még saját magukért sem.
Szóval szép dolog ez a sok nagyívű magvas gondolat, csak sajnos van a realitás, és van az elmélet. A célok eléréséhez pedig a realitással/tényekkel kell foglalkozni, és annak figyelembevételével kell megoldást találni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8466 üzenetére
"A cigaretta nem tudom hogy jön ide- az egy egyén döntése a saját életét illetően és állításoddal ellentétben senki nem volt rákényszerítve h nem dohányosként szívja"
??? Azért kellett tiltani munkahelyen és egyéb, zárt közösségi terekben...Túl sok választása nem volt a kollégának egy láncdohányos mellett a szémszéd asztalnál egy munkahelyen, vagy egy étteremben, amikor még mindenki ott szívta ahol akarta. Konkrétan a vétlen passzív dohányzás még sokkal károsabb is, mert még az a nyomorult filter sincs ott, amin a dohányos legalább átpréseli a saját tüdejébe a kátrányt. Ne már..erről tonnányi tanulmány van.
Oktatással egyetértek, de az évtizedes történet, ismét csak elv, bár jó elv, de promt nem old meg semmit egy olyan kérdésnél, amire nem 30 év alatt kell megoldást találni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
vzozo
senior tag
válasz bitpork #8515 üzenetére
9-10 literre szokott felugrani a szokásos 6-ról, de egyébként a közhidelemmel ellentétben nem lehet hosszú órákon át száguldozni, mert úgyis bejön egy korlátozás, fejújítás előbb-utóbb.
Hogy mennyire életveszélyes... Nyilván jobban oda kell figyelni ilyen tempónál, de az útminőség is sokat számít. Amíg itt a 200-at kb. meg sem érzi a család, addig egy M1-esen / M3-ason odahaza már 130-nál szólnak, hogy mit csinálok, mert mindjárt szétesik az autó.
-
titán
válasz bitpork #8517 üzenetére
Jelenleg az akku technológia -szubjektív vélemény!- nem alkalmas nagy sebességű, hosszútávú és megszakításmentes közlekedésre.
Ez tény, nem csak egyéni vélemény.
Nagy sebesség
Hosszú táv
Töltés nélkül
Csak kettőt lehet választani.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #9067 üzenetére
Napi kétszáz euróval egy két hetes nyaralás konkrétan 2.800 euró. (Plusz az elhozás és visszavitel).
Mi az elmúlt 5 évben, amióta megvan a jelenlegi autó, csináltunk ilyen nyaralást legalább 8-at + a magyarországi látogatások.
Lehet számolgatni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biker
nagyúr
-
bigdigit
addikt
-
Kroni1
veterán
válasz bitpork #9184 üzenetére
elég undoritó eljárás ez a "fizesd ki az okozott kárt"..
a feleségem csinált egy apró fényezéses kárt egy öreg szar suzukinak, a másik félnek 340ezer volt a javítás. mikor kérdezte a biztosító mondtuk h nem fizetjük ki, erre következő évben nemcsak a korábbi minimális bónuszt buktuk ahogy számítottunk rá, de a korábbihoz képest több mint 3x annyi lett az éves díj, bármelyik biztositóhoz is akartam volna átszerződni. még évekig futtattam úgy netrisk kalkulációt, hogy egy okozott kár volt az adott évben, és vagy 3-5 évig brutálisan drága lett volna még a biztosítás. nem túl korrekt szerintem.
végül annyit tudtunk tenni, h (családon belül ingyenesen) üzembentartót váltottunk, így tiszta lappal megint normál összegű lett a biztosítás.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #9279 üzenetére
Hat ez eleg hasznalhatatlan tablazat. Nem az auto kereskedelmi ara az erdekes, hanem a gyartasi ara.
A valos koltseg kozelebb van a 40-50%-hoz, olcsobb autoknal meg magasabb is az arany.Raadasul a cikkben cellara vonatkoztatott koltsegeket saccolnak, nem pedig a teljes pakkra vonatkozot.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #9279 üzenetére
Egy pár napja már foglalkoztat ez a téma, meg az ezt indikáló 2 videó.
Számomra igencsak sok frusztrációt okoz, hogy akkor ezek szerint az akkumulátorok védelme alulról elég sovány. Ott volt ugye az a Dacia is, ahol ki is gyulladta az akku. Igaz volt benne 2 nagy sérülés. [link] [link]A frusztrációmat az okozza, hogy a kiváló magyar utakon nem nehéz odakoncolni az autó alját egy megsüllyedt fekvőrendőrhöz, vagy magához az úttesthez egy besüppedésnél, kátyúnál, korábbi javítás kitüremkedésénél. Nem is kell hozzá offroad, hogy olyan legyen az autó alja, mintha kerék nélkül csúsztál volna pár métert.
Na most ilyenkor eddig egyszerű volt a menet, mert ha a futómű helyben sérült, kellett fotózni, meg jegyzőkönyvezni és lehetett kártérítési igényt beadni a magyar közútnak. Persze az intenzív igénybevétel miatt extrém mód gyorsított futómű kopás az autósok baja maradt.. De ezt hagyjuk is.
Most jelen esetben akkor minden alváz koppanásnál meg kellene állni, fotózni/ dokumentálni, majd szakszervizben véleményeztetni a kárt? Mert ugye hiába ég porig az autó, utólag már a dolog az én károm lesz. Hiába van casco, az sem jó buli.
De még ha nem is lesz extrém hiba, "csak" cserélni kell az akkumulátort, az se olcsóóó. Még ha lenne külön védő lemez amit cserélni lehet/kell, az se pár 10 000 Ft.
Persze eddig is voltak érzékeny pontja az autó aljának, amiket odaverve jöhettek a milliós javítási számlák. Viszont a többi rész meg csak esztétikai dolog volt amivel senki sem foglalkozott. De ez akkor sem terjedt ki az kb egész aljára az autónak.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #9328 üzenetére
nem kell ott amatőrködni! toljad neki, az a jó ha le se ér a kerék, akkor nem ráz.
30 éve a bika tóhoz levezető út a töltésről betonlapokból volt kirakva, ahogy esik úgy puffan módon, ott amit bírsz tekerni úgy mentünk le biciklivelElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9615 üzenetére
Igen, illetve ha lehet Sportback-et érdemes venni, mert annak jobb a fogyasztása. Björn tesztelte hosszabb távokon.
Más: Tud valaki esetleg olyan összefoglaló táblázatot valahol, ahol minden EV-ről, modellekre lebontva megvan, hogy melyikbe milyen típusú akku van (LFP, NMC stb.)?
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
válasz bitpork #9721 üzenetére
Szerintem ne reménykedj olcsóbb árakban a használt phev piacon
Nem PHeV specifikus, de zuhan a piac. Már az új autókat is akciózzák és nincs még vége. Ha az emberek nem kezdenek el új autókat venni -úgy mintha nem lenne holnap- akkor bizony itt markáns csökkenés várható.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz bitpork #9727 üzenetére
Azért az elmúlt időszakban volt árkorrekció gazdagon az új autók piacán és komoly áresések voltak tapasztalhatóak a használtpiacon is.
Bármennyire is szeretné mindenki eladni kevés bukóval a használt autóját egyre nehezebb lesz. Ha használod tovább oké, de amiben akku van az egyre kevésbé lesz eladható minél idősebb, még akkor is ha a km nem nagyon növekszik. -
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9721 üzenetére
Ez is egy érthető szempont, de a kereskedők viszont nem így működnek és alapvetően ők határozzák meg a piaci árakat, mert ők hirdetnek/hoznak be autókat nagy számban. Az új autóknál már most elég nagy kedvezmények vannak, eléggé beszakadt az eladások száma. Jelentős csökkenés ezzel együtt sem várható, inkább stagnálásra vagy enyhe árcsökkenésre tippelnék reálértéken. Amíg a hitelezés ilyen rossz, addig nem nagyon pörög a piac, az emberek többségének nincs lehetősége kp. ilyen összegekért autót venni. 1-2 kivétellel a THM jelenleg borzalmas.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #9766 üzenetére
Nem feltétlen megy maga ellen, amennyiben a tőkét jobban tudja forgatni. Sokszor van olyan helyzet, hogy érdemes akár nullszaldósan, vagy néha még némi bukóval is kiszállni készletből, mert több értelme van az így befolyt tőkét jövedelmezőbb módon elhelyezni, mint ragaszkodni a piaci ár feletti értékesítéshez. A matek itt végül könnyen mínuszba tud fordulni. Az autó különösen problémás ebből a szempontból, mert az idő múlásával az évjárat is ugrál felfelé, plusz jönnek az új modellek is, ami további értékcsökkenést okoz.
A piac diktál! Ha az én autóm mellett ott van még 50db másik ugyanolyan, de 2M-el olcsóbban, akkor nem sok vevő lesz, aki a saját zsebével ellentétesen fog dönteni és az enyémet választja. Vagyis vagy eladom piaci áron, vagy kötöm az ebet a karóhoz, kockáztatva hogy még többet bukok. Esetleg reménykedem abban, hogy ismét lesz egy drágulás, de ez gyakorlatilag rulettezést jelen, mert senki nem lát a jövőbe.Az elmúlt 3 évben volt egy jelentős áremelkedés, főként a Covid miatti chip hiány, illetve az ellátási láncok késései miatt az újautó piacon (ami vitte magával a használtpiacot is), de ez nagyrészt normalizálódott. Az új autó árak esnek, ez már egyértelműen látszik és ha a trend nem változik, akkor a használtpiac is menni fog utána. Szerintem nyárra vagy őszre lesz érezhető. De nyilván nem látok a jövőbe, történhet olyan hatás is bármikor, ami ellentétesen fog hatni és ismét drágulás jön. (Pl. ismét bezuhant a forint..még nem vészesen, de romlott az elmúlt napokban az EUR-hoz képest. Importnál ez tudjuk mit jelent, ha tartós).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
ekowob
újonc
válasz bitpork #9796 üzenetére
Attól, hogy a változók 99%-át (amúgy szerintem inkább csak felét) nem tudom előre megjósolni, még lehetek tudatos a maradékban.
Persze senki sem látta előre, azokat a hullámokat amiket pl a Covid, Trump vagy a háború vetett.
De ez ne jelentse már azt, hogy "úgyse lehet megjósolni mi lesz holnap, úgyhogy nem is kell foglalkozni vele".
Láttuk már hova vezet ez a srtatégia. 2008, és a 0% önerővel felvett hitelek elég jól megmutatták, hogy mit okoz amikor az emberek egy része nem ismeri a tudatosságot és két hétnél messzebb nem gondol sem előre, sem vissza.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
senior tag
válasz bitpork #9834 üzenetére
szimplán mert meg fogják adóztatni mint a malacot. Lásd Norvégia.
Szerintem azt felejted el, hogy:
1. Az EU második legcsóróbb országa vagyunk, EV-re a tömegeknek sosem lesz pénze, max a szokásos bontószökevényekre a hanyatló nyugatról, a tömegeket viszont nem lehet a végtelenségig sarcolni, hiszen az EU második legcsóróbb országa vagyunk...
2. Amíg egy szovjet bábállam vagyunk, addig az olajat és a gázt pörgetni kell, úgyhogy inkább az EV-kre várható új adó szerintem. Tudom ez a gondolat elég alufóliasisakosnak tűnik elsőre, de ott van pl a jelenleg 0%-os napelem rendszerek adója, ami bármikor változhat, abban sincs több ráció...[ Szerkesztve ]
-
robi-k
őstag
válasz bitpork #9857 üzenetére
Ki beszélt most sinekről???
Profilváltásról van szó egy olyan termékre/járműre, amelyre folyamatosan növekvő a kereslet, és iszonyatosan nagy pénzek mozognak az üzletben. Amúgy az egyik hazai nagyoligarhánküzelemberünk épp most vásárolta be magát a spanyol Talgo-ba... -
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #9898 üzenetére
Ez ez EV topic, de attól még nem kell vaknak lenni az ICE-re! Egy mai modern ICE élettartama közel sem 200 k Km. Elmegy az dupla ennyit is. A kérdés, hogy mennyi idő alatt és milyen költségen. A modern ICE nagyon háklis arra, hogy gazdája legyen és ne tulaja. Sajnos néha az sem elég egy egy szarul sikerült megoldásnál. Ilyenből van több is Stellantisnál mostanában (Puretech motor, korrózióvédelem). De minden gyártónak vannak ilyen bakijai.
Volt már itt ez ügyben "vitám" fórumtárssal, miszerint szeretjük összemosni a szerviz és a karbantartási költségeket. Mindkettő része az autó fenntartásának ez tény.Számomra a karbantartási költség a kopó alkatrészek időszakos cseréjét jelenti. És igen a turbó is kopó alkatrész, ahogy a hengerfej is és a fék meg a gumi is... stb.
Szervízről én akkor beszélek, ha valami túl hamar megy tönkre.. pl turbó behal 100 000 km-nél, vagy elromlik 3 év és 50 000 km után az ablakemelő. Esetleg rossz futómű beállítás miatt (mert odavert neki a patka) elkopik a gumi 15 000 km alatt.Bizony a turbó egy olyan dolog, hogy érzékeny. Ha valaki figyel rá.. időben cserél megfelelő minőségű olajat, nem padlózza rendszeresen hidegen a motort és nem állítja le, miközben izzik a turbó a versenypálya után akkor sokáig elmegy. Viszont előbb vagy utóbb a turbó is meghal. Ilyenkor fel lehet újíttatani amire hihető is az 1300 €. Lehet mondjuk sok. De egy új turbót nem kapsz meg ennyiért szerintem. Jó, lehet egy Suzukiba igen és ezt full nem lenézésből mondom.
AZ EV előnye, hogy a karbantartási költsége igenis alacsonyabb, mint egy ICE-nek. Ha szervíz van az zsebbe nyúlós 2 dolog miatt is. Egyrészt, kevés a karbantartási nyereség rajta, ezért a szervíz túl lehet árazva.. ez csak tipp. A másik, hogy még nem nagyon van rá megfelelő minőségű utángyártott termék portfólió.
Az EV szervízelési rizikója is alacsonyabb, mint az ICE-nek, mivel rengeteg manapság bajos jóság hiányzik belőle. Pár példa: Add-blue rendszer, Katalizátor, Részecskeszűrő, magas nyomású befecskendező rendszer, automata váltó/ kettős tömegű.
A kényelmi elektronika mind benne van ami ICE-ben is, de ami tönkre mehet és drága az az inverter és/vagy az akku.
Igen, az akkura "csak" 8év van meg ~200 000 km. De egy ICE motorra sincs több.bigdigit
Az én meglátásom szerint az EV akksi csere nagyjából egyen értékű baj egy ICE motor cserével. Ami miatt meg tudom érteni a félelemedet, hogy akkumulátor esetében nagyon sok a média szenzációhajhászás/ konteó (Bármi EV történés van ami negatív, azonnal megírja a sajtó.. persze korrekciózni, meg bevallani ha tévedtek, azt nem szokták.. tűzesetek, Chicagói töltő leállás, Norvég buszos téma.. stb), miközben ICE kapcsán már sokkal hosszabb/ szélesebb körben elérhető statisztika adat áll rendelkezésre.
Sajnos a félelemmel nem nagyon lehet vitázni, mert érzelmi alapú és stresszeli az embert.
Neked vagy egy jól bevált autód, ami jól működik és szereted.
Lehet, hogy költség oldalról megérné egy EV Excel alapokon, de a legfontosabb az, hogy tudj nyugodtan aludni és ne akasszon ki egy használati tárgy ami alapvetően érted van. Megette a fene az egészet, ha emiatt nem tudsz aludni.
Sajnos abban az ár szegmensben ahol a te autód van, közel sincs ár paritása az EV-nek. Ehhez még idő kell.Az állami támogatás amúgy nem arra van, hogy: "Sőt a támogatás is arról szól valamilyen szinten kompenzálja a brutális értékvesztésüket az első vásárló esetén."
Az állam ösztönöz embereket, hogy új technológiához nyúljanak. Ösztönzik őket, mert az új technológiák az elején egy termékre vetítve drágábbak, ezért piaci versenyben hátrányban vannak. Ösztönöznek, mert a köz-nek érdeke az új technológiára váltás. Aztán ha az új technológia alkalmazása elért egy kritikus tömeget, önnfentartóvá válik és ki lehet vezetni az állami ösztönzést. Valahol itt tart most az EV.
Szóval a támogatás nem a brutális veszteségek kompenzálja, hanem az újdonság varázsának ár hátrányát csökkenti.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest