Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • beencee

    senior tag

    válasz xuldar #840 üzenetére

    Elég baj az, meg is látszik az oktatás és a végzősök színvonalán. Miután már középiskolában sem egységesen kezelik a helyesírási (olvasási, beszédértési, stb.) hibákat, ezért a baj aztán az csak fokozódik a felsőoktatásban, hiszen így tanulni eleve képtelen diákok kerülnek be a rendszerbe.
    Ráadásul ez valami ostoba divat is lett, sőt sokan azt gondolják, hogy eldönthetik egy-egy szó írásmódját, büszkék is rá, stb.
    A másik kedvelt hivatkozás (amelyet itt is olvasok), hogy amúgy persze minden rendben van, és rendelkezésre áll a megfelelő írástudás, csak ''gyorsan kellett írni''. Ez persze élettani képtelenség, hiszen ez azt jelentené, hogy egy bizonyos gépelési sebesség felett kikapcsol az olvasási készség (tehát az ember egyfajta write-only módba kerül), így nem észleli a hibákat, villámgyorsan lecsap az OK gombra és a módosítási időn belül rá sem néz a megírt postra...

    Szóval rendesen kellene tanítani a diákokat olvasni, írni, beszélni, ráadásul irodalmi szövegekel (hiszen így rögzülnek a helyes szóképek, írásmódok, stíluselemek, stb.). És persze a szakszövegben is elkövetett helyesírási hibákat pedig úgy kellene kezelni, mintha oda egyáltalán nem írt volna semmit a diák. Lásd például anatómia vizsga, ahhoz, hogy egyáltalán be tudj menni szóbelizni, előtte van egy írásbeli teszt és 5 betűhibával már kivágtak...


    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák