Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jonnyjoker01

    veterán

    válasz proci985 #19077 üzenetére

    Belső terekben is ugyanolyan rossz a pathfinding csak nem veszi észre az ember harc közben. Az enemyk lassan közelednek feléd mert nem tudják a pontos utat a karaktered felé, csak egy "kb" légvonalbeli irányt tudnak és maguk körül csak egy kisebb rádiuszban "látnak" ténylegesen. Ha futnának akkor bugos lenne az egész, hirtelen változtatnának irányt ahogy egy akadály a közelükbe kerül, vagy ha olyan útirány lenne közted és az enemy között hogy tőled távolabb kell kerülnie azt soha nem találná meg. Ha felmész egy lépcsőn és az enemy maga messzebb van a lépcsőtől akkor például nem fogja soha megtalálni az utat feléd, mert nem látja hogy a lépcsőn fel tud menni feléd (nekem egy specifikus Cyberpsychonál tűnt ez fel éppen). Gondolom ebből erednek a stealth problémák is, mert bizonyos objektumok egy pályán ezt a "kb" légvonalbeli irány meghatározását nem blokkolják az enemy számára. Ini beállítások között még nem találtam ezekre utaló jelet mondjuk, bár van egy jópár pathfinding distance, path count és hasonló paraméter csakhogy olyan csoportnevek alatt amelyek nem utalnak a combatban lévő enemykre, nekem úgy tűnik az utcán lévő NPC-k tweakelésére használt (CrowdMovement, Crowd).

    A második része a hszednek teljesen igaz, vannak erre utaló config beállítások az AI alatt, mint például EnableLowFPSDetection, LowFPSThresholdMax és LowFPSTresholdMin. Az NPC-k eltűnése forduláskor összefüggésben lehet a Frustum használatával és a garbage collector priorizációjával (Crowd alatt UseFrustum alapból true - csak azokat a karaktereket rendereli le ténylegesen amelyek látószögön belül vannak, ez teljesen normális viszont lehet hogy a garbage collector törli az NPC-k ideiglenes "render-etlen" placeholderét, ezáltal teljesen eltüntet mindenkit).

    Még tanulmányozom az ini beállításokat, vannak itt érdekes dolgok bőven. Lehet majd csinálok egy két ini tweak modot ha lesz rá időm tesztelgetni őket.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv. Johnny

Új hozzászólás Aktív témák