Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #67688960 #27333 üzenetére

    Kár ezt így túlbonyolítani. Legalább is én másképp látom ezt a kérdés.

    A legtöbb professzionális LCD is "csak" dithereléssel jelenít meg >=8 bitet (bár talán van ténylegesen is natív 10+ bites LCD panel), a plazmáknál és OLED-eknél pedig nem is kell erőltetni egy ilyen érték értelmezését, hogy "valós árnyalatok száma" mert szinte minden csak ditherelés. (A PDP pl. hihetetlenül kevés "valós" árnyalatból dolgozik, és szinte minden képkockánál több más egyedi paramétertől [pl. az előző képkocka dithermintája, és a jelen képkocka minimális,maximális,átlagos fényereje] függhet a konkrét paletta, amit akkor épp színkeverésre -ditherelésre- használnak), de általában a 8 bites LCD panelekre is ditherelt 8 bit megy, mert precízebben számol a processzora (10,12,16+ bittel), illetve mikor "úgy állnak a csillagok" (sikerül neki úgy "zizegtetnie" a pixeleket, míg egész jól az áll össze, aminek elvileg kéne), olyankor a plazmán is egyértelműen látszik a különbség 8 és 10 bites gradiens közt (a köztes feldolgozás ott is "sok"bites).

    A lényeg szerintem az, hogy ha >=10 bitettel számol odabent a processzor (a bemeneti csati és a panel közt) és fogad 10+ bitet a bemeneti csatlakozón, akkor azonos, vagy akár jobb eredmény is elérhető vizuálisan is. Amúgy pedig gyakorlatilag minden adott lenne hozzá, hogy ezt a gyakorlatban is használjuk.

    Az, hogy mikor és mennyivel lesz jobb, az lehet kérdéses (akár hardware képesség, akár forrásanyag, akár emberi oldalról közelítjük a problémát). De ha szinte semmi máson nem múlik, mint átállítani a szoftverben a D3D display mode-ot 8-ról 10 (vagy netán 16 bitesre, bár azt még nem próbáltam, de DX11-el már elvileg oda lehetne tolni még a 32 bites felületet is egy az egyben, hogy magától vágja/kerekítse/ditherelje vissza a hardware/driver arra, ami "a kábelen kifér", tehát gyakorlatilag 10 vagy 12 bitre, de a 10 bit már DX9-el is mehet).

    A következő érv az lenne, hogy a textúrák csak 8 bitesek, nade tele vannak a játékok mindenféle valós időben, nagy precizitással számolt effekttel. Nem is kell messzire menni, mindjárt ott van a HDR effekt (ugye a 10+ bit képmód lenne a "valódi" HDR).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák