Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MPowerPH

    félisten

    válasz Ivan15 #26398 üzenetére

    Nem kap tobb 'lagyitot'.(mi az, hogy lagyito? :F ) Mint mondtam, a kevereket vegyeszek, elore lefektetett receptura alapjan allitjak elo, sok ezer gumira valo mennyisegben. Minden tipusnak csak egyfele kevereke van. A sebessegindex nem attol fugg, hogy milyen lagy, mennyire tapad a gumi. Minel nagyobb a sebesseg, annal nagyobb erohatas eri az abroncs szerkezetet. Ezert a nagyobb sebessegindexu abroncsok erositett szerkezettel/vazzal rendelkeznek. Ezert van az, hogy ha defektet kapsz, akkor hiaba Y-os a gumid, azutan mar csak H-s sebessegindexunek felel meg. Az ok egyszeru. A defekt miatt serulhetett az abrocs vazszerkezete, amitol egy ponton az meggyengul. Igy pl. a 280-as temponal fellepo eroket mar nem birna ki, es siman 'felrobbanna'. Ugyan ez igaz akkor is, ha egy H-s sebessegindexu gumival tartosan mesz mondjuk 250-et. Nem birna ki, es nem azert, mert a keverek nem eleg lagy es nem tapadna(erzed az ironiat?), hanem mert a szerkezete nem birna tartosan azokat az erohatasokat. E teren tobb alternativa is van, de a gumid egy ido utan mindenkeppen kukas lenne, es ez a jobbik eset.
    Szoval ha meglep, ha nem, ha azonos tipust nezel, akkor minden guminal ugyan az a keverek, sebessegindextol, merettol fuggetlenul. A mintazat szokott valtozni/kulonbozni(de ott is inkabb a bordak szelessege) ugyan azon tipusnal, ahogy no az abroncsok merete.

    A kinai sz@rok is Y-os indexel jonnek, kozben meg olyan kemenyek, hogy 20k km alatt is max. 1mm-t kopnak, nulla ontisztulo kepesseggel. Na meg ott a vazszerkezetben sem biznek meg, az sem egy eletbiztositas.

    Ha gondolod intezek a Hankookba latogatast, hogy lasd, a K107-esre minden meretben es sebessegindexben ugyan azt a kevereket alkalmazzak. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

Új hozzászólás Aktív témák