- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Fujifilm X
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #61650 üzenetére
Egy hosszú út nál a valóságban meg a fél órák ból esetlegesen lesz 1.00 a töltőt keresgetés meg amiatt hogy nem működik vagy nincs hozzá applikációd stb.
Nekem itt megint azzal van a bajom hogy 25 millió Ft-ért veszek egy autót ami elmegy 250 km-t az autópályán az vicc!
Akkor már inkább tényleg a benzines és nincs semmi kompromisszum de nagyon egyszerű meg kell nézni az előadásokat hogy mennyit fognak ebből eladni meg mennyit fognak eladni a benzinesből.Ez az autó is pontosan az ellenpéldája hogy miről kéne szólni az elektromos autózás nak!
Most neztem az Etron Gt tesztet
30 millio es szovetules szelloztetes nelkul!
Ne vicceljunk mar![ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Tsebacsi #61655 üzenetére
Mindenből a rossz rész van benne. Nincs benne rendes aksi, meg rendes motor sem. És mindegyik cipeli a másik terhét is... Aki nem tud két kocsit, vészmegoldásnak működhet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #61653 üzenetére
Ja normál esetben 0.5ó a töltés + várakozás mert előtted töltenek + töltő keresés.
Ne is haragudjanak, de kinek van 0.5ó a mai világban, főleg ha szeretnél ott lenni időben?!FIREBLADE78: Egész EU-ban dolgozom, de mint írtam lélektani határ 20k a kocsira. Nem akarom elkapkodni a vásárlást.
Shadowbull: Talán a szilárd testes aku?!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nagyúr
válasz chess001 #61657 üzenetére
Közel sem ezt érzem.
Miért ne lenne elég 30-60 km egy napra városban árammal?
Miért ne lenne rendes motor a BMW 2.0i???
De akár a Toyota 2,5-es Atkinson-os motorja?
2 autó, aha, és az egyiket a seggembe dugom itthon, míg a másik áll a garázsban
2 autóra fizessem a gumikat, biztosítást, egyebet?
Komolyan mondom nem értem ezt a hozzáállást...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Tsebacsi #61659 üzenetére
Sok embernek nem tétel a kocsi megvétele és fenntartása. Nap,mint nap ezt látom. Még a legcsôrobbak is kocsival járnak. Inkább 5-6 ezerért tankol és nem eszik.
Szerintem én vagyok egyedül a városban,hogy biciklivel járok és ott rohad egy luxus autó a ház alatt[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
[link] Na itt egy fasza "elektromos" bmw
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #61662 üzenetére
Persze, Ha lenne hely, idő, pénz, egy ilyen állna a garázsban
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz Gabesz25 #61666 üzenetére
Julia Poliscanova, a Transport&Environment ügyvezető igazgatója szerint “A környezet és a klíma szempontjából a plug-in hibrid technológia rosszabb, mint amit helyettesít”. Hogy miért? Ugyanis a hibridek hagyományos üzemmódban szennyezőbbek, mint a belsőégésű modellek hisz a nagyobb tömeg miatt több a fogyasztás.
Hat ez konkretan baromsag.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #61667 üzenetére
Az baromság, hogy a nagyobb tömeg mozgatásához több energia kell?!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61668 üzenetére
Pont hogy nem nagyobb a fogyasztas hanem kisebb. a hibridhajtas mindig rasegit az uzemre, akkor is ha nem full elektromos uzemmodban megy. Pont ezert kisebb a fogyasztas mint egy ugyanolyan teljesitmenyszintu belsoegesu motoros autonal, meg a nagyobb tomeg ellenere is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nincsnév007
őstag
válasz FIREBLADE78 #61662 üzenetére
fuu az a hang ahogy 3000től le padlóza és 8000 kiforgassa, imádom
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Tsebacsi #61665 üzenetére
Tök jó autód van, okos benne a hajtásrendszer, de autópályán sokkal jobb lenne egy hathengeres, városban pedig egy elektromos.
Nyilván neked ez megfelel, azért ilyet vettél.
Nem azt írtam, hogy hülye vagy, meg szar az autód...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #61669 üzenetére
Értem. Az aksit soha, semmilyen körülmények között nem kell tölteni, és még a széndoxidot is átalakítja O2-vé ugye?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #61673 üzenetére
Csak nem mindegy hol adja le a maximumot. Milyen a jelleggörbéje. Stb.
———
plugin többletfogyasztás:
egy autónak leginkább a gyorsítás veszi el a legtöbb energiáját. Ha erre rásegít a plugin, akkor már a mozgásban tartásához nem kell külön energia. A baj akkor van, ha közben tölteni kell az akkut. Na az vihet el plusz energiát, vagyis vezethet többletfogyasztáshoz.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
chess001
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #61673 üzenetére
A 6 hengeres meg 500 felett ;P
Amúgy turboval tényleg elég a 4 henger teljesítménye, de a 6-nak szebb a hangja.
Én amúgy alapból nem értem, hogy miért kell hátsó kerekes BMW, amikor valaki 4hengeres dízelt vesz, más márkában jobbat kap olcsóbban.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #61674 üzenetére
Persze, a katalógusadatban kihagyják az elektromos energiát, ezért fogyaszt kb. 1,2 liter-t (az első) 100 km-n egy panamera V8...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
nagyúr
válasz chess001 #61671 üzenetére
Miért lenne jobb egy hathengeres????
Városba biztos jobb lenne egy elektromos, de ha 30km nekem elég, akkor megint minek???
Érted már? Egy olyan autótípust vagy fajtát akar kihúzni a lábam/seggem alól az EU "szakértői" csapata, ami a felhasználási szokásaimnak pont megfelel.
Az akkut töltöm, és ha napelemről töltöm?? Akkor mivan?
A széndioxidot a fa köti meg amit ültetek a kertembe...
Egyéb probléma?Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #61654 üzenetére
Én ezzel teljesen tisztában vagyok pontosan ezért mondom azt hogy kicsit túl van fújva ez az elektromos autózás, nem lesz ez a jövő legalábbis nem a közeljövőben.
Az összes autó egy százaléka elektromos szerintem ez mindent elmond.Tök jó dolog az elektromos autó de az emberek nagy részének nagyon nem alternatíva két okból sem az egyik ez a hatótáv van akinek ez nem probléma de a legtöbb embernek igen, nem véletlenül sok ember inkább tele tankol még akkor is hogyha csak keveset megy mert utál arra az 5 percre is megállni a benzinkúton. A másik pedig az ár.
Télen a - 10 °-ba vagy a szakadó esőben egyáltalán nem olyan buli töltőket keresgélni és ott ücsörögni az autóban akár csak fél órát is
Főleg akinek ezt naponta meg kell tennieNézzük meg a Volkswagen csoport autóit.
Id 3 13 millio
Id 4 20 millioHasonló kategóriás autók hoz viszonyítva az ár minimum a duplája a minőség gyengébb a kompromisszumokat meg már elmondtam
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Tsebacsi #61679 üzenetére
Csak az értelmi szinted... Nem tudod felfogni, hogy nem a kocsid/téged/EU-t kritizálom, hanem a hibrid konstrukciót?
Nem, nem értek egyet az EU-val, mert a hibrid összeségében szerintem is jobb.
Az, hogy minden körülmények között kevesebbet fogyaszt, na az hülyeség.
Optimálisan használva persze, hogy jobb...
A németek megvették a hibrideket cégautónak, de mivel nem töltik fel csak pluszsúlyt cipelnek.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #61678 üzenetére
Alap Alfa Q(V) 2.9 V6 510 ló
M3/M4 Competition Sor6 510 ló...milyen tuning?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #61684 üzenetére
Szóval azt írtad, hogy azonos teljesítmény mellett jobb a hybrid fogyasztása.
330e vs 320D közül melyiket hányszor kell tankolni 2000 km-en? Légyszi mutasd az adataid!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Az a baj, hogy csak a kép az enyém:
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
BeZol
őstag
válasz chess001 #61686 üzenetére
benzines kocsi -> rövidebb távokra mert hamar bemelegszik és üzemmelegen nincs már elszállt fogyasztás (10-15km-ig)
diesel kocsi -> hosszabb távokra mert nehezebben melegednek be (10-15+ km-től), lásd én kocsim 11,5-12 l/100km télen városban, most nyáron 8,5-9,2 l/100km-rel letudtam ugyanazokat a rövidebb szakaszokat
A távolságon belül nem mindegy, hogy városon belül vagy kívül, mert elvileg környezetszennyezőbb a diesel a városban, így ott nem illene sokat használni.
öntöltős hibrid -> városba a legjobb (mi jövő héten hozzuk el feleségem Yarisát, 3,8-4,3 l/100km városban...), mert a legdurvább fogyasztás elindulásoknál van, ami városi dugózás esetén elég gyakori jelenség, ezt a részt viszont átveszi az elektromos motor, így a benzines motornak (ami atkinson ciklusú, tehát eleve hatékonyabb és kevesebbet eszik, cserébe nem megy annyira) csak akkor kell bekapcsolódnia a hajtásba, amikor már optimális a sebesség (ezért optimális fordulatszámon száll be ahol a legjobb a fogyasztása).
plug-in-hibrid -> ugyanaz mint az öntöltős, csak a tisztán elektromos táv sokkal több (20-70km kocsitól függően), ehhez már tölteni érdemes a kocsit, és ha vki ezen belül le tudja tudni a napi ingázását, akkor teszem azt 2l/100km-es fogyasztásnak megfelelő áramktg.-el közlekedhet otthonról töltve. (bennem viszont felmerül, mi van ha valaki tényleg csak így használja és már x hónapja be sem lett indítva a benzin/diesel motorja )
Amikor viszont lemerült az akksi, akkor sima öntöltős hibriddé válik a kocsi de annál rosszabb lesz, mert sokkal nagyobb súlyt cipel, továbbá a hibridek fő csapásvonala a város, ezért városon kívülre tévedve ott az extra súly a hibrid rendszer + sok-sok akksi miatt.
Ugyanakkor megvan az a felhasználói kör, aki tisztán elektromosan le tudja tudni a napi teendőit ha rendszeresen tölti, de ha hosszabb távra kell mennie (ami esélyesen sokkal ritkább mint a városban töltött idő), akkor nincs megkötés mint egy tisztán elektromos autónál, mert benzinkutak mindenhol vannak és extrém ritkán kell várakozni + gyorsan teli a tank.elektromos -> főleg városba a legjobb mert nem szennyez menet közben, a hatótáv és a töltési lehetőségek függvényében tulajdonképpen mindenre jó lehet, én a magam részéről csak olyan távokra használnám, amikhez max. 1xer kell töltenem (legyen az oda-vissza út során 1 töltés, vagy odamenni, ottmaradni és tölteni, majd x nap múlva vissza), de persze be lehet néha vállalni extrémebb szakaszokat is.
Az árazásuk újonnan még viszonylag magas, a felárukat nem igazán tudják behozni (még), gyorstöltések esetén sokkal drágább az áram mint otthonról töltve és gyakran nagyon-nagyon messzire közlekedőknek (még) nem megfelelő annyira, de vitathatatlanul ez a jövő és/vagy a hidrogén autók.
Nyilvános töltők áraival nem vagyok most tisztában, de anno 1 éve kb. 5 l/100km ill. 10-12 l/100km-re jött egy a gyorstöltő sebességétől függően a nyilvános töltögetés, de aki vágja a témát, írhatna aktuális árakat (főleg h már nem 400 Ft az üzemanyag litere, hanem 500 Ft)A plug-in hibridek és tisztán elektromosok további előnye persze a zöld rendszám, így aki sokat parkolgat pl. BP-en belül, annak ez (egyelőre) elég szép "ajándék", mert ingyen van.
#################################################################
Most, hogy új autót veszünk, körbejártam pár szalont, és hát 6+ hónapos szállítások vannak legtöbb helyen (ami a valóságban 8+ hónap is lehet a végére), úgyhogy csak készletes autót érdemes vadászni.
Nézegettem spritmonitor.de alapján a sima benzines kocsik fogyasztását, igazából városon belül simán 6,5 l/100km az összes, de akár 8-10 l/100km sem lehetetlen (és most kb 90-160 lóerő közötti tartományokra gondolok), és hát legalább 2 l/100km-rel kevesebbet esznek a nyamvadt öntöltős hibridek, úgyh hiába drágábbak, mi esetünkben 85ezer km után behozza a felárat a hibrid (automata benzines vs automata hibrid), csak hát öntöltős hibrid nem sok márkánál van... Ezek a mild hibridek a szememben parasztvakítások (és +1 hibaforrás majd x évesen)
Plug-in-hibrid-et esélyesen még akkor sem vennék ha jól ki tudnám aknázni, mert nincs kedvem a nyakamba venni a belső égésű és az elektromos kocsik nyűgjeit. (a japánok már bizonyítottak ilyen szempontból a priusokkal)
Továbbá ha gyakran kihasználnám az akksi kapacitását, akkor az napi szinten simán 2xer teli lehetne töltve (melóba beérkezve, majd hazaérkezve melóból), az simán 600+ ciklus lehet 1 év alatt, tehát 3-4 év után esélyesen gatya az akksi, kérdés milyen gari van rá még ilyenkor.
És akkor ilyen esetekben hétvégén meg menjek nagyobb távokra h mozogjon a belső égésű motor is Inkább nem...A tisztán elektromos pedig egyelőre viszonylag drága, bár bizonyos típusok esetén egész baráti az áruk (pl. iX3 vs hasonló X3), részemről több töltő (vagy családi ház saját töltővel ) és picit faragottabb ár lenne a kívánt, és utána már teljesen jó vételek lesznek az emberek 80+%-ának, a maradék nagyon sokat közlekedőnek meg marad a diesel ha majd még gyártják 2030 után.
Nekem vagy egy öntöltős hibrid, vagy egy tisztán elektromos lesz mostani nézeteim szerint a kövi autóm a 35d után, aztán majd meglátjuk h ha aktuális lesz, mit enged a budget
-
chess001
aktív tag
Benzines kocsinak nincs létjogosultsága pénzügyi-klímaügyi szempontből. Egyszerűen rossz a hatásfoka, bonyolult. Ott az élményfaktor van, érzelmi dolog.
A többit meg lehet ft/km-re elemezni, de szerintem a fuvarozócégek már megtették.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #61694 üzenetére
Csak az 500-as 1 misi, az 500e, i3 4. 3 millióból még egyetem alatt mehetne és nem áll benne a pénz...
Mi is filozunk, hogy i3, leaf, vagy akkor már tesla.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61699 üzenetére
Most épp 80 Ft-os akciós ár van perc alapon, de nem szeretem, mert inkább 40-41kw jön csak belőle… MOL eseten ez inkább 45 körül néz ki, és az kw alapú is ráadásul. Ergo egy 60/70% töltés esetén pénzben is más meg időben is. Meg ugye a kutakon többnyire nincs gond a töltőkkel. Mvm meg tudjuk milyen…
Jövőre talán lesz saját tárolós hibrid inverteres napelem rendszerem, az áramszünet se fog annyira érdekelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- E-roller topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- Napelem
- Fujifilm X
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...