- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Philips LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi belépő szinten
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Notebook hibák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drótszamár
őstag
Persze elgondolkodtató, de hirtelen nem lehet az összes IFÁ-t, meg Ladát kicserélni hiperszuper, környezetbarát kocsikra.
És sajna a tömegközlekedés sincs még azon a szinten, hogy ha felemelik a benzin árát, akkor hip-hop mindenki azzal fog menni. Egyszerűen még nem alternatíva.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
kymco
veterán
válasz Drótszamár #2001 üzenetére
Ebben igazad van. De a környezetvédelem figyelmeztetése, véleménye ne legyen kompromisszumos, ez a politikusok dolga, nem a szakembereké. Így egy petíció csak annyit ér, mint amennyi átszivárog belőle a politikán.....
www.refujvaros.hu
-
rdi
veterán
Azért nem kéne leértékelni az áfacsökkentés értékét.
Ugyanis lehet, hogy januártól úgy is érvénybe lép, de azt is ugyanez a kormány javasolta és valósítja meg.
Vagyis az áfacsökkentés nem rossz dolog, bár szerintem lakossági oldalon el fog menni fogyasztásnövekedésre.
Másrészt Hobizoli számítgatja itt a MOL hasznát, nos egyrészt a tengeri szállítás nagyon olcsó, de a vezetékes méginkább olcsó, másrészt a számításaival az a hiba, hogy ha egy cég nyeresége ugyanakkora forgalom mellett nagyot nő, akkor az az áremelés miatt van.
A MOL haszonkulcsát nyugodtan górcső alá kell venni, hasonlóana abankokéhoz, mert túlságosan jövedelmező.
A jövedéki adóról már ezerszer elmondták, hogy szerződésben fagyasztották be (elsősorban nyugati érdekből) mert egyébként is adóparadicsom vagyunk hozzájuk képest.
Az állam + bevétele is igen érdekes, mert ugye azt hajtogatják, hogy az kb 25 ft-al több mint tervezték literenként, csakhogy ez így nem teljesen igaz, mert az ÁFÁk értéke között van különbség, másrészt nem minden nagyker Áfa idehaza realizálódik.
De még ha el is fogadjuk a 25 Ft/ l fölös hasznot, akkor sem akkora pénz az. Valaki tudja a napi lakossági benzinfogyást ?
Mondjuk 1 millió személyautó esetén, lehet a forgalom napi 1 millió liter ?Fej! Tor! Potroh!
-
cortez25
aktív tag
Szerintem itt túl sok pénz és túl sok önnös egyéni érdek fonódik egymásba, MOL-jobboldal-balodal.
Azért hajtunk, hogy öregségünkre legyen miből visszaállítani az egészségünket, ami ebbe ment tönkre.
-
Thom!
veterán
Majd jön a hidrógénkút meg miegymás, azt abbúl veszi ki a vezető azoxigént pici pénzé, csak a kocsi ára lesz 10MFt+
-
prmcsk
addikt
'' Mondjuk 1 millió személyautó esetén, lehet a forgalom napi 1 millió liter ''?
Valamit nagyon szerényen számolsz !
Ha a MOL egy éves tiszta jövedelme kb.40 milliárd, akkor az napi 110 milliót jelent
tisztán."Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
kymco
veterán
A briliáns gondolat abban rejlik, hogy így kis költséggelkét ÁFA csökkentést él meg a magyar polgár.
És ez nem baj, csak ravasz dolog.
A jövedéki adóval kapcsolatban én úgy tudom, hogy van némi mozgásterünk (EU. minimumot határozott meg, ami felett vagyunk), tehát a befagyasztás MSZP-s csúsztatásnak tűnik nekem.
Újsághírek szerint az állam napi 1-2-3 milliárd többletbevételre tesz szert az üzemanyag áremekedésből.www.refujvaros.hu
-
Tangerine
senior tag
Csináljunk macskából benzint:
Bővebben: linkVacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
prmcsk
addikt
Ezzel én is tisztában vagyok, de a napi egymilliót akkor is kevésnek tartom.
Erről elvitatkozhatunk mindaddig, amíg konkrét számok nincsenek."Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
kymco
veterán
-
rdi
veterán
Á szerintem rendszerekben kell gondolkodni, ami igen nehéz és eléggé lelassítja az ilyen típusú tevékenységet.
Mellesleg folyton azon sírunk, hogy nem éri meg az alternatív energiaforrásokat rendszerbe állítani. Hát tessék, ha így megy tovább, rövidesen jól járhat Magyarországszág..Fej! Tor! Potroh!
-
cortez25
aktív tag
Tudjátok, 2-napja vezető hír, hogy a benzin áfájá-t leviszik 10-15 Ft-al, HÚHA.
Na most melyik falnak menjek? 2-hét és megint ennyi lesz mint most....5-hónap alatt 60 Ft-ot emelkedett a benzin ára..és 2-hónapja csak azt veszem észre, hogy mindíg más összegért tankolok. Be sem jelentik...és be sem fogja senki sem jelenteni...de ha áfacsökkenéssel alamizsnaszinten megy lejjebb akkor boldogok vagyunk? Mondjuk ha 50 Ft-al csökkene akkor is még mindíg Qurva sok lenne a benzin. Ez egy PR-fogás a kormány részéről...kampány...ennyi. De a másik oldal is kampányol, mert ha Ő lenne hatalmon akkor biza a jövedéki adót is csökkentené. Na ezért nem voltam szavazni életemben egyszerse....Azért hajtunk, hogy öregségünkre legyen miből visszaállítani az egészségünket, ami ebbe ment tönkre.
-
sbazsi
veterán
Egy paraszt vett egy Mercedes C 180 D-t a Daimler-Chrysler-AG-tól. Sokat mérgelődött az extrákért fizetendő felár miatt. Nem sokkal később a Daimler-Chrysler-AG egyik vezetőségi tagja vett ettől a paraszttól egy tehenet a hétvégi birtokára. A következő számlát kapta:
Számla: 1 tehén - alapmodell Alapár 2.400,- EUR
1 tehen - kétszinű (fekete/fehér) Felár 150,- EUR
Marhabőr huzat 100,- EUR
Tejtartó nyári és téli üzemre 50,- EUR
4 lefejtő szelep 12,50 EUR/db, 50,- EUR
2 lökháritó, szaru 17,50 EUR/db, 35,- EUR
Trágyázó berendezés (Bio) 60,- EUR
Paták (párosujjú, négyévszakos) 100,- EUR
Kétkörös fékrendszer (első és hátsó) 400,- EUR
Légycsapó, félautomata 30,- EUR
Többhangú hangjelző 135,- EUR
Becsukható halogénszemek 150,- EUR
Vegyes üzemű tápanyaglebontó 1.250,- EUR
Teljes tehén a kívánt kivitelben: 4.910,- EUR*
*Gyári ár -
nagyúr
válasz cortez25 #2015 üzenetére
egy vélemény :
''egyetértek az EU ajánlásával, a kormányok ne avatkozzanak be a benzinárakba. A fogyasztók ugyanis nem érzékelik eléggé a magas olajárakat, s nem kapnak jelzést, hogy kevesebbet kéne autózniuk. Most csak a kereslet visszafogása szabhat határt az olajárak további növekedésének. Ráadásul az előrehozot áfakulcscsökkentés égetően fontos bevételektől fosztja meg a koltségvetést. A jelenlegi helyzet nem engedi meg ezt a nagyvonalúságot, amelynek az eredménye is kétséges : ma még nem lehet tudni, hogy mikor és hol fog megállni az olajár növekedése. Adócsökkentést csak akkor kellett volna megfontolnunk, ha a környező országok is ezt teszik. Az viszont nem szerencsés, hogy mi tesszük meg az első lépést''
(Palócz Éva, a Kopint-Datorg vezérigazgató helyettese, Magyar Hírlap, tegnap)Pleased to meet you - hope you guess my name
-
dabadab
titán
válasz Drótszamár #1997 üzenetére
A Levegosokkel az a baj, hogy baromi arrogansak, tulzottan radikalisok, helyenkent a szakmai ismereteik sem stimmelnek es szerintem kezzelfoghato eredmenye nem nagyon van a mukodesuknek.
DRM is theft
-
gege71.hu
addikt
válasz fokukac #2020 üzenetére
''... A fogyasztók ugyanis nem érzékelik eléggé a magas olajárakat, s nem kapnak jelzést, hogy kevesebbet kéne autózniuk...''
jaja...hónapok óta alig érzékelem én is...
Erre csak amolyan Kunczésan frappáns válaszom van a tííztelt Kopint-Datorg-os okosjulinak: ''kurvaanyád!!!''
[Szerkesztve] -
RIV
tag
Bővebben: link
Nem is állunk olyan rosszul az Egyesült királysághoz képest! Csak az az átkozott fizu.A titoktartás egy olyan szilárd halmazállapotú anyag, amely alkoholban oldódik.
-
rdi
veterán
válasz gege71.hu #2023 üzenetére
Azért mert valaki egyszer bunkó volt, még nem szükségszerű, hogy megismételd.
Ha valódi árcsökkenést akarnánk, akkor visszafognánk a fogyasztást, ami rövid távon lehet, hogy rossz, de már középtávon is akkora előnyei vannak, hogy a most energiaéhes feltörekvők megint megrekednének és nem kerülhetne bajba a gazdasági dominanciánk.
Ráadásul egy csomó modern energia - iparág ott várakozik a megérhetőség határán.Fej! Tor! Potroh!
-
nagyúr
azért, ha belegondolsz, ha mi (akár kis hazánk, akár a nyugati világ egésze) visszafogjuk a fogyasztásunkat, viszont a kínaiak és az indiaiak nem teszik ezt, akkor nem fognak csökkeni az árak. maximum kevésbé fognak nőni.
meg különben is, az energiaigényes feltörekvők max. akkor rekednének meg, ha a nyugati fogyasztók nem vennének több kínai árut. Ami elég nehéz dolog, mert lassan már mindent ott gyártanak.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
még valami. ha arab testvéreink kevesebb olajat folyatnának/égetnének el, csak azért, mert szarnak az egészbe, szóval, ha ez a mennyiség nem veszne kárba, szvsz már az is jelentősen növelhetné a kínálatot.
Ugyanis az olajkutakat ''termeltetik'', amikor készen vannak. ezt azt jelenti, hogy 2 héten át csak égetik azt, ami kijön a csövön... valami töménytelen mennyiséget égetnek el. Ahelyett, hogy valamilyen tartályokba gyűjtenék, és később hasznosítanák.
szerintem egy ilyen olajmezőn több légszennyezést követnek el (feleslegesen) egy hónap alatt, mint egy közepes méretű ország egy év alatt...
algériában, hassi messaoud-ban állandóan fekete az ég alja, és nem azért, mert jönnek az esőfelhők.
szóval nagyon sok ilyet láttam.
itt van pár kép róla :
Bővebben: link
Bővebben: link
a repülőből is ez látszik :
Bővebben: link
Bővebben: link
és egy kis csendélet :
Bővebben: link
Ja, és még valami. a helyi benzinkutaknál 28 (!) forintnak megfelelő algériai dínárért adnak 1 liter gázolajat.
Ja, és hát éppen ezért nem is értékelik a helyiek. Az utolsó nap, amikor ott voltam, éjszaka valamelyik arab munkás rosszul zárt el egy csövet, és a dízeltartályból 16 köbméter dízel folyt el a homokba, feltűnés nélkül. 16 ezer liter! csak úgy.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BosX
aktív tag
pedig régen nem csak gagyit okádnak a kínai gyárak.
De ha csak tajvan esetét vesszük (ugyebár szintén Kína), ezen is a fórumon is az emerek többsége tajvani márkákra esküszik az ASUStól az MSIm és Abiton át a VIA-ig....mentality, tradition, history. these things never change.
-
nagyúr
válasz DaSilva #2040 üzenetére
de a tej előállítása lényegesen egyszerűbb, mint az olajé, és sokkal kevésbé környezetszennyező... Bővebben: link
egyébként algériában nem halnak éhen, sőt, még saját tejük is van. vannak ott 3-4 ezer méteres hegyek, s ott vannak zöld legelők, meg tehenek is
az országnak csak a 90%-a sivatag...
[Szerkesztve]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
kymco
veterán
REmélem kihúzom a tankolással az ÁF-csökkentésig.... Csak ne emeljenek addig
www.refujvaros.hu
-
Ugyanazt kellene csinálnia az államnak, amit a franciák: megfenyegetni az olajcéget némi extra adóval, ha tovább emelkedik a benzin ára, mert a MOL nem hajlandó lemondani a disznó hasznáról...
https://www.coreinfinity.tech
-
kymco
veterán
Most engem minen földhözvág.... nincs olyan kicsi kiadás, ami most ne tünne nagynak.... De ez az utolsó szűk hónapom (remélem). Egyébként most ingyér netezek..... Ha kellene fizetni, akkor is csak úgy lenne, ha hűségnyilatkozat kötelezne. Minden lehetséges költségtől szabadulunk....
[Szerkesztve]www.refujvaros.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával