Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #33975 üzenetére

    Mai termékfotónál az AI segítségét kértük...(kép szélén más oldalarányú vágásnál ki kellett egészítenie egy természetes anyagot) Néha megnézem hol is tart a PS legújabb verziója. Szerintem egy kalap sz@r... nulla részletgazdagság, monitoron még elmegy, de amikor normális nyomatot szeretnének, akkor nem tudom átadni mert kilóg a lóláb a termékfotó normális részeihez képest. Szóval én nem vagyok eldőlve.
    A másik része a dolgoknak hogy hazai gyártású termékhez, vagy egyedi megjelenéshez még mindig kell egy fotós. Nem tudja a netről letölteni... és a tárgysátor kb a fehér hátteres képekhez jó, de ami fényelést igényel ott már bukik. Az ország egyik legjobb termék/étel/ékszerfotósa a barátom. (Balog Tamás) ... Nála így fest egy normálisan kivitelzett ékszerfotó. Sose volt tárgysátra... hiába fehér az alap, ezt sem mobillal, sem sátorban nem lehet ilyenre megoldani.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #33986 üzenetére

    Jelenleg 3db óriásplakátom van kint... 1 Bp, kettő vidék. Oda cseszhettem az AI-t- amivel a háttérbe "kellene valamit generálni" dolog volt az alapfelvetés. A végén vektoros rajz került fel.
    A tegnapi termékfotónál pedig a stúdiónkban lefotózott reklámtermék (hazai gyártó) melletti kiegészítőt kellett volna a kép rendezői jobbján kiegészíteni. Mert más oldalarányú vágat megy egy másik platformra.

    #33987Stauffenberg Ha fotózom, akkor leginkább gyártónak dolgozom. Legyen az 360°-os termékfotó vagy ruházati cucc. A webre fotózm dolog nálam ott bukott meg, hogy maga a megrendelő sem tudja hogy mire is fogja a végén használni. Volt akinek annyira bejött a saját terméke hogy plakát lett belőle... és perszere valaki marad az 1000x1000 pixelnél. De nem árazom másként, és nem retusálom rosszabbul azt ami kicsiben lesz felhasználva. Kifizetik, így nincs jogom rosszabb adni. És az AI (csak adobe programokat használok) egyszerűen még ahogy írtad- gyerekcipőben totyog.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #33991 üzenetére

    Fast fashion webshopnak 2008 óta fotózom fehér hátteres modelles fotókat a ruhákhoz. 1-3 modell alkalmanként, 70-100 ruha átlagban. 3 -4 óra fotózás. 24-36h belül retusálva náluk a képanyag. Szóval nem elbeszélek melletted, hanem ebben dolgozom. Termékfotóknál is... ma enteriőrben kell gyártói cuccot fotózni, pedig vasárnap van, de reggelre kell reklámhoz.
    A ruhák addig nem mennek webshopba amig nincs kész az anyag. De alig van késés a beszerzés, fotózás, átadás sorozatban.
    Hazai márkának 1 évvel korábban (na jó.. júniusi fotózás márciusban megy ki az emberekhez) fotózom a kollekciót. A fotók alapján megy ki a katalgógus a viszonteladóknak (csak itthon 400 üzlethez).

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34000 üzenetére

    Van haj/smink a modelleken. A modellek 170-180 közöttiek, a "feladathoz illő alakkal". (más modell vállt be bikinire és más utcai ruházatra) Itt vidéken azt a pénzt kapják ettől a cégtől mint a pesti ff modellek a tegnap bemutatott futószalag fotózáson. Van olyan lány aki 10 pózt lenyom 30 sec alatt, beszalad az öltözőbe és 1 percen belül már a másik szettben pózol. És van akinek ez 3x ennyi idő... de abban egységesek hogy arcra mindig jók, és bikinire alakban sem kell korrigálni őket.
    Szóval 255-ös fehér háttér, minimal arcretus a modellnek (1000-1200 pixeles fotókon nem sok látszik a hibákból), színhelyes sorozat mert a ruháknál ez elengedhetetlen. Két méretben átadva kb 150-300 kép közötti mennyiség.

    Pénteken esküvőztem. Rövid esküvő.. ma kész az anyag. Kreatívon kb 40 kép lett leválogatás után. Szóval muszáj ennyire gyorsnak lenni...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34004 üzenetére

    Egy ilyen kültéri üzletnek készült reklámfotó retusálása 15 perc. Nekem.

    Egy fehér hátteres webshopos - kb 3 perc.

    Az utóbbiban pár száz ilyen fotózás rutinja van benne.
    1. tudom milyen papírt kell vennem állandóan
    2. tudom becsukott szemmel is hogy a vakuk mekkora teljesítménnyel kell hogy dolgozzanak, és mit hova tegyek.
    3. a feldolgozásnál kalibrált színprofil miatt normális eredményt kapok már a digitális hívásnál
    4. minden eszköz megvan az utómunkához, minden cucc gyors

    #34006Timer "Az a minimum érdekelne, amivel már átadtok fizetős munkát, mint profi"

    Nincs ilyen hogy minimum. Illetve van- a megbízó igénye. Megtisztelő volt fotózni pl Pokorni Liával. Tündéri, gyönyörű, jófej... Eszembe sem jutott volna úgy átadni bármely fotót róla (országos kampány- nagyméretű nyomatok) hogy azon bármilyen hibát is találjon Ő vagy a megbízó. Ott a retus képenként 30 perc minimum volt. Nem azért mert csúnya, hanem mert megérdemli a tökéletes munkát a másik fél.
    Ahogy megérdemli a webshop is... de ha 95%-is is sok nekik minőségben, de időben nem fér nekik bele 48h csúszás akkor 95%-os megoldás is hibátlan számukra. Ahogy írták.. ez fast fashion...
    Óriásplakát amit fotóztam az kint van hetekig. Sokan látják... és hiába 20m-ről nézzük, a mérete miatt a ráncok, bőrhibák, színi eltérések ott is látszódnának. Ezért ott is alapos retus kell. Profi munka = az amiért fizetnek. És rengeteg olyan fotót láttam már amiért ha én lennék a megbízó, nem adtam volna pénzt. És egy csomó olyat amit illett volna jobban megfizetni, mert a fotós többet nem fog nekiállni, mert nem érte meg neki... de tiszta volt a lelkiismerete az átadáskor.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34061 üzenetére

    Bump alkalmazás vagy a ShareIt segítségével bluetoothon keresztül megy a képküldés a két típus között. 6 éve küldtem androidról almára képet, szóval valami már akkor is működött.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34189 üzenetére

    Add el, és vegyél bowens bajonettes, normális vakuhoz használható optikai spotot. Ez a nyomtatós megoldás nem lesz tartós, brutális hőtermeléssel jár (mármint a fej használata). Én leginkább 1000 Ws-os vakuval használom a sajátom, és ott már a gyári leírásban is az szeepel hogy 150W-os beállító izzóval max 15 percig használd folyamatosan. Pedig ott van hűtőközeg.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34193 üzenetére

    Márkát ajánlani azért nem egyszerű mert csak 1-2 olyan kínai cég van számomra a kiegészítők piacán, amit elfogadhatónak tartok. Godoxtól pl többé nem vásárolok fényformálót (szoftbox jellegűt) mert a vásznaik (külső fekete borítás, pálcarendszer...) nem tartós. De pl a fém fényformálóik teljesen normálisak. (alaprefi, longrefi... )
    Az optikai spot sajnos ha jó, akkod "drága" . Mondjuk ez is viszonylagos
    Imerősöm 15 éve vett Hensel optikai spotot, ami akkor került 750e Ft-ba. Ezért az árér egy korrigált színhőjű vaku és a spot feltét járt. A Hensel ennyire komolyan vette azt hogy a színhő ami a lencserendszeren át kilép, azonos legyen a többi vakuból kilépővel.
    A spot és a benne lévő gobok iszonyat sok fényt visszavesznek. Van két optikai spotom, eltérő a fény "elnyelésük", más az egész elgondolás a két cég részéről. Az egyik dzsunka cucc, ott a szinező is fólia. A másiknál a gobok már áttetsző műanyag lapok, az ablak, reluxa... formái sokkal kidolgozottabbak.
    De.. itt jön az hogy ezekhez már tér kell.
    Optikai spotból kétféle létezik. Az egyiknél az optikai rész fix. X "látószöggel". Tudok 5cm-es tökéletes kört világítani, de 8m-ről 1.5m-es szintén hibátlan körformát is.
    De ha csak pl 4m-es a stúdió, akkor korlátozottabb a fix lencsés snoot használata.
    Játszani meg cserélhetős lencsés snoot túl drága.
    Plusz jön a teljesítmény kérdés. És a beállító fény kérdése is. Van 500W-os ledem. Azzal pl max fényerőn sem mernék embert fotózni pl egy bonyolult goboval. Vakuból is 600W feletti az ami elfogadható rekeszt ad 8m-re. De hagyományos vaku beállító izzója meg túlhevíti pl az a típust aminél rendes fotó objektívet tudsz felcsavarni a soot elejére. (pl létezik Nikon bajonettes verzió, amire egy régi 50-es feltekerhető)
    És utána még mindig ott tartunk hogy a gyári lencsék nagyon szépen lágyíthatóak, vagy épp kemény peremet ad ha úgy változtatod.

    Ez ugye gobos megoldás... és ilyet beállító fény nélkül nem lehet meglőni.

    Ez pedig simán gobo nélküli megoldás (másik modell, nem a piros fotós lány)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34195 üzenetére

    Most délután adtam át egy olyan anyagot, ami szinte végig csak a lány fenekéről szólt.
    Olyan formát edzett össze, ami kb a fekete lányokra jellemző. "Nagy", kerek, és sportos. Nagyon csajosan gömbölyű. De privát használatra készült, így abból nem mutathatok.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34208 üzenetére

    Ha ennyit szeretnél vele dolgozni- akkor sokkal drágábban kell melóznod hogy rentábilis legyen.
    Ha drágábban dolgozol, akkor más fogja megkapni a munkát, mert ezek nem az örökkévalóságnak készülő képek, és szülő nem azt nézni amit te... és nem fogja kifizetni
    Ha pedig más kapja meg a melót akkor pont semmi értelme agyalni ezeken.

    A megoldás- ha van egy főállásod, azzal kell foglalkozni, a hétvége a családé.
    Ha pedig fotósként akarsz dolgozni akor meg heti 5 napban melózol- és a hétvégéd kikapcsolódás.

    Most már egy ideje mindenki fotós. (ezt ne vedd magadra) A városunkban a 38. senki nyitja meg a saját stúdióját, ami van hogy 2mx7m. Nem vicc... de saját, meg stúdió.. és amikor rájön hogy nem tudja még ezt sem kiterlmeni, akkor kiírja hogy bérbe is vehető...

    Amikor Bp-n panaszkodnak a nagyok hogy nem fenntartható és sorba mennek a bezárások, amikor mindenhol panaszkodnak hogy drága a fotós... és leginkább ingyen keresnek csoportokban olyat aki
    - páros fotózást megoldja nekik.. majd beírja a pontos dátumot, de adjanak neki ingyen sminket, hajat, és a stúdióbérlést is jobb ha a fotós/sminkes/fodrász fizeti...
    - 50ezerért max fotózz le nekik esküvőt
    - óvodában itt helyebn 5ezer/gyerek áron 20 képet adnak
    Akkor miként is akar ebből valaki minőséget kihozni kezdőként? (karácsonyi fotózásokról nem is beszélek... 10 pec fotózás 10e, 30 perc 20ezer... stb áron adnak 15-40 képet. Mert a stúdiót bérli ahol az óradíj 10e...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34216 üzenetére

    Pedig a válaszomban elrejtettem a megoldást.

    A fotózás ezen iránya nem önkifejezés, nem művészet, nem önmegvalósítás hanem sima iparos meló amiben könnyű kiégni. nem igényel kreativitást, nem igényel különösebb hozzáértést. Egyről szól- a pénzről.
    Pénzt pedig úgy érdemes keresni ha azt megéri, ami egyszerű matek.
    X óra ráfordítással y összeg. Ha elég az Y.. akkor csinálni kell amig bele nem unsz. Ha nem éri meg, akkor hagyni kell az egészet.

    Ilyen sorozatmelónál nem az a megoldás hogy a ygereket megváltoztatod, és a sosem moslygó gyerekre mosolyt rajzolsz. Közhely- hozott anyagból dolgozol. Ha a gyerek ruhája koszos- az is marad. Ha taknyos- akkor az a dadus felelőssége.
    Céges csoportképnél sem fogsz az állandóan búskomor arcú főnöknek mosolyt rajzolni, meg hajat mert nincs neki. Nem ez a feladat.
    Az expo legyen helyes. A kép legyen éles. A fotót meg annak add át akinek a gyereke van rajta. Kb ez az elvárás- főleg mert tudom hogy ez "olcsómunka".

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34251 üzenetére

    Első lépés az hogy válts könyvelőt. Aki a vállalkozás elindításakor nem tájékoztat arról hogy mit hogyan csinálj, attól sok jóra nem számíthatsz.
    A gáz az pluszban hogy a nyugtatömböd is szigorú számadású.. így ha ott már kiírtad az összegeket, akkor ha most utólag leszámlázod a szülők felé, akkor duplán adózol. Ráadásul értelmetlenül.
    Két dolgot tehetsz. Felhívod a NAV-t (elvben mivel kezdő vállalkozó vagy, talán még mentor programban is részt veszel automatice... ott tudsz rá helyes választ kérni hogy ebből hogy jössz ki legolcsóbban. Egy ismerősnek ez most pár millájába került mert hiába számlázott, az nem pont úgy tette ahogy a jogszabály leírta... de ezt nem akarom most idekeverni. Szóval NAV-hoz telefon, és segítenek.
    A másik gázos rész az hogy a könyvelővel való szerződések sokszor tartalmaznak egy olyan részt hogy a havi díjazásuk X db számla könyvelését biztosítják. Ha te most havi szinten a mondjuk 20 számla helyett 300db-t küdesz nekik, akkor a pl 15ezres havidíjad kb 50.000-re emelkedik.
    Olyat viszont ne tégy, hogy más nevére számlázol mint aki a megrendelőd volt... tehát az Óvodának még véletlenül sem, hisz nem ők kapják a fotókat, nem ők fizetnek.
    Jelen esetben ez bizony 300 ügyfélnél 300db számlát jelent. Ha ezt menet közben telefonon/lapotopon a helyszínen intézed, akkor időben nem lett volna akkora plusz. Utólag... hát fejtörős, mert a nygtára nem írtál semmit csak kb az összeget.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34257 üzenetére

    A magyar jogrendben a szóbeli szerződés pont olyan érvényű mint az írásbeli.
    Pl egy gépjármű adásvételi szerződés is ha csak szóban köttetne, akkor is pont ugyanúgy tulajdonos váltást eredményezne- de azért kell írásban rögzíteni, mert hatósági nyilvántartásban le kell tudniuk fűzni a szerződést.

    A megrendő az akivel megállapodsz. Ha az szm anyuka bízott meg a fotózással, ő szedi össze a zsé-t, akkor a nevére is kiállíthatod a számlát, függetlenül attól hogy neki ki dobja össze a pénzt. Persze legálisan nem lehet csak úgy kp-t adni egy "idegennek" (szülő- szm anyuka) de ez jogilag nem aggályos, mert a NAV számára az a fontos hogy te elvégeztél egy szolgáltatást amiről
    - kiállítod a számlát
    - adózol utána (persze főállás mellett, vagy más jogszabály miatt van "adómentes" sáv)
    - a számlán lévő adatok pedig a valóságot fedik... tehát a pénzt a kezedbe adó nevére szól, és tartalmilag az van feltüntetve ami a valóságban történt. Pár éve amikor még végzettséghez volt kötve a fotózás, sminkes "fotós" csaj sminkről adott számlát a megrendelőnek. Mert az volt a tevékenységi körében.

    Mivel nem adtál nyugtát és még nem kaptál pénzt, így még semmi nem történt adóügyileg. Beszéld meg a könyvelővel hogy neki az 1db számla megfelel-e. Ha azt mondja ez a bevett szokás nála, akkor nyertél. Ha nagyon NAV megfelelési kényszere van, akkor viszont pont aza helyzet mint egy sarki kisboltban... aki oda bemegy s kér egy kiflit, az kap egy pénztári bizonylatot. Ha "Áfa-s számlát" kér az 1db kifliről... akkor bizony személyenként ki kell állítani. Ez az óvodás dolog addig könnyű, amig a konkurencia nem akarja átvenni a terepet. Mert mindig akad egy jóindulatú fotós aki nem örül hogy neki már nem hoz zsé-t az az ovi...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34261 üzenetére

    Jópár éve ugyanaz a könyvelőnk. Amióta létezik az online számlázás - úgy számlázom.
    A könyvelőnek jogosultságot adsz a számlázó fiókban, nem kell küldeni külön a számlákat.
    De... a könyvelés nem csak abból áll hogy megjelenik nála a 300db számla és semmi dolga nincs vele, így a közöttünk lévő szerződés alapján X db számla kiadás és feldolgozás fér bele az irodájuk melójába. Amikor túlléptem (évi 130-150 számlát állítok ki kb) a havi Y db-os megállapodást, akkor 1-2 ezressel többet fizetek. Mert tényleg több a melójuk ilyenkor. Ha egy ügyfélnél elnézné- akkor a 150-200 cégnél ez már jelentős többlet lenne számára, az alkalmazottak irányába. ellenben nem kér pl pénzt ha adóügyi kérdésem van és havont amehetek konzultálni a kérdés merül fel. Pl a KATA váltásnál leültünk és kiszámoltuk mi éri meg mostantól, mert a melóink 90%-a céges.

    #34265Taci A NAV-os elmondta hogy mi a jogszabály. A könyvelő pedig azt hogy Ő nem fogja tudni feldolgozni a 300db nyugtádat, mert erre nincs kapacitása... Mindkettőnek igaza van- de te vagy középen.
    A számlázó felületek össze vannak kötve a NAV rendszerével. Ha cégnek számlázom, a rendszer azonnal küldi a NAV felé is a számlát. A könyvelőnél pedig minen számla megjelenik. (NAV-t nem érdekli a magánszemély felé menő számla) Szóval nem ennyire fekete-fehér sajnos hogy téped a nyugtát mint a kürtőskalácsos... hacsak nem magad oldod majd meg a számlázást és a NAV felé való lejelentést.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #34307 üzenetére

    Pécsett két helyen van fotólabor ami érdemben tud előhívni. A profibb... nos két telephelyük van. Az egyikbe beviszel pl egy tablót A4-ben előhívatni, akkor 7 fotósból 6 olyat kap a kezébe ami nem olyan mint amit otthon lát. 1 viszont kb igen...
    Változatlan formában átviszed a plotter laborukba, ott meg kapsz egy szép nagy tablóképet hibátlan színhűséggel, tökéletes fényerő mellett. Úgy, hogy a fotólabor részben minden papírcserekor kalibrálnak. A kép amit beviszel pedig jó eséllyel zöld fátylat visel majd- akkor is ha pl egy ff fotót hívatsz elő.
    Szóval ott tartunk hogy az hogy kalibrált monitoron dolgozol, nem azt jelenti sajnos hogy színhelyes képet fogsz viszontlátni... mert a labor lehet hogy gészen másként dolgozik. Nekünk azt ajánlották hogy adnak laborált "kalibrációt képet" és lőjjük be ahhoz a monitort. Hátpersze...
    Kalibrálás. Elvben senki nem vállal ilyet a környéken. Sok éve mintha az SZK stúdió vállalt volna ilyesmit, de a honlapjukon nem szerepel a szolgáltatások között.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34341 üzenetére

    A vicc hogy az első X Pro kioldómat 17e-ért vettem anno. Most 25e-nek is örülni kell.
    (az AD300-ból vettem is gyors egyet- ez elfér a polcon :) )

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #34343 üzenetére

    Én az elsőt már elkoptattam, a körtárcsa néha nem váltotta az értékeket. A stúdió miatt vettem másikat, meg egy Sonyt, meg egy manuális Godoxot h avalakinek valamiért nem menne a vázával a pro széria. Majd a bérlőinknél kiderült szinte mindenkinél volt Sony, így azt pl csak kicsomagoltam és ott áll. Mivel többet nem adjuk ki- így ha épp nem lesz akcióban akkor korrekt áron átadom valakinek.
    Most ez a kicsi AD300 pont jó lesz derítésre az AD600 vakuk mellé. Ennyiért jó vétel volt.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34345 üzenetére

    Főfénynek - főleg kültérre kevés, arra azért vigyázz. Plusz a full 350 villanás egy akkuval megint nem túl erős. Ez neked oviba korlátozott használatot ad, egy AD600-al jobban járnál. Már ha ez a felhasználási terület ahova szántad. (és szűk rekesznél sem hozza az elvárhatót. 1 sec feltöltési idő néha örökkévalóságnak számít. ettől még persze jó cucc- csak a 300 Ws az hamar eléri a határait. )
    (csak itt most ketten fizettük ki... és kevesebb mint 5db volt már akkor is amikor én vásároltam- kíváncsi leszek hogy kiküldik-e)

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34347 üzenetére

    A natív obikra váltásban én egyelőre nem látok realitást az esetemben. 1 kivételével minden obimmal elégedett vagyok teljesen. 10 obiból 2 Z, 8 F. Azt Art so lecserélése Z-re nem hozna minőségi javulást, plusz felesleges többlettkiadással járna. Amig működnek- maradnak. Márpedig a Sigma tisztességesen összerakta őket, így nem hiszem hogy mostanában elfáradnak.
    A másik része a dolgoknak (ezt már leírtam itt) hogy aki ebből él, annak nagyon nem mindegy hogy mennyit fektet be, mennyit forgat vissza és mennyi haszna marad rajta.
    A megrendelőt nem érdekli mivel dolgozol, a vásárlás egy bizonyos szint felett csak birtoklási vágyról szól. Abból meg kinőttem rég.
    Egy jó rajzú 70-200/2.8-t lecserélni egy alig jobb rajzú 70-200-ra kb 500-700e ráfizetéssel, az én értékrendemben nem jó deal. Főként mert 650e-ért most jött ki a Sigma Sport. Inkább azt venném - ha már Z kell. (mert lesz belőle)

    A vaku más téma. Ha van 4db kisebb teljesítményű vezetékes, és nem kell kitelepülni gyakran, akkor felesleges pluszba költeni. A vakuk pont azok a cuccok amiken csak nagy bukással lehet túllépni. (ok, Godox piacképes... e egy régen drága Hensel, Broncolor.. stb cucc szinte kótyavetye módon megy el) Egy újonnan 50 ezres godox meg ha 30-ért kel el, akkor az a 20e Ft manapság egy 2 fős ebéd ára.

    #34348Jahno
    FV 150-es Led (Godox) hibásan érkezett a Mikrosattól. Cserélték azonnal. Van még ezen felül egy másik Godox ledem, de a többit más márkától vettem, mert a Godox ledjei túlárazottak voltak a márkatársakhoz képest. Itt meg pont nem érdekelt a vezérelhetőség, bár a másik márka telefonos appal megy, szóval ők is megoldották.
    Nálam minden használatban van, de nem érzem hogy a ledek "kopnának" és akadoznának.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34351 üzenetére

    A Sigma 85 1.4 Art (kb 400e Ft újonnan) évekig vezette a "legjobb objektívek" listáját a DXO-n. Tavaly taszította le a második helyre a Nikon Z 0.95-ös 58mm-es manuális izéje. Igaz az csak 3.9 milla, szóval abból másnak a teljes felszerelése is kijön :) Az ART széria nagyon jó, és ha egyszer lesz Z bajonettel (márpedig lesz) akkor azokra fogok cserélni... de majd egyszer.
    Volt Nikonból 50 1.4Dm még régen, Majd 50 1.4 G. Ezek régen 100e Ft-os cuccok voltak. (mármint 100w alatt, illetve kicsit felett) Majd vettem 50 1.4 Art-ot. Mivel megvolt a G még belőle összelőttem. Akkor megállapítottam hogy a Nikon nem tud 50-es obit csinálni. Legalábbis olyat ami versenyezhet a Sigmával.
    Volt 85 1.8 D-m. Ott detto ez volt. Az Art lesöpörte. A 35 1.8 esetén is az Art nyer lazán.
    Most a Z obiknál az árazás az ami döbbenet. 1.8-as obikat drágábban vesztegetnek mint az Art sorozat használt darabjait. És a Z profi sorozat meg vicc, mármint halandónak. A 135 1.8 Plena 1.2 milla ha jól emlékszem. Ebből kijön kb a Sigmától a 35 1.4, 50 1.4 85 1.4, 135 1.8 sor. De használtan még majdnem belefér a 105 1.4 Art is.

    Vázak. Z6II szerintem az a kompromisszum, amivel már normálisan lehet fotózni- munkaként. Z8 1.6 millás akciós árából 3db Z6II kijön. (tudom, nem fair új vs használt árakat összehasonlítani) de 600e alatt megkapod újként is a Z6II-t.
    A Z8-ról is lehetett olvasni azt hogy nem tökéletes. És nem a leszakadó nyakpánt szemre gondolok hanem pl a fókuszrendszeréről. Ami meg elvben Z9.. ami meg ott volt a többivel együtt a csúcson. (mármint a többi márkával összehasonítva)
    Z9 volt a kezemben (nem bemutatón), Z8-t még nem láttam... de mivel arr akellene markolat, akkor már majd 2 millánál járnék. Szóval az sem lesz az én utam hosszú távon sem. Szóval azzal főzünk ami van :)

    #34350Taci Tőlem szinte az összes Godox fényformáló ment a kukába, vagy a piacra. Minőséget már nem náluk keresem, szerintem gyenge a szövet és amechanikai anyaghasználatuk is.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34353 üzenetére

    A kérdésed jogos :) Nem néztem hogy mely fórumban vagyok, valamiért azt hittem a bestbuyban írtam először. Itt tényleg nem lett volna off a téma. Ott meg látom hogy sikítanak ha valaki nem termék ajánl :)
    De akkor nem szürkíttve az a véleményem hogy teljesen felesleges apró előnyökért 3x árat fizetni, főként ha valakinek ez pénzkereset. És fotósként 15 milla körüli bevételnél sem feltétlenül térül meg átlagos feladatoknál ha Pro alsó szegmens helyett csúcsvázat vesz. És csúcs obit.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #34357 üzenetére

    Stúdió cuccokban nálam vegyes a felhozatal. Walimex Pro, Lastolite, Godox, Jinbei, Phottix, Falcon Eye, Mikrosat ... sokféle megtalálható.
    Állványokban (lámpaállvány) is nagy a minőségi szórás, szoftboxban is. A Godox 120-as oktoja borzalmas. Hazai ismert forgalmazótól vettem, már a gyöngyvászon zsák is siralmas volt újonnan. Ehhez képest pl a Jinbei sokkal minőségibb.
    A nagy stripből Godoxok is vannak, azzal jelenleg semmi bajom, csak az nem hogy a gyári bajonett nem méretpontos, és bizonyos vakukra alig megy fel. Kis flexelés után már jó lett, de azért no... ne kelljen már faragni egy cuccon ha kifizetek érte 20-30-40ezret.
    A Phottix Raja sorozata pl barom jó. Minőségi hortáska, minőségi mechanika a boxban, és nem találgatni kell hogy az nyitásnál most bekattant vagy sem.
    Ernyőből vettem régen olcsót- ami most is hibátlan. És drágábbat ami nem fél év után elkezdte a bevonatot ledobni. Volt olyan szoftboxom amit (újonnan vettem) 12 év után kellett csak kukázni mert kb 200e expo után (ennyi villanás tuti átment rajta) kezdett sárgulni a belső és külső diffúzor.

    #34358Timer Az FTZ nem tartalmaz lencsetagot, így a fényt nem töri, nem tudja lágyítani. Az autófókusz tud vele lasabb lenni mint pl dslr esetén, de AF esetén nálam két véglet volt adapterrel Z6II esetén.
    - fókusz lassú vagy nem volt egyáltalán, stabi nem ment az obiban csak rezgett
    - minden klappol, nem Nikon obinál is van szenzorstabi, gyors AF, pontos szemfókusz

    Sigma 150 makro az első csoportba tartozott- menni kellett. Ott nem kockáztattam, 105 MC Z-t vettem.
    Tamron 24-70 2.8 stabija nem ment normálisan, és mivel sosem nőtt a szívembez, az is ment.
    Nálam sem az élességgel sem a gyorsasággal nincs gond adapter esetén. Használtam párhuzamosan 750-t a milcekkel, de a milc nyert kényelemben.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34347 üzenetére

    Megjott. Ez nagyon kis pici . (az arányok kedvéért mellé tettem a 2x és a 3x teljesítményű cuccot.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34368 üzenetére

    Nem, az alapból nem jár hozzá, de 4.500-ért rendeltem a Mikrosattól. (Godox eu oldalon sem olcsóbb)
    Örülök hogy nem vettem hozzá 15e-ért fényformálót, mert így most van kb 30 féle ami jó lesz rá, és nem 1db ami csak bizonyos feladatra alkalmas (és spóroltam 10e-t.. amiért gyors vettem mást a MS-tól) . Hozzáteszem hogy 300Ws-al azért nem fogok falakat átégetni, de deríteni pont jó. :)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34370 üzenetére

    Bocs, csak melóztam egész nap...
    A vakut feltöltöttem, bekapcsoltam hogy működik-e és megnéztem a beállító fényt. (még a stúdióban két meló között)
    3000-600 Kelvin között pár lépésben állítható a színhő. (nem néztem pontosan de kb 5 lépés lehet, lépésenként pár száz K-t ugrik) A led fényereje 10 lépésben szabályozható,
    ha lesz időm akkor a saját alaprefijével és fénymérővel nézek egy ISO 100 F1.4-hez záridőt, azt ösze tudod hasonlítani a 15W-os csővel- mert olyanom nincs. Ha fénykardra gondolsz, akkor nekem abból erősebb van (rgb és 27 W ha jól emlékszem).


    #34371Taci És sajnos igazad van, ez a vacak amit rendeltem sokra nem lesz jó. Van pár darab S1-es bowens adapterem, de az max rendszervakut tud fogadni. Úgyhogy ezt a 4500 Ft-os hulladékot kivágom a kukába. (cégként vásárolok, így nincs 14 napos elállás, plusz 2000 felett tudnám visszaküldeni még akkor is ha lenne...)
    Úgyhogy majd veszek S2-t és a finom kis vakuból csinálo egy kényelmetlenül nagy vackot, ami így már nem lesz kisebb az AD600 vakuknál, de legalább kisebbet villan és kevesebbszer.
    A nyitható softboxxal ezek szerint a Godox megint bebizonyította hogy ehhez tényleg nem ért.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz csabyka666 #34374 üzenetére

    Termékfotónál fotnos a CRI. Ez a led amit kinéztél 80-as cri-vel rendelkezik. Kb kuka kategória. Függetlenül a fényerejétől, ezek nem alkalmasak fotózásra. Ahogy a telefonok kamerájának látószöge sem ideális.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz szazbolha #34380 üzenetére

    Gyakran fotózom termékeket (pénzért) és a legtöbb esetben vakuval. Az oka az hogy nagyobb élességi tartományhoz már nagyon erős led megvilágításra van szükség. (ha a fénykardjaimat nem számolom akkor van 60W-os ledből pár, 150W-os de van 500W-os is. Az utolsót leszámítva mind elég gyenge. Oké, a 150-be nem néznék bele maxra csavarva... de a 60W inkább videora elég mint fotóra)
    Mind fotóra/videora fejsztett cucc 96+ CRI-vel. Itt tényleg normális a színvisszaadás, és bowens bajonett miatt bármit rácsavarhatok.
    Kitelepülve pl sarnokban fotóztam már gyártást, ott az a led ami a csarnokban világíott, sosem tudta visszaadni a normális színeket. Igaz, ott elnézik az ilyet... de ne tegyék mellé a termékfotót mert jelentős eltérések tudnak lenni.

    #34381csabyka666 Nem profi stúdióra gondoltam az esetedben, de színek visszaadása fontos. Mármint úgy általában.. de ha fekete-fehér pc házakat fotózol ott pont nem számít. De ahogy pár sorral fentebb írtam.
    Két használt olcsó lámpaállvány kb 5e/db. 2 db 60W-os használt bowens led 30e/db, áteresztő ernyő kb 5e /db... és simán megoldod. A háttérbe pedig nem tapétát tennék hanem vásárolnék egy 1.35 széles fehér papírhátteret (10-11 m a tekercs) és azzal ívelném a sarkot. Ha épp bezáró stúdiót találsz, ott 5-7e között meg tudod szerezni a tekercset.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #34384 üzenetére

    Van akkora softbox amibe belefér pár tárgy :)

    Egyébként vannak cuccok amik abban is fotózhatóak, és házilagosan fillérekből is össze tud rakni elfogadhatót- nagy méretben. (mármint tárgysátrat) És persze van aminél vétek annak a használata- de ezt neki kell majd látni- tudni.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #34396 üzenetére

    Szerintem van miért rugózni a CRI-n. Még a 90 vs 97-en is látszik az eltérés, a 80 vs 97-ről nem is beszélve.
    Az elmúlt 8 napban kb 100 embert fotóztam le. Ebből 90 csaj/nő Náluk olyan apróságokon csúszik el egy technikailag/világításában/kivágatban... jó portré, hogy
    - nem jól áll a haja
    - jajj a szempilla
    - jajj a smink
    - jajj a rúzs színe mégsem passzol
    - jajj a szemüveg keret árnyalata nem oké a arcpirosítóhoz
    - ja... és még sorolhanám, de a lényeg hogy megszokta a saját mobilja kijelzőjért, és tudja hogy ott az adott hajszíne, rúzsa, sminkje miként mutat. Egy 80 CRI világítás mellett elkészült üzleti portrénál tuti megvernének.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34399 üzenetére

    Bocs, most néztem vissza, de már megválaszolták a kérdést. Igazából 90 magasságában elvben tök jó és szép.. de vannak árnyalatok melyek még ott is elvesznek, és tudnak nagyon zavaróak lenni. A Godox és társai büszkén írják ki hogy az ő COB videos/fotós ledjei 96-97-98-as CRI-t tudnak. És tényleg tudják...

    #34401Jahno Igen, láttam hogy termékeket fotózik eladásra. És a netes rendelésnél az amikor kézhezkapod azt a bármit amit lefotózott és a pink nem olyan pink mint ami a cipődhöz, pólódhoz, kalapodhoz 1:1-ben passzol akkor egy átlagos tini sikító frászt kap majd fogja és visszaküldni. Itt nem derült ki hogy mi a téma, ezért írtam hogy ha fekete-fehér pc alkatrészeket fotózik akkor jó a 85-ös cri is... de ha színes-szagos cucc, akkor törekedni célszerű minél magasabb értékre. A Mikrosat ledjét ha jól láttam te linkelted, az pl sokkal jobb ilyen célra mint egy átlagos világítástechnikai bolt udvari refije vagy lakásba szánt ledje.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34372 üzenetére


    Megjott az S2, es mivel kerdezted a beallito fenyerejet, megmertem

    A fénykard 23W-os, 5500 Kelvinnél Az AD300 beállítója maxra volt tekerve, alaprefi volt fent és pontosan 1m-re volt a gaz a sarokban (a közelebbi része.)

    A fénymérő ISO100 1/30 F2.85 (ez olyan 3.5-es rekesz) adott a fénykardnál
    Az AD300 esetében 1/30 F2.02 (2.2-es rekesz) (ISO100)-t mért.

    Szóval a 14W beállító fény 1.4-es obival, picit emelt ISO-val kisebb fényformálóval nyitott rekeszes portréra akár jó is lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34430 üzenetére

    - stúdióba teljesítményéhez képest drága, pórakku drága, kell plusz kiegészítő hogy teljesértékű legyen (S2).
    - fotóstáskába egy rekeszben elfér (átmérőben kb 70-200 2.8, 85 1.4 mérete- hossza)
    - mostani szürke időben elegendőa fénye kültéren is
    - gyorsan feltölt, használható AF-hoz a beállító fénye pl épületben portrézáskor

    Szóval ha beltérben használnád, akkor 2/3 áron sokkal erősebb beállító fénnyel meg tudsz venni egy led beállítós Godox DP III V-t.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #34432 üzenetére

    1.35-ös portré papírháttér belső papírtekercse a legjobb megoldás. Kérdezz meg stúdiókat van-e kidobásra ítélt ilyen keskeny hátterük. (vagy eladó amin 1-2 m papír maradt csak)
    A lényeg, hogy ez a papírtekercs kettően erős, és gyári dobozában (ha újat vennél valami kiárusításon) egy nylonba van belehúzva. A papír normálisan engedi a tekercserést, a nylon meg megvédi majd a portól/esőtől ha épp cipeled.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34521 üzenetére

    Amikor a 2024-es évban nem az első cég az ügyfeleim közül közli hogy a tavalyi évhez képest csökkent a marketing keret, és minen olyan kiadási oldal ami fotó, reklám, video, megjelenés... akkor tuti ki akarnak fizetni 10.000 dolcsit képenként :)

    A magyar és ahogy látom a nemzetközi piac sem szól másról mint arról hogy mindent olcsóbban akarunk megoldani. Belenéztem a fickó másik videojába. Egy sörösdobozt fotózik épp. Ezt 20 éves fiatal influenszerek 1000 Ft-ért megoldják kb- külföldön mondjuk 10e-ért reklámozással együtt. A piac vacak lett, Nagyon. Bp-n él sok éve ezzel foglalkozó barátom 15 éve forintálisan 5x- 10x több pénzt kapott egy fotóért mint most. És a piacról olyanok is kiszorítják már (így is tele van munkával (még) akik 1 éve még le sem tudták írni azt hogy fotográfia.
    Szóval nem, itthon nem ilyen a piac, ez biztos. Nincs olyan szerintem hogy 20 melóból évente megoldod a megélhetést. Vagy hogy napidíjad akár 1 milla.
    Oké, biztos van 1-2 cég aki kifzet projektenként sok sok pénzt, de ebból kevés van. Pl egy Merci vagy Bmw már ha nem gyári fotókat használ, hanem hazai képviselet készít anyagot, azért sem fizetnek ki vagyonokat. Jó fotósok állnak sorban egy ilyen melóért, így ott alakult ki egy árverseny.
    Már ninc solyan hogy 1 fotóást versenyzik pár cég hogy Ő csinálja meg az anyagomat. 10 másik ugyanolyat találnak. Mert mindenki mindent már rég lefotózott... és insta, yt, sok ws megtanított 100x annyi fotóst mint amennnyit elbír a piac.
    A netes fórumokon amikor megjelenik 1-1 "megbízó" hogy X meló, árajánlatot írj, akkor akár százan ugranak rá. És 10-20% ingyen...

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz lugosi #34527 üzenetére

    A fotózás már nem szakma. Nem kell végzettség, nem kell semmi. Így egy kamarának sincs értelme.
    10-15 éve még szóba került egy ilyen érdekvédelem... de ott is ki dönti el hogy tagja lehetsz-e egy kamarának? Akkor kellett papír (végzettség), de ez sem szűrő, mert az elmúlt 3-4 évben olyanok is kaptak végzettséget akiknek nem szabadott volna az akkori tudás alapján. De mivel kifizette a 6 hónapos suli árát, megadták neki mert jött a következő csoport. Szóval mint szakma nem létezik, mint minőségi besorolás nem létezik...
    Árak. Szabad piac van. De az ingyen mert kezdő vagyok, ingyen mert még suliba járok, ingyen mert kell a portfólióba... kifejezések sokaknál tényleg kiverik a biztosítékot.

    Ezeken már meg sem lepődöm, de a múltkor láttam olyat amin igen. Amikor 0 tapasztalattal, 0 technikai háttérrel, 0 hozzáértéssel valaki kiírja hogy menyasszonyi ruhaszalonnak szeetne ingyen megcsinálni kollekció fotózást. Mindezt januárban írja ki...

    És nem érti hogy ez nem így működik.

    #34528Jahno
    Sok éves közös munkát dobott el velünk egy nagy cég. A havi rendszeres melót átadták egy influenszernek, és csak az évi pár profi fotót igénylő dolgot kell majd megoldanunk. Ez éves szinten elég nagy kiesés nekünk. Ők meg semmivel nem lesznek előrébb- tudom, mert láttam az influenzás eddigi munkáit.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Jahno #34533 üzenetére

    Pár hete fotóztam egy sok tízmillárdos árbevételű céghálózat központi marketingesét. Most mondott fel, mert nem ért egyet a vezetőséggel- sokmindenben...
    A jó marketinges mindi gmeg tudja magyrázni a számokat.
    - ha jobban megy a cég, akkor könnyű a dolga
    - ha stagnál, akkor elmondja hogy ez is annyk köszönhető hogy nem zuhantak, hogy milyen jól dolgoznak, mert más cégek mekkorát buktak
    - ha csökken a bevétel, akkor is az előző duma megy hogy ha nem csinélták volna ilyen jól, akkor sokkal rosszabb lenne a helyzet, és ki kell várni hogy a piac ismét fellendüljön

    Ezzel szívatják a legkisebb cégtől a legnagyobbig a marketingesek a vezetőséget.
    Persze ha jó a statégia akkor tényleg tudnak pénzt hozni, de az egyen dumáktól mindig röhögnöm kell. Ahogy fotós vonalon is a hogy legyél belőle gazdag és hasonló kiadványokkal...

    #34537Jahno

    Régen minden más volt, ezért nem volt ingyenmeló. Régen fotós csak akokr voltál ha elvégezteed a sulit, voltál gyakorlatokon és megtanultad mit hogy kell. Ahogy kikerültél a mester mellől már tudtál sokmindent. És nem kellett nulla Ft-ért elvállani- semmit.
    Mert nem volt ennyi fotós, és képekre szükség volt. Az más kérdés hogy nem tudtál olyan árat elkérni mint az öregek- sőt nem is érezted úgy hogy neked annyit kell kérni. Közben meg rájött az ember hogy akár többet is kérhetsz, ha az az "öreg" sokkal rosszabb mint te és téged kérnek meg nem őt.
    De nem volt ingyen meló szerintem akár 15 éve sem. Nem kuncsorgott esküvőfotó ingyen fotózásárt senki. Olcsón lehet hogy megcsinálta az első 2-3 anyagot hogy legyen saját képanyaga... de a következő hónapban már normális áron tudott menni.


    #34535lugosi
    A "fiatalok" ezt nem értik. 0 Ft-ért nincs nagy elvárás, és onnan továbblépni szint elehetetlen akár 1-2 hónap után is. Látom hogy itt a városunkban is van olyan fotós aki mondjuk azt hogy normális anyagokat másol a neten látottakból. Néha 1:1-ben lemásolja a pózokat mindent... és tudom hogy akiknek melózik sosem fizetnek érte. Évek óta ezt csinálja- ebból él. Illetve nem tudom miből mert a munkái szinte csak ilyenek. 0 Ft-os megoldások, vagy baromi keveset fizető ügyfelek. Persze hogy más nem fér hozzá ezekhez a cégekhez- igaz normális fotós nem is akar :)
    Szóval az ingyen az nem olcsón... de az utóbbi még úgyahogy megtérülhet az első az nem sok jóra vezet.

    #34532Timer

    Mindenki mindenkinek konkurencia. Az ingyen fotózó is, az olcsón fotózó is.
    A tfcd elvben egy fejlődési szakasz, de ahogy látom sok fotósnál pont arra elég hogy semmire... jó modell csak olyan fotóshoz megy el tfcd alapon, aki jól dolgozik. És igazából ez örömfotózás, tesztelés vagy bármi hasonló... nem pedig az hogy kipróbálom hogy le tudom-e fotózni. Rossz modellel meg nem megy semmire a fotós. Ahogy rossz fotóssal sem a modell.
    Pár hónapja rám írt egy lány. Ő modellnek érzi magát- br semmi adottsága nincs meg hozzá. Max a szorgalma. Sosem kapott még pénzt, de folyamat megy valahova fotózkodni. Szóval rám írt hogy mikor tudnánk tfcd alapn fotózni. Finoman elutasítottam és visszakérdeztem- hogy a képeim alapján talált rám, mégis miből gondolja hogy szükségem van tfcd alapú fotózásra referencia bővítés kapcsán? Félek nem értette a kérdést sem... ő olyan sorozatot akart volna magáról amiért mások fizetnek.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz rwin5 #34641 üzenetére

    Épp csak belecsöppentem a beszéletésetekbe, de lenne pár észrevételem.

    A dslr nem őskövület, a mai napig sokan elégedetten használják. Profi dslr vázakat lehet olcsón vásárolni, mert mindenki felült a milc vonatra. Képminőségben a dslr azonos kategóriában azonos képminőséget tud mint a milc.
    Mindkét kategóriának m egvan az előnye/hátránya... a gyártók (érdemi gyártók) már csak milceket fejlesztenek, de ez nem jelenti azt hogy egy most megvásárolt váz időtálló vagy jobban fogja tartani az értékét. Eladhatóság szempontját pl az is befolyásolja majd hogy melyik vázról mi derül ki.
    Nikon D750. Igásló. Közel 10 évig használtam több példányt is. Az egyik pl visszahívásban érintett volt, mert minden első fotómon átmentes szürke sáv látszott a belógó zárszerkezettől. Garanciálisan javítják a kifutásig... 50e exponál gondoltam majd zárat cserltetek gariban. Majd 100e-nél.. majd .... szóval sosem cseréltettem ki. Így adtam el.
    Az általam használt D750 vázak egyike sem akadt meg soha.
    Két általam hitelesnek vélt állítás hangzott el eddig a Nikon tükörmozgató mechanikák kapcsán. Az egyik a Nikon szervíz korábbi vezetőjéé. Ők látják az eladási számokat, és látják mennyi milyen hibával fut be hozzájuk. A még hitelesebb pl a Csurgó László műszerész, akihez az ország hordja a dolgait gari időn túl. Nikonnál ritka a zár és tükörhiba. Ha nálad jön elő akkor a ritka is sok...

    Fotózás
    Ha jól értem akkor nincs felszerelésed, de van 600e Ft befektetendő pénzed.
    Ha jól sejtem nincs ügyfélköröd akit fotózz
    Ha jól értettem akkor nem értesz még az utómunkához, de meg szertnéd tanulni

    A baj az, hogy rajtad kívűl jelenleg még 27.541 fiatal pont erre készül. És olyan piacot látok a hirdetések alapján ahol már nem kezdők 1.000 Ft-os db áron kínálják a képeket. 2024-ben, amikor 1.000 Ft egy szelet sütemény. Vagy 1 kg kenyér.

    A 600e-be nem kalkuláltál bele pár dolgot.
    - váz
    - objektív
    - pótakku
    - memória kártya
    - szoftver
    - táska
    - kártyaolvasó
    - vaku
    - derítőlap
    - állvány
    ... sorolható még mire lesz szükséged.
    Ha beleugrasz egy milcbe ami pl CFexpress kártyával megy, plusz még egy SD-vel, akkor 40ezer + 20e körül van egy kártyapár.
    Pótakku Nikonhoz közel 30e (milc). Táska ami megvédi a cuccot és belefér egy alap szett, 20e-től 70.000-ig bármit vehetsz. Állvány az épületfotózáshoz nem fog megállni 30e-be, mert annyiért csak használt, és nem túl stabil megoldást kapsz.
    Szoftver ahogy korábban mr írták csak legálban célszerű ha dolgozni akarsz, mert a többi bugos... Ha épületet fotózol az jó eséllyel céges megrendelés. Mindegy hogy gyár vagy ingatlanos, oda nem jó a KATA. De ha magánszemély és KATA, a is havi kiadással jár. Szóval 600e induló összegnek kevés. Nagyon.
    Te ismered a helyzeted. Te tudod hol élsz, mik a piaci viszonyok,, mi a keresleti oldal... de nem vagyok biztos benne (de biztos vagyok igazából) hogy 2024-ben nem lennék kezdő fotós.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #34648 üzenetére

    Milcekkel fotózom :) Évek óta... és pont azért mert amiben jobb, azt én kihasználom.
    Van még itthon dslr. De pl az utolsó munkavázamat (az utolsó D750-t) pár hónapja adtam el olcsón, mert valakinek még jó lesz.. én meg már 2 éve elő sem vettem.

    Fotózni legálsan úgy lehet, ha ad számlát. Lehet EV, cég, magáncég... de az 0 bevétel mellett is kiadással jár. Értem én hogy 600e Ft csak technikára van, de Ő ebből bevételt akar generálni. Úgy hogy most szeretne majd raw fájlokon gyakorolni.
    A piac nem itt tart. A piacon olyan unatkozó anyukák vannak, akiknek első váza egy A1, Z9 és hasonló. Ők nem ismeri az adapter fogalmát, mert natív szettet kaptak hogy ne unatkozzanak. És a férj hazavisz havi 200 millát, az hogy ő megcsinál egy sorozatot havonta 50e-ért, neki bőven jó. Én ezért sem lennék már fotós ha most kellene indulni.
    Nem irigylem ezeket az embereket, de a piac ilyen lett. Nem számít hogy mit tudsz, az számít kit ismersz. (és persze mindig tiszlet a kivételeknek) (írom ezt úgy hogy jan 02 óta ma délután vagyok először végre szabad. Nem készült el az az autó amit fotóznom kellett volna, így jövő héte csúszott a mai meló, és vihetem vissza a fotós cuccaimat a stúdióba, amiket hazacipeltem)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #34818 üzenetére

    Amikor utoljára ott jártam pár hónapja akkor már mondták a bontást, és a bezárás lehetőségét. Ráadásul elsőként a Madison kapcsán.. mert ott is ez lebegett a fejük felett.
    Szóval hogy Budán meddig lesz a másik, arra ők tudják csak a választ, vagy az is lehet hogy ők sem, ahogy ezt a pesti stúdió esete is mutatja.

    Ekkora helyek bérleti díjának kitermelése, télen a fűtése, nyáron a hűtése sosem volt olcsó. Nálunk is ipari környezet van és ipari áron számolják az áramot. Nagyon messze vagyunk a lakossági áraktól... sajnos.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #34820 üzenetére

    Azok jártak jól, akik 5-10 éves megállapodást tudtak kötni a tulajjal. És nagyjából fixálták az árakat.. és nem "infláció követő" megoldást kértek. A tavalyi hivatalos 17.5% pl kitermelhetetlen sokak számára.
    Plusz egy olyan helyen mint az Ndsutrial, ahol vannak alkalmazottak, ott bért is emelni kellett. A rezsi is nőtt, ugyanis januártól pl kitalálták hogy van a lakossági víz és van az ipari... kb pont duplája a háztartási víz árának.
    Szóval minden drágult, de ha a tulaj belátta hogy nem tudja követni pl a boltok áremelését és meg akarta tartani a bérlőt, akkor nem volt muszáj áthárítani mindent a fotósokra.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #35075 üzenetére

    Pécsett senki sem kalibrál (tudtommal).
    A kalibrálás azon túl hogy a monitor színeit rendberakja (én havonta kalibrálok, de a program más időszakok beállítását is engedi) a monitor fényerejét is is hozzáigazítja az adott helyiség adott világításához. Egy telefon kijelző fényereje így sosem lesz pontos.

    Az más kérdés hogy ha nálad a monitor kalibrált.. és garantáltan jó az anyag, azt egy nyomda még simán elronthatja. De ha nálad sem a színek sem a kép "világossága" nem jó, abból semmi pontos nem sülhet ki.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #35077 üzenetére

    Dell monitorjaink vannak. Havi kalibrálásnál megmutatja az előtte/utána ábrát.. és van eltérés. Nem egetrendető, de van. Plusz a fényerő tényleg fontos. A kalibráló elsőként a környezeti fényt méri meg, és ahhoz kell az útmutatása alapján a monitort hangolni.

    Tesztkép? Az Xpress digital (Radnics utca 1) ha kérsz, nyomtatnak tesztábrát. Hazaviszed, szemre hozzálövöd és akkor esélyes hogy náluk olyan lesz ha legközelebb mész. Az más kérdés hogy amit a mi kalibrált cuccaink után kinyomnak (laborálnak, mert a fotót előhívják vegyszeresen) az alapból "zöld". De a másik telephelyük ami a nagyméretet printeli (Canon 12 tartályos plotterrel) az hibátlan. Szóval garancia arra hogy mit látsz majd fotópapíron.. nos az nem sok van.
    Fotoplust nem szeretem. (más okból) Van pár hely ami még printel, de klasszik fotólabor vegyszeres előhívással nincs más jeenleg ha jól tudom.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz boost #35080 üzenetére

    Xpress - Kodak papír
    Fotoplus - Fuji papír
    Nagyon más a végeredmény.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #35082 üzenetére

    A havi kalibrálásnál megjelenő " nem vészes" eltérés a vörös/kék árnyaltokat mutató saját tesztfotójukon érzékelhető. Árnyalatokról beszélünk, ami a legtöbb fotósnál már simán egy átlagos preset használatakor is mást mutat.


    "Ha a környezeti fényeknek nem csak a fényáramát, de színhőmérsékletét is beleméred, akkor természetesen össze-vissza fogja tologatni a profilt"
    A színhőmérséklet elvben állandó (a helyiségben nincs fényforrás csere jóideje), de a "fény mennyisége" változhat, annak függvényében hogy menni a kintről bejutó természetes fény. (aminél ugye tudjuk hogy az 5600 K csak bizonyos napszakban tekinthető fixnek- illetve ott sem, de ez most nem olyan fontos)
    Ami lényeges az nem más, mint a kijelző fényereje mint trükkös rész, ugyanis egy megvilágított kép a monitoron ragyog, de a papírképen a sötét részek simán bebukás közelibe kerülhetnek. És itt látom jelentőségét a kalibráló eszköz külső fénymérésében.
    Most pl tablók készültek épp, és jó azt látni hogy a nyomdából azt hozom el amit otthon is láttam. Elegendő részletet, és színeződésektől mentes feliratokat.
    De írhatnám ezt színes termékeknél is, ahol a lila vagy pink árnyalatok baromi kényesek.
    Igaz a kedvencem amikor CMYK-ban dolgozom és nyomdai anyagot készítek elő- majd azt a megízó mobilon nyitja meg és problémásnak látja az arcbőr színét... és magyarázd el neki...

    Nálam is legalább kétféle kalibráció van érvényben. Az egyik az esti munkáknál, amikor a helyiség világítása van csak. És a másik amikor nappal dolgozom. A wb kb azonos, de a fénymennyiség eltér. Ilyenkor váltok... (videozni meg nem videozom)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #35079 üzenetére

    A fotók klasszikus módon előhívással készülnek és nem a papír felületére "pöttyözéssel".
    A netről rendelt DM, Rossmann és társai is fotólaboros előhívással dolgoznak.
    A print eljárás is tud tartós és "vízálló" lenni, de sejtésem szerint a vegyszeres még mindig költséghatékonyabb és gyorsabb. (gazdasági oldalról nem szoktam megközelíteni ezt a témát.. ha laboráltatok akkor azt a megbízó fizeti. 1m széles fotót nem laborálnak- nyomtatnak. De 10X15, 13X18, 9x13-as klasszik fotó mindig vegyszeres amit kérek/kapok)

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Taci #35088 üzenetére

    Ahova én járok ott A3-A4 is vegyszeres. A4 olyan 400 Ft A3 900 Ft magassága.
    Kodak Endura papírra.
    Vannak több mint 10 éves printek fotóimból pl cégek tárgyalóiban, előterekben. Jól bírják.
    A vegyszeres a napsütést tolerálja jobban- de ez nem reprezentatív felmérés :)
    A keretező mesélte hogy vittek vissza "garanciában" 1 hónapos tablót. A keret elengedett.
    Szétszedésnél látta hogy a nyomtatott tabló a kasírozásra ráégett. Kiderült hogy 1 hónapig egy végig napoztatott kirakatban volt. Nappal kb 70°C-ban. No azt semmi nem bírja :)

    #35089theporcupine
    A színekkel elégedett voltam, a világosságot nem találtam el, nem meglepő módon.

    Ez lehet a részedről monitor kalibrálási hiba- de simán a labor rá tud nyomni optimalizálást, ami az egyébként általad jól beállított fotót elrontja. Online rendelésnél és kioszkoknál volt régen olyan gomb hogy ne nyúljon bele... (olyan gomb mint a fit vagy fill... )

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz FerNandor #35091 üzenetére

    Járok is meg ismerem is őket. Mindkét helyüket. Fotókönyvet soha nem csináltattam még ott... azt netről rendelem legonkább Bp-i cégektől ha nagyon kell.

Új hozzászólás Aktív témák