- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Erősítő, hangfalak
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Projektor topic
Hirdetés
-
Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
ph A gyártó pozicionálható kijelzővel szállított üdvöskéjét variálható világítással vagy anélkül egyaránt választhatjuk.
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Teasüti #10350 üzenetére
kompakt gép? szinte biztos, hogy nem lesz gond, főleg ha lerekeszeled kicsit, széles állásban egy métertől kb végtelenig éles lesz a kép.
állványra teszed a képet, kikapcsolod a képstabilizátort, ha van, ellövöd az első képet, lehetőleg távkioldóval (nehogy elmozduljon), majd sorban a többit.
utána ezeket összerakod egy képbe, mindegyiket külön rétegre, az áttekinthetőség kedvéért a legközelebbi alak rétege legyen legfelül.
fogod a felső réteget, és körberadírozod magad nagyjából, árnyékkal együtt. ha ez megvan, megcsinálod ugyanezt az alatta levővel, majd sorban az összessel. ha nem lógtál sehol bele a másik példányodba, se az árnyékod, és nem mozdult el a gép, meg a fény sem változott, akkor gyakorlatilag kész is vagyistálló? gazemberség? hupákolás?
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10351 üzenetére
Távkioldást sajnos semmilyen formában nem támogatja a gép.
Így érdekes lesz, tudom.
Idáig értem a lényegét, de mi van akkor, ha bonyolódik a helyzet? Megoldható pl. hogy kezet fogok saját magammal (csak érzékeltetésképpen), vagy az átfedéseket nem fogom tudni kezelni? Csak ötlet szintjén lenne pl egy no kontakt, semi kontakt harc jelenet is, ezt inkább felejtsem el? Nem kell nagyon bonyolultra gondolni, teszem azt „csak” egyik alak rúg egyet, másik alak meg elhajol, rámozdul, stb. Technikailag nincs, vagy csak marginális átfedés lenne, az árnyékok kérdésesek inkább. Ehhez hasonló jelenetet képzeltem. Vagy inkább a fantáziámban létezhet csak?Másik dolog meg, ha erdős, bokros hátterem van, akkor gondolom anomáliáktól fog hemzsegni a kép, mikor az elsőre ráhúzom a további képrészleteket.
szerk: képstabilizátor miért ellenség? Kézikönyv annyit említ csak a működéséről, h megnöveli a záridőt.
[ Szerkesztve ]
-
tbs
addikt
válasz Teasüti #10348 üzenetére
Okéoké, sejtettem ám.
Színek és EV beállítása utólag lehetséges, de nemkicsit munkás.
35mm -> elég nagylátó, hogy az 1/200-adba ne mozduljanak az emberek, illetve a mélységélesség miatt (NAAAAGY mélységélesség szűk rekeszen) necces fölötte egy jól megvilágítottnak tűnő ám a valóságban öléggé fényszegény helyen történő fotózás...
ui.: Némá..! Most jut eszembe, hogy nézd meg a Hugin nevű csodaizét. Hátha rá tudod venni a feladatra. (De PS/PSP/GIMP/ETC-hez képest nehéz lesz...)
-
Teasüti
nagyúr
válasz copass #10355 üzenetére
...jah.
De egy-egy trükkhöz sztem mindenképp kell majd vki, aki elkapja a pillanatot. A pózolós részét valóban meg lehet csinálni idözítővel is.Meg remélem azért egy-egy fokos elmozdulás még elfér a képeken, mert még állvánnyal sem lesz kőmerev a gép.
Polárszűrő sokat dob a napos kültéri képeken?
Milyen nagyságrendben vesztegetik az előtétlencséket? Ha ilyen egy-két ezer forintos tétel, akkor kötelező vétel.
Fényt mennyire blokkolja egy ilyen lencse? Észreveszi a kamera?Bocs a sok kérdésért, de nekem nagy segítség.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #10352 üzenetére
minél bonyolultabb a helyzet, annál pontosabban kell maszkolnod a rétegeket (ja igen, rétegmaszkkal praktikusabb, mint radírral, mert a maszk rendesen szerkeszthető marad)
ha pl az egyik rétegen kitakarod a másik réteg árnyékát, azzal nincs baj, csak akkor az előrébb levő rétegen pontosabban kell körbevágnod magadat.a háttérrel nem lesznek anomáliák, mert az az alapvető cél, hogy a háttér nagyobbrészt egy képről származzon (ezért érdemes lemaszkolni rendesen az elülső rétegeket, és csak a háttéren meghagyni a bokrokat), de ha nincs nagy szél, akkor akár mindegy is lehet, próbáld ki az ideális az volna, ha a hátsó réteget kivéve mindegyik rétegen csak te maradnál pontosan körbevágva, akkor nincs illesztési hiba, de ez az esetek nagy részében felesleges pluszmunkát jelent, sokat.
ha csak záridőt rövidít (meg érzékenységet tol fel), akkor nem ellenség az illesztés szempontjából, csak a zajt növeli optikai stabilizálásnál mivel egy lencsetag vagy az érzékelő mozog, ezért nagyon picit változnak a képszélek a képek között.
egyébként kis elmozdulás nem katasztrófa, csak a szerkesztés elején pont egymásra kell húzgálni a rétegeket.
a kézfogós meg egyéb összeérős dolgok pedig már tényleg csak a pontos körbevágáson múlnak, meg hogy meg tudod-e lőni úgy a két felét, hogy összeillesztve hitelesnek tűnjön, ez a rész viszont tényleg nehéz ügy
szerk: egy jó polárszűrő nem 1-2e forint, és elég sok fényt elvesz viszont a bárányfelhős eget elég drasztikusra tudja alakítani.
szerk2: igazából egyszer csináltam ilyet (mármint amikor lett rendes végeredménye is), sok évvel ezelőtt, sikerült is rengeteg hibát elkövetni meg ez egy más megoldás, panoráma. képek elkészít, panorama factoryval összeilleszt, többrétegű psd elment, aztán lehetett játszani a maszkokkal. ez lett belőle, vannak rajta hibák persze így is, de azért 45 centi szélesre nyomtatva nem nézett ki rosszul
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10358 üzenetére
Gondolom itt csak egyszer kellett beállítani a gépet.
Én nem látok hibákat a képen.Amúgy mennyire tervezted meg a jelenetet helyszín szempontjából?
Gondolom hasznos lehet pl előre kimérni akár mérőszalaggal, h ki hol legyen a képen.
Amúgy én is ilyen szélesvásznú képet szeretnék összehozni, mint a linken lévő képed, de panoráma esélytelen. Már csak azért is, mert a gépem csak olympus márkájú xd kártyával lenne hajlandó panorámázni (aminek az okáról fingom sincs, de a szemét válogatós ) .
Úgy tervezem, h egyszerűen csak kivágom a hasznos - ami 851*315 adta képarány lesz - képterületet az eredeti 4:3-as arányúból. -
veterán
válasz Teasüti #10359 üzenetére
nem volt komoly méricskélés, de figyeltünk arra, hogy nagy egymásbalógások ne legyenek. meg ezen nincs rajta az összes ellőtt kép, mert némelyik nagyon egymásba lógott volna
megcsinálhatod kivágva is, ha eléggé hátra tudsz menni, de az utólag illesztett panorámához nem kell spéci kártya, csak (lehetőleg) azonos beállításokkal ellőtt képek. a gépi illesztéshez kellene, de az ehhez a feladathoz egyébként sem nagyon lenne alkalmas. ha panorámaként csinálod, mindenképp hagyj kellően nagy átfedést, hogy legyen miből kivagdosni a rétegeket
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
DomToretto
tag
Helló,
FUJI AX 300 vásárlását tervezem. Van valakinek infója arról, hogy a HD videófelvétel hossza limitálva van-e?
Mennyi a felvétel max hossza?
Előre is köszi
-
Dr V
őstag
válasz DomToretto #10361 üzenetére
AZ összes fényképezőnél a videófelvétel hossza max 30 perc (1 snitt hossza), mert a hőnszeretett euban van egy rendelet, ami alapján videókamerának minősül a termék, ha 30percnél hosszabb videót tud rögzíteni és mint ilyenre adót vetettek ki...
Szal max 30perc felvételenként, fájlméretben nem tudod, h mi a korlát. -
Teasüti
nagyúr
PSP és PS közül melyik intuitívabb? PS-t csak képeken és videón láttam eddig, lényegesen letisztultabb interface-e van, mint a PSP (9)-nek(, amit most használok).
Viszont a gépem Olympus tömörítetlen fájljait nem ismeri ez a verzió, az újabbakban meg megváltoztatták az interface-t alapjaiban. Szóval, ha újítanom kell, akkor lehet bepróbálkoznék a PS-el, ha az ember barátabb. Szerintetek? -
Balinov
félisten
-
Teasüti
nagyúr
válasz copass #10371 üzenetére
Gimpet utoljára középsuliban raktak elém és nagyon utáltam. PSP után olyan volt nekem, mint win után a linux. Oda születni kell, mint a linuxhoz. Az csak akkor menne, ha előtte nem használtam volna soha mainstream képszerkesztőt és nem keresném benne a megszokott eszközöket.
Akkor maradok psp vonalon, bár annó is már a 9-esig volt csak baráti.
szerk: amúgy kipróbáltam a technikát, össze is jött, majdnem jól elsőre.
A hátterem nem lett ugyanolyan az összes képen, mivel vakuval beltéren lőttem és most látom csak az ilyen „összehasonlító” képeken, h mennyit számít a fény visszaverődése.
Csak pislogtam, h jééé raytracing módjára meg lehet figyelni a változásokat a fény útjában, ahogy a szoba különböző részeiben pózolok.[ Szerkesztve ]
-
-
JetiRulez
őstag
Helló!
Kaptam kölcsön egy régi fényképezőgépet, hogy próbáljak meg életet lehelni bele, mert rossz az akksija és nincs meg a hozzá való adapter. Van a gépen egy adapter csatlakozó, amire 5V van írva. Nekem a leggyengébb adapterem a VHS kamerám 6.2V-os töltője. Szenvedhet károsodást, tönkremehet a fényképező attól a bő 1V-os túlfeszültségtől, vagy rádughatom?
"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10377 üzenetére
Én eddig úgy tapasztaltam, h nem automata. Beállításaiban legalábbis nincs ilyen opció, fényértékeket lehet szabályozni +-2 egységben. Meg ha tényleg szabályozza magának, az elég kicsi tartomány lehet, mert szemre eddig mindig ugyanakkorákat villantott.
De lényegében mindegy is, a projektemben nem játszik szerepet.
Amúgy psp-ben hogy tudom szinkronizálni a képek fényerejét? Van vmi mintavételi lehetőség két fájl között?
JetiRulez
Az erősen tűréshatáron kívül van már sztem, én nem dugnám rá. Ilyen kis feszültségeknél tizedvoltos nagyságrendű tűrések vannak csak.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #10385 üzenetére
szemre ugyanakkora, meg hasonló körülmények hasonló villanást eredményeznek, csak nem pont ugyanakkorát a +-2 valószínűleg az automatikát korrigálja.
psp-t nem ismerem, valami megoldás biztosan van rá, de jó eséllyel a képminőséget is rontja, meg nem is lesz ugyanolyan, szóval ha van lehetőség rá, inkább manuális módban fotózz.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10386 üzenetére
Manuális módban fotózok.
Megnéztem a kézikönyvet is újra, de még jelét se látom annak, h automatika szabályozná a vakut. Az un. auto mód meg csak ki-bekapcsolja fényviszonyoktól függően. De ha mégis, akkor meg két egymást követő kép mozdulatlan kamera és azonos környezet mellett ekkora különbséget megenged magának?Ha raw-ban fotózok, akkor nincs minőségromlás, vagy igen? Amennyire tudom a színtér korlátaiba ütközve van csak veszteség, ha mondjuk lecsökken a dinamika tartomány.
szerk: más. Érdemes a monitoromhoz felrakni hozzávaló icc profilt? Vagy laikus szem kb annyit lát belőle, mint tyúk a szivárványból?
Régen kipróbáltam ezt, de pl a win képnézegető háttere irritálóan besárgult tőle. És hát nem tudom, h annak olyannak kell-e lenni, vagy szar a profil, ami elvileg a moncsihoz lett bemérve.[ Szerkesztve ]
-
Dr V
őstag
válasz Teasüti #10387 üzenetére
Vakunál nem mindegy, h milyen messzire fókuszáltál, hisz nagyobb távolság esetén több fény kell. A közelebbi képeknél vegyél vissza a vaku fényéből, a távolabbinál meg adj rá, esetleg nagyobb iso.
A rawban több az információ vagyis jobb minőség és em elhanyagolható tény az sem, h a nyers raw képeknél utólagosan lehet expozíció korrekcitó alkalmazni, vagyis a sötétebbre sikerült képeidet minőségromlás nélkül tudod világosítani. -
flash-
veterán
engem az erdekelne hogy van e lathato kulonbseg egy full frame es géppel keszult kep es egy 1.5ös croppos géppel keszult kep kozott?
tesztfotót megkoszonnék"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
tbs
addikt
válasz Teasüti #10387 üzenetére
Kalibráció: csináltass egyet a monitoroddal - ha látod értelmét. Amúgy egy "normál" kapható tucatmonitor jellemzően sárga/piros lesz kalibráció után... A háttérvilágítás miatt kéktúlsúlyosak alapban. (Mivel látod, hogy besárgul, ezért van értelme - reprodukció készítése esetén a valósághoz közelebbi állapotot fogsz látni a monitorodon feldolgozás közben... )
-
Peetry
senior tag
válasz flash- #10389 üzenetére
ez sok mindentől függhet. ha pl ugyanazzal fixobival csinálod mind2 képet, akkor nyilván lesz látószögben is különbség. (ugye pl egy 50-es fix, FF-en ekv 50, canon croppos vázon ekv 75 lesz) aztán ha azt nézzük hogy emiatt ha ugyanolyan látószöget akarsz, akkor az obit más fizikai gyutávra kell állítani, és figyelembe véve hogy az objektívek (a legjobbak is) nem ugyanúgy rajzolnak minden gyujtótávolságon akkor elméletileg lesz. A valóságban szerintem ami szemmel észrevehető az sötétebb körülmények között magas ISO-n ff kevésbé zajosodik (ugye nem olyan sűrűn vannak a pixelek az érzékelőn). De normál körülmények között, ugyanazzal a látószöggel, ugyanolyan beállításokkal nem sokat veszel észre 1 kép alapján.
Ez kb olyan minthogy egy BMW 3-as és M3-as vezetése között érzel különbséget? Amíg kifogástalak autópályán mész 120-al, nemnagyon. Ha odalépsz neki akkor kijön a különbség.
szóval az FF szerintem plusz lehetőségeket, és szélsőséges körülmények között is jó teljesítményt ad, de hobbyhasználatban szerintem nem jön ki az előnye.
Nem véletlenül mondjuk mindig hogy inkább obira költs, a képminőséghez nem a váz járul hozzá elsősorban. -
Epiph
tag
canon 1100d ben nemtudjátok lehet olyat, hogy expo előtt felcsapja a tükröt előlre? Vagy csak a Live mód van?
-
Teasüti
nagyúr
Tegnap örököltem egy állványt kamerával együtt, ami jó a fényképezőhöz is. szóval azt hiszem mindenem megvan már, hogy elkészíthessem a projectet. A kellő ismereteket is felszedtem hála nektek.
Már csak a tavaszra várok és a stabil 15+ fokokra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen