- Milyen notebookot vegyek?
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- iPad topik
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Autóhifi
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Indika teszt
gp Teológiai utazás egy kételkedő apáca és egy istenhívő szökött fegyenc kíséretében.
-
Új, drága AI-modellt hoz az OpenAI és a Google ellen a Microsoft
it Egy új, házon belüli AI-modellel versenyezne a Microsoft az OpenAI és a Google megoldásaival.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #2543 üzenetére
"A korábbi és mostani torzítás görbédben nincs korreláció"
Jó szemed van, az biztos ! De ez a kijelentés akkor is téves.
#2535-öt hálószobában, asztali gépnél készítettem.
#2540-et konyhában, (ebéd készítés közben) készítettem, másik verziójú REW-vel, de ugyanabból az alapanyagból ( mérésből ), amit korábban (ma) a NAS-omra mentettem.Most újra a hálóban ülök. Ez egy új kép, az inkriminált, NAS-ról újólag előhívott mérési eredményről.
A #2535, és e között a kép között különbség.
#2535-nél 9 harmónikust jelenített meg a mostani 3 helyett, illetve a a sárgával kiemelt részen pipa nem volt behúzva."120 cm távolságból mérve nagyon magas a 2-5 %-os torzítás. "
-Ahogy nézem, 220Hz-től 6kHz-ig, olyan 2,5%, felette 6,5 kHz-nél egy hupli, majd 2,2%-220Hz-től lefelé 25Hz-ig (!) kezd hullámozni, de ott is javarészt 3%- alatt marad, van ahol simán beesik 2% alá, átlagot ott is 2,5%-ot nézem.
-Ja, meg persze 24,97Hz-nél (!) felszalad 12%-ig.
Mekkora lenne az átlagos, vagy elfogadható? Figyelembe véve, hogy ez egy kifejezett olcsó, és moddolt hangsugárzó.
A kép 2018 júniusban készült, azóta lényegileg nem sokat változott a helyzet.
Ugyanakkor. Szub(?! ) a hátam mögött fent ! Jobb felső sarok, tudom nem sok látszik belőle...
2018 április. Tascamból, passzív lesz !Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
-
python1
veterán
válasz #92251648 #2557 üzenetére
Köszönöm a választ!
Sajnálom is, hogy nem lehettem ott, pont lagziba kellett mennem.
Legközelebb meg ki tudja, hogy mikor lehet.Ja, egyébként én sem mindent EQ, DSP- zéssel próbálok helyrehozni, az tuajdonképpen csak mozinál, és a szubok korrigálását szolgálják.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz #92251648 #2625 üzenetére
Erre írtam, hogy nem biztos, hogy ugyanazt érti mindenki master-en. Nem mastering-en, mint folyamaton, hanem "A MASTER"-en. Legyen az akár egy soksávos szalag, akár egy soksávos PCM, akár sztereó analóg/digitális (pl. egy DJ produkció, attól függően, min kever). Szerintem itt vannak kérdőjelek az erőben.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
python1
veterán
válasz #92251648 #2839 üzenetére
A PC-s lejátszásra visszatérve, leírtam, hogy nálam az intel alapokra épített PC-k nem zenélnek annyira zenein mint az AMD alapokra épített. A GIGABYTE pl készített olyan alaplapot, ahol az USB kapott egy audió célra kialakított áramkört, aranyozott USB csatlakozó ill biosból kapcsolható áramkört hozzá. Jelenleg simán hozza egy jó streamer szintjét a PC hangja, még kap egy analóg tápolást a PC-m és szerintem teljesen elégedett leszek a láncommal.
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #2839 üzenetére
PC<->Céleszköz
Volt egy kis időm játszadozni itthon.
Moziszobámban aláírásomban lévő konfiguráció, míg a hálószobáman PC. Win10, Foobar2000+Pluginek, a forrás.
Utóbbi két-három hétben, a PC-s rendszerem ráztam gatyába, és így most megint fej-fej mellett állnak minőségben.
Ott tartok, hogy az akusztikát korábban sikerült már átlagot meghaladóan beállítani, viszont ettől még lapos, és vékony maradt a hangzás.
Foobarban összeraktam, és beállítottam egy plugin láncot, amivel most nagyon elégedett vagyok.
Tudom, hogy magára is valamit adó Hifista nem nyúl bele hangzásba, azt játsza le ami "lemezen" van, mert aki belenyúl az tutira elcseszi.
Én nem így gondolom, ezért évek óta vissza-visszatérőn próbáltam feljavítani a hangzást, és most úgy gondolom sikerült, úgy hogy a forrásfájl érintetlen.( WAV, FLAC, AIFF stb.)
Most ott tartok, hogy sikerült jelentősen növelnem a dinamikát, Deprez műszer már nem úgy mozog, mint amikor a tengerparton a hullám kigurul a partra, hanem mint egy őrült, a mutató majd letörik, ahogy oda-vissza, ütemre csapkod.
A másik amit sikerült egy magasabb szintre feltornázni, az a színpad mélysége, eltüntetni a száraz, digitális hangzást. Ez kb. olyan, mintha messze a falon túl játszanának a színpad hátsó részén lévő muzsikusok, ugyanakkor meg aki elöl énekel/játszik, az meg az "arcomba" zenél.
A harmadik pedig a szinezés. Alul sikerült úgy feldúsítanom, megvastagítottam a hangzást, senki meg nem mondaná, hogy nem csöves szól.
Sajna a moziszobai rendszeremen nem tudom ugyanúgy feljavítani a hangzást, mint a hálóban, mert az ott használt VST-kkel nem pluginozható a Volumio.
Az egyik szemem sír, a másik meg nevet. Mikor ez tetszik jobban, mikor az. Szeretnék már egy olyan forrást, ami nem PC, nincs USB kényszer, de VST pluginokkal személyre szabható.
Ha tudsz ilyet, kérlek Ne tartsd magadban légyszi !
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #2998 üzenetére
"túlvezérlés a digitális világban ugyanúgy probléma, mint az analóg eszközöknél" Ez zene füleimnek, és nem azért, mert létezik a jelenség, hanem mert te, egy szakember is megerősíted. Talán még emlékszel, szerintem te is hozzászóltál: március elején az egyik Facebook számítógépes lejátszás csoportban volt egy fiatal srác, aki torznak hallotta az énekhangot számítógépes lejátszáskor (CA DAC-ja volt, a többi eszközére nem emlékszem). Ketten is mondtuk neki, hogy az erősítő bemeneti érzékenységgel lehet gond, sajnos adat nem volt róla, mérni nem lehetett - de a csoport gazdája kábé lehülyézett bennünket ezért az eretnek kijelentésért. (én azóta már nem vagyok tag) Slusszpoén: a srác eljött hozzám, odaadtam neki az egyik feleslegessé vált -10dB-es, Rothwell feszültségosztómat, és még aznap este írt, hogy megoldódott a problémája. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy én annyira értenék ehhez az egészhez (sajnos nem), de arra az egyszerű igazságra viszont rájöttem, hogy a túl sok és a túl érzékeny találkozása nagyon nem jó. Egy stúdióban nagyon figyelnek az illesztésre, de otthon is kell a lejátszáskor.
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #2998 üzenetére
Gain Staging a pluginek között is!
A DAW-k többsége 32 bit floating point (lebegőpontos) rendszerben dolgozik, ami azt jelenti, hogy virtuálisan nincs túlvezérlés, az így elérhető dinamika tartomány ugyanis 1500 dB. Ennek ellenére a pluginek nem biztos hogy fel vannak készítve ezekre a magas értékekre.
[link]
Különösen igaz ez a valójában is létező analóg berendezéseket emuláló pluginekre. Ezek működését olyan precízen elemezték és modellezték, hogy ugyan úgy érzékenyek a bejövő-kimenő jelszintekre, mint való világ beli testvéreik. Ezekről általában elmondható, hogy a szabványtól nem térnek el, -18dBFS felel meg a 0 VU-nak. Ettől függetlenül a gyártók minden esetben feltüntetik, hogy az adott plugin milyen jelszintet tekint 0VU-nak, vagyis mire van kalibrálva. Előfordul az is, hogy a pluginben találhatunk kalibrációs lehetőséget, amivel saját igényeink szerint állíthatjuk be a 0 VU értéket.Szóval 1500dB.
Ugyan nem ellenőriztem, hogy a Foobar 32bites lebegőpontos feldolgozást alkalmaz-e, de élek a gyanúperrel, hogy a digitális részében itt sincs gyakorlati korlát, amit elérhetnék itthon.
Ugyanakkor tudomásul veszem, hogy amint analóg konverzió történik, úgy ez az egész nem érvényes, és azonnal megjelenik a torzítás,de csak ha eljut az analóg konverzióig.
Mivel a digitális jelfeldogzás eredményét, csak egy úton, DA konverziót követően hallhatom meg, így értelemszerűen soha nem fogom érzékelni, hogy meddig mehetek el a digitális részben anélkül, hogy az torzításba fordulna.
Kérlek jelezd, adott esetben javítsd ki a gondolatmenetemet, ha másként vélekedsz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #3077 üzenetére
"Belépő szinten ez nem ritka jelenség, pl. némelyik DAC nem szereti a 0 dB FS közeli kivezérlést, már -1 dB FS kivezérlésnél is visítanak, de ez nem a lejátszott anyag hibája."
Visszatérhetnénk egy kicsit ide?
Az 0dB Full Scale 16 bites rendszernél (CD) pont 12dB-el magasabb mint a az analóg szabvány.
24bites rendszernél ( legyen PC ) meg már 18dB-el magasabb. ( Profi jelszint. )
A DAC honnan tudja, hogy Ő most hány bites digitális forrásból kapja a 0 dBFs-t? Nekem furának tűnik ez egy kicsit.
Ez nem egy elírás a részedről véletlenül, és 0 dBu lenne a kívánatos egyöntetűen, 16 bitnél -12dB, 24bitnél -18dB, stb.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
#03969024
törölt tag
válasz #92251648 #3077 üzenetére
Fapaci!
Most tőled kérdezném, mert úgy látom, zavar van a fejekben, bár lehet, hogy az enyémben: Win alatt ugye azért használunk ASIO-t, WASAPI-t, hogy kikerüljük a win keverő, hangerőszabályzó ("hangrontó") funkcióit. Tudtommal a Foobar hangerőszabályzója is a win-ét használja... Én azt tapasztalom, hogy a fent említett kimeneteket használva NINCS hangerőszabályzás a Foobarban! Tehát, egyvalaki megy szemben, vagy mindenki??? -
dgyuri0123
nagyúr
válasz #92251648 #3112 üzenetére
Tulajdonképpen láma vagyok, mert DSD "alatt" nálam sem működik a hangerő csúszka. Mentségemre legyen mondva, sosem akartam DSD -t "halkítani". "Egyéb" felvételek hallgatása közben merült fel bennem a kérdés, ami kizárólag az "egyéb" felvételekre korlátozódott.
"csak a zene van"
-
python1
veterán
válasz #92251648 #3144 üzenetére
Hifinél valóban nincs sok értelme, vagyis csak a mélyhang DSP- zésénél van értelme.
Most abba bele se menjünk, hogy tökéletes akusztikájú zeneszoba nem létezik.Viszont arra kíváncsi lennék, hogy a lágyindító technika számodra gát az erősítő minőségére tekintve? Ezen a kérdésen rugózom kb 2-éve.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #3144 üzenetére
A kisebbik, hálószobai, PC alapú rendszerem hangzása bármibe le merem fogadni bárkivel, hogy különbözik bárkinek a rendszerétől aki ezt olvassa.
Vékony. Sajna. Ez van.
A kiadóktól, stúdióktól nem lehet elvárni, hogy az én rendszeremre szabják a hangzást, hogy azt hallhassam, amit az alkotók eredetileg megálmodtak, pedig technikailag képesek lennének rá - vélelmezem.
És akkor ott van a csöves rendszerem a moziszobában, aminek, meg megint más a hangzása.
Most akkor csak nálam kétféle kiadásnak kéne lennie ugyanabból, hogy pl. ugyanolyan tonalitással hallhassam ugyanazt a művet, ahogy azt az alkotók elképzelték.
De nem kell különböző rendszerek sem, elég csak két különböző hely és már másképp fog szólni ugyanaz a mű, ugyanazon a rendszeren.
Nem érzel semmi kifogásolható dolgot ezzel kapcsolatban?
Ha Ők nem teszik meg, nekem kell. Már ha akarom.
Te most szimplán lehülyéztél, ha jól értem. Az hogy mások ész nélkül szét eq-zák, a zenét ahhoz semmi közöm.
Nagyon tisztelem a munkásságod, de most nem értek Veled egyet.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
ozzy711
őstag
válasz #92251648 #3210 üzenetére
No de minden lemezcsere után átpöckölgeti a gombokat attól függően, milyen hiányérzete van?
Igen, pontosan így van. Egy hifista-kütyüzős ismerősömnek ( 2.1-es rendszert használ ) külön jegyzetfüzete van a számonkénti optimális szub -állás ( a szub hangerejére vonatkozó ) rögzítésére. Amikor elmegyek demózni, mindig onnan nézi, mi az előzőleg kikísérletezett, optimális szub. beállítás, őrület.
Hiába mondtam neki, hogy inkább vegyen (készítsen) egy jó háromutas dobozt, ( a meghallgató akusztika javításával együtt ) a fix ideája a 2 utas doboz + 2 db. 40 cm-es szub. egy külön végfokkal.
A slusszpoén, hogy nálam a viszonylag normálisan rendbe tett akusztikával, 3 utas dobozzal ( 27-es mélyekkel oldalanként ) gyakorlatilag ugyanazokat a mély-energiákat hallottuk, mint nála, csak nekem nem kell számonként állítani a mélyek intenzitását. -
alphamooncam
őstag
válasz #92251648 #3210 üzenetére
Tegyük fel, hogy a festőművészünk nyári verőfényes napsütésben, valamelyik Loire menti falu melletti mezőn készítette el anno a tájképét.
Eltelt X idő, és a tájkép nagy utat járt be.
Jelenleg borús téli nap van az északi sarkkörtől 11 mérföldre lévő "szentpálhegyi" múzeumban, ahova alig-alig szűrődik be természetes napfény, esetleg kék színvilágba forduló neoncsövekkel próbálják egyáltalán láthatóvá tenni a remekművet.
Azt fogom látni, amit a művész átadni akart?!
Biztosan ilyen merev megközelítés a helyes megközelítés?
Magam részéről, az otthoni környezetemben és lehetőségeimhez mérten mindent meg fogok tenni azért, hogy amit átadni akart művet a teljes pompájában élvezhessem, és ennek érdekében nem félek bevetni kmf. speciális kompresszort sem.
P.S.: Az hogy a fórumon ezt EQ-zásnak nevezem a max jelzés értékű...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
AMDFan
addikt
válasz #92251648 #3232 üzenetére
"mások pedig vesznek egy nagy levegőt, összeraknak egy igazán jó láncot és eszükben sincs kavarni. "
Szerintem ilyenkor érdemes lenne hangsúlyoznod, hogy a lánc tetemes részét a lehallgató helység képezi. Sokan hajlamosak elengedni ezt a fülük mellett, vagy nem olvasnak a soraid között és továbbra is azt gondolják, hogy az akusztikai viszonyok kevésbé számítanak akkor, ha jobb minőségű hifi komponenseket vásárolnak össze, pedig ez nagyon nem így van. És nagyon kevesen engedhetik meg maguknak a jó akusztikai viszonyok kialakítását, ezt te tudod a legjobban. És itt nem csak arról van szó, hogy berakunk pár kőzetgyapot panelt különböző sűrűséggel, mert azok nem oldanak meg minden problémát. -
Dorian
félisten
válasz #92251648 #3246 üzenetére
Igen, csak egy mútkori vita szerint AMD a "jó akusztikai viszonyok" kategóriát az építés előtt akusztikailag tervezett, dedikált zeneszobaként értelmezi.
Ami tényleg a legjobb megoldás, de vajon hol húzódik a "zenehallgatásra jó" plecsni határa? Milyen mért paraméterek ideálistól való mekkora eltérése fér bele?Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
bta1
őstag
válasz #92251648 #3251 üzenetére
Elgondolgodtál-e már azon, esetleg próbáltad közelítőleg megmérni, hogy a nem túl régi (értsd: 1975 után készült) közelmikrofonozott komolyzenei felvételeken hány tized sec. utánzengés marad a hangversenyterem széksorainak elülső felére jellemző ~1 másodpercből, és ha ehhez "hozzáadjuk" a sokak által ideálisnak vélt 0.3s-t, a végeredmény mennyire emlékeztet a koncerthangzásra?
[ Szerkesztve ]
-
fehér_ember
addikt
válasz #92251648 #3268 üzenetére
Ha rám gondoltál, akkor én arról zagyváltam múltkor hogy a vízeséses ábra sokkal pocsékabbul néz ki akkor ha magasabb hangerővel mértem. Szóval ha valaki csak önmagában azzal szeretne susmákolni, az olyat tesz be aminél a 100hz feletti tartomány mondjuk csak ~75dB környékéig kúszik fel a z-tengelyen, mert ilyenkor még az y tengely értékei is visszafogottabbak.
[ Szerkesztve ]
-
bta1
őstag
válasz #92251648 #3268 üzenetére
Igen, pontatlanul fogalmaztam, hiszen az utózengési idő a visszavert (zengő) hangra vonatkozik. Hallásunk számára azonban nem ez a lényeges, hanem hogy a direkt hang SPL szintjéhez képest mennyi idő alatt csökken le a zengő hangé valamilyen relatív értékre. Méginkább leegyszerűsítve, senki sem az akusztikai definíció szerinti utózengési időt hallja. Értsd így a közelmikrofonozott hangversenytermi felvételekről írottakat.
[ Szerkesztve ]
-
p76
senior tag
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #3275 üzenetére
És a hangosságot miért erőltetik? Konkrét példát is mondok: Kevin Shirley egynémelyik lemeze kifejezetten agresszívan szól, legyen szó Joe Bonamassáról (pl: Live At The Sydeny Opera House) vagy éppen a Led Zeppelinről (a How The West Was Won 2003-as kiadása vagy a Song Remains The Same 2007-es újrakiadása). Értem én hogy hard rock, meg szeretem is, de majd felhangosítom magamnak, ha kell.
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #3279 üzenetére
Visszaolvastam, és talán félreérthető voltam: az tudtam, hogy nem a hangmérnök erőlteti a hangosra mastereleket felvételt, engem igazából az érdekelne, hogy minek, kinek jó ez. De hát sajnos ez költői kérdés, mostanában mintha kezdenének leszokni róla - meg én szívesen hallgatok régebbi kiadású CD-ket is, néha potom pénzért lehet használtan is kincseket találni.
-
fehér_ember
addikt
válasz #92251648 #3310 üzenetére
"Ez bizony szerintem is így van, emiatt (is) nem vennék régi D/A konvertert."
Én is szivesebben vettem volna egy Parasound P6 D/A Preampot + mellé mondjuk egy A21-es végfokot
De ez van (Linn AV 5103 + MF A5 CR pwr).[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz #92251648 #3324 üzenetére
mindenre is van topic: Tidal topic
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
#56474624
törölt tag
válasz #92251648 #3350 üzenetére
Valami konkrétum? Tehát, ha megpengetem a gitáromon a vastag E-húrt, ami kb. 80 Hz-es alapfrekvenciával szól, ott lesz 80 Hz alatti hang?
Amúgy én olyat tudok, hogy a különbségi frekvencia megjelenik pl. két hang együttes megszólalásakor, tehát mondjuk kvintnél (mélyebb hang: f, magasabb hang: 1.5f): 1.5f - f = 0.5f, ami egy oktávval mélyebb hangot jelent, mint a mélyebb hang. Ezt még a hangoló is így hallja.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz #92251648 #3351 üzenetére
A jól sikerült lánc egyáltalán nem a hibákat forszírozza, hanem a felvételek, előadások közötti eltéréseket mutatja meg.
És ezelőtt mondod:
Ha egy rendszer produkcióját romba döntheti egy csatlakozó cseréje, akkor az a rendszer nem mondható igazán jónak, inkább ingatag kártyavárnak.
Egy felvételnek ezernyi apró részlete van. Ez pontosan tudod! Tudom, hogy tudod, nem csak beszélsz róla, és ez egy fontos tényező, mármint az, hogy ezernyi apró részlete van egy felvételnek, zenének, Nagyon fontos momentum ez! Köbe vésném, annyira fontos...
Lényeg: hogy lenne lehetséges az, hogy egy felvétel minden lecsengését, apró részletét, hangszereket szétválasztva (pont, ahogy az életben hallod), nem össze mosva a hangszereket, nem elnyomva az előadó terem akusztikáját adja elő egy rendszer a FELVÉTEL részleteit, hanem mindent megmutatva jelenérzettel adja vissza a rendszer, pontos, feszes térrel a felvételt egy rendszer, s közben ne tegye tönkre egy rossz dugó ezt a hatást?
Ha a felvétel minden apróságát megmutatja, akkor a dugó minden hibáját is meg KELL mutatnia! Ez pont nem kártyavár effektus, nem ingatag rendszert mutat, hanem részletes, hiba mentes rendszert!
Logikátlan, egymásnak ellentmondó a két állitásod, nem lehet egy rendszer a felvétel részletességét megmutató, aprólékos, preciz, pontos, térábrázoló anélkül, hogy egy dugó hangját ne mutatná meg. Ha a rendszer nem veszi észre, hogy egy rossz alkotóelem került a láncba, akkor a felvételt is meg fogja mosni. Pont az a kártyavár, ami össze is van dőlve, amit te emlegetsz. -
fehér_ember
addikt
válasz #92251648 #3367 üzenetére
Bizony nem értünk egyet, nagyon keresve bizonyosan lehet találni hulladék csatlakozókat és vannak pocsék kábelek is.
Nálam a rosszabb kábelek sokat tudnak rontani. Tudományos magyarázatát ugyanúgy nem tudom mint annak sem mint amikor kevésbé számítanak.
Valószínűleg megbecsült bkercso fórumtársunk jobban tudja az igazságot. Ő ugyanis elég sokat diyerkedik, és elég jó dolgokat is alkot. Volt már tőle olyan dac-om aminél jó nagy különbséget lehetett észrevenni akkor amikor opát cseréltem benne és olyan is, amiben szinte semmi változást nem hozott ugyanaz a művelet. Ő azt mondta hogy nem lepődött meg rajta, ugyanis a tápszűrését a drágábbnak normálisan megcsinálta, ezért ott nem, vagy csak sokkal elhanyagolhatóbb különbséget hoz az opamp csere.
Valószínűsítem hogy az aktív cuccoknál is valami hasonló dolog játszhat szerepet; ezért is vannak ekkora nézetkülönbségek a két tábor között, pl. kábelek tekintetében.
Szóval valószínűleg nem idióta egyik tábor sem; de arra azért nem kell büszkének lenni hogy passzív hangdobozokon tapasztalt különbségeket aktív rendszernél akarunk demózni.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz #92251648 #3357 üzenetére
"pont úgy szól a rendszerem, ahogy szólnia kell ezekkel a Bals dugókkal"
Hát igen, az a fránya prekoncepció. Szerintem nagyon alá van becsülve a szerepe a hifiben(és más egyéb jelenségeknek is).
A minap láttam egy interjút Wayne Colburnnel (Pass Labsnál tervezi az előfokokat), aki azt mondta hogy ha változtat valamit, akkor mindig behív valakit hogy hallgassa meg más is, mert mivel ő tudja hogy mit változtatott azt is tudja milyen irányba kéne a hangnak változnia és akkor azt is fogja hallani.
Szerintem is egy dolgot lehet kezdeni ezzel, tisztába kell lenni ezzel, na nem azért mert akkor kiküszöböljük a hatását, mert azt szerintem nem lehet, hanem azért mert így kevésbé kényszerítjük magunkat hogy azonnal hozzunk ítéletet a hallottakról. El kell fogadni hogy nem mindig az a valóság amit először gondolunk, kell sok idő hogy helyére kerüljenek a dolgok.Egy másik történet, szintén Pass Labs. Nelson Pass mesélte, hogy a legjobb fülű ember akit valaha ismert(azért tőle ez csak jelent valamit) egy bizonyos Joe volt. Akit egyszer megviccelt és kapott otthonra két tök egyforma erősítőt, hogy mondjon véleményt. Persze nem mondta neki hogy egyforma, az egyikre A volt írva a másikra B. Aztán pár nap múlva visszahozta és azt mondta hogy az A az jó, viszont a B-n még dolgozni kéne. Pedig Joe a cégnél még trainingeket is tartott ha jól emlékszem hogy is érdemes készülékeket fül alapján értékelni. És Nelson is azt mondta hogy amúgy Joe nagyon megbízható volt ha kellett, 90%-os találati hatékonysággal tudta a különbségeket detektálni.(érdekes a 90% annak függvényében hogy nagyon nagyra tartotta Joe hallását)
Szóval csak azt akarom mondani hogy szerintem nem szabad a hallástól(fül+agy) azt elvárni hogy olyan legyen mint egy gép(mikrofon), hogy körülményektől függetlenül képes legyen azonnal objektíven értékelni a hallottakat. -
#10726912
törölt tag
válasz #92251648 #3381 üzenetére
Nem értünk egyet, ebben igazad van, törődjünk bele Még jó, hogy a föld gömbölyű, a dugók hangja egyedi rendszerben tesztelhető a kábelekkel együtt, a felvételek meg majdcsak meghallgathatók valamilyen minőségben mindenkinél...hisz ki ne hallotta volna anno, hogy Zalatnai énekli a Tölcsért csinálok a keblemből...cimű sláger szól, akkor is, ha Sokol rádió végeláthatatlan jósággal közvetitette, amiben szintén nem lehetett volna hallani a dugók milyenségét (márha kellett volna)
Egy apró tévedésedre rávilágitanék zárszónak: a hifisták (pl én) a fülükre hagyatkoznak, rossz dolog az, ha a beidegződés, előitéletek irányitanak a hifizésben De a hifisták tapasztalatait tagadóknak meg kell hagyni azt a kényelmet, hogy placebót kiabáljanak, ha a hifista dugótengerbe kerül, ha a hifista kábelfojtással küzd, vagy ha ugyanezekkel megküzdve saját dugóival-kábeleivel karöltve hallgat zenét...ez a tagadóknak mindenképp placebó, hisz jelentéktelen dolgok A tagadóknak javasolnék esetleg valamit: használják a fülüket előitéletek és placebózás helyett
(azért az álwbt dugómat csak elküldeném neked, az van olyan sárdarab, hogy sok pocsolyából kicsapná a vizet ).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Bundle topik
- GoPro Topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...
- Gigabyte Z390 UD V2 - minden tartozékával - eladó!
- HP Victus 2026.08.hó-ig Garis Game Laptop
- Samsung Galaxy A52S 5G
- ÁRESŐ! Dobozos új Lenovo Ideapad Gaming 3/AMD Ryzen 5-5600H/16GB/512SSD/RTX 3060 6GB/Gari/
- Remek áron eladó dobozos új ACER NITRO 5 /RYZEN 7-6800H/16GB 512SSD NVIDIA RTX 3060 6 GB 144Hz 17"
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest