Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • generatoros

    tag

    Olvasgatom az árképzés témát és arra jutottam, hogy más az elmélet és a gyakorlat. Igaz autós téma, de hasonlít, öreg III-as golf kuplungtárcsa és szerkezet után gyártott átlagáron 26 ezer ft. megkérdeztem egy műhelyt mennyiért cserélik 80.000 ft volt a válasz. Nagy betűvel kiírva , hogy áfásan 6.500 az órabér. Kérdem én milyen szaki akinek egy teljes műszakot kitesz egy ilyen munka. Régen volt egy kisipari árjegyzék, vagyis egy normaidőket tartalmazó akármi, csak ez alapján volt szabad dolgozni, minden más esetben árvetést kellett készíteni és igazolni kellett, ha nagymértékben eltért a vállalási díj az ajánlott normaidőtől. A rezsi óra díj is lehetett több az akkor megengedett 80 forintnál, ha igazolta az iparos az átlagnál korszerűbb és drága gépesítést.. Ma már nem ez van és ez jól is van így. A baj ott van, amikor a márka szerviz is az után gyártott alkatrészt építi be és a szomszédjában lévő pl generátoros mesternél megcsináltatja 15.000 ft ért és gátlástalanul számláz 45.000 ft-ot. Hogy tovább fokozzam, volt egy megrendelő aki csak megkérdezte mennyiért javítom meg a daewoo generátorát, 15.000 volt a válaszom. mit gondoltok másnap kinek az udvarára gurult be a pofa, ugye nem kell mondjam, hogy a szomszédos márka szervizbe. Igaz, én csináltam meg, de ő már a háromszoros pénzt fizette. Ki érti ezt? Visszatérve a kuplunghoz, én azt pontosan tudom, hogy egy munkának nem az az ára amennyi idő alatt elkészül, no de egy jó szaki ezt 1 - esetleg 2 óra alatt tudja is és ne kérjen érte 2x 6.500-at de ne is 8x 6.500-at. simán fizettem volna 50.000-et , de 80.000-ért nem hagytam ott a kocsit.Asztalos szakma kicsit más, itt jellemzően termékelőállítás van, javítást szinte senki nem vállal.

Új hozzászólás Aktív témák