- HP notebook topic
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Hobby elektronika
- Projektor topic
- Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LG LCD és LED TV-k
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
Hirdetés
-
2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
ph Az ASML bizakodó az új technológiát tekintve, és a piac is reálisabban szemléli, mint korábban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
gp A sokak által várt folytatás premierje már nincs messze, szeptember elején debütál az új rész.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
válasz Jack@l #35199 üzenetére
Ott az egyik kommentelő írja hogy "
Mindig is kíváncsi voltam, ezek a magasan képzett mérnökökre, akik
cégről cégre ugrálnak, hogy nem jelentenek nagy veszélyt a bizalmas vállalati fejlesztésekre?" Ezen én is sokat gondolkozom...
Koduri amikor azt mondják neki hogy nem használhat AMD technológiát attól még ott van a fejében az összes tapasztalati tudás. Tudja mit kell elkerülni max hívhat magához szakembereket pl Jim Kellert aki érti a gondolatait
Meg érti mikor kimondja hogy "gémorsz"[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Jack@l #35199 üzenetére
óh, contract keller.
a vicc a sztoriban az, hogy az ürge saját magával fog így versenyezni.@Pepeeeee: nem lehet örökké korlátozni a dolgozó jogait. amit tiltani, és amiért perelni lehet, az a versenytilalmi megállapodás megsértése (feltehetőleg ez miatt nem ment keller direktben az intelhez, hanem tett előtte egy teslás kitérőt), vagy ha a termék szabadalmat sért. utóbbit nem nagyon fog tudni az intel, köszönhetően a keresztliszensz-megállapodásnak.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Jack@l #35202 üzenetére
vagy az intel a zsebébe nyúlt és kifizette a büntijüket. elvileg most gyűjtik a legénységet az ocean cove nevű projektjükhöz.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35217 üzenetére
Jon Peddie Research
Ha mindenképpen programhoz ragaszkodsz, akkor a FireFox hardware database relevánsabb, mert sokszor nagyobb a minta. [link] - de ennek is ugyanaz a baja, mint a Steamnek, csak a minta nagysága közelíti a valós piac 10%-át, emiatt közelít jobban a JPR eredményekhez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
őstag
válasz Jack@l #35221 üzenetére
Na kíváncsiságból utánanéztem, itt a teljes átirat:
Szóval 1,65 milliárd dollár bevételből ezek szerint 165 millió dollár származik a bányászoktól. Nem tudom mennyiért adnak egy videokártya chipet, de ha az egyszerűség kedvéért 165 dollárt feltételezek, akkor egymillió kártya ment a bányászoknak 3 hónap alatt.
Az 1,65 milliárd bevételből a CPU + GPU részleg 1,12 milliárd bevételre tett szert, a "konzolos és szerver részleg" meg 532 millió dollárt hozott.
Szerintem ezek hihető számok, persze el tudom képzelni, hogy az a 10% inkább 14,38% vagy ilyesmi. Viszont ha tovább gondolod, akkor Nvidiával együtt számolva havi egymillió darab körüli kártya mehet bányákba...
Total revenue of $1.65 billion was driven by strong demand for our new products, with Ryzen and Radeon products growing double-digit percentage year-on-year, Ryzen sales coming in higher-than-expected and EPYC server processors ramping. Gross margin was 36%, up 420 basis points year-on-year, driven by a higher proportion of revenue from new products.
...
Now, turning to the first quarter business segment results. Computing and Graphics segment revenue was $1.12 billion, up 95% year-over-year due to strong sales of both Radeon and Ryzen products. Our Ryzen offerings outperformed our expectations in Q1, accounting for approximately 60% of client processor revenue and contributed to strong sequential double-digit percentage growth in client revenue. The strength in Radeon products was driven by both gaming and blockchain demand. We believe blockchain was approximately 10% of AMD revenue in Q1 2018.
...
Enterprise, Embedded and Semi-Custom revenue was $532 million, down 12% year-over-year, with lower semi-custom revenue partially offset by higher server and embedded revenue. As a reminder, revenue in both Q1 2018 and Q1 2017 include semi-custom revenue related to quarter-end inventory, associated with non-cancelable purchase orders as required under the ASC 606 revenue accounting standard.
-
őstag
válasz Jack@l #35235 üzenetére
Azt írják abban a cikkben, hogy nem biztos az az 1000MHz, mert valószínűleg nem sikerült kiolvasni az értéket, mint a Vega10 tesztpéldánynál.
The clock speeds were obviously read incorrectly, but the same issue could be observed for Vega 10 before it was released (so yes, it does not mean it was running at 1000 MHz). The Vega 20 testing platform features Ryzen 7 1700.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35238 üzenetére
4 TB-os fedélzeti tárhoz már kell a nagyobb HBC. A következő SSG 2-4 TB-ra van tervezve. Az 1 TB egy jó kezdet volt, de problémát jelent, hogy már van olyan tartalom, ami nem fér bele.
A másik szempont a rendszermemória. A Vega 20 már nem csak szimpla SSG-be megy, hanem olyan rendszerbe is, ahol egy CPU mellett lesz a tokozáson. Ott a CPU-val közösen elért rendszermemória 1 TB lehet, amihez nem árt 32 GB-nyi HBC. Ez a következő kör SSG-je, ahol a CPU-s tokozásban lehet egy olyan konfiguráció, amin van egy sokmagos proci, mellette négy GMI-vel bekötve egy Vega 20, azon 32 GB HBC, kifelé 1 TB rendszermemória, és SSG konfigurációban annyi tárkapacitás, amennyit a felhasználó beállít. Bár a doksik 16 TB-ot jeleznek elméleti határnak, tehát lesznek azért még limitek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz Jack@l #35259 üzenetére
Nem értem, ezt miért kérdezed.
Kicsi lapkákat a kihozatal miatt kell gyártani. Nagyjából közmegegyezés tárgya, hogy ez elkerülhetetlen, vagy legalábbis nagy költségmegtakarítást eredményezhet.Ha ezeket a kicsi lapkákat nem csak interposeren lehet egymás mellé helyezni, és nem csak MCM lehet egybetokozni (EPYC), hanem akár egymásra is akkor az eggyel több lehetőség. Pepe azt mondta, zátonyra futás. Arra kérdeztem rá, ha eggyel több féle lehetőség van az egybetokozásra, akkor az miért zátonyra futás és nem révbe érés?
Ha 3d stacking esetén csak 1Ghz-en mehet egy (több) lapka, akkor azt nyilván nem lehet mindenütt felhasználni. Én nem tudom, hogy a helytakarékosságnak mennyi valódi jelentősége van. Lehet hogy a 3d stacking - az említett hőelvezétési nehézségek miatt - a gyakorlatban, vagy legalábbis az AMD és az Nvidia szokásosf elhasználási területein nem bevethető. De attól még a kis lapkákra épülő koncepció miért lenne zátony?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Plasticbomb
addikt
válasz Jack@l #35266 üzenetére
Zöldeknél a 2000 működik, de más megközelités a két irány. A VEGA 1 GHz (3DMark11) 22000 graphics pontról 1.6GHz (3DMark11) 33000 graphics pontra húzása nem egy ideális megoldás teljesitmény növelésre. 150W helyett megy 350Won.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
nagyúr
válasz Jack@l #35266 üzenetére
ha ezen az 500mhz-n is képes így ugyanazt vagy nagyobb számítási teljesítményt hozni, és ez ki is nyerhető belőle, és az ára is versenyképes, akkor miért is ne lenne jó?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Petykemano
veterán
válasz Jack@l #35266 üzenetére
az lehet értelme, ha széltében - akár monolit, akár multi chip - már áthidalhatatlan mértékben nőne a távolság miatti késleltetés. A késleltetés egyik leküzdési módszere a frekvencia emelése, ami viszont ugye feszültségigénnyel és hőtermeléssel jár. Ha a távolság csökkentésével megoldható késleltetés csökkentése, aminek hatására csökkenthető a frekvencia, akkor az jó eredményre is vezethet.
Vagy pl az milyen lenne, ha két réteg közötti harmadik réteg a cache, vagy fordítva: egy lapka körül két lapka csak a cache-t tartalmazza?
Most ezek persze csak ilyen nagyhirtelenséggel kigondolt lehetőségek. Az se biztos, hogy így tud működni.
Nem gondolnám - és ez szól Ttomaxnak is - hogy ez lenne most a szent grál. Csak azt, hogy ha a chipleteket nem csak egymás mellé, hanem fölé is lehet pakolni, akkor az plusz egy strigula lehet a chiplet koncepció érvei mellett a monolitikussal szemben.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
stratova
veterán
válasz Jack@l #35272 üzenetére
Profi kártyára mehet akár 4 GPU, ami amúgy nem lenne újdonság lásd Tesla M10-et, amihez még TSV sem kellett.
Nálam most csak picit elgurult a gyógyszer és ha már lego, Titan V-hez mértem (ami gamer piacon nem életszerű) ellenben egy 1080Ti-vel vagy legyen Titan XP.
Gamer vonalon Tier2-höz még elég lehet egy átgondoltabb monolitikus GPU 4 SE-vel (az NV 4 GPC-jéhez hasonlóan) jobb órajelekkel és fogyasztással.
Ha AMD-t limitálja a 4SE felépítés akkor Tier1-re legózhatnának. Ehhez alap lehet egy Vega M GH vagy Fenghuang vagy ezeknél magasabb CU számú megoldás. Bár ezzel ráérnek foglalkozni, ha újra emberi árban kell adniuk a gamer VGA-kat úgy rémlik estek már 10-15%-kal.De egy Quadro GV100 most is 7000$ felett megy, vagy 8700$-os Tesla V100-hoz mérve (más órajelekkel) duplázott backenddel 7 nm-en, akár össze is jöhet nekik, ahogy NV-nek is nyilván készül többlapkás terve.
Jelenleg AMD legdrágább eredetileg 2200$-os WS kártyája (a 7000->4600$-os Radeon Pro SSG-t nem számítva) 1600$, a közelében sincs ez az ár a csúcs Quadrokénak. De a profi vonal még monolitikus Vega 20-szal frissül (noha szvsz a 32 GB-os verziót sem tudják majd GV100 árszinten adni).
NV-nél a 815mm²-es GPU-val el is érhették, a TSMC gyártási képességeinek határát, így
elvileg 4 lapkás MCM GPU-ban gondolkodnak.
Our evaluation shows that the optimized MCM-GPU achieves 22.8% speedup and 5x inter-GPM bandwidth reduction when compared to the basic MCM-GPU architecture. Most importantly, the optimized MCM-GPU design is 45.5% faster than the largest implementable monolithic GPU, and performs within 10% of a hypothetical (and unbuildable) monolithic GPU. Lastly we show that our optimized MCM-GPU is 26.8% faster than an equally equipped Multi-GPU system with the same total number of SMs and DRAM bandwidth.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Jack@l #35272 üzenetére
te most tényleg azt kérdezted, hogy miért jobb, amikor ugyanazt, vagy hangyányival jobb teljesítményt kapsz kevesebb pénzért?
azt hogy az uarch ehhez mennyivel bonyolultabb, az pont nem érdekel.@stratova: a t1/t2 becsapós. az amd már jó ideje x2 kártyákat hoz ki az általad t1-nek nevezett rétegre. tavaly decemberben már feltolták az x2es instinct kártyáikat megnevező patcheket a linux kernelbe.
> +6860, 04, Radeon Instinct MI25x2
> +6864, 04, Instinct MI25x2
> +686C, 04, GLXT (Radeon Instinct MI25x2) MxGPU[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
nagyúr
válasz Jack@l #35284 üzenetére
egyenként kisebbek, mint a nagy. ha a nagyban van hiba, akkor kuka az egész, vagy legalábbis értékcsökkent, ha lekapuzható. ha ugyanekkora alapterületre viszont két kisebb chipet is fel lehet gőzölni, és ugyanúgy van egy hiba ezen a területen, akkor még mindig marad egy hibátlan chiped, míg a másik vagy menthető, vagy nem, de legalább 50%nál vagy.
ha egy waferből kijön (ex has számok!!!) 100 nagy, vagy 200 kisebb chiped, és van 10 ilyen hibád, akkor az worst case 10 selejt és 90 ép a nagyból, és ugyanennyi selejt meg 190 ép a kicsiből. viszont a kicsiket összelegózva össze tudsz rakni 95 ép nagyot.
minél több darabból legózod össze a nagy chipeket, annál jobb lesz a kihozatali arányod állandó waferhiba mellett. a négyfelé vágós példádat alapul véve lesz 390 kis chiped, amiből 97 és fél nagy jön ki összerakva.
a wafer hibaarányának romlásával még durvább lesz a különbség a kihozatalt tekintve.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
őstag
válasz Jack@l #35221 üzenetére
Visszatérve a Steam statisztikákra, pár napja kijött az áprilisi statisztika. Ami az érdekes, az az, hogy egy mellékelt tájékoztatóban elismerik, hogy az elmúlt fél évben rossz adatokat közöltek, mert az ázsiai, de főleg a kínai internetkávézók átlagtól eltérően használják a számítógépeiket és emiatt ugyanaz a gép többször lett elszámolva. Emiatt nőtt meg hirtelen a kínai felhasználók száma és ez teljesen eltorzította a statisztikákat. Az e havi jelentés már ezt a hibát korrigálja.
https://store.steampowered.com/hwsurvey
STEAM HARDWARE SURVEY FIX – 5/2/2018
The latest Steam Hardware Survey incorporates a number of fixes that address over counting of cyber cafe customers that occurred during the prior seven months.Historically, the survey used a client-side method to ensure that systems were counted only once per year, in order to provide an accurate picture of the entire Steam user population. It turns out, however, that many cyber cafes manage their hardware in a way that was causing their customers to be over counted.
Around August 2017, we started seeing larger-than-usual movement in certain stats, notably an increase in Windows 7 usage, an increase in quad-core CPU usage, as well as changes in CPU and GPU market share. This period also saw a large increase in the use of Simplified Chinese. All of these coincided with an increase in Steam usage in cyber cafes in Asia, whose customers were being over counted in the survey.
It took us some time to root-cause the problem and deploy a fix, but we are confident that, as of April 2018, the Steam Hardware Survey is no longer over counting users.
-
nagyúr
válasz Jack@l #35291 üzenetére
Sok... mivel milliárdnyian vannak és nem mindenkinek van pénze játékgépre...
Ezek szerint nem olvastad az Index vagy melyik cikkjét, hogy koreában hogy alakult ki a Starcraft közösség meg az internetkávézós bulizás.
Semmi meglepő nincs ebben.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
őstag
válasz Jack@l #35291 üzenetére
Kicsit le vagy maradva. A kínai átlagfizetés már elérte, sőt lehagyta a magyart. Jelenleg olyan 250 ezer forint per hó Kínában.
https://www.statista.com/statistics/743522/china-average-yearly-wages/
-
Petykemano
veterán
válasz Jack@l #35361 üzenetére
Én nem vonom kétségbe, hogy a HBCC kiválóan működik.
Hogy például ha 8 helyett csak 4GB lenne a Vega 10 lapka mellett, akkor csak 2-4%-ot csökkenne a teljesítménye, nem 20-at, és 2GB esetén is mondjuk csak 10-12% lenne a veszteség 60% helyett.
Azt se vonom kétségbe, hogy ha neked 8 helyett 24GB adattal kell dolgoznod, akkor ez sokat számít. Azt már igen, hogy a gamer Vega10 a Gk104-gyel szemben 8GB-idö kiazerelésben valaha is kamatoztatni tudná azt, hogy képes lenne 8 helyett 16, 24, 32 stb. GB adattal is dolgozni feltéve persze hogy ennek csak egy kisebb részére van gyakran szükség. Ez persze sose lesz jobb, vagy ugyanolyan jó, mint ha ott lenne a szükséges mennyiségű RAM. Pont az lenne a lényege, hogy minimális teljesítmény beáldozása mellett megspórolható az a mennyiségű RAM. Csakhogy pont ezt nem látjuk a 8 és 16 GB Vega10 esetén.
Erre négy magyarázat lehet:
A) ámít te mondasz, hogy valójában nem működik
B) működik, de a performance target miatt nem volt beáldozható kevés százalék sem.
C) még nem működik tökéletesen
D) minden jó, de csak 4 és 8GB méretben volt kapható a hbm, ennél kisebb használata semmisem lett volna olcsóbb.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kristof93
senior tag
válasz Jack@l #35363 üzenetére
AMD már megmutatta, hogy működik real time (Deus Ex demó), én is csináltam tesztet Cryengine-el. Teljesen alaptalan amit állítasz, nincs is rá bizonyítekod. A vega 10 mellé két stack jár, a legkisebb stack pedig 4gb. Ennyi az egész. Kaby Lake G 4-et kapott, mert az egy stacket használ.
-
Petykemano
veterán
válasz Jack@l #35464 üzenetére
Amit csinálsz, az szándékos félreértés.
Szerintem senki nem mondta, hogy másfél évvel ezelőtt 140 dollár lett volna a ram.
Másfél évvel ezelőtt, vagy mondjuk úgy, 2017Q1-ben mégvidáman $200-250 körül lehetett kapni ezeket a kártyákat. Aztán Q2-Q3-ben jött a boom. Ezt az árukeresőn vissza lehet követni a grafikonokon. Ez alapján elméletben lehetséges, hogy Q1-ben még "normál" áron, vagyis például $9-ért árulták a GDDR lapkákat, ahogy a GN is állítja, aztán Q2-Q3-ban a megnövekedett kereslet miatt már jóval drágább áron kezdték árulni a ram lapkákat.Tehát az elméletben lehetséges, hogy az akkori $200-os árból $60 volt a RAM, míg most a $300-350-os bolti árból pedig 144. Ez persze még nem jelenti azt, hogy a $18-os modul ár valós, de az a kutyulék, ahogy próbálod lehetetlennek beállítani a dolgokat, az semmiképp se állja meg a helyét.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35516 üzenetére
A Vega 20? Az a 7 nm-es Radeon Instinct. Az AMD így hivatkozik arra a termékre, aminek a mintáit a nyáron szállítani fogják a partnereknek. A Vega 20-at nem szokták emlegetni, de ja, a GPU kódneve a Vega 20.
Erre egyébként rengeteg projekt készül. A Radeon Instinct csak az egyik. Később lesz Radeon Pro, sima Radeon, illetve ezzel kezd majd a nagyobb HPC projekt, aminél az EPYC proci mellé ugyanarra a tokozásra kerül maga a GPU. Ezért lesz a Vega 20-on négy GMI is, hogy így össze tudják kötni a CPU-val. Abban kételkedek, hogy ez a fejlesztés első körben a szerverpiacon kívül megjelenik, de később nyilván általános lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Jack@l #35540 üzenetére
Szerintem ezek az első valóban használható APU-k - pont azért, mert az 1030 teljesítménye körül mozognak. Játékokra koncentrálva továbbra sem nyernek sem ár / teljesítményben, sem fogyasztás / teljesítményben, viszont most már nincsenek is számottevően lemaradva, teljesen reális low end alternatívák.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
válasz Jack@l #35543 üzenetére
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz Jack@l #35543 üzenetére
Ha tudod, hogy mivel akarsz játszani milyen beállítással, akkor nem lesz kevés a 2200G. Az megjelenéskor is azt írtam, hogy niche termék, de végre adott niche-ben teljesen értelmes. Lesz ez még jobb, csak lassan.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35608 üzenetére
A GDDR6 teljesen független ettől. Ezt a Hynix már nagy mennyiségben is tudja gyártani, csak magas az ára. De mivel a bányászat az NV szerint is apadni fog, őszre a GDDR5-ös termelés helyreállhat, így az új gyártósorokat is tudja majd GDDR6-hoz igazítani a Hynix.
Az AMD-nek ez lényegtelen. Nekik egyrészt a Samsung a partnerük, másrészt a Vega 12 és a Vega 20 is HBM2-t használ.
Szerk.: De az AMD-nek már nincs általános reklámszerződése az EA-vel. Innentől kezdve az EA akárkivel tud szerződést kötni, mert nincsenek előre lekötött üzletek. Az A Way Outra az AMD-vel kötöttek, a BF5-re az NV-vel. Nekik ez így megfelel, mert a Seed és a Frostbite Team elég tapasztalt, hogy gyártók nélkül megoldja a problémákat.
Az AMD-nek a legfőbb partnerek a Bethesda/Zenimax lett. Ők vették át az EA helyét. Az NV így szabadon lövöldözhet az EA játékokra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35707 üzenetére
A memória az előnye. Amíg a GV100-nál ez fixen 32 GB, tehát ebbe bele kell férni, ha törik, ha szakad, addig a Vega 10 esetében nincs ilyen limit. Illetve nyersen van, 512 TB, de ez aligha megközelíthető. Az a tapasztalat, hogy ~120 GB-os tartalomig bőven jó a sima Vega 10, míg efölött az SSG verzió az ajánlott, mert elkezd érezhetően gyorsabb lenni.
A scene mérete változó. A sima Vega 10 olyan 150 GB-nál kezd nagyon lassulni. Ott fogy el a HBCC tudása. Az SSG verzió 3,5 TB-ig tud hasonlóan működni. Efölött ugyan működik még a leképezés, de már durván visszalassul. Ugyanakkor sok esetében még így is megéri, mert többet nyernek a lassabb vizualizációval, mintha elkezdenének darabolni. Na meg ugye az is lényeges tényező már, hogy a 4 TB memóriát támogató szerverplatformok elég drágább, tehát persze ha kiépítesz egy csomót belőle, akkor előnyben leszel, de az nagyon durván növeli a költségeket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35722 üzenetére
Itt a Baahubali adathalmaz egyben, ami több TB, pontosan nem tudni, hogy mennyi, viszont annyi hivatalos, hogy ~250 milliárd háromszög. [link] - persze ez a W9100-on ment, az SSG-n gyorsabb lenne, viszont alapvetően mindkettőnek ugyanúgy 512 TB a hardlimitje, csak a sebességen segít az SSG.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35725 üzenetére
Milliárd.
Ez a kétrészes Baahubali filmhez készült tartalom. [link] a trailerben látható is, és a film egy jó része itt játszódik.
Egyébként ez nem az AMD tulajdona, csak megvan nekik, mert Rajanak az indiai cége részt vállalt a film elkészültében, és így birtokában van az adathalmaz. Azért jó ezzel demonstrálni a rendszer képességeit, mert a legtöbb vásárló a közelében sem lesz ennek a terhelésnek, de így megmutatják, hogy ezt is bírja.(#35726) Jack@l: Amíg 512 TB alatt van, addig a HBCC-nek nem jelent problémát a funkcionális kezelése. 512 TB fölött már jönni fog az out of memory. Itt még megjegyezném, hogy a gamingre szánt RX sorozatnál a meghajtóban van egy konfigurált limit, ami 256 TB, de a professzionális modellek a hardver elméleti határáig működnek.
(#35724) Z10N: A Vulkan is kb. ugyanazokkal a limitekkel küzd, mint a DX12. Alig van eltérés ma a két API képességei között, és ez behatárolja azt is, hogy mik a limitációk.
A GMI csak eszköz. Lehetne GenZ is. Ezeknél nem maga a protokoll számít, hanem a memóriakoherencia biztosítása. Van szabványos memóriakoherens interfész a PCI Express helyére, csak túl vízfejű az AMD, az NV és az Intel ahhoz, hogy ne a saját érdekeiket nézzék.
A konzoloknál az ára miatt természetesen eléggé reális opció. Mennyit lehet már spórolni vele ugye. És ahogy láttuk a PS4-nál, marhára számít ám, ha 399-en tud startolni a gép.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kristof93
senior tag
-
korcsi
veterán
válasz Jack@l #35726 üzenetére
Négyzet?
"...Usually (but not always) triangular, polygons... "
Poligononként mennyi adattal számoltál?
Megvan, 48-64 byte / poligon.[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35734 üzenetére
SSG nélkül inkább 5-6 másodpercen belül. Valószínűleg nincs sok tapasztalatod erről, de vizualizációnál beállítod a kamerát, és a rendszer abból a nézőpontból elkezdi a leképezést. Úgy nagyjából 1 másodperc múlva már látsz annyit a jelenetből, hogy kifejezetten az ilyen felvételeken az késznek tűnik, de ettől a hardver dolgozik tovább, és a teljes eredményig azért jó pár másodperc eltelik, csak ilyen távolról, ilyen minőségű videón ez nem látszik. Maga a rendezvény is professzionális közönségnek szólt, ezért nem rágták ezt szájba, mert feltételeztek annyit, hogy a közönségnek azért van egy minimális tapasztalata a tartalomvizualizációról, ergo tudják ezt. Ők sem a sebességet értékelték, mert ahhoz nem ilyen demót szoktak mutatni, ugyanis kérhetsz olyat is, hogy benyomod a jelenetet a programba, és leméred, hogy mennyi időt vesz igénybe egy képkocka elkészítése. De itt nem ezen van a hangsúly, hanem azon, hogy van egy bitang nagy, TB-os szintű adathalmazod, és azt nem kell 100-200-300 darabra bontani, mert a hardver egyben megoldja out of memory hibaüzenet nélkül. Vagy ha az anyagi részét fogjuk meg, akkor nem kell hozzá venni több tucat kétutas EPYC-et, hogy legyen 4 TB-nyi rendszermemóriád betölteni az adatokat. Ergo, ha nem akarsz hatalmas CPU-s renderfarmra költeni, vagy darabolni, akkor most már van alternatíva, igen olcsón is. Ezt akarták megmutatni ezzel. Ezért viccel egyébként a fószer a fehér képernyő láttán, hogy évek óta ezt látja. Persze, Bollywood sem olyan gazdag, hogy CPU-ból csinálják meg ezt, annak komoly fenntartási költségei vannak, így inkább vesznek GPU-s workstationt, szopnak a darabolással, és alapvetően sokkal olcsóbban megvan, csak közben marha sok extra meló is, mert ha nem jól daraboltad ki, akkor fehér képernyőt kapsz nincs több memória üzivel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35743 üzenetére
Igen. Az a lényeg, hogy maga a Vega, ezen belül is a professzionális verzió 512 TB-ig be tud tölteni bármit. A gamer verzió csak 256 TB-ig, ez egy driveres limit. Na most igazából mindegy, hogy hol van az adat, a HBCC eléri, akár lehet a hálózaton egy NAS-ban is, a HBCC-nek nem számít. Az SSG amiatt gyorsabb, hogy a GPU melletti HBC mellett van még NAND a NYÁK-on, tehát oda tud gyorsítótárazni a rendszer, így a legtöbb adatot hamarabb éri el, és nem kell elnyúlni érte a rendszermemóriáig, a helyi adattárolóig, vagy akár a hálózati adattárolóig. Funkcionálisan viszont az SSG és az SSD nélküli professzionális Vega ugyanarra képes, csak utóbbi lassabban, sokszor jelentősen.
Maximum elkezdte leképezni, és a hiányzó ray-ek adatai nem látszanak a felvételen. De megközelítőleg sem volt kész. Ahhoz több másodperc kell. Ha egy 250 milliárd háromszöges modellt 1 másodpercen belül megoldaná egyetlen mai GPU, akkor az iparág a seggét csapkodná a földhöz örömében, és nem építene senki 100+ processzorból renderfarmokat. Az AMD sem építette volna meg a Project 47-et, hiszen minek is telepítsen bérelhető, petaflopsos szintű erőforrásokat Hollywood mellé, ha egy GPU-val simán megvan a feladat egy másodpercen belül. 7000 dollárt mindenki ki tud fizetni, az még a ZS kategória alatt is vállalható összeg. De sajnos nem, jóval több időbe kerül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35764 üzenetére
Maga a VRAM nincs definiálva a Vega esetében. De ha mindenképpen akarod valahogy ezt definiálni, akkor gyakorlatilag a VRAM megegyezik a beállított caching szegmenssel. Na most ebbe a HBCC működése alapján, kifejezetten a professzionális driverben (mert a sima driver itt is különbözik) beletartozhat a GPU melletti memória, a rendszermemória, a helyi adattároló és a hálózati adattároló. Az egész egy csúszka a szoftverben, amit oda állítasz ahova akarsz, persze az elméleti limitekig bezárólag. Persze az igényelt adat a HBC-n belül lesz. Gyorsítótárazza. Ha nincs direkt támogatás a szoftverben, akkor pedig a HBC+rendszermemória lehet a HBCC szegmens.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit videokártya - 9 hónap garancia (használt)
- Gigabyte RTX3060 12GB OC
- MSI RTX 3070 8GB SUPRIM X - eladó!
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24G (2026.04-ig alza garis)
- Palit GeForce RTX 3090 GameRock 24GB GDDR6X - 2024.05.21-től 1 év garanciával - Frissen padozva