- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
nagyúr
válasz sinya85 #12800 üzenetére
akkor mértnem tud az ati physx-et számolni a cpu helyett?
Mert nV only...vagy a physx és a fizika nem ugyan az?
Nem,nem ugyanaz...★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #12787 üzenetére
Én nem tudom, hogy milyen trükközésre kell figyelni, de se nekem, se a tesztekben nem kell semmit állítani. Telepít és megy. Soha semmi gondunk nem volt ezzel kapcsolatban.
A Radeonok jóval jobban bírják az MSAA-t a Hitmanban. Radeon HD 7970-en még simán játszható, HD 7950-nel is. GTX 680 körül rezeg a léc, de még rá lehet mondani, ahogy a HD 7870-re is. Ez alá már tényleg kevés. Emellett nyilván számít, mert a post-porcess AA-k nem tökéletesek. Az FXAA-nak például az a nyűgje, hogy a 45 fok közeli szögben álló éleket egyszerűen nem tudja leszűrni. Az MLAA ebből a szempontból a rendszer fordítottja. Az a függőlegeshez és a vízszinteshez közeli élekkel nem tud mit kezdeni. Az MSAA mindkettőre jó, nem véletlen, hogy több játék is ennél maradt, vagy egy post-process AA mellé még használ MSAA-t.
(#12790) haddent: A multithread renderingre gondolsz DX11 alatt? Azt nem tudom, hogy ki írta, de marhaság, mert az AC3 nem támogatja. Jelenleg csak a Civ5 támogatja, de az AMD is tartalmaz rá egy specifikus módot. Másképp nem lenne esélye a Radeonnak megverni az árban hozzá mérhető GeForce-ot, márpedig megveri. Nézd meg az Intel HD Graphics 4000-et és a Radeon HD 7660D-t. A Civ 5-ben a Radeon 4x gyorsabb. Ez nem a hardver közötti különbség. Az jóval kisebb. Az eltérés abból ered, hogy a Catalystben is van multithread optimalizálás csak nincs általánosan engedélyezve. Azokban a játékokban viszont működik, amelyek kihasználják. Jelen esetben ugye csak a Civ 5, de a Far Cry 3 is támogatni fogja. A többi játék ezt a módot szimplán nem támogatja. Itt az okokba talán nem éri meg belemenni, mert bonyolult. Elég annyi, hogy nem minden szempontból előny. Van ahol az, és van ahol nem. Ezt a fejlesztőnek el kell döntenie, és eszerint támogatni, vagy esetleg tiltani.
(#12791) coonee: Nem tudom mi az ami kikészít, de eddig semmi példát nem tudtunk erre találni. A tesztekben senki sem számol be hibákról. Alapvetően mi sem látjuk a gondokat. Minden tesztelő vérbeli ATI user, hogy ezekről nem számol be?
Nem tudom, hogy mennyire szarják le. Igazából abból, hogy jelentősen növelték a játékfejlesztők támogatására szánt büdzsét szerintem pont, hogy most veszik igazán komolyan. Az amikor az AAA játékok 90%-a Gaming Evolved eléggé fura azt mondani, hogy leszarják. Alapvetően nem titok. Elárulom, hogy mi az, ami jövőre Gaming Evolved és ismertebb:
Fejlesztő oldaláról: BioShock Infinite, Tomb Raider, Total War: ROME 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Grid 2,
Kiadó oldaláról: Aliens: Colonial Marines, Crysis 3, Dead Space 3
Nekem ebből teljesen más jön le. Majdnem az összes nagyobb bejelentett AAA cím. És ez nem az összes, de a többi az nagyobb titok.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SVLaller
senior tag
válasz laca000 #12797 üzenetére
Már az is baj, ha egy játék jól megy az AMD-n? Vagy csak ócsárolni lehet, mert egy NV-s játékban jobb az NV kártya? Nem vagyok AMD fan ez az első AMD kártyám de teljesen elégedett vagyok vele, mondjuk nem is játszok sok játékkal. Komolyan vicc, hogy úgy kell kártyát venni hogy milyen játékkal akarok játszani
mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
daneeeeee
aktív tag
válasz peterm711 #12791 üzenetére
Ezek szerint én baromi szerencsés lehetek GTX 480-ról váltottam márciusban HD 7970-re. Azóta is teljes megelégedéssel használom, driver gondom eddig nagyon kevés volt.
Néhány emlékezetesebb probléma amibe belefutottam: BAC DX11 alatt, GTA4 lassúság, BF3 lassulása és ami nagy szívfájdalmam a mai napi a RAGE szaggatása, mostanában pedig az AC3
Mondjuk azt is látni kell hogy ezek nem éppen a legjobban megírt programokAnnó nyáron GTX680-nal a BAC, GTA4 szintén nem ment jól egyedül abban volt akkor jobb, hogy pengén ment rajta a BF valamint szaggatás mentes volt a RAGE.
A BF3 azóta ki lett javitva, a vörös oldalon is jól megy, a RAGE viszont még mindíg sz@r[ Szerkesztve ]
-
Cseneles
őstag
Csak hogy vissza találjak
Add a topicot a kedvencekhez, és akkor vissza fogsz találni.
[ Módosította: radi8tor ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
senior tag
Nekem pl semmi bajom a AMD karikkal Hitman el nincs gond... AC3 ba néha fps csökkenés van... de csútkára húzva nem csoda... + szarúl van megírva nyugi emberek, majd Nvidia is sír.. ha már AMD re jönnek a Gamek... pl HD7970 en 8% gyorsabban megy a FarCry3 om mint GTX680 on Béta driver el
GTX680 8xAA alatt még 30fps se éri el minimumba... a többiről nem is beszélve....FarCry3 nekem előrendelve.. szóval majd Coop ba lehetne tolni valakivel, aki megveszi
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 9 5900X (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-5) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB G.Skill Tri Z Neo DDR-4 32GB/4000 CL16-16-16-34 + ►ASRock X570 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Pure Power 12 M 1200W 80+ Gold ► Creative Sound AE-9
-
TTomax
nagyúr
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Azt mondod 8%-al gyorsabb 8XAA-val az FC3 mint a gtx680on?Amin alig 30fps?Tehát akkor 7970Ghz-en 32,4fps? ...Javits ki ha tévedek...ha nem akkor okay 4X-es játszok 60fpsel
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
pityu8611
tag
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Csatlakoznék a FarCry 3-hoz!!AC3-al játszok én is de még nem jutott eszembe lecserélni NV-re!!!Lehet velem van a baj??
Gigabyte B660m/Intel Core i5 13400f/ COOLERMASTER MasterLiquid ML120L/Kingston Hyperx Fury 3200mhz 16gb/SAPPHIRE Radeon RX 6800/CoolerMaster MB510l/COOLERMASTER Elite V4 600W/KINGSTON 2TB NV2 M.2 PCIe M.2 2280
-
peterm711
aktív tag
Nem tudom mi az ami kikészít, de eddig semmi példát nem tudtunk erre találni. -csak hogy felrissitsem az emlékekt: kezdődött textúra villogással, majd fagyás monitor kikapcsolása után, nem működő órajel visszaváltás, random ventiltálor bepörgés 50 százalékra 2D-ben, nem működő órajel felváltás, ismét nem működő nem működő órajel visszaváltás,monitor villogás2D-ben és most változatosság kedvéért nem működik a power control csúszka, visszaugrik 0-ra akármit csinálok vele.Valljuk csak be, ezekek azért eléggé idegesitő dolgok. Erre majd jön tőled, hogy ez mind azért van, mert annyira modern és bonyolult a kártya felépitése, és ti semmi ilyet nem tapasztaltatok.
A tesztekben senki sem számol be hibákról. Alapvetően mi sem látjuk a gondokat. - Most őszintén, hány órát ültél te 7970 előtt? 3-4 ph teszt erejéig? Meddig tartott egy általatok készítettt ph tesz 7970 vizsgálata? 3-4 óra? Ez alapján vonsz le következtetéseket és veszel semminek majd 1 éves felhasználói tapasztalatokat? Szerintem amit ti csináltok egy lapon sem említhető pl TTomax 900 órás bf3 "tesztjével", és a többi user lejátszott játékóráival. Abban is biztos vagyok, hogy nem ültetél napokat szövegszerkesztő előtt vagy ph fórum előtt az adott kártyával, hogy lásd és felidegesitsan az állandó "normális"monitorvillogás.
Azt mivel magyarázod, hogy az öreg motorosok SzlobiG, Keldor papa, TTomax, Tirexi mind dobták el a kártyájukat és futottak a zöld oldalra? Ők is biztos hülyék és user error áldozataivá váltak, és semmi ilyen gond és bug nincs.
Nem tudom Abu mi történt veled, de ennyire szemellenzővel élni és kiabálni hogy AMD, és tagadni azt ami tény én sokáig felnéztem rád a széles látáskörödért és tudásod miatt, de megváltoztál nagyon az elmúlt évekbenNem tudom, hogy mennyire szarják le. Igazából abból, hogy jelentősen növelték a játékfejlesztők támogatására szánt büdzsét szerintem pont, hogy most veszik igazán komolyan. - ez most hogy jön ide? Én arról beszéltem, hogy a középkategóriába és alá hegyezik a drivereket, és nem forditanak annyi időt a csúcskategóriára az alacsony eladások miatt. Az hogy mennyi pénzt ölnek játékokba ez esetben irreveláns.
[ Szerkesztve ]
-
SVLaller
senior tag
válasz peterm711 #12811 üzenetére
ezek a hibák közül egyedül a görgetés közbeni villogást tapasztaltam 2D-ben, de azt megoldották.
már kezdem amúgy érteni, hogy mit szeretnek az AMD-ben már aki szereti: hogy kőkemény hardvert kapok a pénzemért, nem a reputációt a mázat kell megfizetnem.mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
ÁdiBá
addikt
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
Én szívesen játszanék veled Coop-ba majd ha lehet, én is előrendeltem.
Amúgy nem kötekedés képen kérdezem, de honnan lehet tudni hogy a GTX680 így, a HD7970 pedig amúgy viszi az FC3-at?
Játék megjelenése nem mindenhol egy időben történik, vagy esetleg a teszt csapatok megkapják előbb?Csak azért kérdezem mert úgy beszélsz az FC3 - ról hogyan fut a jelenlegi kártyákon mint ha már lehetne vele játszani...
[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
haddent
addikt
Valaki linkelje már be, hol látni ilyeneket, hogy GTx680 és HD7970 30fps -el futtatja a Far Cry 3 -at, mert megkarmolom magam, ha ez tényleg így lesz
Megtaláltam, katt ha mást is érdekelne. VICC, komolyan[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Varázslóó #12808 üzenetére
csak az a gond, hogy az AMDs játékhadsereg már vagy 5 éve jön, feltartóztathatatlanul... azóta várják sokan, hogy megismétlődjön a Half Life 2 fiaskó - de sehogy sem akar.
mindezzel együtt, nem akarom elvitatni a Radeonok értékeit. az tény, hogy műszakilag jellemzően előremutatóak, de ennek a piacra pozícionálásában továbbra is gyenge az AMD - és azon sem ártana elgondolkodni, hogy pont a legjobban sikerült termékük (5870) az, amelyik konzervatívabb architektúrára épült, mint a konkurencia (GTX480).
ill. igaz az a mondás is, hogy ár / teljesítményben a vörös oldal előnyben van. komolyan vicces, hogy a 7870 és a 660Ti között 20-30% árkülönbség van, a 680 meg stabil 30%-kal drágább a 7970-nél. azonban az ár / teljesítmény csak akkor közelít az ár / értékhez, ha a delikvens hajlandó bizonyos kompromisszumokra stabilitás és szoftveres támogatottság terén. és nincs is azzal semmi baj, ha valakit ezek a hiányosságok nem zavarnak - viszont nem is kellene őket úgy feltüntetni, hogy nem léteznek, ill. hogy hülye, aki nem tud velük együtt élni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
senior tag
válasz TTomax #12809 üzenetére
32-36fps HD7970 el ez 8% ha jó számoltam mint szar matekos
ÁdiBá: Igen láttam tesztet... de már kerestem az előzményekben de sehol se találom már... csak 8xAA teszt volt.. és igen a fejlesztők és egyéb emberek megkapják
SzlobiG: Hát lehet más lesz... reméljük
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 9 5900X (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-5) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB G.Skill Tri Z Neo DDR-4 32GB/4000 CL16-16-16-34 + ►ASRock X570 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Pure Power 12 M 1200W 80+ Gold ► Creative Sound AE-9
-
Löncsi
őstag
válasz peterm711 #12811 üzenetére
Én arról beszéltem, hogy a középkategóriába és alá hegyezik a drivereket
Van egy rossz hírem. Egy driver egy egész termékskálát érint, ergó ha rossz a meghajtó az HD7750-től HD7970-ig javarészt ugyanúgy bugos (HD7K szériát nézve).
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
-
-
nagyúr
válasz SVLaller #12821 üzenetére
a probléma létezik. a DX11.1 viszont a gyakorlatban nem. várom szeretettel az első DX11.1-es játéktesztet - utána felveszem a problémalistára
PS: azt meg felesleges felhozni, hogy az nVidia mekkora büdös paraszt ezzel a kommunikációs svindlivel, mert ezt eddig is tudtuk.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
senior tag
AC3 om elvileg jobban megy Win8 al--- Nvidiával val most tesztelte le valaki kicsit vicces
AMD nél viszont nincs változás
[ Szerkesztve ]
► Ryzen 9 5900X (ARCTIC Liquid Freezer II 420 (V.7) + Artic MX-5) ► EVGA RTX 3080Ti Ultra 12GB GDDR6X ► Samsung 990 1TB Pro Raid 0 ► 2x16GB G.Skill Tri Z Neo DDR-4 32GB/4000 CL16-16-16-34 + ►ASRock X570 Steel Legend / ► 60TB HDD / ► Be quiet Pure Power 12 M 1200W 80+ Gold ► Creative Sound AE-9
-
ricshard444
veterán
válasz Firestormhun #12833 üzenetére
Kitudja mikori kóddal rendelkezett az a példány
Vannak dolgok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12811 üzenetére
Mi ebből semmit sem tapasztaltunk. Én nem tapasztalok semmit, és a tesztekben sem olvasom ezt. Erős a gyanúm, hogy rossz VGA-t fogtál ki, vagy esetleg tuningoltad, és nem bírta. Mindkettő egyedi dolog. Az előbbit gariban cserélik, míg utóbbira eleve nincs garancia, mert tuning.
Nekem mindegy, hogy mi a véleményed, de egyetlen tesztben sem olvasom azt, amit leírtál. Ezek mind egyéni dolgok. A tényeket a tesztek mutatják. Abból világosan látszik, hogy a compute igényes DX11-es játékokban a Kepler lemarad a GCN mögött. A világon annyi ember van, aki Radeonról GeForce-ra vált, és GeForce-ról Radeonra. Ezek viszont egyéni döntések.
A drivereket nem úgy írják, hogy arra meg arra a VGA-ra jobban, míg a többire nem. Itt architektúrák vannak, és azokra általánosan írják a drivereket. Maga a rendszer logikai működésé egy HD 7700 és egy HD 7900 nincs megkülönböztetve. De ez nem csak az AMD-nél van így, hanem mindenhol. Persze léteznek specifikus hibák, amelyek csak egy-egy terméket érintenek, de ez nem attól van, hogy az adott cég a többire jobban figyel. Általánosan a termékek nincsenek egymástól megkülönböztetve. A különböző architektúrák esetén ez már igaz lehet, de az sem azért van, mert a régebbi architektúra kevésbé fontos, hanem azért, mert arra már elég jó rutinok vannak (legalábbis az évek során azok meg lettek reszelve), míg az új felépítésű rendszeren még lehet reszelni. Korábban említettem, hogy amikor jön egy radikálisan új architektúra, akkor úgy 6-9 hónapos távban érkezik hozzá egy olyan driver, ami jobb teljesítményt kínál általánosan. Ez igaz volt a G80-ra, az R600-ra és most a GCN-re is a 12.11-es béta driverekkel. A Fermire is igaz lett volna, de ott a hardver az eredeti tervekhez képest csúszott hat hónapot, tehát mire megjelent a kártya, akkorra a driver is fejlődött, így már teljes funkcionalitással jelent meg. Ezek megszokott dolgok.
Nagyon fontos, hogy mennyi pénz ölnek a játékokba, mert ma ezzel lehet a termékeket eladni. Az AMD mindig is itt volt lemaradva. A Gaming Evolved az elmúlt években azzal tartotta magát, hogy segítette a fejlesztéseket, de ezt nem úgy tette, ahogy a TWIMTBP. Egyszerűen az AMD annyi pénzt nem rakott bele, csak a fejlesztők munkáját próbálta könnyebbé tenni. Ettől nyilván sikeres lett a kezdeményezés, mert azt adta, amire a fejlesztők vágytak. Ezen Rory Read kinevezése változtatott. Megnövelte a büdzsét, több pénzt adott az technikák kutatására, és elmélyítette a kapcsolatot a fejlesztőkkel, így rengeteg olyan dolgot is implementálnak a játékokba, amit az AMD fejlesztett ki. Amikor azt mondod, hogy az AMD leszarja, akkor annak kapásból ellentmondanak a Gaming Evolved partnerprogram 2012-es változásai.
(#12816) SzlobiG: Abban a tesztben mondjuk review sample játék van. Természetesen a végleges még változik, de már nem olyan sokat. A béta sokkal bénább volt. Egyébként valamivel gyorsabban fog természetesen futni, mint amit ott látsz. Az NVIDIA és az AMD is csinált már drivert az FC3-hoz, de még mindig tesztelik. Szóval lesz majd ott is sebességnövekedés. Ami kedvező, hogy az FC3 jól optimalizált, csak kurva sokat számol. A megvilágítási modell az, ami számításigényes, nem kicsit komplex, de tény, hogy üt.
(#12820) gbors: A HL2 fiaskó már megismétlődött a DiRT Showdownnal. Ne azt várd, hogy az AMD lefizeti a fejlesztőket, hogy fusson szarul GeForce-on. A HL2 sem ezért volt gyenge az FX-en, hanem szimplán technikai okok miatt. A DiRT Showdown is egy új renderelési megvalósítás miatt gyenge a Kepleren. A forward+ lighting rendert egyébként bevetik 2013-as játékban is.
A játékhadsereg pedig eléggé impozáns. Idén: Sniper Elite V2, DiRT Showdown, Sleeping Dogs, Medal of Honor: Warfighter, Hitman: Absolution, Far Cry 3 ... Jövőre: BioShock Infinite, Tomb Raider, Total War: ROME 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Grid 2
Ennél nem tudom, hogy kellene-e több. Ezekre nem kell várni.
Szerintem te is tudod, hogy a szoftveres támogatás területén nincs nagy különbség. Hiba mindegyik driverben van, de az is igaz, hogy a tesztekben nem írnak hibákról, vagyis az AMD és az NVIDIA is kellően minőségi támogatást kínál. Lehet ezzel takarózni, hogy azért fizettem 30%-kal többet egy fejletlenebb termékért, mert állítólag jobb a driver, de erre nincs reális bizonyíték a független tesztekben. Ez maximum arra jó, hogy megnyugtasd magad, hogy jól döntöttél, aminek nyilván van pszichológiai hatása, de összességében a helyzet ettől nem változik. Amit én szoktam mondani, hogy miután döntött valaki egy termék mellett, utána tök feleslegesen rágja a körmét, hogy jól döntött-e. Vásárlás után ennek nincs jelentősége, csak idegesíti magad, hogy mi lesz ezzel és azzal a játékkal ... lesz, ami lesz egyébként. Régen nyilván egyszerűbb volt, mert nem volt ennyire agresszív az AMD, mint idén. Jellemzően egy Gaming Evolved játék jól futott GeForce-on. Idén ez már nem teljesen igaz. Én például bevallom, hogy aszerint döntöttem, hogy ki milyen AAA játékot hoz 2013-ra. Valami alapján dönteni kellett ugye. Azt nem mondom, hogy pont ez alapján érdemes, de ez is egy szempont.(#12828) daneeeeee: Nem. Ez csak egy használati forma. A legtöbb hiba abból ered, hogy ha tuningolsz. Az AMD nem viccből rakja a Catalystbe az Overdrive modult. A PowerTune specifikációját senki sem tudja az AMD-n kívül, így semelyik 3rd party program nem képes tökéletesen működtetni a PowerTune-os Radeonokat. A tesztekben ezek a hibák, azért nincsenek meg, mert nem nyúlnak 3rd party programhoz. Nálam sincs ilyen gond, de GPUTweak-et telepítve, az alól órajelet emelve kapásból jött a 2D-s villogás. Azt leszedve elmúlt. Viszont ez tuning. Mivel senki sem vállal a tuningra garanciát, így ezt nem is lehet felróni. Én sem teszem. Az Overdrive menüből tuningolva nincs gond. A PowerTune-t a 3rd party programok nem támogatják megfelelően. Erre egyébként az kell, hogy az AMD kiadja a PowerTune specifikációját, és akkor nem kell vakon tuningprogramot írni, de erre kicsi az esély, mert a PowerTune valószínűleg könnyen másolható. Ezt nagyon titokban kell kezelni. Volt egy ARM-os mérnök, akivel erről beszéltem. Ő mondta, hogy elméletben nagyon egyszerű, az amit az AMD csinál a PowerTune-nal, de a gyakorlatban stabilan működtetni félelmetesen nehézen kivitelezhető. Ezért tartja titokban a cég a specifikációkat.
(#12829) haddent: Nem csak a DX11.1, hanem a runtime működése is elég komplex lett. Erről már írok egy mi hogyan működik dologra épülő anyagot. Amennyire rugalmas lett a DX11.1, annyira nehéz érteni a működését egy átlagos felhasználói szemmel.
Egyébként az UAV támogatása az összes shader szinten az baromira géming fícsőr, az NV hiába mondja azt, hogy nem számít. Aztán a gyakorlati oldalon én sem hiszem, hogy bárki kihasználná, maximum akkor, ha az AMD lobbizik. Amire tényleg jól alkalmazható az inkább képminőséget növelő funkció (például irreguláris mélységpuffer teljesen GPU-s implementálása a geometry shader fázisban). Itt az a fő szempont, hogy a képminőséget erősítő fícsőrök nem jutnak el a felhasználók tömegéhez, mert nem forgatható át fps-be az adat. Ha valami gyorsul az kúúl, mindenki elkönyveli, hogy milyen szupcsi. Ha valami lassul, akkor az rossz, még akkor is, ha jelentős előny van képminőségben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
hűha, itt most nagyon elemelkedtünk a talajszinttől. reality check:
- a HL2 és a Dirt Showdown összehasonlítása enyhén vicces, mert az előbbit a fél világ epedve várta, az utóbbit meg nem győzik akciózni mindenhol, hogy vegye má' meg valaki. mint anno a Stormrise. garázs-kategóriában biztosan találnék én is egy csomó játékot, ahol az nVidia számottevően jobb - de minek? AAA plz!
- egy hónapja még a garázsba sem kellett menni, mert ott volt a BF3. ouch!
- de most itt van nekünk a 12.11b. azaz, 3/4 évvel a 7970 megjelenése után sikerült egy gaming evolved játékot úgy megtámogatni driveresen, hogy utolérje a konkurenciát. Te is erre gondoltál, amikor azt írtad, hogy a szoftveres támogatás terén nincs nagy különbség?
- a többi 4 idei játékban én nem látom a nagy szakadékot (vagy, hogy úgy fogalmazzak, független tesztek nem erősítették meg ). az tény, hogy itt relatíve előrébb vannak a Radeonok, de szó nincs olyasmiről, amit a DS mutat. szerintem ezekkel együtt tartunk ott, hogy fel lehet értelmesen sorolni az egymásnak megfelelő párokat (680 - 7970, 670 - 7950, 660Ti - 7870, 660 - 7850), és valóban jó volna, ha az árak elkezdenének közelíteni egymáshoz - ahogy az utolsó páros esetében már nincs is hatalmas diff.
- a jövőre megjelenő játékokat meg majd nézzük meg, amikor itt lesznek. meghívlak egy sushi-ra, ha a GRID 2 tényleg olyan szarul fog menni a Keplerekena kognitív disszonanciát én is ismerem, de hogy őszinte legyek, én sokkal inkább az AMDs szoftveres hibák észre nem vételében látom ezt megnyilvánulni - mert ha azok nincsenek, akkor valóban jobb vétel a Radeon. de elég csak TTomax postjaira rákeresni ebben a topic-ban - nála úgy tűnt, hogy egyáltalán nem volt ok nélküli a körömrágás.
"Én például bevallom, hogy aszerint döntöttem, hogy ki milyen AAA játékot hoz 2013-ra."
ez abszolút rendben van - nem egyformák a prioritásaink. Én a magam részéről szívesebben kötök kompromisszumot a jövővel, mint a jelennel, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.
uff, én (túl sokat) beszéltem
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Hitman Absolutionben sem sokkal gyorsabb a HD 7870-nél a GTX 680, de ez igaz a Sleeping Dogsra is, a HD 7950 mindkét programban gyorsabb a GTX 680-nél. A DiRT Showdown az azért mutat ennyire nagy különbséget, mert a felhasznált render radikálisan új, és egyesíti a forward és a deferred render legjobb tulajdonságait. Ennél lesznek még nagyobb különbségek is. A DiRT Showdown az megfelel a Tomb Raider AOD-nek, ami anno először mutatta meg, hogy az FX nem bírja a DX9-et. A Half-Life 2-ben nagyobbak voltak az eltérések, mert több SM2-s kódot használt a motor. A Kepler esetében a DirectCompute, ami nem kedvelt. Például az Unreal Engine 4 által használt renderfutószalag nagy része DirectCompute-ban van írva. Ez az első olyan motor, ahol a fejlesztők ilyen megoldáshoz folyamodtak, de a DirectX iránya ezt tartja célszerűnek, és logikus is természetesen.
Egy új generációs architektúránál már említettem, hogy mindig van egy 6-9 hónapos eltérés az első érdemben erre tervezett driverhez képest. Ez az NV-nél is így volt mindig. Ez az új generáció böjtje, nem mindegy, hogy az alaparchitektúrára a megjelenés előtt már 2-3 éve dolgoznak, vagy csak 4-6 hónapja. Nem tudsz olyat mondani, amikor egy radikálisan új architektúra nem kapott volna 6-9 hónappal később után egy általánosan gyorsító drivert. De igazából érdekes maga a kérdés is. Tulajdonképpen azt rójuk fel az AMD-nek, hogy 10-30%-ot gyorsított a GCN-en játéktól függően? Logikus, hogy kiaknázzák a tartalékokat.
A BF3-ból pedig a megjelenésre sok mindent kivettek. Repi volt az első ember, akinek elmondták, hogy ne erőltesd annyira a compute-ot, mert visszalép az NV ezen a területen. Ez látszik a motoron. Az előadásokon taglalt komplex AA eltűnt, kikerült a játékból a HDAO, és a conservative depth buffer optimalizálást sem kapta meg a PC-s port (utóbbi valszeg csak időhiány volt, mert a MoH: Warfighter már megkapta a frissített motorral). Nem tudom, hogy hogyan oldották meg, de nyilván ha tervezel egy motort, ami alapvetően a compute shaderre épít, akkor nem az lesz a legkellemesebb hír, hogy harmadára csökkentette az egyik cég az új generációs termék LDS tempóját, ezzel gyakorlatilag ebből a szempontból nincs gyengébb architektúra a Keplernél a piacon. Valahol logikus, hogy kikerülnek tervezett compute shader effektek. Félő, hogy nem bírta volna a Kepler, és mivel nem lehetett kipróbálni, így maradt a biztonsági játék. Ez nyilván tök érthető. Én is így döntöttem volna, ha nem tudom előre tesztelni. Ugye a Frostbite 2 abból a szempontból problémás motor, hogy a rendszer működése függ a compute shadertől, tehát nem egy kikapcsolható effekt. Ezt így annyira Kepler barátra kell tervezni, amennyire lehet, mert nem tudod kikapcsolni. A DiRT Showdown jóval egyszerűbb. Ott szimplán inaktiválható az egész forward+ fázis. A rendszer ettől még működőképes marad csak gyengébb grafikával.
A Grid 2 nem fog szarabbul futni, mint a DiRT Showdown, de nyilván jobban sem, hiszen nincs hol javítani rajta. A hardver okozza az eltérést nem az optimalizálás.Itt az a nagy kérdés, hogy a független tesztek ezekről miért nem írnak? Mi az amiért ez nem jön elő általánosan? Nálam sincsenek azok, amikről TTomax beszámolt. Logikusan én tényleg csak a tuningra tudok gondolni, mert az valóban nem jól támogatott a 3rd party programok oldaláról.
Mindenképpen kompromisszumot kötsz, amikor eldöntöd, hogy Radeont vagy GeForce-ot veszel. A különbség, hogy máshol kötöd meg azt. Ma már nincs ultimate jó döntés, hacsak nem számítjuk, hogy két PC-t tartasz fent. Egyet Radeonnal és egyet GeForce-szal, de ez szvsz irreális.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gabrielarky
tag
válasz Klikodesh #12546 üzenetére
Köszi a választ, jogos amúgy!
3 éve olyan 83 ezer volt az MSI 4890 1GB OC, a Gigabyte 7950 3G pedig most 76e. Amúgy amikkel eljátszogattam komolyabban, azok még jól mentek 4890 OC-n is.
JÓTANÁCS, ROHADTUL FONTOS!
Beraktam a kártyát, Ati driver uninstall, reinstall, kipróbáltam gamékat, király volt minden. Másnapra rá nem tudok belépni sem Diablo 3-ba, sem Starcraft - 2be (launcher crashed, stopped), az XCOM menüje meg olyan tetűlassú slideshow, hogy behalsz, mire sikerült a load game, játszani sem lehetett. A venti nem tekert egyáltalán hangosan. Nem találtam semmit a fórumokon, szétcseszett az ideg.
Újrahúztam a gépet szombaton, pedig lett volna jobb dolgom is. Elindult minden játék. Pár órára rá már megint launcher crased, azthittem szétverem a gépet. Ismét több órányi fórum keresgélés, másoknak is előfordult, de tök vakvágány tanácsokat adtak egyik sem oldotta meg.
ERRE KIDERÜLT, HOGY ELFELEJTETTEM, HOGY NAPKÖZBEN FELRAKTAM A GIGABYTE OC UTILITIT és attól halt be minden. Kiléptem belőle, és láss csodát, minden programot perfektül indult.
Tehát fel ne rakjátok azt a szart, mert egyelőre mindent kinyír.
A kérdésem csak az, hogy ezek után ha húzni szeretném, mivel csináljam ?
-------------------
Gigabyte 7950 3G Windforce tapasztalatok:
- Alapból zéró hang, iszonyat csendes
- Battlefield 3 1920x1200ban minden ultrára rakva, röccenés mentesen megy. (i5 2500k proci, 4500ra húzva, 8GB 1866 Mhz Corsair memória) SEMMI HANGJA A VENTINEK, 55 celsius fok.
- Felraktam a kártyához adott Sleeping Dogs gamét, felraktam mindent extremere, brutál szép, nagyon élethű, effektek gyönyörűek, DE venti 67 fok, rendesen megemelkedett a hangja. Néha látszott, hogy nem folyamatos a kép, gondolom nem volt meg a 24FPS de épp csak annyira, hogy néha érzékeli az ember.
Azért vicces, hogy az elvileg Nvidiára optimalizált BF3 halkabban és simában fut, mint az AMD optimized cucc amit a kártyához adtak.
Mégvalami, Physix emuláció, Borderlands 2:
Alap esetben el is felejtettem bekapcsolni. Brutál szép a game, minden maxon. Na mondom bekapcsolom Physixet. Nem szarakodtam (4890-en valahol max és medium között voltak a beállítások, Physix low-on) feltoltam Maxra.
Röhgötem az egészen, vicces, hogy amit lezúzol tereptárgyakat, kb. mind egyforma kavicsokra zúzódik szét, kb. a halál fölösleges paraszvakítás kategória. Folyadékok esetén, a vér is folyt valamit, de úgy nézett ki mintha olaj lett volna. A "ponyvák" szépen lengedeztek de beléjük lehetett lőni. Na mondom ezért vegyek NVIDIA-t?
Na ez után jött a fekete leves. Van egy olyan rész a Borderlands 2ben hogy egy nagy terem közepén valami vízörvény és több irányból ömlik bele a csatorna vize. (a vízcseppek is kb. ugyanazok a "kavicsok" voltak mint kint ha lezúztam valami tereptárgyat, vagy fékeztem a járgánnyal és kaparta a talajt). Na itt 24 FPS-re esett vissza a játék
Úgyhogy ki kellett lépnem, visszaléptem, átállítottam LOW-ra és azóta úgy tolom.
Gyakorlatilag észre sem veszed a Physix hiányát (ennél a játéknál) ha előtte anélkül játszottad, még is gyönyörű az egész és jók az effektek.
WoW minden fullra pakolva jól megy a Pandarianos összetetteb területeken is, Diablo 3 grafikája "lágyabb" lett, de ezek nem azok az igazán gépigényes cuccok.
Remélem segítettem valakinek, aki Gigabyte 7950 Windforce vásárlásán töri a fejét.
[ Szerkesztve ]
SEO & Content Strategist - https://www.linkedin.com/in/imregabri/
-
haddent
addikt
válasz gabrielarky #12838 üzenetére
Nem, nem a PhysX miatt szoktak venni/nem venni nVidiat. Vannak itt komolyabb dolgok, örülj nagyon, ha te még nem futottál össze velük
-
ricshard444
veterán
válasz gabrielarky #12838 üzenetére
Lehet te nem érzékeled a 24fps feletti értékeket,pedig nagyon gáz.Sleeping Dogs-ban vedd le az élsimítást High-ra,Borderlands-t meg játszhatod akár 4db 7950-el akkoris leesik az fps physx-el...,nálam a Gigabyte progijával semmi probléma nem volt,sem az x commal sem semmivel ami nálad megesett,a gpu meg nemtudom hogyan ment fel 67 fokra,hangkártya van alatta vagy valami? Esetleg a gépház full zárt?
Vannak dolgok...
-
TTomax
nagyúr
Nem volt tuningolva a vga csak az elsö pár napban tesztre,aztán alapon futott... mint ahogy a mostani sincs...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
peterm711
aktív tag
Nincs tuningolva, 12.3 után végeztem a tuninggal, mert vadult a kártya tőle.
TTomax-al egyforma a kártyánk, gyárilag oc-s MSI, lehet hogy valami széria hiba akkor. Bár 12.4 és 12.8-as driver hibátlan volt, annyira megvoltam elégedve 12.8-al hogy még vizesblokkot is vettem a kártyára, amit már azóta bánok. 12.10 szintén katasztrófa és a mostani béták is.
Nem tudom, hogy mi ez de szerintem inkább hasonlít softweres gondra mint hardveresre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12842 üzenetére
Igazából a gyári OC az mindig lutri. Sajnos ezt én magam is megtanultam sorozatban pár rossz EVGA 8800 GT-vel. Azóta nem veszek gyári OC-s karit, kifejezetten kerülöm. Az a baj, hogy a gyári OC csak egy garanciavállalás a gyártó részéről, hogy ha nem megy, akkor cseréli, de tesztelni nem tesztelik. Ezért lesz az egész lutri, mert szerencse kell hozzá, hogy stabil legyen. Az alapórajeleket a GPU gyártója teszteli, és úgy megy oda a gyártókhoz, hogy biztos jó. Nekem is megszűntek az EVGA-val gondok, ha a gyári OC-t visszavettem az ajánlott órajelre. Ez a gyári OC tipikus problémája.
Nem mondom, hogy megvetendő a gyári tuning, csak kockázatosnak ítélem, de ez minden termékre igaz.
A 12.10-es drivert sosem próbáltam. A 12.11-es bétákat néztem meg (1, 4, 7, 8 és hamarosan a 9-est is kipróbálom). Az 1-es gáz volt, de ez nem is volt publikus, csak az AMD adta oda, hogy nézzem meg. A 4, 7 és 8 teljesen jó. A 9-esre azért vagyok kíváncsi, mert újabb boostokat ígérnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
A stabilitással nincs gond, nem szemetel, nincs TDR, nem throttingol, ha akarnám 1300MHz-en használhatnám 24/7, mert viszi gond nélkül vizzel, ezért nem is garanciális a probléma. Megpróbálom levenni ref órajelekre, de kétlem, hogy az megjavítaná a jelenlegi power control csúszka hibát.
Mikor jön a következő whql?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12844 üzenetére
Jóval komplexebb a PowerTune-os rendszereknél a stabilitás, mint régen. Az, hogy nem szemetel, nincs TDR még nem jelenti, hogy nem lesz gond. A PowerTune paraméterezését ugyanis órajeltartományhoz kell szabni.
Milyen az a power control csúszka hiba?Decemberben. Valószínű, hogy az ünnepek idején. De lesz még béta előtte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz peterm711 #12846 üzenetére
Ne tegyél fel új BIOS-t.
Hol tuningolsz? Mert a 3rd party tuningprogram befolyásolja ezt. Nem tudják kezelni a PowerTune-t. Semmiképp se fusson a 3rd party programhoz tartozó beállítás a VGA-ra, mert azt a PowerTune beállítást kell betölteni, ami a Catalystben van. Ehhez viszont az Overdriver modulnak kell aktívnak lennie. Ha fut egy Afterburner, vagy hasonló progi akkor ez már nem lesz így.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
peterm711
aktív tag
nincs tuningolva, alapon van minden AB-t csak monitoroztatásra használom.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- Diablo 3
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest