- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- iPad topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- 3D nyomtatás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
seawolf570
aktív tag
válasz Gyöször #8365 üzenetére
Az "amperszagot" nagy valószínűséggel a TO220, és a motor adta. Amikor a kommutátorok közötti szigetelő rések telemennek szennyeződéssel, ami általában a kefékről kerül oda (maga a kefe anyaga), akkor a kefék ez fölött elhaladva elektromos ívet húznak. Ha kopottak a kefék, és nem fekszenek fel teljes felülettel a kommutátorokra (esetleg anyagszemcsék vannak köztük és a kommutátor között), akkor is ív képződik. Az elektromos kisülés többlet áramfelvétellel, és nagy hőképződéssel jár. A TO 220 egy 36V-os teljesítménytranzisztor, amin maximálisan 2,2A egyenáram folyhat, és 125 fok a maximális hőértéke (ezért is kell hűteni). Ez a tranzisztor nagy valószínűséggel a motor tápellátását hivatott stabilizálni más alkatrészekkel egy áramkörben. A kisülésekből adódó többletáram nagy terhelésnek tette ki, ezért is volt olyan forró. Ráadásul az áram nagy része, nem a kommutátoron keresztül a tekercsekbe jut, hanem a levegő ionizálására megy el, ami miatt a kisülés bekövetkezik. Tehát az a kevés áram ami átfolyik a tekercseken, nem tud akkora indukciót gerjeszteni bennük, ezáltal a forgatónyomaték drasztikusan lecsökken, pont ezt tapasztaltad meg.
Mivel a kommutátor általában a hátsó csapágy közvetlen közelében van, szépen felhevíti azt is, meg a tengelyt is, és az a kevés kenőanyag ami ott van szépen elfolyik, elpárolog. Ezáltal megnő a súrlódás, ami tovább terheli a motort, és még inkább csökkenti a forgatónyomatékot. Ráadásul kenőanyag hiányában, és a megnövekedett hőmennyiség hatására, a tengely szépen kikezdi a csapágyat (siklócsapágy esetén), és előbb utóbb elkezd verni a tengely. Ez hatással van a kefék további romlására, esetleg a forgórész hozzáérhet az állórészhez, minek következtében a tekercsek szigetelése sérül, megszakad, zárlatos lesz stb.. Valójában ez egy lavina, aminek a vége a motor halála, feltéve, hogy a motor stabilizáló áramköre kibírja az egyre nagyobb, és tartós többlet terhelést.
A fizikaóráért elnézést kérek, de talán másnak még hasznára válhat.Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mesterséges intelligencia topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos autók - motorok
- Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Robot fűnyírók
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs