Hirdetés

A táblagépek több mint 90 százaléka soha nem hagyja el az otthonokat

Hirdetés

Egészen érdekes átalakulási folyamat megy végbe a mobil informatikai eszközök piacán, főleg ami az egyes szegmenseket érinti. A Gartner egy korábbi elemzése már rámutatott, hogy a 2 az 1-ben hibrid eszközök kiválóan megfelelnek az átlagos otthoni felhasználók igényeinek, ahol olyan átlagos feladatok ellátására van szükség, mint böngészés, office munkák, multimédia fogyasztás, így előszeretettel választják ezeket a gépeket a vásárlók. Ennek fényében nem csoda, hogy 2015 végére ezen masinák eladási számai mintegy 70 százalékkal haladják meg majd a tavalyit, aminek következtében a teljes mobil PC piac 12 százalékát teszik majd ki. Összegezve, a 2 az 1-ben hibrid gépek eladásainak emelkedése az árak és a felhasználási területek figyelembe vételével egyértelműen a belépő szintű, klasszikus laptopok piacát kannibalizálja.


[+]

A Bitkom viszont nem az értékesítési számokra, hanem a tágabb érelemben vett tabettulajdonosok szokásaira volt kíváncsi. Az általuk készített, 14 év felettiek használati szokását vizsgáló, 1000-nél valamivel több mintából dolgozó németországi közvélemény-kutatás eredményeként az jött ki, hogy a tablettulajok 91 százaléka többnyire otthon használja gépét, ráadásul ebből 30 százalék egyáltalán nem viszi ki a masinát még a kertbe sem. A helyzet szerencsére nem ennyire rossz, ugyanis 50 százalékuk néha a kertben és a ház közvetlen környezetében is megsétáltatja tabletjét, de csupán 30 százalék válaszolta azt, hogy magával viszi, ha messzebbre megy, így jellemzően ők is az otthoni használatra tartanak táblagépet. Ennek fényében nem csoda, hogy csupán 6 százalék az, aki azért tart tabletet, hogy azt otthonán kívül használja.


[+]

Érdekes adat továbbá, hogy a válaszadók 82 százaléka a nappali kanapéján ülve, míg 47 százalék az asztalnál ülve is használja tabletjét. 39 százalékuk a konyhában is hasznát veszi néha a masinának, és csupán 7 százalék szokta magával vinni a fürdőszobába.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés