Hirdetés

Kutató és fejlesztő központot nyitott Szegeden a magyar alapítású, de bostoni központú LogMeIn. A távelérési és távtámogatási megoldásokat kínáló szoftvercég ügyfelei elsősorban kkv-k és IT-szolgáltatók, de otthoni felhasználók is nagy számban használják a termékét, melynek van ingyenes változata is. A tegnap felavatott szegedi irodában októbertől öt programozó dolgozik, de számukat az év végéig tíz, egy éven belül pedig húsz főre tervezik bővíteni.
Anka ez után 3am Labs Bt. néven új vállalkozást gründolt, és az interneten kezdte el árulni saját fejlesztésű távelérési megoldását. 2004-ben aztán újra összeállt Simonnal, aki átköltöztette a céget az Egyesült Államokba, Bostonba – a kinti 3am Labs Inc. nevét 2006-ban cserélték le a maira. A LogMeIn kínálatában most is megtalálható Anka eredeti szoftvere, a Remotely Anywhere, és a magyar programozó-cégalapító azóta is aktívan kódol, kisebb fejlesztéseit privát honlapján teszi közzé.
A irodanyitás okán tartott sajtótájékoztatón Stephen Duzs európai működésért felelős igazgató és Kevin Bardos termékfejlesztési vezető elmondta, hogy a budapesti gyökerű LogMeIn – mely világszerte 264, Magyarországon pedig 110 főt foglalkoztat – először a szomszédos országokba akarta vinni új központját, de végül a nagy távolságok miatt inkább a nagyobb magyar egyetemi városokra szűkítették le a szóba jöhető helyszínek körét. Kimozdulni a fővárosból azért akartak, mert ott az igazán jó programozókért rendkívül erős a verseny a vállalatok között. „Úgy gondoljuk, hogy Szegeden könnyebben találunk tehetséges szoftverfejlesztőket. Az egyetemnek köszönhetően adott a minőségi munkaerő, és sok diplomás örül, ha nem kell költöznie, és a városban is el tud helyezkedni egy multinál” – sorolta a döntés okait Bardos.
Ha egy üzlet beindul
A tőzsdére készülő LogMeIn tavaly 27 millió dollár árbevételt ért el, és bár az első években veszteséges volt, a vezetők szerint az üzlet gyors növekedési pályára állt: a szolgáltatáshoz jelenleg több mint 50 millió számítógép és okostelefon kapcsolódik, és a számuk naponta 75 ezerrel bővül. A népes ügyfélkört három adatközpont szolgálja ki, melyek közül kettő az Egyesült Államokban, egy pedig Európában található.
A vállalat ügyfelei között van az IBM, az AMD és az SAP is, tavaly decemberben pedig az Intellel sikerült tető alá hozni egy jelentős üzletet – mesélte Kevin Bardos. A megállapodás értelmében a processzorgyártónak a számítógépek távoli menedzselését biztosító Active Management Technology (AMT) megoldása a LogMeIn szolgáltatási platformján keresztül fog működni, így a budapesti programozók az elmúlt hónapokban azon a kódon is dolgoztak, amely a technológiát támogató alaplapi chipkészletekbe kerül bele. Az üzlet megkötésével párhuzamosan az Intel 10 millió dollárért részesedést is vásárolt a szoftvercégben.
Jó programozó mindig kell
Noha a termékek nem meglepő módon magyar nyelven is elérhetők, itthon nincs számottevő ügyfélköre a vállalatnak, egyelőre az észak-amerikai és nyugat-európai piacra koncentrálnak – mondta el lapunk kérdésére válaszolva Bardos. Magyarországon eddig nem is folytattak marketingtevékenységet, első, programozókat toborzó óriásplakát-kampányuk most indult el, tehetséges szoftverfejlesztőkre ugyanis mindig szükségük van.