A számítási felhő a Nintendo új generációs iránya?

A Switch nevű konzol képességbeli hátrányait távoli szerverek pótolhatják.

Az új generációs konzolok tekintetében már mindenki a Microsoft Xbox Series S és X, illetve Sony PlayStation 5 gépekre figyel, de a Nintendo is elég nagy szereplője ennek a piacnak, viszont a Switch hardvere nem túl erős. Ez persze egy tervezési koncepció, mivel a japán cég hordozhatóvá akarta tenni a rendszert, ami sikerült is, de ezért cserébe a fejlesztésük még az Xbox One és PlayStation 4 konzolokkal sem versenyképes, ha a nyers teljesítményről, illetve a képességekről van szó.

Hirdetés

A legnagyobb kérdés, hogy a Nintendo innen hova tart. Erősebb hardvert ugyan tudnának fejleszteni, de ha megőrzik a hordozhatóságot, akkor az sem lesz majd túl combos az érkező, új generációs Microsoft és Sony megoldással szemben.

Úgy néz ki, hogy a Nintendo a Switch, alapvetően sikeres koncepciója, vagyis a hordozhatóság mellett kitartana, a komolyabb teljesítményigényű játékokat pedig a számítási felhőből biztosítanák. Ilyenre a japán piacon már van is példa, hiszen az Ubisoft és Capcom bizonyos játékokat nem magán a konzolon futtat, hanem egy távoli felhőben, a Nintendo eShop oldaláról csak a kliensalkalmazást, illetve a számítási teljesítményhez való hozzáférést veszi meg a játékos. Ez az irány azonban nem terjedt túl a szigetországon, legalábbis eddig, ugyanis a Control: Ultimate Edition című alkotás globálisan ilyen már más piacokra is így érhető el.

A Nintendo már most bejelentette, hogy a jövőre érkező Hitman 3 esetében ugyanezt a modellt alkalmazzák majd, és még ki tudja, hogy mennyi játéknál, elvégre a Switch így csak egy kliensként üzemel. Persze ki kell hangsúlyozni, hogy a tartalom ilyenkor egy távoli felhőről kerül streamelésre a konzolra, tehát mindenképpen szükséges az adott játék futtatásához az internetkapcsolat.

A Sony és a Microsoft is rajta van a saját felhőalapú játékszolgáltatásán, de érdekes, hogy a Nintendóval ellentétben ezt inkább kiegészítésnek szánják, tehát a saját konzoljaikra elérhető játékok natívan is képesek majd futni. Ettől persze bőven lehetséges, hogy a Nintendo sakkozik jól, és elérkezett az idő, amikor már nyugodtan rá lehet bízni egy szoftvert a számítási felhőre, ami bőven lehet a cég új generációs iránya. Ezzel megtartható lenne a hordozhatóság, miközben a komolyabb teljesítményigényű játékok streamelhetők lennének egy szerverről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés