Reklámokat vinne az Oculus applikációkba a Facebook

A funkciót egyelőre tesztelik, így a végleges forma eltérhet, de a vállalat már most nagy innovációnak tartja.

A Facebook tulajdonában lévő Oculus tavaly ősszel jelentette be a Quest 2 nevű, önállóan működő VR headsetjét, amely kapcsán később kiderült, hogy kötelezően igényli a Facebook fiókot. Ennek eredetileg nem igazán lehetett látni az értelmét, de a vállalat most bejelentette, hogy reklámokkal tömnék meg az egyes Oculus applikációkat, és ez a rendszer felhasznált Facebook fiókon keresztül működne.

A cég koncepciója szerint ez a Facebookhoz hasonló célzott reklámozási rendszer lenne, csak éppen a virtuális valóságon belül. Egyelőre persze az egész egy tesztként működik, egyelőre a fejlesztők és a közösség visszajelzéseit várják, amelyekre építve bőven elképzelhetők majd módosítások a véglegesítés előtt. Emiatt nem is megy túlságosan bele a részletekben a Facebook, hiszen ezen még nincsenek is teljesen kidolgozva, de a rendszer szélesebb körű elterjesztése előtt bővebb felvilágosítást is ígérnek.


(forrás: Oculus blog) [+]

A tesztalkalmazás egyébként a Blaston című játék, és a fenti képen látható is, hogy egy reklám miképpen van elhelyezve benne.

Ebből azért látszik, hogy az Oculus Quest 2 esetében miért hasznos a Facebooknak a hardverek felhasználói fiókhoz való kötése. Konkrétan a VR headset és a hozzá való tartalmak eladása mellett még reklámbevételekre is szert tennének.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés