Rengeteg kritika érte az utóbbi pár hónapban, főleg az amerikai választások idején a Facebookot, hogy hamis hírek terjednek a közösségi hálón, és ezzel különösebben senki sem foglalkozik. Tavaly decemberben a vállalat bejelentette, hogy egy csapat dolgozni kezdett a megoldáson, ami minden bizonnyal címkézéses, harmadik fél megerősítésével fog működni.
A Poynter nemzetközi nonprofit szervezet kötelékébe tartozó 42 médiavállalattal együttműködve a napokban elindult az új rendszer, ami elsődlegesen a Snopes, a Factcheck.org, az ABC News és a PolitiFact segítségére támaszkodik.
Facebook is flagging links to fake sites now, looks like: pic.twitter.com/N7xaWDkdYA
— Anna Merlan (@annamerlan) 2017. március 3.
Az új rendszerben a felhasználók bejelentései alapján a független cégek, jórészt a fent említett négy csapat megvizsgálja és ellenőrzi a tényfaktumokat az anyagokban, illetve az ajánlókban és a címekben. Ha szükséges, akkor potenciálisan hazug címkével is ellátják.