Reagált az AMD szoftveres újdonságaira az NVIDIA

  • (f)
  • (p)
Írta: Abu85 | 2019-06-17 12:57 | Forrás: PROHARDVER!

A vállalat szerint a GeForce Experience kínál sharpening szűrőt, illetve a lag is csökkenthető a driverükön belül.

A WCCFtech mikrofonvégre kapta az NVIDIA-t azzal kapcsolatban, hogy mit gondolnak az AMD szoftveres újításairól, gondolva itt a FidelityFX-re, a Radeon Image Sharpening szűrőre, illetve a Radeon Anti-Lag képességre. Az elsőre a cég nem tért ki, de ez igazából nem is túl lényeges, mert egy natívan beépíthető rendszerről van szó, vagyis nem közvetlen része a Radeon Software-nek, így ez leginkább egy játékfejlesztői kérdés, a két cég egymás közötti csatározásához nem sokban járul hozzá. Effekteket az NVIDIA is kínál a partnereinek, tehát különösebben ezt nem érdemes ragozni.

A Radeon Image Sharpening már egy meghajtóban érkező funkció, vagyis közvetlenül az AMD felel a működéséért, de az NVIDIA szerint ők is kínálnak sharpening szűrőt a GeForce Experience alkalmazás FreeStyle lehetőségei között. Nyilván a minőségkülönbséget majd később lehet összehasonlítani, ezzel kapcsolatban, majd jönnek a tesztek. A zöldek azonban arra már nem tértek ki, hogy a saját FreeStyle sharpening szűrőjük összesen 206 darab kiválasztott címmel kompatibilis, ezzel szemben az AMD minden DirectX 9, 12 és Vulkan API-n futó játékra támogatást ígért.

A legérdekesebb reakciót a Radeon Anti-Lag kapta, ami az NVIDIA szerint nem lehet más, mint a meghajtójukban általuk felkínált maximum pre-rendered frames beállítás fixen 1-es értéken. Mint ismeretes a GeForce driver alapértelmezetten 3-as értékkel dolgozik, vagyis a feldolgozás ütemezésére vonatkozó futószalag összesen három képkocka számítását tudja átadni a grafikus vezérlő felé. Ezzel a teljesítmény nő, hiszen a hardver kihasználása javul, viszont a késleltetésre nincs jó hatással, elvégre egyszerre több képkocka aktív számítása is zajlik.

A fenti elmélettel csupán az a gond, hogy az AMD Radeon Software már évek óta, konkrétan a 15.11-es csomagtól kezdve alapértelmezetten 1-es értékkel dolgozik a fenti működést tekintve, vagyis ezt a vállalat nem tudja egyre csökkenteni, ahogy azt az NVIDIA gondolja, hiszen már régóta annyin van.

Justin Walker, az NVIDIA vezető termékmenedzsere azonban megjegyezte, hogy nem teljesen biztos abban, hogy a Radeon Anti-Lag mit csinál, a fentebb leírtak tényleg csak elméletnek számítanak a részéről. Maga a feltételezés egyébként logikus lenne, ha nem tudnánk, hogy nem igaz. Nyilván azt figyelembe kell venni, illetve az NVIDIA védelmében érdemes is megjegyezni, hogy ők nem feltétlenül tudnak minden egyes információt arról, hogy az AMD milyen változásokat eszközölt a Radeon Software bevezetésével, hiszen az évek során ez a rendszer rengeteg újítást kapott, így még az AMD-nél dolgozó emberektől is szoktuk hallani, hogy nehéz fejben tartani az összes változást, amit nagyjából három és fél év alatt eszközöltek.