Hirdetés

2017. október 19., csütörtök

Nem kapott egyedi tervezésű lapkát a Nintendo Switch

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Pedig a Nintendo és az NVIDIA is erre utalt az eredeti bejelentésben.

A Nintendo az elmúlt év októberében rántotta le a leplet az új generációs konzoljáról, amelyről kiderült, hogy a Switch nevet viseli. Azóta a termék meg is jelent, és tulajdonképpen igen jól teljesít, hiszen máris eladtak 1,5 millió darabot, amiben persze az új Zelda is szerepet játszhatott. A vállalat az év végéig 10 millió konzolt szeretne leszállítani, ami teljesíthetőnek tűnik, bár az egy évvel korábbi terv is ez volt, tehát ebből a szempontból nincs nagy változás a cél tekintetében.

A konzol megjelenésével azonban pont kerülhet pár kérdésre, például arra, hogy pontosan milyen Tegra SoC található benne, mivel az NVIDIA és a Nintendo is arra utalt az előző év őszén, hogy egyedi tervezésű lapkát kap. Ez még akkor is állt, amikor kiszivárgott, hogy egy Tegra X1-re nagyon hasonlító fejlesztés dolgozik benne, ugyanis az eredeti T210-es SoC egy komoly hibával rendelkezett. Nevezetesen arról van szó, hogy a négy darab Cortex-A53-as és négy darab Cortex-A57-es processzorrész sosem működhetett egymás mellett, ugyanis a két klaszter közötti koherenciát biztosító interfész hibás volt, ezért azt le kellett tiltani.

A fentiek azt is jelentették, hogy a lapkában vagy a négy darab Cortex-A53-as, vagy a négy darab Cortex-A57-es magot tartalmazó klasztert le kellett tiltani még a bootolás előtt. Tekintve a Nintendo Switch célpiacát a mobil felhasználás adja, így joggal lehetett abban reménykedni, hogy az NVIDIA a japánoknak kínált üzlet részeként megjavítja a Tegra X1-et, és előállnak egy olyan verzióval, amiben a Big.Little dizájn működik is. Ezzel ugyanis rengeteg üzemidőt lehetne nyerni, ugyanis a Cortex-A57-es mag egyáltalán nem az energiatakarékosságáról híres.


(forrás: TechInsights) [+]

Sajnos ez nem így lett, ugyanis a TechInsights nevű oldalon látható a Switch konzol szétszedve, és a Tegra T210-as lapka található a gépben, vagyis pont az eredeti verzió, aminél a beépített két klaszterből csak az egyik üzemelhet. Ez a hírek szerint pont a Cortex-A57-es klaszter, vagyis a gyorsabbik, így a négy darab Cortex-A53-as mag került végleges letiltásra. Ez tulajdonképpen általános a Tegra X1-re épülő termékeknél, a Google Pixel C és az NVIDIA Shield esetében is a lassabbik klaszter került lekapcsolásra.

Az nehezen érthető, hogy a Nintendo miért nem kapott felújított Tegra X1 lapkát, amivel működhetett volna mind a nyolc mag is, hiszen az NVIDIA-nak bőven lett volna ideje korrigálni az eredeti dizájn hibáját. Elképzelhető persze, hogy a Nintendo nem fizet annyit a rendszerchipért, hogy az NVIDIA számára egy áttervezés megfontolandó opció legyen. Ilyen formában viszont nehezen értelmezhető, hogy mitől egyedi ez a SoC, elvégre számos más mobil eszközben ott van.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.