A Stardock vezére szerint a Nintendóra elég, ha a Nintendo fejleszt

Ettől függetlenül a japán cég még a Switch eredeti hardverspecifikációján is javított, hogy megnyerjék a külsős stúdiók támogatását.

A Nintendo Switch egyelőre sikertörténet, hiszen szinte minden héten megdönti a gyártó házon belüli eladási rekordját, de egyelőre nem tudni, hogy maga a gép nyerte el az emberek tetszését, vagy csak az új Zelda miatt vásárolják a terméket. Utóbbit azért nem lehet kizárni, mert arányaiban több Zelda kelt el, mint hozzá való Switch konzol, ami arra vezethető vissza, hogy a rajongok helyből két példányt vesznek, egyet játékra, egyet pedig a bontatlan gyűjteménybe. Ez nem egyedi jelenség, szinte minden kiemelt címnél előfordul, viszont ez megnehezíti az eredmények értékelését. Ettől függetlenül a Nintendo bizakodó, hiszen a korábban közölt eladási célok kétszeresével számolnak már, vagyis a rendeléseket is megkétszerezik a partnerek felé, hogy az új célokat elérhessék.

A Switch konzol esetében egy nagy kérdés van igazából, amire nagyon nehéz válaszolni, mégpedig a külsős stúdióktól származó címek helyzete. A fejlesztők ebben a kérdésben pont annyira megosztottak, amennyire az elemzők. Többek között Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta a GamingBolt számára, hogy a Nintendónak nincs szüksége külsős stúdiótól származó játékra, mivel anélkül is sikeresek lehetnek a saját címeikkel. Maga a Stardock egyébként a Switch konzolt nem fogja támogatni, mivel Brad Wardell elmondása alapján a külsős stúdiók nem igazán értek el sikereket az újabb Nintendo hardvereken.

A japán cég azonban harcol a külsős fejlesztésekért. Nemrég egy Japánban tartott fejlesztői konferencián kiderült az is, hogy eredetileg a Nintendo Switch 2 GB-nyi rendszermemóriával érkezett volna, ami a házon belüli fejlesztéseknél nem jelenthetett gondot, de a potenciális külsős partnerek kifejezetten kevésnek érezték ezt, és minimum 4 GB-ot kértek. A Capcom többek között nem is tudta volna portolni az Re Engine nevű videojáték-motort a 2 GB-os gépre, így a Nintendo engedett a nyomásnak, és megduplázták az eredetileg tervezett memóriamennyiséget. Ebből látható, hogy a vállalat nem teljesen ért egyet azokkal a nézetekkel, hogy a Switch sikeres lehet külsős támogatás nélkül, így megtesznek mindent, hogy a saját címeik mellé multiplatform játékokkal is szolgáljanak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés