Microsoft Kinect játékvezérlő, kicsit másképp: jövőkép a közös munkáról

Hirdetés

A Microsoft által az Xbox 360-as konzolhoz készített Kinect „játékvezérlő” egyedisége és erős marketing támogatása révén sikeresnek mondható. Elérték, hogy ma már nem néznek furcsán az emberre, ha a nappali közepén egyénileg vagy csoportosan integetnek, ugrálnak és egy forgalomirányító rendőrt is megszégyenítő virtuozitással hadonásznak a TV előtt. A gyerekek örülnek, a szülők is, mert a csemete végre nem a gép előtt gubbaszt, tehát mindenki boldog. Sokan viszont úgy gondolják, hogy a Kinect több mint játékszer, különböző projektek keretein belül a technológia széleskörű, színes felhasználáságát kutatják.

Ennek újabb eredménye a Code Space projekt, mely elsősorban a közös munkavégzés hatékonyságát hivatott drasztikusan javítani. Elképzelésük szerint ennek a modernizálásnak rengeteg szintje és kombinációja van, az egyszerű érintőképernyőtől az okostelefonnal megtámogatott gesztikulációs csoportos vezérlésig mindenféle megoldásra láthatunk példát a bemutató videóban, végül is a lehetőségeknek ebben a felállásban csak a pénz, illetve a már meglévő eszközök bevethetősége szab gátat.

Egy hasonló rendszer könnyen elképzelhető egy konferenciateremben, a videóban például egy programfejlesztő csapat próbálja meg kihasználni a projekt által felvázolt összes lehetőséget; laptopot, tabletet, okostelefont, projektort, Kinectet és Microsoft Surface-t, mindent összepárosítottak. Szerényebb formában és funkcionalitással tanteremben is megállná a helyét, a nagyfokú interakciós lehetőségek biztosan jobban lekötnék a tanulókat, de tekintve, hogy kishazánk intézményeiben nem ritkák az étkeztetési és fűtési hiányosságok sem, még egy darabig szinte biztosan marad az unalmasan „analóg” tábla-kréta-füzet kombináció.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés