Hirdetés
A folyadékkristályos képernyők (LCD) egyre kiszámíthatatlanabb áralakulása ellenére 274 millió dollárt fordít LCD-gyártókapacitásának növelésére a dél-koreai Samsung Electronics Co. Ltd. A fejlesztésre a rivális LG.Philips LCD Co. Ltd. múlt havi bejelentése késztette a piacvezető Samsungot. A holland–dél-koreai vegyesvállalat eszerint 5,1 milliárd dollárért építi meg hetedik generációs LCD-monitorjainak előállítására alkalmas gyártósorát. A Samsung kapacitásnövelő projektje jövőre kezdődik, a tömeggyártás pedig 2006 első felében indulhat a kibővített üzemben.
A Samsung emellett korábban a japán Sonyval közösen már elindította 2 milliárd dolláros, hetedik generációs fejlesztési programját, amelynek eredményeképp a jövő év első felében már meg is kezdődhet a gyártás a fejlettebb technikát használó sorokon. Egy független elemző cég, a DisplaySearch úgy kalkulál, hogy jövőre 16 millió LCD televíziót adhatnak el globálisan, ami az ez évre várt értékesítés duplája. A kereslet felfutása azonban nem jár az árak emelkedésével, az LG.Phillips minap publikált elemzése szerint ugyanis az idei negyedik negyedévben a várt 20 százaléknál jobban estek az LCD-árak, és 2005 első hat hónapja újabb 10-20 százalékos ármérséklődést hozhat.