Elindult a YouTube élő műsorokat kínáló részlege

A cég a vállalati blogban jelentette be április 8-án, hogy hivatalosan is elindult a YouTube Live, egy olyan csatorna, mely a videomegosztón belül élő műsorokat kínál. Az internetes televíziózás egyik fajtája felé mutató kezdeményezés keretében a látogatók egy külön weboldalon tekinthetik meg azon partnerek ajánlatait, akik a YouTube-on létrehozott saját csatornájukon élő műsorokat közvetítenek.

Hirdetés

A lépés a hatalmas sikerű videomegosztó profiljának rég tervezett, fokozatos bővítését jelzi – jelenleg napi kétmilliárd oldalletöltést, ötszázmillió regisztrált felhasználót, percenként 35 órányi videofeltöltést tartanak számon. Ha az önálló tartalom felé való fordulást, a minőségjavítási törekvéseket, az időkorlátok fokozatos csökkentését, valamint az eszközoptimalizációt nézzük, akkor távlatilag egyre inkább egy új típusú televízió képe sejlik fel a Google céljai között. A The Wall Street Journal értesülései szerint a YouTube költségvetésében 100 millió dollárt szántak arra, hogy olyan alacsony költségvetésű eredeti programok készüljenek, melyek kizárólag a weben érhetőek el.

A Journal rákérdezett a televíziós tervekre, ám a cég szóvivője elzárkózott a részletek taglalása elől, csak általánosságban fejtette ki, hogy lassan, lépésenként dolgoznak az igények mind magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében. Ugyanakkor a lap egy bizalmas forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a stratégiai tervek között szerepel, hogy az egy felhasználóra eső jelenlegi napi tizenöt percnyi „jutyúbozást” felvigyék napi öt órára(!).

A Google a méregdrágán megvásárolt YouTube sikerét tovább növelte, és már évek óta láthatóak a tartalom- és szolgáltatásbővítés jelei: tévéshow-k, filmek kínálata, a tavaly ősszel óriási felhajtással és reményekkel elindított, ám a várakozásokat egyelőre messze alulmúló Google TV, és nemrég mutatták be az első olyan teljes filmet, melyet kizárólag netes forgalmazásra szántak.

Fontos megjegyezni, hogy a YouTube maga nem állít elő tartalmakat a streamszolgáltatás esetében sem: a készítőket igyekszik magához csábítani.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények