Hirdetés

A Google TV-t szánja az év nagy dobásának a vállalat

A Google idén őszre, év végére ígérte új szolgáltatásuk, a májusban bejelentett Google TV bemutatkozását, illetve piacra lépését, s a folyamat valóban el is indult, ugyanis a vállalat hivatalos blogjában tegnap Ambarish Kengle, a Google TV fejlesztési termékmenedzsere hivatalosan is megnyitotta a kampányt, amikor újdonságokról számolt be.

Hirdetés

Ahogy erről annak idején beszámoltunk, a Google TV természetesen nem önálló tévécsatorna, hanem egy iparági összefogással kialakított technológia, melynek az a célja, hogy az internetes tartalmak közvetlenül, kényelmesen megjeleníthetőek legyenek a televízió képernyőjén. Technikailag ehhez egyrészt az szükséges, hogy az ezt támogató készülékekben beépített funkcióként legyen elérhető a böngészés lehetősége – ezt a technológiát szállítja a Google a gyártóknak –, másrészt pedig az is fontos, hogy olyan távirányítók tartozzanak a tévékhez, melyek minibillentyűzetként lehetővé teszik a fotelból történő szörfölést. A másik, üzleti oldala a szolgáltatásnak, hogy tárgyalásokat kellett, kell folytatni a tartalomszolgáltatókkal, egyrészt a technikai támogatás részleteiről, másrészt a lehetséges üzleti megoldásokról (például alapból, ingyenesen megjelenjenek-e a tartalmak, vagy az adott tartalomszolgáltató prémiumszolgáltatásként képzeli el a használatot).

A tegnapi bejelentés szerint nagy az érdeklődés, a Turner Broadcasting (TBS, TNT, CNN, Cartoon Network, Adult Swim) már együtt dolgozik a Google-lal, az NBC is szeretne itt megjelenni, az HBO is kialakította az erre a szolgáltatásra optimalizált csatornáját, és az NBA is elkészített egy ilyen megoldást. A fizetős filmkölcsönzők is érdeklődnek, például az Amazon, valamint a roppant népszerű online kölcsönző, a Netflix (e cégek több tízezer filmből álló katalógusaikkal jelennek majd meg a tévé képernyőjén). Az említetteken kívül várhatólag belépnek a piacra a sajtótermékek is, és cél a közösségi oldalak meghódítása is, például a Twitteré.

A kampány keretei között a Google elindított egy népszerűsítő oldalt is, ahol az érdeklődőket (felhasználókat, fejlesztőket, cégeket) a lehetőségekről tájékoztatják.

Arról egyelőre még nincsenek megbízható információk, hogy milyen lesz az árszabás, vagyis hogy mi (hardver, szoftver) mennyibe fog kerülni a fogyasztók számára.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények