
A Dunántúli Regionális Vízmű a HP/Microsoft Unified Communications megoldással teljes körű, IP alapú kommunikációs környezetet alakított ki, amellyel meglévő és jövőbeni ügyfeleit megbízhatóan magas színvonalon tudja kiszolgálni házon belül és azon kívül egyaránt. Az új infrastruktúra ráadásul olcsóbban üzemeltethető, így a beruházás két-három éven belül megtérül.
A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV) Magyarország egyik legnagyobb közművállalata, mely siófoki központja és térségbeli, 47 fiókirodája mellett hét talajvízkezelő létesítményt, 400-nál több kutat, 34 szennyvíztisztítót és 771 szivattyútelepet működtet. A DRV 343 településen, körülbelül 700 ezer lakos és számos ipari, mezőgazdasági üzem számára biztosít vízellátást, továbbá 170 településen 470 ezer lakos számára szennyvíz-elvezetési szolgáltatást is nyújt.
A DRV központját a többi telephellyel és a fiókirodákkal összekötő, többnyire Cisco-alapú, heterogén hálózatot azonban mára kikezdte az idő foga. Az infrastruktúra egyre megbízhatatlanabbá vált, a szolgáltatások színvonala csökkent, miközben a támogatás és a karbantartás költségei egyre nőttek.
„A hálózati infrastruktúra elöregedése miatt mind nehezebben tudtuk biztosítani azokat az informatikai szolgáltatásokat, amelyek irodáink, kezelőüzemeink, műszaki részlegeink és tesztlaboratórumaink 1200 végfelhasználója számára a zavartalan kapcsolattartáshoz és együttműködéshez szükségesek. A helyi (LAN) és a nagy kiterjedésű (WAN) hálózattal, valamint az általános kezelhetőséggel kapcsolatos problémák gyakran belső ügyfélszolgálati kimaradáshoz vezettek – mondta Hornyák Csaba, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. informatikai vezetője.
A belső és külső kommunikáció és együttműködés javítása, az ügyfélszolgálat színvonalának emelése, és a költségek csökkentése érdekében a DRV IP-alapú, egységes hálózati és telekommunikációs megoldás bevezetése mellett döntött.
„Miután IT infrastruktúránk a Microsoft több megoldását, közöttük az Office, az Exchange és az SQL Server alkalmazásokat, valamint a SharePoint szolgáltatást is tartalmazza, elhatároztuk, hogy bevezetjük a Microsoft Lync webkonferencia megoldását is. Ekkor ismerkedtünk meg a HP és a Microsoft között meglévő Frontline Partnership együttműködés kínálta előnyökkel, ezért a HP hálózati megoldását is bevontuk a beruházást előkészítő kiértékelés folyamatába – folytatta beszámolóját Hornyák Csaba.
A DRV által lefolytatott előminősítési eljárásban, melyben az Avaya és a Cisco megoldásai is megmérettettek, a HP-t a Gold Preferred Partner minősítésű Delta csoport képviselte.

„A HP/Microsoft Unified Communications megoldás bevezetése mellett döntöttünk, amely jól integrálható meglévő infrastruktúránkba, ugyanakkor nagyobb teljesítményt és gyorsabb megtérülést nyújt, mint versenytársai” – mondta az informatikai vezető.
A HP FlexNetwork architektúrájára épülő, a gyártó kapcsolóit, útválasztóit és szoftvereit tartalmazó megoldás a Microsoft Lync szoftverrel megbízható, jól méretezhető és könnyen kezelhető, konvergens IP-hálózatot teremt a DRV számára. A hálózat támogatását a megoldás részét képező HP Care Pack szolgáltatás biztosítja, beleértve a HP Education Care Packs csomagokat is, melyek a DRV munkatársainak – végfelhasználóinak és üzemeltetőinek – képzését segítik. A közművállalat a HP Intelligent Management Center (IMC) szoftver bevezetését is tervezi, amellyel a teljes hálózatot fogja felügyelni.
„A HP és a Microsoft teljes körű, egységes IP-telefónia, kommunikációs és együttműködési megoldásának bevezetésével üzemeltetési költségeink jelentősen csökkennek, így a beruházás számításaink szerint két-három éven belül meg fog térülni – jelentette ki Hornyák Csaba. – Társaságunk működését nagymértékben befolyásolja a belső kommunikáció hatékonysága, ezért kezdetben a házon belüli ügyfélszolgálatra összpontosítottunk, de miután elértük a kívánt szolgáltatási szintet, a megoldás előnyeit hamarosan kiterjesztjük külső ügyfélszolgálatunkra is. Az üzleti előrejelzések szerint évente jelentős számú új ügyfél kiszolgálására kell felkészülnünk. A HP és a Microsoft egységes kommunikációs megoldása megbízható eszközöket adott kezünkbe ahhoz, hogy minden ügyféligényt kielégítsünk, és rugalmasan támogassuk a DRV növekedését.”
További termékinformációk: www.robotnetwork.hu