A Jefferies elemzői szerint az Apple iPhone-ok eladásai 30 százalékkal csökkentek Kínában 2024 első hete során.
Hirdetés
Azt mondják, hogy ez is azt jelzi, egyre nagyobb a nyomás Kínában az ottani gyártók irányából az almás cégen, különösen a Huawei irányából. Az Apple eladásainak csökkenésére fogják a szakemberek, hogy két számjegyű csökkenést produkált az első héten a kínai mobilpiac eladások terén. Az androidos gyártók zöme nagyjából stagnált.
A visszaesés annak ellenére következett be, hogy agresszív akciókkal hirdették az iPhone-okat, még az iPhone 15 Pro és Pro Max árából is 16 százalékot engedtek például a Pinduoduón.
A trend gyorsulást mutat a Jefferies szerint, mert az Apple 3 százalékos éves csökkenését követte Kínában ez a mostani, 30 százalékot. A szakértők főleg a Huawei-t látják az Apple nagy, helyi ellenfelének, amely a Mate 60 vonallal térhetett vissza az ottani élvonalba.
Az elemzők a kínai verseny fokozódására számítanak, az iPhone-eladások csökkenésének folytatódása mellett (Kínában). A Huawei térnyerése pedig folytatódhat a régióban.