A weboldalak látogatottságát mérő cégek szerint 2007-ben a Google szájtjait látogatják majd a legtöbben, ezzel a keresőcég – immár e mutató alapján is – beelőzi nagy riválisait, a Yahoot és a Microsoftot. A vállalatnál továbbra is igen jól szalad a szekér: az első három negyedév árbevétele 7,2 milliárd dollár volt, a részvényárfolyam az idén átlépte az 500 dollárt (most 468,9 dollár), és felvásárolták a Web 2.0 egyik sikersztorijának tartott YouTube-ot. Utóbbi látogatottsági adatait a nagy amerikai internetes auditcégek a jövő évben már a Google alá mérik, ez pedig „bebiztosítja a Google első helyét a látogatottsági toplistán az USA-ban és a nemzetközi szinten is” – állítja a Search Engine Land blogot vezető Danny Sullivan.
Vállalat | Látogató* |
Microsoft | 501,7 |
475,7 | |
Yahoo | 475,2 |
eBay | 250 |
Time Warner | 222 |
Wikipedia | 172 |
Amazon | 144 |
Fox Interactive (a MySpace-szel együtt) | 130 |
Ask.com | 110 |
YouTube | 107 |
A ComScore adatai szerint a keresőcég oldalait novemberben a YouTube nélkül is többen látogatták világszerte – most először –, mint a Yahoo alá tartozó szájtokat. Az első helyen azonban egyelőre a Microsoft áll, amely népszerűségét elsősorban annak köszönheti, hogy weboldalát a szoftverfrissítések miatt rengetegen keresik fel. Az Egyesült Államokban a lista élén még a Yahoo tanyázik 130 millió egyedi látogatóval, ott a Google „csupán” 108 millió „olvasót” tud felmutatni. A több mint 10 éve a leglátogatottabb amerikai internetes csoportnak számító Yahoo előnye azonban gyorsan csökken.
„A Google-t bírálók azt hangoztatják, hogy a vállalat egy lóra, a keresésre tett fel mindent. Na most láthatjuk, hogy milyen hatalom is a keresés” – írja Sullivan. Érdekes adat, hogy míg a Yahoo összes látogatóinak csupán 10 százalékét adja a keresőoldal, addig a Google-nál ugyanez az arány – a YouTube nélkül – 87 százalék.