Mit tud a kétmagos Core i5 mint processzor?

Hirdetés

Játékok

A játékokhoz elsősorban erős videokártya kell, ezt mindig ki szoktuk hangsúlyozni, és ez tényleg így van. Crysis alatt a Core i5-661 csak a mezőny második felébe fért be, de ha jobban megnézzük az eredményeket, akkor látszik, hogy a VGA-limithez közelibb 1280x1024-es beállításban gyakorlatilag az összes processzorral 36-37 fps-t mértünk, a legolcsóbb, 20 000-es Pentiumtól kezdve a legdrágább Core i7-ig. Nyilván egy erősebb VGA-val másképpen alakul a helyzet, de ez is azt bizonyítja, hogy játékokhoz először videokártyát érdemes választani, majd utána filózhatunk arról, hogy milyen processzorral lehet azt kihajtani. Az UT3 esetében az 1280x1024-es felbontás a Radeon HD 4850-nel vegyeslimites, ennek következtében még látszik, hogy a játék milyen jól skálázódik a CPU egyes paraméterei alapján, meglátszik a gyorsítótár mérete, a magok száma és az órajel is. A Race Driver Grid is több szálon számol, ezért a kétmagos processzorok hátrányban vannak, de nem a Core i5, ugyanis a HT-nek és a 3,33 GHz-es órajelnek köszönhetően szépen fel tudott kapaszkodni; igaz, a picit is jobb négymagosok ellenében ez már kevés volt. WiC alatt a CPU-limites beállítás alapján a Core i5 gyorsabb, mint a Phenom II-esek, de vegyes vagy VGA-limites szituációban már sokkal kisebb a különbség.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények