Renderelés (folyt.) és Photoshop
Lightwave alatt több scene-t teszteltünk le, mivel az elsőként kiválasztott „Skull head newest” inkább a fényszóródásra koncentrálva számol, míg a másodikként kiválasztott „Teapot” nevű scene ray-tracinget (sugárkövetést) számol. Úgy tűnik, hogy a nagyobb L2 cache-ből csak a teapot render profitál. A Lightwave a többmagos processzorok megjelenéséig inkább az Intel területe volt, azonban úgy tűnik, hogy mára kiegyenlítettebbé vált a helyzet annak ellenére, hogy a kétmagos Pentiumok még mindig jobban szerepelnek AMD-s megfelelőiknél.
Maya 6 alatt is számolhatunk minimális gyorsulással a nagyobb L2 cache-ből kifolyólag, de ez nem elég, hiszen a leggyorsabb Pentium D is lassabb, mint a leglassabb Athlon 64 X2. Cinebench 2003 alatt sem áll túl jól a Pentium D-k helyzete, de azért a Pentium EE 955 visszaszerzi az X2 4800+-tól a koronát ebben a tesztben.
Photoshop alatt egy script lefutásának idejét mértük le, amibe a merevlemez és a memória sebessége is beleszól, de a grafikon alapján kimondható, hogy a processzor sem elhanyagolható tényező. Az Athlon 64 X2-k ezúttal is helybenhagyják a Pentium D-ket (már az Athlon 64 X2 3800+ is gyorsabb a Pentium D 950-nél). Az L2 cache mérete ebben a tesztben sem okoz számottevő gyorsulást.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!