- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amúgy 48K-nál tartok most, de hogy mit cseréltek azt majd ott megtudom, mert olyat is cseréltek amit én kértem annak ellenére, hogy jó, csak idős, pl a szíj, stb stb....
-
SzlobiG
félisten
válasz Kolondrum #26649 üzenetére
Na ugye, hogy nem volt nehéz leírni értelmesen érthetően?
Majd ha kész egy fényképet dobhatnál róla úgy hogy leveszed a deknit. Megnézném mit alkotnak rajta mer ilyet még nem hallottam, hogy a deknit fúrják meg.
Leírhatod nyugodtan mennyit fizettél.
De amúgy nem értem nem jut oda friss levegő a kuplunghoz, hogy hűtse? Ahogy elnézem a blokkot nem, de akkor ez nem a yamaha sara hanem a blokk gyártóé.
Nekem a deknibe még külön levegőszűrő is van és azon keresztül jut friss levegő a vario/kuplung részbe.
(#26653) 1F2X5 Ebbe azért vedd bele a szerelési díjat is.
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
-
akos727
senior tag
válasz SzlobiG #26655 üzenetére
Az összes tuning gépen meg van fúrva elöl és hátul is a dekni, hogy átjárja a levegő, vagy van aki vesz rá TOP deknit. Nekem is meg volt fúrva a motorjaimon, nagyon sokat segít. Legelőre kell egy pár lyuk, illetve leghátra is, hogy kimenyjen valahogy a levegő. Persze nem randomba kell kifúrkálni oldalt...
Criton: minél erősebb a kontraszt rugó, annál jobban eszi a szíjat.[ Szerkesztve ]
-
mocsanisi
senior tag
Helló srácok. Úgy alakult hogy most melózom, így szóba jött megint hogy az ellopott SR-em helyére jönne valami.
Amiket nézegettem azok az AM6-os blokkos supermotok vagy endúrók. Igazából azt nem tudom hogy ezeknek elég a teljesítménye budapestre? Az szól ezek mellett hogy jóval magasabbak mint egy robogó, nem esek fejre a kátyúkban, és ha úgy van kedvem kimehetek terepre hobbymotorozni (persze nem vadállat módjára, ahhoz úgyis kevés az 50-es.) Szóval érdemes ezekkel foglalkozni?
Másik lehetőség rendszámos 125-ös lehetne, de ezek 200 felett vannak, és annyit meg már nem tudnék rászánni (átiratás, újforgalmi, stb.)"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
Persze, mert az olaszok tudták, h ott elég kemény hő termelődik, így a maxi Pigi blokk folyamatosan hűtve van és a dekli alján a kuplungnál ott vannak a gyári szellőző rések. Nézz alá.
_
Gyanítom RMS kontrasztrugót raktak bele, mert az tényleg csak annyit is ér. Mind1, nem az én dolgom, de szerintem brutál pénzeket akasztanak le rólatok a semmiért.
Hozzáteszem tényleg nehéz volt leírni, h "a kuplungharangnak nincs megfelelő hűtése, ezért meg kell fúrni a deklit". Nem számolom össze a betűket, de meggyőződésem, h rövidebb, mint amit kihozott belőle az elején..
Egyébként ez számomra is érdekesen cseng, én még soha nem találkoztam ezzel a problémával, pláne el nem tudom képzelni, h egy 15 éves konstrukción, ha előfordult volna ilyen probléma, ne változtattak volna a gyárban a deklin/ hajtás hűtésen.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #26639 üzenetére
rogton hulyek vagyunk, mi ketten, meg a szerelo meg mindenki mas
Nem, csak jól félreértettétek egymást. Vak vezet világtalant szindróma?
Nem tudtad, mit csinálnak a gépeddel, de azért mondtad SymbianOS-nek,
aki szintén nem tudta meg ebből, csak valahogy próbálta értelmezni. Azt
beírta (ami nem igaz), de ahogy "első kézből" beszélt a szervizzel, mindjárt
jobban le tudta írni: abból rögtön kiderült, hogy ÚGY nem hülyeség a dolog!Túlmelegszik a hajtáslánc, ez van. Nem a motor, hanem a varió + kuplung.
Remélem segítenek a szellőzőnyílások, s nem lesz megint gond a géppel.
Motorozni mégiscsak nagyobb élmény, mint hibalehetőségeket találgatni...miota eletembe elosszor beirtam ide
Ezt nagyon félreértetted: azt szerintem senki nem számolná meg, mert nem
is állna meg 21-nél a számláló, hanem pörögne több százig. Fojtás/hegy?
Kíváncsiságból ránéztem: magadban 640 HSZ-nál jársz (röpke 2 hónap alatt).
Nekem ez lesz a 790., de összesen ~7 év alatt. Igaz, csak 3 éve robogózom,
szóval vonjuk le azt a 2 db 2005-ös HSZ-t, így 788 és 3+ év. Azaz 20 HSZ/hó.A kontrasztrugóhoz még annyit, hogy ha erősebbet raknak bele, akkor azon
kívül, hogy jobban eszi a szíjat, nagyobb hőt is termel. Ajánlott olvasmány. -
SzlobiG
félisten
Érthetetlen számomra ez, hogy gondolták hűtés nélkül jó így? Képzelem hány fok lehet ott.
Úgy értettem ahogy írtad, hogy a runneren is van cső meg akkor az Aeroxon is, de hát nincs.
(#26660) akos727 Akkor úgy látszik, hogy nem csak a tuningolt gépeknél kell fúrni. Na ilyen deknivel kéne gyárilag is szerelni.
(#26663) runner 125 Csak az jött be amit mondtam, hogy félre értették.
-
mocsanisi
senior tag
Srácok erre ránéznétek? Siralmas a kínálat F12-esekből, átfestett, lelakott, összegányolt a 95%... Ez úgy normálisan néz ki: [link]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
barack1997
senior tag
válasz runner 125 #26622 üzenetére
A kepek kozott az egyiken a muszerfalon van vizhofok lampa..
SymbianOS [link] itt ez a link, inkabb ezt vedd nehogy megfurasd a deknit..[ Szerkesztve ]
-
g@bo
nagyúr
felhivtam ezt a gyökeret /nepper/ hátha lesz egy jó veszpám [link], megkérdem tőle, mi az a magyar érvényes okmányokkal? hát, adásvételi.
mondom neki, nekem eredet vételi számla, és/vagy szervizkönyv kell, abból látom a gép eredetét, és honnan van.
ja nem, ez olasz cucc, adásvételi van.
akkor miért igy hirdeted? viszonthallásra. ticc.ez lett a vesszőparipám és az első kérdésem, hol a szervizkönyv gyökkettő? nincs, akkor le is rakom. sok import visszatekert szutyok, és több tonna élösködő árus.
full genyó lennék ezt 350k ra bepróbálni, vagy ne is égessem magam? [link]
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
De, miért akarsz csöbörből vödörbe esni? Nem az volt a gáz a Zip-pel, h gyenge volt? Egy ilyen hasonlóan rövid, de 2t levegős Pigi blokkal egy csöppel nem leszel előrébb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Grillo
senior tag
Erről mi a vélemény?
[Honda SH] -
-
runner 125
nagyúr
válasz Grillo #26673 üzenetére
A futás szinte tuti kamu, de a típussal nincs probléma. El kell megnézni, első hsz.-t olvasd át.
Ha, jónak találod meg kell venni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz DigitXT #26665 üzenetére
Na most tettük tisztába a dolgokat, az melegszik túl, a varió és a kuplung, lomhul, csökken a teljesítménye a gépnek. Lentebb erre kitérek.
Hazaestem! Teljesen máshogy megy a motor mint korábban. Ott indul, hogy ha nagy tempónál elengedem a gázt akkor gurulok tovább majdnem ugyan úgy és nem annyira fog a motor mintha homokba mennék és nem darabosan lassulok. A gyorsulása is full egyenletes. Most sokkal simább a futása, jobban gurul. Az alapjárat ráfekszik a kb 1800-ra és ott áll atomstabilan, pöccre indul, szinte csak ránézek és röffen. Sokkal halkabb amúgy a motor mint korábban. Szivatót nem ismeri, bár majd este ránézek mert nem full hidegen indultam vele haza.
A 48k-ba a következő dolgok vannak benne, a papírról írom le:
- Első fék javítása, fékfolyadék csere
- Karmantyú és fékbetét csere
- Hátsó fékbetétek csere +ápolás tisztítás
- Hűtőfolyadék csere
- Gyertya csere (régi: BP6HS >> új: BP7HS)
- Meghajtó szíj csere, beépítés ápolás
- Hajtómű olaj csere
- Önindító szabadon futó javítása, csapágy csere (most is csilingelget, de ég és föld ami volt meg ami van)
- Futópróbák, fék vasalás (?), beállításA fékek még kissé nyekeregnek, de sokat javult mire hazaértem, fékhatás kiváló, valóban új baromi vastag van benne, sokkal kisebb távon mozog a fékkar is.
Még ezekkel együtt is fennáll a hiba ami úgy jelentkezik, hogy nem pörög fel a motor és alig húz, majd ha elér egy X fordulatot hirtelen megindul. Ezt olyan 10km után kezdte el, de szóltak, hogy ilyen. Ezért várnak később, előre vetítették, hogy ha beleugrok max ilyen 20k körül lesz a vége (állapottól függ) és akkor 7.5 - 8k körül kezd majd húzni, ezt tartja is végig. Azt mondták ezt be kell állítani, ez nem csak úgy megy, hogy feldobjuk és mehetek.
Motorikusan azt mondta jó a lelke, ez valóban ennyit ment! Kaptam címkét, hogy ott lett javítva, az orrára ragasztották.barack1997! Köszi mentettem! Akit érdekel amint hazaértem ránéztem infrással. Annyit érdemes tudni, hogy 30km-t jöttem kényelmesen nem csont maxon kb 25 fokban nem napon, így a motor felöli oldalán a dekli 60 fokos volt, onnan minden felé 50. DE a nagy melegben közelíteni nem lehet felé, nem hogy megfogom. Az tény, hogy a legmelegebb ott ahol a kolléga által linkelt cuccon a kivágás van, illetve minél hűvösebb van kint annál harapósabb a motor. Sztem azt meg fogom csináltatni. A szerelő szerint amúgy nagy hő érte/éri a gépet ott és az alkatrészek eldeformálódnak, jobban kopnak, a rugók elfáradnak. Azt mondta, még, hogy esélyes a kontrasztrugó csere is ott figyel majd megnézik. Azért jött ki hülyén mert nem értek el és vakon csinálták, napok óta tilitolizzák a motort.... Ami amúgy nem baj mert sokba került ez is.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Kolondrum #26678 üzenetére
Szerintem drágán dolgoznak, ennek az anyagköltsége max. 15k., de nem megyek bele, mert a végén megint rámhúzzátok a vizes lepedőt, h "csak támadás ér titeket".
"Kaptam címkét, hogy ott lett javítva, az orrára ragasztották."
Ettől herótom van, szerintem nagy pofátlanság. Nem elég, h lehúzzák az embert egy zsák pénzzel, még ingyen reklámként összematricázzák a motort.
Megmondtam volna nekik, h ok, marad a matrcia fél évig, de akkor - 15k.
Vagy, ott kaparom le előttük."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz runner 125 #26679 üzenetére
Teljesen egyetértek veled! A javítási díjba és a címkére is.
-
1F2X5
csendes tag
De jó vidéken lakni. Ott a légkulcs rányomok kettőt az anyára és hopp meg is van a szíjcsere
28-ig külföldön vagyok. Ritkán/nem leszek net közelben.
-
Grillo
senior tag
Még olyan kérdésem van, hogy milyenek a tapasztalatok tárolással kapcsolatban? Zuglóban lakom, de nincs belső udvar, tehát valahova be kéne rakni a robogót. Van a közelben koli, úgy hallottam, az udvarukra be lehet állni minimális összegért.
Milyen láncot érdemes venni, egyáltalán ér valamit? -
runner 125
nagyúr
válasz Grillo #26682 üzenetére
Ahogy már elhangzott, mindenképpen kösd ki valahova a hátsó keréknél a robogót, legyen az egy tábla, fa, betonoszlop, vastag korlát..., mert egyszerűen megfogják ketten, felemelik, berakják a furgonba és elviszik.
50-es robogókat amúgy is lopják, mint a cukrot, hisz nuku rendszám - nincs nyilvántartás, így pofa nélkül tovább is lehet adni egyben. De, az estek nagy részében szétbontják őket alkatrésznek, és kiköt valamelyik (vagy több) neppernél darabokban.ABUS a legnyerőbb, de abból is, ha tudsz láncot vegyél, ne gyűrűs-sodronyt, mert azt könnyebben átvágják.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
25 fokban hidegen minimális szivató,egy gáz húzás 5k-ig,elengedem és ketyeg. Kb mint régen. Jellemzően a szivatót nem szereti.
-
jaktib
tag
Nekem ez kicsit furi. Ez a fórum elég régóta létezik, gondolom nem egy ide beírónak van, volt már Aerox motorja. Ők ezt a melegedés dolgot nem tapasztalták. A szervizben is "hegyekben" állnak a hasonló sorsú motorok. Amik épp most adták meg magukat pont ilyen melegedés miatt. És a gyártó most állapítja meg egy egy tízen valahány éves konstrukcióról, hogy típus hibás. És még a szerviz is csak most tudta meg ezt a jelenséget... Mert eddig amit szervizeltek motorokat ilyen probléma nem volt....ez érdekes
DigitXT
Engem szórakoztat az a sok hozzászólás. Talán nekem ott volt egy kicsit sok amikor az olaj tartályt hogyan töltsük meg olajjal...Én aztán tökéletesen analfabéta vagyok a motorokhoz de ez azért még nekem is magamtól ment.. de nem akarnék bántani senkit...
runner 125
Azt szeretném kérdezni, hogy az jó ha a motorom úgy gyorsul, hogy 50 km tökéletesen egyenletesen, de a dinamikával sincsen gondom, és 50 fölött mintha megjönne a kedve a "száguldáshoz" ott mintha dinamikusabban menne a végéig. Szóval azt akarnám kérdezni, hogy ez nem utal valami kopásra, hogy alul nem úgy húz. 50 fölött olyan mintha több ereje lenne.
Criton
Sajnálom, hogy ezt a kálváriát kell megjárnod ezzel a motorral is. Csodálom a lelkesedésed, nekem már lehet, hogy elment volna a kedvem az egésztől, Csak a pénzedet viszi.
[Itt] felrakják a gumit ha személyesen odamész, és elég sokfajta gumijuk van. -
Criton
veterán
Nos, elhoztam a motort, a fúrást egész szépen megcsinálták, majd csinálok fotót.
Ég és föld mint múltkor meg amikor Smanitól vettem.
A "hegyemet" megtettem 10x csak hogy kerek legyen a teszt. Szóval fel, aztán meg le.
A motor most 70el jött fel a múltkori 60hoz képest, nem előztek meg sehol sem.
Érdekes, hogy egyenes meg nagyobb emelkedőn is 70 a max szóval nem változik a sebesség.
Majd párnap múlva megint jelentkezem, hogy változik-e valami vagy sem, de elégedett vagyokjaktib: köszi, felfogom őket keresni , ha lesz pénz, majd augusztus elején valószínűleg, addig meg kibírom valahogy
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #26672 üzenetére
Főleg hogy 190 magas ha jól emlékszek, szépen nézne ki egy vespán arról nem beszélve amit Írtál is, hogy ugyanolyan fosul menne mint a zip. Nem értek pár tagot ebben a topikba.
(#26690) runner 125 Kedvenc részem volt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz jaktib #26687 üzenetére
Látom az olajtartály feltöltés nem csak nálam(nálunk) verte ki az összes biztosítékot, ugye Szlobi?
A kérdésedre nehéz választ adni, mivel többtényezős.
Eleve kérdéses, h a kuplung milyen nyitási fordulatra van hangolva, illetve mekkora görgők vannak benne - vagy milyen állapotúak.
A kopások mértéke egy szétszedéses ellenőrzéssel csekkolható. Ha, kopott a szíj, görgők, érdemes kicserélni, és megnézni úgyis. Ha, továbbra is fennáll a hiba, akkor meg kell próbálni kicsit könnyebb görgőkkel, esetleg a nyitási fordulaton állítani más erősségű kuplungrugókkal.Szlobi
Hjah, Vespa technikailag tényleg nem lenne előrelépés, pláne h ilyen 3-400 ezrekért néz. (Atyaég..) 4 kilóért már patika 200-as VXR van, ami 3,3-ból kijön, és 125-130-at megy végre.
Továbbra is úgy gondolom, h a "Vespa életérzést" a retro, régi bádoglemezes példányok testesítik meg. Egy olyan váltós példányt nagyon szívesen elfogadnék én is, de szimplán az olasz robogók iránti fanatizmusom, és a tényleges retro feeling miatt. Persze alapvetően nézegetni, környéken néha menni vele, és 1-2 találkozóra elcsorogni, elvinni.
De, mindennapi közlekedésre tuti nem vennék ilyet horror pénzért, csak azért h elmondhassam Vespa-m van.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mentem egy kört hidegröl indulva. Ahogy vártam,eleinte oké,majd makacskodik. A gázt ha csontra húzom akkor sem megy a fordulat az egekbe,húz. Egyszerűen nem tudom gyilkolni ha akarom is. Ez miért van mit csináltak vele? Na ez így marad egyelőre. A 8k-s induló és a 9k-s üzemi fordulat mennyire gázos? Ha bólintok a varió javításra! óra szerint 9k a piros tartomány. Ja a berúgókarom már nem szorul! Táboriék többet csináltak mint a másik szaki,jó ráülni!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest