- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Aktív témák
-
Jancsi
aktív tag
Nem kell görcsösen ragaszkodni a telóhoz, használtam már 1-2 telót, de merevvillával is mászkáltam 1 évet. Azt nem mondom hogy nem volt különbség, de telónap vannak árnyoldalai is, ha nem tudod magadnak takarítani akkor évi 4-5k a karbantartása, 1,5-2 év alatt tönkremegy benne a szimering (már ha valaha is működött rendesen) azt az egyszerűbb villáknál is is nagyon lehet cserélni, de ha lehet csak a szimering 4-5k + a munkadíj.
Egy olcsóbb teló 2kiló körül van, egy merevvilla 1-1,2kg. Egy merevvilla megtanítja biciklizni az embert mert jobban érzi az utat. -
Jancsi
aktív tag
válasz Pinya007 #583 üzenetére
Ami nekem bevállt ilyen időben: rövidgatya, térdmelegítőnek 2db leamortizált zokni/térd, poló, ing, egy vastagabb zokni ami melegíti a bokád.
Ha nem akarsz úgy öltözni mint egy csöves (vagy mint én ) akkor hosszúujjú mez, alá atléta, rövidgatya, de ha inkább 15fok van akkor vékony hosszú, valamit húzz a térdedre, esetleg a könyöködre ha az sem bírja a hideget vagy a szelet.
Megfázni nem fogsz ha jótempóba mész, lehet még izzadni is fog a hátad, inkább az izületekre kell figyelni ilyen időbe mert azt szinte semmi sem ovja a széltölé és nem is melegíti. -
Jancsi
aktív tag
Megszültett!!!
Durván 10 kilóval 28''-as kerekekkel, a fixim. Kb 10 perce volt meg a próbakör SPD-vel, védőháló, nyereg, nyeregcső és kontraanya nélkül , de megérete a kellemetlenségeket. Első fixim, nagyon kellemes volt az út az apró hiányosságok ellenére is, megdöbbentően gyorsul, de a lassulást még gyakorolni kell. A holnapi sulibmenést aszthiszem nem vállalom be vele nyereg nélkül a nyilt utcán
Egy kép az új jövevényröl [link]
Valakinek nincs ötlete arra mit kezdjek a nyeregcsővel? A vázba nagyon lötyögött a 25-ös így vettem egy 25.4-est ezt alig tudtam 5centire beleerőszakolni, ha lecsiszolok a csőböl ( a festést és utána még egy leheleltnyit, max 0.1mm-rt) akkor nagynehezen tovább megy kicsit, de még így sem annyit hogy megelegyen a minimális 7-8cm a vázban. -
Jancsi
aktív tag
válasz #27070592 #917 üzenetére
Lockout szerintem felesleges, ha rendes csillapítás van a villában akkor nem fog pogózni ha kiállvan mész aszfalton, ha pedig ülve akkor végkép nem. Én egy Manitou Splice Super-t hajtom aminek van Lockout-ja de sosem használtam még, egyszerűen felesleges, oda-visszaút csillapítás mellett. Ha Manitou-ban is gondolkozol akkor az Axel-t felejtsd el jót nem nagyon hallottam roluk ami viszont használható az a Splice és a Black család és attol felfelé, Splice Comp tuti 40k alatt van, kis szerencsével Black Comp-ot is lehet akörül szerezni. Az általad leírt használatra szerintem sok a 10-12cm, 8 esetleg 10centi út bőven elég és nem lesz chopper a bringádbol. ( bár nem tudom milyen vázad van )
Az e-bike nem rossz, ha van éppen nekik raktáron, de telót onnan nem vennék, ha szervizelni kell akkor a gatyád rámegy a postára, egy komolyabb villánál pedig 5k-nál indul még egy takarítás is, a javításrol nem is beszélve. -
Jancsi
aktív tag
Elismerem 2-3mm kicsit tulzás Eddig még nem láttam olyan villát aminek ne lett volna egy picike holtjátéka. Igaz 80k fölött nem nagyon volt alattam villa.
40k körül szerintem nem az az elsődleges elvárás hogy tökéletesen lockolható legyen hanem hogy mozogjon szépen, ha mászni vagy aszfaltozni kell akkor csillapítás és előfeszítés maximumra. -
Jancsi
aktív tag
Két hülye, egy lyukasztó, egy kis fényvisszaverőmatrica plusz egy fixi az eredmény-> [link] (1.2Mb)
Mostmár azért ütnek el mert tulságosan világítok. -
Jancsi
aktív tag
Köszi
Pályaagy... sima 6sebességes menetes agy, csak átpakoltam a hézagolókat, kicsit ferde is lett a láncvonal. A hajtókar pontosan nem tudom milyen, egy havertol kaptam, de a legolcsóbb BikePositive-ra hasonlít, kellemes 650 gramm körül van 38-as tányérral.
Igazi öszvérbirnga, fecske váz, Csepel apolló kormány, Wienmann fékek, felsőhűzásúrol átalakítva oldalsóra, Wienmann gyárilag szétfurkált fékkar, BMX lánc elöl iparicsapágyasra alakítaott SACHS agy, hátul ACS, a stucni valami japán 1980-bol.
Annyi szépséghibája van hogy 11 kiló, de városban simán lehet vele 30al mászkálni, annál többel fixivel nem is nagyon mernék. -
Jancsi
aktív tag
válasz BobChemistry #1389 üzenetére
Ha nem vagy több mint egy mázsa és a sulibavezető út nem hegyen fut akkor ez a felni bőven megteszi [link] ha az jobban tetszik van fekete is belöle 500Ft-ért drgábban. Agybol szintén BikePositive [link] [link] drágábbak mint a kónuszos Deore, de nem kell kónuszt állítgatni, légyegében semmi karbantartást nem igényelnek. Küllőre és fűzésre kerekenkét 1,5-1,5k-t kell számolni kb, az előkerék 11k lesz kb a hátsó 13, aránylag még könnyűek is lennének, első 845gramm hatsó 1070
-
Jancsi
aktív tag
válasz BobChemistry #1392 üzenetére
Sisaknál ilyen kategóriában szeritnem csak az számít már mennyire kényelmes és mennyire szellőzik, meg persze a színe Bemész egy nagyobb bringásboltba felpróbálsz párat ami megtetszik megnézed a tipusát és megrendeled e-bike-n ha ott olcsóbb nézegesd meg a Giro-at is, most újítottam egyet kész megávltás a 3k-s polisport után.
Akkor bőven elég olyan kerék amit felsoroltam, egy ismerősom 78-80 kilóval maratonozik ennél gyengébb kerekekkel. -
Jancsi
aktív tag
válasz BobChemistry #1396 üzenetére
Gondolom a köszörült oldalfal simább jobban egyenletesebben fog a fék, őszinténszolva nem tudom eddig MTB-n köszörült oldalfalú felnijeim voltak, szeritnem a sima sem sokkal rosszabb. A fiximen olyan van azzal is simán meg lehet állni. A BikePositive Acrobat Comp már köszörült és nem drágább csak nehezebb.
-
Jancsi
aktív tag
Ha már ti hordtok bukót követeljétek meg azoktol is akikkel tekertek. Én ezt nem tettem meg Valami rettentes a tudat hogy én én rángattam el biciklizni és most eszméletlenül fekszik az út mellett. Eddig úgy fest hogy megússza egy komolyabb agyrázkódással és 3 nap korházzal. A legolcsóbb legsz@rabb bukó is elég lett volna ahogy hogy zsörtölődve felkejen, hogy a p|csába eltört ez a sz@r, lehet jobban izzad benne a feje mint egy Giro-ban vagy egy Cratoni-ben, de a barátai nem izzadnak hogy mi a franc van vele és hol vannak már a mentők ( nem tudom hogy a francba jöttek, de keresztüljöttek az egész városon és úgy is kiértek a várostol 10-12km-re alig több mint 10perc alatt )
Ha nem tul tapasztaltakkal mentek tekerni az elején egy rövidke rutin oktatással kezdjetek. -
Jancsi
aktív tag
Csak hogy nehezítsem a dolgod
Amiket linkeltél azoknál szerintem jobb, a Manitou Black Elite már nagyon nem gagyi, az váltó is jobb mint az általad linklet bringás többségénél. A váz méretével lehetnek gondok, de ki kell próbálni, attol függ milyen hosszú a kezed és a lábad, elméletileg 40centis nyeregcsővel jónak kellene lennie.
[link] -
Jancsi
aktív tag
válasz djtoomi #2343 üzenetére
Specialized-böl a váz ér csak valamit, az összes többi alkatrész felejtős, ennyiért egy uj ilyen felszeretségű bringát lehetne majdnem venni.
Az össztelós felszereltsége nem olyan rossz, csak egy vagyon a fenntartása, teló+rugóstag, olajos tárcsák évi egy takarítással is közel 20k, ha nem romlik és nem kopik el semmi. DH-zni sem nagyon lehetne vele szerintem, kicsi a rugóút és gondolom a csillapítás is jelképes.
Felfelé meg lehet lenni lockout nélkül is, nekem van locuout-om max aszfaltos emelkedőkön használom, terepen valahogy nekem nem jön be. -
Jancsi
aktív tag
válasz Pinya007 #2352 üzenetére
100k-ért sehol sem kapsz LX vagy XT váltót esetleg olajos tárcsát, normális telórol nem is beszélve, egy használt bringa a bolti árának kb 50-60%-át éri. Pár hónapja árultak full XT bringát, Duke SL-el 100k-ért. Használtba is ki lehet fogni jókat, csak lehet rá kell szánni 20k-t egy hajtáslánc felújításra, de ez a legkevesebb ha majdnem versenygépet kap az ember egy új középkategóriás bringa árábol.
-
Jancsi
aktív tag
válasz Pinya007 #2356 üzenetére
Kell keríteni egy simerőst aki jobban ért hozzá és átnézetni vele vásárlás előtt, kb mint ha autót vennél
Telónál sajnos nem sok mindent lehet látni kívülröl, azt célszerűbb inkább bevinni egy ismerős szervízbe, 5k-ért kitakarítják és olajat cserélnek benne, plusz megmondják ha valami baja van. -
Jancsi
aktív tag
válasz Pinya007 #2360 üzenetére
- mechanikai sérülésekre: ne álljon a villa előre vagy hátra, a nyak ne legyen görbe vagy hajlott, a váll ne legyen repedt, a lábak párhuzamosak legyenek, a becsúszó ne legyen karcos, rozsdás vagy elszíneződött (néhány fekete becsúszójú villánál megengedett hogy kifényesedik vagy kivinágosodik)
- működés szempontjábol: ne eresszen olajat se zsírt, ha levegős akkor értelemszerűen levegőt se, ha 2-3 hetente leereszt akkor valami nem okés vele, menyomkodva simán mozduljon, ha kicsit csikorog jobbesetben csak retkes, rosszabban a perselyek és a becsószók kopottak vagy korrodáltak, ellenőrizz minden állítási lehetőséget, ha valami nem működik jóesélyel belepiszkáltak már a villába
Valamennyi garanciát mindenféleképpen kérj a villára, ha minden rendben van vele akkor tuti nem ellenkezik majd az eladó. -
Jancsi
aktív tag
Lakatbol én a láncoskat preferálom, nekem is van egy B+ elég brutálisan fest, 10mm vastag anyagbol vannak a szemek és közel kétkiló, jó kis sülyeszetett mintás kulcsokkal, csak a derekamra veszem és már mehetek is Elég elrettentő főleg hogy egy 30k-s fixit véd egy 5k-s lakat. A mindennapos közlekedésre szerintem nem drága montit kellene használni hanem valami még üzemképes rocsot ha elfér a másik mellett senki sem fog foglalkozni egy 30éves libakergetővel, ha van ott 2-3 váltós, teleszkópos bringa legyenek akármilyen sz@rok is, egy komolyabb zár árábol kijön egy városi bringa is
Kicsit lecsúszott a topic, úgy néz ki mindenki Zemplén Maratonra készül Valaki jönni fog? -
Jancsi
aktív tag
Látott már valaki ilyet? [link] Egy ismerősömnél láttam és nem bírtam ki hogy, ne hozzam el 3k-ért Valami infó kéne rola mert még csak annyit tudok hogy szép a színe és működik. Ő amúgy egy 2000-es Wellgo WPD-96F
-
Jancsi
aktív tag
válasz Bikeman #2575 üzenetére
Voltam vele éjszakai tekerésen, egész kellemes nem rángat vele úgy a binga mint a WAM-M717 -el. Az normális hogy alig van kioldónyomatéka? vagyis van de nagyon minimális az előzőhöz képest, 1-2szer sikerült kilépni, igaz töksötétben és félig már aludtam Nyiszorogni nem nyiszorog, igaz ha jól látom nem rég kenhették meg.
Ugye a tied nem rózsaszín? -
Jancsi
aktív tag
válasz Bikeman #2580 üzenetére
Ezaaaz csak nekem van Barbie pedálom
A rugó nem fáradt el mert ha tekergetem nő a kilépőerő, de a belépő is, 60 kilómmal bele kell állni a pedálba és akkor sem nagyon akar belépni.
_stick_ menj be a boltba ahol vetted, kicserélni tuti nem fogják de lehet beszámtják egy ujba a vázat, amúgy nem is biztos hogy cserélni kell A nyerget mennyire kell megemelni? Ha a kormány tul közel van, lehet rajta változtatni egy hosszabb kormányszárral. -
Jancsi
aktív tag
-=Libria=- villánál csak az a kérdés mennyit szánsz rá
Itt lehet nézelődni sok minden van megvenni nem feltétlenül érig meg mindig itt [link]
Fékböl ezt tudom ajánlani [link] De ha spórolni akarsz most és a későbbiekben is, jahh és ha van fékfelület a felniden érdemes V-fékeket is nézni [link] [link] ennek használom még egy '98-as kiadásást, a vázat hajtogatja
_stick_ nem tudnál feltenni egy képet a bringádol? elég elképzelhettlennek tartom hogy 180cm-hez kicsi lenne egy 19-es váz, én 175cm-vel nyomom 16,5-össel, igaz ki van húzva a nyeregcső rendesen -
Jancsi
aktív tag
Lehet nérzned kéne egy kormányzsárat is valami ilyesmit [link][link][link]
A csonk, ami egyébként a villa nyaka, általában elég hosszú, kb 25-30cm. Ha magas kormányt akarsz készülj fel hogy venni kell jópárdarab hzagolót [link]
Próbálj csípőböl hajolni én is jártam sokat alacsony kormánnyal, de nekem kimondottan bejött [link]
V-fékböl még a ''drágább'' BikePositive-ok sem rosszak [link] [link] tapasztalatom csak az elsővel volt, az elég pozitav, 60 kilóval amikor csak akartam pofáraeshettem vele -
Jancsi
aktív tag
-
Jancsi
aktív tag
válasz dragonfx #2624 üzenetére
Szép
Pofára és paramétereiben leginkább a Black-re hasonlít ami elég jó kis villa.
Mire akarod használni és milyen bringába rakni, a legkisebb is 100mm-ert mozog.
sanyixXx 100mm szerintem sok XC-re oda inkább 80mm, amúgy enduro villa, vagy maraton lehet mászni is vele de lefelé is jönni
[Szerkesztve] -
Jancsi
aktív tag
válasz dragonfx #2628 üzenetére
Nem az út az elsődleges ismérve a jó mozgásnak
Ha nem vagy tul nagydarab akkor XC-re ez lenne jó[link]
Ezzel XC-zhetsz akár egymázsával is [link]
Ha 65-70k magasságában gondolkozol szerintem gyüjts még egy kicsit a Reba-ra arra még nem hallottam panaszt.
Mod.: 70-75k-ért esetleg Reba SL-t találsz ha valahol beragadt
[Szerkesztve] -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #2635 üzenetére
Nem annyira vészes azért a helyzet, én 4szer vittem vissza a 2005-ös Splice Super-em hogy valami még midnig nem jó, általában próbáltak elhajtani, de ha elég erélyesen léptem fel pikkpakk ment minden. Az már más kérdés hogy egyszer úgy kaptam vissza hogy hiányzott egy O-gyűrű és lock-olta magát 3 lenyomás után. Azután szintén hiányzott valami és eresztette az olajat, amit rám akartak verni hogy biztos azért mert szétszedtem. A legutóbbi esetben sumákoltak, szétszedték mert valami baja volt megint és csak kipótolták a zsírt ami benne volt, természetesen más típussal, olaj alig egy deci volt benne holott közel kettő kéne.
Jahh és minden szervizeléshez tartozott 5-6 e-mail és 2-3 telefon hogy mi a franc is van a villával és mikor kapom végre vissza (összesen kb 2-2,5 hónapot tölött távol tőlem) a végén már futárral küldték le.
Mituán visszakaptam működően megfogadtam, hogy ez soha nem megy többet szervízbe, inkább vettem hozzá oljat és zsírt, takarítom magamnak, én legalább rászánom azt a másfél-két órát hogy összerakjam rendesen.
Nem olyan rosszak a Manitou villák, ha működnek -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #2640 üzenetére
Nekem csak a fél telót sikerült kicseréltetnek Kaptam új külőszárat mert megsérült szállítás közben és új csillapítást.
Azért egy Fox nem egy kategória a Manitou-val, a Fox erőteljesen 120-150k magasságában kezdődik. Rock Shox-bol amit eddig nyomkodtam azok annyira nem jöttek be, igaz levegős volt a többségük, talán a Recon az amit bevállalnék de inkább egy Reba, de hát ezek nem 50k-ba kerülnek mint annó a Splice Super -
Jancsi
aktív tag
válasz venember83 #2654 üzenetére
A Cube nem olyan rossz, de én sokallom az árát 75-80k lenne a reális szerintem.
A másik gépben roszabb a telo, de jobb a váltó, a 80k kb reális érte. Nem hiszem hogy annyira kétes lenne az eredete, fel akartak vágni vele hogy honnan van. Nem nagy szám az a bringa, az új ára egy ilyen felszereltségű gépnek 120-130k lehet max. -
Jancsi
aktív tag
válasz venember83 #2661 üzenetére
Remote lockout felesleges ha a kis piros fekerentyű ugyan azt takarja mint ami a Splice Super-emben van, simán le lehet nyulni menetközben és pöccintésre elfordul. Amúgy ha lehet is rá tenni 20-25k körül összegre számíts.
Hercules bringa összehatásra nem rossz, bár a villája nem éppen jó, a váz sem nagy szám, de a Deore XT cuccok miadt elég komoly értéket képviselne egy komolyabb villával.
Ha a későbbiekben komolyabban is akarsz tekerni és szánsz 30-40k-t egy jobb villára akkor a Hercules-t ajánlom.
A Cube-ot akkor vedd meg ha nem akarsz rajta semmit fejleszteni, mivel szinte mindent cserélni kellene rajta ahoz hogy kapj egy komolyabb XC-gépet. -
Jancsi
aktív tag
válasz Azazello- #2667 üzenetére
Nem rossz elég masszvnak néz ki és a mozgása is kellemes.
A elírtak alapján nem lehet rossz kis gép, csak az a nagy kérdés mennyiért vetted
Ezzel már illendő lenne jönni Zemplén Maratonra
Bukók között ilyen kategóriaában nem hiszem hogy óriási különbségek lennének, mind megfelelő védelmet nyujt, a szellőzés kérdéses csak és hogy mennyire kompatibilis a kobakoddal. -
Jancsi
aktív tag
Urban Racer
Pár napja nyomkodtam meg egy Reba-t, nem hiszem hogy a mozgása miadt választanák azt, inkább az 1600grammja vonzó és a merevsége.
Kiszu
Nyújtsd ki telesen a lábad, állítsd be a nyerget és vedd lejebb 1-1,5centivel, ha teljesen ki lesz nyujtva a lábad, fájni fog a térded pár km után. Ha közel lenne a kormány esetleg még mindig nem elég magas a nyereg, akkor told hátrébb, a szögét pedig úgy állítsd be hogy kb 5°-ban jetsen előre, vagy ahogy kényelmes -
Jancsi
aktív tag
válasz urban racer #2858 üzenetére
Ha már nehezen indul meg azon szerintem semmi sem segít, de haver sem dícsérte akié és aki alá be volt állítva. Még nem találkozam olyan csak levegős villával aminek bejött volna a mozgása (még Fox-al nem volt dolgom)
Inkább cipelem azt a 200-250grammos acélrugót, de akkor mozogjon mint kisangyal. -
Jancsi
aktív tag
Nyugi nem lesz vele gond, egy éve vettem egy féldeciset, pár hete fogyott el, igaz tavaj nem metem többet 4-5000km-nél, 700Ft-ért ujratöltötték a flakont, de aszem egy új, teli flakon 1500Ft körül van. Szerintem nagyon jóanyag nem ''kopik le'' hamarabb mint más kenőanyag. Annyi a titka hogy sokáig tartson hogy csak a csapokra raksz 1-1 cseppet, az olajad sem fogyik így feleslegesen és sokkal kevésébé koszolódik a lánc, mint ha betemeted TF2-vel.
-
Jancsi
aktív tag
Ha már elgurulsz a boltig akkor rakass be egy patentszemet, max 1k és sokkal könyebben lehet tisztítani a láncot. Szépen leveszed behajtogatod egy müanyag kólás flakonba, öntesz rá 1-1,5deci lakkbenzint és mixernek képzeled magad 5percre, utána kihorgászod és megszárítod, fel a bringára és megkened.
Ha csak hátul tünik annak lehet nem a lánc nyult meg hanem a fogaskoszorú kopott, esetleg nincs jól beállítva a váltód. Elöl szerintem könyebben észre lehet venni a kopást, valahogy így néz ki [link], nem fekszik fel 12 óránál a lánctányérra a lánc, hanem a tüskék teteje tartja. Egy kis infó a témában: [link]
Külön-külön nem szabad láncot és fogaskoszorút cserélni, mert ezeknek össze kell kopniuk a tökéletes kapcsolódáshoz, ha egy kopott fogaskoszuorún használsz uj láncot tuti hogy rosszabb lesz mint ha a régit hagyod fenn.
Milyen lánc és hány km van benne?
Ilyen egy kopott fogaskoszorú [link], az alsó két lánckereket hasonlítsd az alulol 3.,4.,5.-hez
Manitou
Sorolhatok itteni boltokat is de kétleném hogy 500km-rt vonatozna Bp.-n csak azokat ismerem
[Szerkesztve] -
Jancsi
aktív tag
Már a városban sincs biztonságban az ember... a Segner tértren szedtem össze ezt a kis aranyost, a kétnapos Notos XC-mel, tul szép is volt hogy 2490-ért megkaptam [link]
-
Jancsi
aktív tag
válasz MPowerPH #3350 üzenetére
A nagy esésed miadt valószínűleg megtörthetett a bowdenház vagy elhajlott a váltófül.
Ha az XT nem müxik neked jól akkor az XTR sem fog mivel nem a váltóval van a gond csak nincs beállítva vagy retkes
Túrázni én nem vennék XTR-t, 15-20 túránként lecserélni szerintem kicsit zsebbenyúlós. Ha komolyabban akarsz most bringára költeni, vegyél egy Rohloff agyváltót, abban évente olajat cserélsz, kétévente lánckerket és láncot.
Az XTR hajóművön az kerül ennyibe ami nincs benne Ha nagyon a grammokra akarsz menni [link]+[link] összesen 25k és 32grammal nehezebb mint a 2007-es XTR -
Jancsi
aktív tag
Az XT és minden más Shimano agy kónuszos, aminek kb annyi előnye van hogy ha kopik akkor csak utánahúzol rajta egy kicsit. Az iparicsapágyast csak úgy tudod javatani ha cseréled a csapágyat, de nem hiszem hogy 5 évnél sűrűbben kellene, egy-két selejtes cuccot leszámítva.
A súlyrol meg annyit hogy a 2004-es XT [link] 430g a nála picit olcsóbb iparis BikePositive 368g [link] nulla karbantartással kíváncsi lennék melyk bírja tovább.
CNC nélkül a bringád tuti 2-3 kilóval is nehezebb lenen, pl. szinte az összes agytest és tengely CNC esztergán készül, lánctányérok és fogaskoszorú CNC marógépen. -
Jancsi
aktív tag
A nagyobb kerek és a kisebb gumik miadt sokkal dinamikusabbnak fog tünni és könyebben gurul át az úthibákon. A bringa felszeretsége elég gyér szerintem, ez már jobbanak tűnik [link] de ez az árán is meglátszik. Városon belül mire használd a bringát? Suliba, melóba járni? Arra szerintem még a mostani géped is sok, főleg ha ellopják.
Városi használatra 28-as csepel vagy kemping, ellopni nem fogják, karbantartani szinte nem kell. Annyi hátránya van hogy gázul néz ki és az egysebsség miadt hajtnai kell rendesen.
Ha el tudsz szállásolni két bringát akkor tartogass egyet túrázni és egyet város használatra, a montira drága a lánc és a fogaskoszorú, a gumirol már nem is beszélve. -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #3674 üzenetére
Akad egy-két kivétel Pár haverral arra áltunk rá hogy minél szakadtabb bringát építsünk, hogy ne legyen olyan elvetemült az ember aki elvigye
Egy örökjatós bringával rohangálok, a bringa összesen max 20-25k-t ér (ebböl a pedál és a gumik 6-6k ) , 5k-s közel 2 kilós láncal kötöm ki, amíg vannak mellette bowden vastagságú sodronnyal kikötött gépek erre rá sem néznek . 38-13-as az áttétel 28-as a kerék 23mm széles a gumi, az utazótempója olyan 28-35 között van, de volt hogy majdnem 50-re tekertem fel, bár ott egy kicsit nagyon féltem már az örökhajtás miadt.
[link] [link] [link] -
Jancsi
aktív tag
válasz tr00p3r #3676 üzenetére
Az sem sok lábfékkel kiegészítve már meg lehet vele állni, legalább nem száguldozok vele. Az a fék is átalakított Wienmann 610 [link] ehez hasonlóan átalakítva [link] azt nem mondom hogy orrabukok vele, de lábfékkel kiegésíztve eddig még mindig meg volt az 5cm távolág
Mostanában kezdek ráállni a lábfékre és csak legutolsó esertben használom a rendes féket, sosem gondoltam volna hogy montin mennyire kevés izom dolgozik, az első óra fixizés olyan izomlázat amilyet már nem éreztem 2-3 éve -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4062 üzenetére
Merre jársz te hogy XC-re össztelós kell? Szerintem nem nagyon éri meg cipelni azt a plusz 1-2 kilót, a 100k-s árkülönbözetröl nem is beszélve. Ha össztelós XC gép akkor a személys kedvencem [ez], Sram X-9 váltószett, [Stylo Team] mert egyszerűen gyönyörű , Rock Shox SID vagy Reba villa... Aszem kicsit elkanyarodtam a kérdéstöl. Szerintem az a legjobb ha Pyxis Team-re építkezel, de jó cuccokkal, olyan villát választasz aminek szabályozható a rugóútja, így később egy össztelósraváltásnál csak a vázat és a nyeregcsövet kell cserélni.
Össztelósnak szerintem annyi előnye van csak hogy felfeléken nem pattog a hátsókerék, lefelé inkább technika kell. -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4064 üzenetére
Össztelósok közül csak kevésen van V-fék tüske és a legtöbb gyáró úgy van vele hogy ha valaki 150-200k-ért vesz vázat nem sajnál 10-15k-t tárcsafékre, vagy a nagy csörtetés után meg is akar állni. A kedvesed kicsit lsuta, tul sokat ül a nyeregben Ha az ember nem a nyegen ül a lejtőn hanem kicsit megemelkedik (a lábát berogyasztva) és hátratolja a fenekét, nyer 3-4cm rugóutat a saját lábábol és nem lesz olyan érzése mint ha át akarna repülni a kormány fölött. Ahová már tényleg elkel az össztelós váz oda hobbi montis be nem teszi a lábát
A Zemplénbe én is megfordulok nagyritkán, kellemes kis terep, voltam már fent merevvillával is (csak 2 centit görbült meg a nap végére), egy haverom össztelóssal jön néha, egyik gépe 8-8 centit mozog azthiszem, a másik 20-20-at mozog. A nagyobb gépével sem tud sokkal gyorsabban menni lefelé mint én merevvázzal és 10cm rugóúttal, hála a csodás nyomvájúknak
Merre jártatok a Zemplénben?
Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...