- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Fujifilm X
- Gaming notebook topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Aktív témák
-
sanyixXx
senior tag
hajjaj, nagyon hullanak a bringások mosatanában az tapasztalatlanabbakra tényleg oda kell figyelni.
de vegyük ezt a dög meleget is számításba. tompa mindenki. tessék rendszeresn pihenni meg inni tekerés közben. és az autósok is bambák, légkondi meg red bull ellenére is.
csak óvatosan!!
Jorus: szólj, ha akrsz néhánytól szabadulni. nekem nincsenek szép spacereim. de tudok cserébe alut adni
[Szerkesztve]Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
Pinya007
tag
Jogos, csak használttal jár a rizikó is, meg úgy gondoltam, hogy hobby felhasználásra nem kell verseny célra épített bringa. Jól át kell nézni, meg felmérni, hogy miket kell hamarosan cserélni. Telót már én is használtban néztem! Ki kell fogni!
[Szerkesztve]Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Pinya007
tag
Belelátni sajna nem lehet, nyomkodni tudom max. Esetleg kipróbálni, ha még benne lesz bringában. Teló Sopronban van, ismerős szervíz meg Veszprémben, szal ez nem menne.
Ha már itt tartunk, használt teló vásárlásnál mire kell figyelni?Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Bikeman
aktív tag
Van még valahol egy pár hasonló darabom. (használtan vettem szintén, valami 1k-ért) Egyetlen negatívuma az a szürke műanyag ház, amibe belemegy a tengely. Az egyik pedálomat (asszem tán a jobbos?) valami fakezü fordítva akarta szétszedni, és sikeresen eltörte ezt a műanyagot, ezért nem lehet (vagy csak valamennyire) rögzíteni a tengelyt, meg az eltört rész forog a tengellyel együtt.... De abszolút használható (lenne, ha használnám).
Ugyanúgy mint a ''talpas'' Shimanók (505,515) hajlamos a nyiszorgásra a stoplinál, ezért kicsit mindíg meg kell fújni/kenni.
De különben jó pedál. -
Bikeman
aktív tag
Nem, az enyém piros. (de lehet, hogy idővel kifakul...)
A rugóerő csavart tekergesd ha nem megfelelő, de lehet, hogy a rugó kicsit megfáradt már.
Monduk abban sem vagyok biztos, hogy Wellgo, mert a műanyag része ugyanolyan, mint a tiéd, de semmilyen név, vagy cikkszám nincs rajta... -
_stick_
őstag
A nyeregcső szinte a jelzésig kint van. Kb 20-25cm. Én is gondolkodtam a kormányszár cserén, de elsőnek a vázra mennék rá. Ha nem kell sokat ráfizetni, akkor lehet be is vállalom... Nah, érzem, hogy kicsi a váz... haver épp most jött át, Kelly's 19,5'' váza van ami már szinte ott van kell az a 20-as. Próba cseresznye...
-
Kobe
veterán
mostani villánál az a baj hogy egyszerűen levágták a feles részt, hogy jól ''precízen'' passzoljon rá a gyári kormányzár, hézagolónak hely nuku, én is iylesmi megoldásra gondoltam hogy vagy egy íveltebb kormány + kormányzár ami állítható, és azzal lehetne nyerni pár centit, emg valami v-fék
-
Kobe
veterán
valami noname cucc, hirtelen megfontolásból lett véve anno a bicaj metroba asszem, és leginkább arra használom hogy kitekerjek vele a környékbeli strandokra, meg néha földesúton a tavakhoz, csak gondoltam mivel maga a cucc nem egy egetverő munkagép kcisit felspécizem hogy azt a pár kilométert minél kényelmesebben tudjam megtenni...azért nem akarom egybe cserélni mert a kiegészítő cuccok jók rajta - váltó, masszív váz, kerekek, hajtókar, ilyesmik, nem csúcs, de túra kategória és ezért a 2 cuccért (fék + villa) nem akarok újat venni 40-50ér
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Nálunk az az egyetlen szerencse, hogy valahogy kitalálta párom, hogyan lehet megnyomni a lockoutos ''gombot'', hogy jó eséllyel sikerüljön a dolog, így most nagyon vigyázva, de általában működik, bár így sem tud bárhol és bármikor kilockolni. És igen, egyébként nagyon szépen kimozogja a gödröket... (2006-os Splice Comp) De azért legközelebb Fox vagy Rock Shox lesz, a nagy indián istenség ezzel eljátszotta az esélyét... Azért egy emberről tudok, akinek sikerült kicseréltetnie a telóját, de ehhez elég durvának kellett lennie.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tény, de én nagyon megdühödtem rájuk, és hosszú távon, az esetleges hiba miatti idegeskedést és utánajárást is beleszámítva már nem biztos, hogy megéri az az olcsó Manitou. Nekem legalábbis nem, inkább fizetek többet az elején, csak működjön és ha gond van vele, intézzék el a dolgot, cseréljék... Nálunk gyárilag volt a keróban, szóval tkp nem volt választási lehetőség, de ezután lesz...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
Nem 100ert veszem a cube-ot, 85k-ert Masik meg valoban telo miatt is nem szimpi, felszereltsegben valoban jobb mint a Cube, de nem hiszem, h kihasznalnam az XT-ket, gondolom a Sram cuccok is kiszolgalnak rendesen, ezert marad a Cube. Ha esetleg addig elkelne, akkor Genesis, vagy van meg 1-2 variacio... Kosz a segitseget.
kieg: meg a cube-os srac is szimpatikusabb volt mailben, ez is jo pont De nem kaptam sehol semmit errol a vazrol! Tud valaki adni valamilyen linket? Homlokcso hegesztesei alapjan nem ketlem, h Cube, mert lattam tobb modelljenel ugyanezt a stilust, csak jo lenne olvasni valamit a vazrol. Koszonom szepen.
Bikeman: igen, ugy tunik, a stevens az bar jobb (telot kiveve, meg a vaz is eleg alapmodell, bar nekem eleg lenne) de 95k a legalso ara s akarhogy is szoritom azt a szijat, max 90k-m van bringara. Csomoan meg nem valaszoltak a mailre, sms-re, szoval nem sok variaciom maradt, de nekem tetszik a Cube, 16.5''os kulonben, jo kell az legyen 176 centimhez, remelem, elegem van mar a nagy es hosszu vazbol...
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Nos, hat nem hiszem, h kihasznalnek egy komolyabb xc gepet, illetve jopar honapig zse nem lesz a fejlesztesre, szoval ez megteszi Kosz a segitseget. En is remenykedtem, h a lockout mukodik menet kozben is konnyen, akkor nem eri meg fizetni erte 1 centet se pluszba fizetni.
-
urban racer
senior tag
Volt pilotom, az szépen mozgott(rugó+levegő). A manitouval (six) nem voltam megelégedve, de ilyen kategóriájú villától ne is várja el az ember. A fox az nagyon nem tetszene neked. A Jobb fox villákba ugyanis be van építve valami kütyü, ami érzékeli, hogy kiállva tekersz, és felkeményedik(vagy belokkol ) Csak annak az ára 2 reba...
Amúgy ha valami nem jó, akkor a 07-es fox villák. Sok panaszt hallottam, hogy nyekeregnek meg kopognak. Foxból jöhet a 06-os széria...
[Szerkesztve]"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
fasyrt
őstag
Elcsattogok a Decathlonba és ennyi? Túl egyszerű.
A lánc levételét nem tudom megkerülni igaz? Na nem mintha olyan nagy feladat lenne kiszedni a hátsó kereket. (Se láncbontóm, se patentszemem.)
Láncnyúlással kapcsolatban: van olyan, hogy csak a hátsó fogaskerekeken tűnik a lánc megnyúltnak? -
MPowerPH
félisten
Miért kellene az XTR -t olyan gyakran cserélgetni? Mert ez kb. olyan 5000km. Az nem olyan sok. Max. egy lánccsere szerintem. A beállítás régen ment, de már nem sikerül pontosra, az tuti, hogy nem koszos, mert tisztán tartom. Nekem azt mondták, hogy egyszerűen csak elöregedett az egész. Nem szeretném egyenként cserélgetni, inkább most költök rá többet, utánna meg majd száraz kenyéren élek.
A Shimano -hoz ragaszkodok, eddig csak az volt. ( Deore, LX, XT ).
Majd még elválik, hogy mi lesz. Köszönöm a segítséget!
[Szerkesztve]Don't Tread On Me
-
Ariadne
őstag
Wow, ez igen. Örökhajtóssal 50, azért az nem semmi. Egy gond van csak vele: ez a bringa szép. Bár úgyis a ''vastagkerekűekre'' buknak inkább, ahogy hallottam.
Sűrűn eljárok az egyik futárszolgálat központja előtt, az oda lelakatolt bringákat is mindig némi gyanakvással nézem, tudván, hogy általában sokkal jobbak, mint amilyennek elsőre tűnnek.
Gondolkodtam egyébként azon, hogy konditerembe meg esetleg melóba járásra rendszeresítek majd egy nemsoksebességes régi országútit (örökhajtóshoz azért még fel kellene nőnöm kerózásilag, azt hiszem ), de visszatart az, hogy lehet boldogulni a padkákkal, gödrökkel meg különösen a macskakővel. A cross bringámmal is visszatart még pár útpadka, gyakorolni kéne, de outival tuti elhasalnék plusz nyolcasokat tennék a kerékbe...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Olcsi
senior tag
Na igen...ettől tartottam, hogy igazából ennél az olcsó crosswaynél max a vázat (meg azt, hogy az van rá írva, hogy merida) fizeti meg az ember, tehát felszereltségben nekem is elég laposnak tűnt. Viszont nagyon megtetszett! A kellys is nagyon jónak tűnik, de nekem az már kicsit sok lenne. Úgy megérné megvenni a crossway-t, hogy ha néha van rá pénzem, akkor veszek rá egy-egy faszább cuccot, és fejlesztgetem?
Városban munkába járok vele leginkább, meg városi ''túrákra'' használom. Azon kívül meg, ha havonta-kéthavonta elmegyünk egy hosszabb túrára... (Egyébként meg lehet, hogy ilyen hosszabb távokra jobb is egy trekking, nem??)
Igazából eleinte nagyon féltettem a kalaharimat, de szerencsére eddig nem nagyon bántották, pedig napi szinten lezárom mondjuk fél órákra... Egyszer volt egy olyan, amikor megvettem, hogy a hozzá ajándékba kapott villogókat leszedték előlről, hátulról. De ki az a bunkó paraszt, akinek a tartója nélkül is kell, na meg alapból, hogy lelopja róla...! Nagyon ki voltam akadva!
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Hmm, az a váz az egyik titkos favoritom, pssszt. Össztelósat egyszerűen kényelmi okokból gondoltam, épp azért, mert hobbiszinten nem számít a plusz pár kiló, viszont akik körülöttem össztelósat vettek, mind oda meg vissza voltak attól, milyen kényelmes is. Kedvesem is össztelóssal nyomul, és nem adná semmiért (de olyat nem akarok, a márka szervizháttere nem túl jó). Viszont nekem nem egy meglévő montiban kell vázat cserélnem, hanem egy egész bringát kell összehoznom, és most nehéz a döntés, honnan is kezdjem. (Illetve nem egészen, egy LX hátsó váltó már itt hever az asztalon. )
Épp nemrég jártunk olyan utakon a Zemplénben, ami alapján tényleg megértettem, mi is az a technikás lejtő. A vaddisznótúrásos, ázott porhanyós ösvény, hullott levelekkel befedve, néhol öklömnyi kövekkel, gyökerekkel, és igen rendes lejtéssel például határozottan az volt. Na ahhoz még fel kell nőnöm bringázásilag.
Egyébként az össztelós összeférhető a V fékkel vagy ahhoz azért már célszerű tárcsaféket beszerezni?
És köszönöm...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ehh, erre nem is gondoltam, persze, a V fék tüske. Hmm... Akkor lehet mégiscsak merevvázassal kellene indítani, mert nem akarózik tárcsafékre átszokni, félek pár kormányon átlendülésbe kerülne. Lejtőn úgy szoktam menni én is, ahogy írtad, meg az embör is, ő tanított rá még régebben , sőőőt aszfaltoson egészen lelapulva szoktunk zúzni lefelé, ahogy illik, juhéj!
Sátoraljaújhely - Széphalom - Pálháza - Kőkapu - Z- (asszem) - S- Telkibánya - onnan vissza S.újhely. Csak 70 km volt, utólag nézve jó lett volna Füzér felé elmenni, kedvesem szerint nagyon brutál. Dúlni fog a kerósturizmus arrafelé, készülnek rá. Olyan 3 méter széles keróutat építettek S.újhelytől egyelőre Mikóházáig, amit csak a Fertő tó körül láttam az osztrákoknál, szuper! Állítólag Kékedig megépítik, lesz honnan rámenni az erdei jelzésekre. Meg az újhelyi Magas-hegyet is megmásztuk, az még nem is volt gond, de utána valami elvetemült vadcsapáson mentünk fel meg le, huhh, az volt a vaddisznótúrásos tankcsapdás rész. Hát bátorságban meg erőben is bőven van fejlődnivalóm... Ja, és lévén cross bringám van, elöl 28-as a legkisebb tányér és 28"-as kerekeim vannak, de persze ez nem mentség.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Épp attól tartok a tárcsaféknél, hogy esetleg nem lehet olyan fokozatosan fékezni vele, ahogy V fékkel, pl. nem hagyja csak éppen egy kicsit ráfékezni. Nálam ráadásul "ABS" is van elöl, kis házban egy rugó, amitől még puhábban fékez, viszont egyszer sem estem eddig át a kormányon... (kopp-kopp) Párom gépével tapasztalat, hogy a Hayes Sole-t elég sűrűn állítgatni kell, sokat szenved vele, és ez engem elriaszt, V féknél ez mégiscsak könnyebb. A vízben sárban jó fogás viszont ül, abban tényleg verhetetlen. Hmm, lehet mégiscsak megpróbálok felkászálódni párom 21,5-es bringájára, és megpróbálni a tárcsaféket meg az össztelót. Nem lesz egyszerű.
Képekről: az első képen látható dagonyához hasonlóban jártunk hétvégén, csak az meredeken emelkedett. Toltam, arra azért nem elég a 42-622-es Land Cruiser, és én sem... A második pedig a Hármashatárhegyről levezető jelzetlen útra emlékeztet, amit csak "köves borzalomnak" szoktam nevezni, ott nem ilyen élesek a kövek, de hát finoman szólva is technikás terep, ez meg pláne. Szép a jószág is, bár a sár alatt a vázon túl nem sok látszik, de hát végülis ez az XC.
Ha már tárcsafék, házilag megoldható az olajos tárcsafék légtelenítése (cuccot lehet kapni hozzá, azt tudom), vagy érdemes szervizre bízni?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ó, és még szép is, sőőőt V fék tüske is van rajta... Csak az az alsócsőbe fúrt lyuk, amiben a rugóstag van, hát, az nagyon faramuci megoldás nekem, láttam már ilyet élőben.
Egyelőre 250-ben gondolkodom, de még így is necces, hogy feltétlenül kompromisszum nélküli jó váz legyen benne meg kormányról lockolható nemmanitou teló meg dual control fékváltókarok. Extra igények, de megszoktam a jót a mostani jószágon. A többi cuccban viszont meg kell alkudnom rendesen, ez biztos, aztán majd szép sorban cserélem őket. Legalább Deore szintű cuccokkal számolva építve tuti nem jön ki, viszont reménykedem, hátha lehet olyat, hogy mondjuk Magellan Serpens vagy Crux felszereltséggel veszek vázat, úgy akár össze is jöhet a dolog.
Köszönöm a sok segítséget egyébként.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Huhh, köszönöm szépen a listát, meg hogy utánakeresgettél. Sram irányban egyáltalán nem voltam eddig ismerős, bár tény, hogy sokan esküsznek rá. Akartam is kérdezni, hogy Sramból az X7 akkor olyan LX vagy XT körüli szintet jelent, az X9 eggyel jobb, és a legjobb az XO? Tehát '08-asból az X7 az én hobbi szintemen elég kell legyen, ha jól értem. Ez jó.
Egy facér LX hátsó váltóm van, elvileg gondolom össze tud békülni az Sram rendszerrel. Remélem. Viszont a fékváltókarhoz ragaszkodom , kérdés, hogy ezzel eleve kihúzok minden Sram cuccot, vagy tolerálja a Simi fékváltókar azt, ha minden más Sram rajta?Hajtóműben is ahogy nézelődtem, bármi jöhet, ami nem négyszögtengelyes, de ez a nagy integrált hajtómű mánia nekem nem annyira jön be. Tudom, merevebb, de ha elkopnak a lánctányérok, cserélhetem cakkpakk az egészet, ami egy jobb hajtóműnél nem két fillér... Az a Truvativ viszont ennek ellenére tartós darabnak tűnik igazán.
A Mali váz: forgáspontoknál ipari csapágyazott - vajon mindegyik össztelós váz ilyen?
Már reggel félálomban is azon gondolkodtam, hogy V féket, mechanikus tárcsaféket, vagy hidrós tárcsaféket szeressek leginkább. Uff, lehet most kell hagynom letisztulni a dolgot kicsit...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez alapján azt hiszem, mégiscsak egy Magellan Crux Disc felszereltség kellene nekem, gyakorlatilag az, amit belinkeltél. Csak kár, hogy csak Juicy 3 van benne, jobb lenne helyette a Serpens BB5-je.
Köszönöm szépen a sok jó tanácsot neked és a többieknek is, végleges döntésre még mindig nem jutottam, de most már látom a lehetőségeket. Egyelőre össztelós váz esélyes maradt, de nem biztos, Sram cuccok is, és ha kijön lóvéból, jó lenne megpróbálni a tárcsaféket is. Azt hiszem... Most azért még ülök kicsit, mint Micimackó, amikor gondolkozik, fejemmel a mancsaim közt, és kitalálom, hogy mi is az, amit akarok.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Pinya007
tag
"haver sziat hogy minek 595 grammos felni és 2mm-es küllő"
Lementem megmérni, nekem is 2mm-es küllőim vannak. Nehogy már az a pár gramm számítson nekik, amit 1-2 tized mm-el vékonyabb küllőkkel nyersz! Netán a magyar MTB mezőny elitjéhez tartozik?
Nekem Rigida ZAC 2000-es felnijeim vannak, ezek is 550-610g-osak. Ez nehéznek számít? Az enyém 36 lyukas, akkor ez 550g? Anno mikor vettem 4k/db-ért ez tűnt jó választásnak.
Én egy kis súlycsökkentést azzal érek majd el ha CST gümiköpenyeim lecserélem Schwalbe Smart Sam-ekre.
Ezek a CST-k elég nehéznek érződnek, igaz, hogy 1 defektem volt csak velük...Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- MinDig TV
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LEGO klub
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...