- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Aktív témák
-
becuszabi
aktív tag
Évjárattól függ, de az ilyen 7/8 fokozatú sorokhoz ajánlott váltóknál általában 20-22 a fogszám közti különbség. A legkisebb, legnagyobb fogszám mindegy, tehát egy 11-es, vagy egy 32-es fogaskerékkel is simán elboldogul
...sőt, ebben az esetben mindkettővel is (tehát akár egy 11-32-es sorral is ha lenne ilyen 7 fokozatúból)egyébként ez is egy jó forrás
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
Alapvető kérdés, hogy milyen a hátsó agy a gépeden. Ha 7-es, akkor nem fog rámenni a 8-as sor, mivel az szélesebb. Szal azt is cserélni kell. Ha az agyra felmegy a sor, tehát az is 8/9-es, akkor facántosan be lehet lőni a karhoz. Merthogy ugye a kar bovdenhúzása határozza meg a váltást leginkább, és ez a 7-es és 8-as rendszereknél egyforma. Magyarán a fogaskerekek egymástól egyenlő távolságra vannak a 7-es és 8-as rendszereknél. Ha azonban 7-es rendszerhez passzoló váltót teszel fel 8-as rendszerhez, előállhat az a helyzet, hogy a váltó végpontjait nem tudod belőni a szélesebb sorhoz. A régebbi Alivio-kat általában be lehet lőni rendesen, de lehetnek kivételek. Célszerű megnézni a Shimano honlapján az adott váltó specifikációját.
Persze az is lehet, hogy rosszul hámoztam ki a dolgot.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rétisün
veterán
ha jól tudom, a 7-es 8-as fogsor között nincs különbség abból a szempontból, hogy mekkora a kerekek közti távolság, ergo egy tányérral szélesebb. a pontos pozicionálás amugy is a váltókartól füg, tehát ha megvan a 24-es rendszer, váltókarostul, akkor ahhoz jónak kell lenni a meglévő alivio váltódnak is. ha itt megnézed a váltókat, ált. 7/8 sebességes rendszerekhez valónak írják őket, tehát nincs külön 7-es és külön 8-as váltó.
mod: közben jorus megelőzött, ő amugy is profibb a témában...[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
h0o2a7j6
tag
-
bmx powa
tag
Nekem aluminium magos karbon villám van, az acél villa után egy fokkal kényelmetlenebb, de engem ez egyáltalán nem zavart, mert a régi bringámon acél kormány, acél stucni, menetes kormánycsapágy és acél villa volt...nyeklett-nyaklott minden irányban. Ehhez képest most Oversize A-head stucni, ahead carbonvilla....tehát engem a "kényelmetlenségért" kárpótol az hogy merevebb. De állítólag nyeregcsőnél nagyon sokat számít hogy carbon-e, mert az sokkal kényelmesebb. Mindezektől függetlenül -szerintem- egyáltalán nem kell félni egy carbonvillától, sőt én nem is vennék semmi mást...
MOD.: konkrét válasz: rövidtávon: semmi
hosszú távon: nem fáj a csuklód, kényelmesebb
(ezeket az aluvillához viszonyítva írtam)[ Szerkesztve ]
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
Ariadne
őstag
Manitou-nál kevésbé vagyok hozzáértő, de épp erre jártam, szóval írok.
A Giant név azért annyit jelent, hogy valószínűleg a vázzal nem lesz gond, bírni fogja, a rajta lévő cuccokon meg úgyis változtat az ember, pláne használt bringánál benne van a pakliban.
A másik a tipikus "parasztvakítós" bicajnak tűnik nekem, hátsó teleszkóp (rugóstag) komplett bringánál csak valahol 250k felett kezdődik még használtan is, a többi semmire nem jó.mod: A rugós stucni valami régi alternatív teleszkóppótló megoldás lehet, de elég bizarr, hiszen épp ennek az alkatrésznek ezerrel kell tartania. Elég nagy igénybevételnek meg erőhatásnak van kitéve használat közben, szóval rugós megoldással nekem kicsit életveszélyesnek tűnik.
Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
becuszabi
aktív tag
Nos, én is csak erre jártam és beleszólnék ha szabad
Még egy szavazat a Giant bicóra és nem azért, mert 2 is van belöle itthon .
Nem vagyok Giant fan, csak így jöttek össze a dolgok.
A Pro Flex elég exkluzív gépnek tekinthető abból a szempontból, hogy ilyen nem fog szembejönni veled az utcán.
Én nem nevezném paraszvakításnak, mert nem tévesztendő össze az össztelósokkal, egyáltalán nem komoly terepezésre szánták, sima komfort bringa...azzal a pár centi mozgással nem is kell tőle többet elvárni. Régi fejlesztés, elgondolás az a rugós stucni, de zsákutcának bizonyult, gyakorlatilag kihalt, merevségben, irányíthatóságban szerintem is nagyon elmarad egy hagyományos telóhoz képest.
A hátsó rendszert ma is használják, sima, egyforgáspontos vázként ismert, a rugalmas rész áthelyezésével akár 20 cm rugóutat is ki lehet belőle csikarni...no, de az egy nagyon más kategória
Ezt a nyeregcső mögötti elhelyezést is alkalmazzák, de ilyenkor tényleg csak pár centi rugóutat lehet kicsikarni.A Giant ugyanakkor full merev, viszont ezzel számos hibalehetőség is megszűnik. Egy ilyen bringa, ha minden rendben van vele, akkor nagyon sok ideig hűen tud szolgálni...és gyakorlatilag nem mutat mást, mint amire képes, de amit tud, azt megbízhatóan teljesíti.
Aszfaltos, városi bringázásra tökéletes, de ballonos gumival még terepet is be lehet vele vállalni.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
Nálam az Alivio 24 fokozatú volt, de lehet, hogy a tied régebbi. A helyedben én csak a váltókarokat cserélném 3*8-asra, a váltókat mindenképpen megtartanám.
...sőt, magukat a váltókat még akkor is megtartanám, ha a váltókarok tényleg csak 3*7-re képesek (a váltó pozícióját a karok határozzák meg, tehát ha valami tudott 8 fokozatot ugrani, akkor a 7-et simán viszi).ja, sok pénzre ne számíts (talán 1-2 ezer Ft), ezért jobb ha minél kevesebbet cserélsz.
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
rétisün
veterán
csatlakozom Kephamos kollegához: sose azt nézd, mi van ráírva, örülj, hogy még mindig működik igaz, ha tíz éves létére még mindig jó, akár Alivio is lehet (kiváncsi leszek, a tavalyi Deore-m működik-e tíz év múlva, már ha addig le nem cserélem holmi szeszélyből)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
nagyúr
Valszeg ki van tágulva, max ráragasztani tudod, de utána a következő szerelésnél kuka. Javasolt valahonnan szerezni, bontott gépről, törött agyról, iesmi. Sajnos elég kicsi az esélye, de egy próbát megér.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A linkelt képen látható bringa csapágyai szinte biztosan kónuszos kialakításúak, vagyis nem, tudod őket egyben cserélni, mint a mélyhornyú golyóscsapágyas (ejtsd: "iparis") rendszereket. Míg az utóbbi esetben rendszerint szabványos csapágyakról van szó, melyet bármelyik csapágyboltban be tudsz szerezni, a hagyományos, kónuszos kialakítás hátránya (a nehézkes beállításon kívül), hogy ha a kónusz kopik el, cserélni kell a tengelyt vagy az agyat is.
Amit az agyaknál meg kell nézned az az, hogy hogy futnak a kerekek. Adnak-e ki vmien hangot, darálnak-e, stb. Ha szétszeded, nézd meg, hogy megvan-e az összes csapágygolyó, vagyis kitöltik-e a rendelkezésre álló helyet, kopottak-e. A kónuszt ellenőrizd, hogy nincs-e rajta golyók vájta bemélyedés, berágódás. Ha réginek, koszosnak tűnik, vagy a golyókkal gond van, csapágyboltban jó eséllyel tudod pótolni, ha viszel mintát. Ha a kónusz sérült, az nagyobb gond lehet a fent leírtak miatt. Ha okés a dolog, esetleg cseréltél golyókat, akkor szépen kitakarítod, aztán zsírt nekik, és lehet összerakni, megkontrázni, beállítani.
A középcsapágy jó eséllyel szintén nem monoblokk kialakítású, hanem hagyományos, csapágyas megoldás, itt az agyaknál leírt módszert javasolt követni.
A kormánycsapágynál ellenőrizd még összeszerelve, hogy a kormány a teljes tartományban akadálytalanul elfordítható-e, nem akad-e valahol, nincs-e ütésből származó berágódás. A képen látható rendszer 1"-os, menetes kialakítású, tehát a felső csavart kilazítod, ekkor a nyakban levő ékes dió összeül, és ki tudod húzni a kormányszárat. A csapágyat a nyakban nagyméretű anyák tartják, ezeket kell kilazítani, hogy a csapágyhoz férhess. A csapágy vagy golyós, vagy golyókosaras kialakítású lesz, ez esetben is az agyaknál leírt módszer javasolt. Ellenőrzés, takarítás, ha kell golyó-pótlás, zsír, és lehet összeszerelni, beállítgatni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
knifemaster
tag
A középcsapágyas rész törölve,mert nem monblokkos ezek szerint
A többi helyen csapágygolyók, golyóskosárral vagy anélkül vannak.
Szemmel azt tudod megnézni,hogy van e repedt, törött csapágygolyó,illetve a csésze amiben fut a csapágygolyó és a kónusz,mennyire van kikopva esetleg berágva.
Amúgy meg is mérhetsz 2 3 darabot sublerrel,hogy mekkora a kopás.
Egész méretek vannak többnyire , 5, 5.5 ,6, 6.5 mm stb...
Mivel nem tudni ,hogy mikor volt utoljára karbantartás és milyen mértékben azon a gépen,én élből cserélnék minden golyót újra.Ha kikelyhesedett a csésze azt is illene cserélni ,mert hiába az új csapágyazás,ha megeszi a golyókat a csésze.Na nem 4 nap alatt,de....megeszi.[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
nagyúr
Jó eséllyel tudsz beletenni monoblokkot, egész jó áron már kaphatók. Előnyük, hogy nehezebben koszolódnak, és nem kell őket beállítani. Ha cseréled a középcsapágyat, akkor már monoblokkra célszerű cserélni. Igen, az egész középrészt cserélni kell. A hajtómű négyszögtengelyes, így négyszögtengelyes monoblokkot kell majd venned. Itt egy példa. A monoblokkok alapvetően 63 mm-es csapágyházhoz készülnek, eltérő tengelyhosszal. Ez utóbbi fontos paraméter, mivel ez határozza meg a hajtás láncvonalát, ezért ezt javasolt szervizben intézni, így nem fogsz rossz tengelyhosszúságú monoblokkot venni.
A rugós stucnit személy szerint hanyagolnám. Teleszkópot elvileg találhatsz apróhirdetések között, de meglehetősen ritka a menetes, 1"-os nyakkal rendelkező teleszkóp, arról nem is beszélve, hogy ezek általában meglehetősen alacsony színvonalat képviselnek a maiakhoz képest. Javaslom, hogy nézz szét néhány, használt cuccokkal is foglalkozó szervizben, boltban, hátha van nekik elfekvőben, bringából bontva, cserélve, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hajtóműnek hívják, a lánctányérokból és a hajtókarokból áll, mely utóbbiakba tekered bele a pedálokat. Csak akkor kell a hajtóművet cserélni, ha megkopott a tengelyhez kapcsolódó végük, és elkezdenek lelazulni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Manitou
addikt
Ugyanúgy kell fűzni mint a normál 3 vagy 4 keresztes fűzésnél, csak az egymást keresztező küllőpárocskákat meg kell tekerni egymás körül 1-2x és voala kész a csavart küllőzés. Ja először asszem nekem be volt fűzve rendesen 3 vagy 4 keresztre, abból alakítottam át csavartra.
-
rétisün
veterán
komplett kerékkal valószínűleg olcsóbban jössz ki, ha kölün veszel agyat/felnit, akkor számold hozzá a küllőket, fűzést is. viszont az utóbbi esetben olyan kereked lesz, amilyent csak akarsz, nem amilyen éppen van a boltban komletten. (illetve amilyen alkatrészek vannak az adott boltban, de akár több boltban nézhetsz cuccokat, és az egyikben, ahol valamelyik alkatrészt veszed, befűzeted)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
Merevebbek, kevésbé csavarodnak, így nagyobb rúgóttal rendelkezhetnek, emellett kímélik a fejcsövet, és nyúzzák a vázat a fejcső és alsócső találkozásánál. Nehezebbek, mint szimplavállas társaik, és nehéz velük x-up-ot nyomni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Horbal
őstag
Hobbi bringás ne menjen zúzós terepre mert összetöri magát.
Csavarodást meg telója válogatja, sok mindentől függ, pl becsúszók vastagsága, tengely típus, anyagválasztás, híd kiképzése, rugóút stb...
Nagy állatnak nem kell lenni, DH-nál szinte kötelező, FR-nél nem mindig...sima XC, város ilyesmihez nem kell dupla vállas szvsz
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
nagyúr
-
Jancsi
aktív tag
Szeritnem nagyon szép egy festék nélküli Cr-Mo váz, de rozsdásodik. Kromofággal le tudod szedni a régi festék nagyját, utána pedig csiszolópapírral a maradékot, de ez min 6-7 óra meló, homokszórással sokkal gyorsabb de kb 3-4k-ba fáj. Ha elég egy szín és tartós, szép festéket akarsz akkor a porfestést ajánlom, 2-3k-bol meg lehet úszni ha tisztán viszed a vázat. Ilyen színek vannak porfestésnél, minden szít kb 2-3 árnyalattal világosabbnak képzelj el mint amilyen a katalógusban. Biztos van alapozó a vázon? A gyári festék alatt nem szokott lenni, ha már átfestették és kentek rá alapozót, akkor csiszolás vagy homokszórás.
Volt valaki Bükk tt-n szombaton? Átáztam, majd megfagytam, de baromi jó volt
-
Jancsi
aktív tag
Van olyan porfesték hogy átlátszó, valamennyire persze valamennyire meglátszik a vázon, inkább mélységet adni neki ( egy nem tul szép szürke színen láttam lakkot, de fémen tuti jobb), de tuti jól véd mert egy majdnem 1mm vastag müanyagréteg lesz rajta, mint a buszon a kapaszkodó. Otthon én nem esnék neki a festésnek, ilyen postfeséses árak mellet Szerintem semmire sem kell különösebben figyelni, ahová nem kell oda ne jusson lakk, menetek, kisebb nagyobb furatok, nyeregcső. A Herce-Hurca a te céged, ők vállalják a váz tisztítását és festését is ( gondolom külső cégekkel, de legalább nem neked kell futkosni), ha Debrecen közelebb esik neked akkor itt is tudok neked ajánlani helyet ahol porfestenek.
-
knifemaster
tag
Nem értem a problémád,fentebb már leírtam egy példával mit hogyan kell mérni.
A 16,5 colosváz az matematikailag 419mm magas.Ettől eltérhetnek 10mm-en belül.
de ha a legroszabbat veszem és 400mm az üléscső ,egy 400-as nyeregcsővel,aminek a hasznos csőhossza 300mm max,mert 100 mm kell a vázba,akkor is 875mm re jön ki a vége ami a 840 mm-es lábhosszodat jócskán túllépi.És akkor még nincs hozzáadva a nyereg és a csőfej.Ergo még a 350--es nyeregcső is elég.Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
tr00p3r
őstag
-
tr00p3r
őstag
Azért azt, hogy törnek az alu vázak nem lehet így kijelenteni véleményem szerint.... Ez mind felhasználási terület kérdése! Ha veszel egy régebbi alu vázat és azzal elkezdesz extrémkedni (DH, vagy dirt) akkor esélyes, hogy nem sokáig bírja a megpróbáltatásokat.
Nyilván sem a Univega, sem a MALI nem erre a célra készült. Ha csak tényleg arra használod, amire tervezték és jóváhagyták, nem lehet bajod.
-
raczger
őstag
Bátyám vett néhány hónapja egy 14 éves bike-ot fill lx, régi manitou answer teló, mavic felnik, és k2 aluvázzal. Volt már azóta jónéhányszor vele hegyen, és gondolom 14 év alatt volt már párszor komolyabb használat alatt a váz, és semmi baja sincs, ezen felül pedig kb 10 kiló a bringa, ugyhogy elég jó ez a 14 éves aluváz (k2 valami).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Ariadne
őstag
Ha lenne sok pénzem, vennék egy Cannondale vázat olyan középen rugózós villával.
Vagy ha nagyon ki akarsz tűnni a tömegből, egy Leftyt. Párom odavan érte, de szerintem minden ilyen szinten aszimetrikus megoldás lehetetlen, hogy ne menjen a tartósság rovására.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)