SLI és CrossFire a középkategóriában

Tesztek – OpenGL

Már az első OpenGL tesztben több meglepetéssel találkoztunk.

A páros győzelmet, bár szoros befutóval, de a két GeForce 6600 GT szerezte meg szűrők nélkül. A sokkal értékesebb, látványjavítós győzelmet a két 7600 GS zsebelte be. Szűrők nélkül az egy szál GeForce 7600 GT is nagyon jól ment; szűrőkkel már valamivel nagyobb volt a lemaradása. A látványjavítókkal a két Radeon X1600 XT is jól muzsikált, tartotta a lépést a GeForce-okkal. Egyedül már a GeForce 7600 GS és a 6600 GT sem volt olyan nagy legény. Alaposan lemaradtak a 7600 GT mögött, és szűrőkkel az OpenGL-ben általában leírt Radeon is megelőzte őket több mint 10 %-kal.

A Quake 4 is érdekes eredményeket hozott. Szűrők nélkül a GeForce 7600 GT nyert, de bekapcsolt látványjavítókkal a kisebb SLI-k megelőzték, ráadásul a Radeon is jól alakított. A GeForce 7600 GS párban és szólóban is jobb volt a 6600 GT-nél. Az egykártyás eredmények a Doom 3-hoz hasonlóan alakultak. Szűrőkkel a GeForce 7600 GT mögé, a második helyre kúszott fel a Radeon X1600 XT, de szűrők nélkül az utolsó volt. Ennek oka az eltérő belső felépítésben keresendő. A nagyobb memória-sávszélességet igénylő látványjavítós futamban jobban teljesít a Radeon Ring Busa, mint a GeForce-ok hagyományos crossbar memóriavezérlője. A 7600 GS lemaradását az alacsony memória-órajel, a 6600 GT gyengélkedését a négy ROP egység okozta.

Érdemes összevetni a kétkártyás szűrős és szűrő nélküli eredményeket az egykártyásokkal. Míg szólóban az fps érték jelentősen visszaesett, addig párban kevésbé. Szűrőkkel mindkét SLI rendszer ráduplázott szóló eredményére. Ez lehetetlennek tűnik, de mégsem az. Egy kártyával egyértelműen a memória fogja meg a rendszert, de két kártyánál máshol alakul ki a legszűkebb keresztmetszet. Ilyenkor már feltehetőleg a pixelszámolók ereje fogy el.

A Riddick tesztfutamok megmutatták, mennyit jelent kétkártyás rendszereknél az optimalizálás. A GeForce-ok ugyanúgy képfelezős módszert használnak, mint a sokkal erősebben támogatott Doom 3 motornál, de az SLI távolról sem nyújt akkora gyorsulást. Hasonló a helyzet a CrossFire esetében is, ahol alig volt gyorsulás. A győzelmet szűrt és szűretlen esetben is az egyetlen GeForce 7600 GT szerezte meg, utána jöttek csak az SLI-k. A további helyezések a korábban látottak szerint alakultak. A Radeon szűrőkkel volt jobb, a GeForce 7600 GS nélkülük. A GeForce 6600 GT az utolsó helyre szorult; a CrossFire gyengélkedett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Radeonok a középmezőnyben

    Az ATI Radeon X1800 GTO és X1900 GT kártyái mérik össze erejüket a népszerű GeForce 7600 GT és 7900 GT grafikus gyorsítókkal.

  • Hardverparádé

    Friss alaplapok, videokártyák, Blu-ray író és még sok más érdekesség érkezik a hazai piacra.

  • Galaxy: tuningos kis GeForce-ok

    A kimondottan túlhajtott NVIDIA grafikus kártyákkal foglalkozó Galaxy hét GeForce 7300-7600-át teszteltük a tuningra koncentrálva.

  • Radeon X1650 XT - későn kijátszott adu

    Az AMD bebizonyította, hogy helye van a középkategóriás videokártyák eddig inkább NVIDIA által uralt piacán.

Előzmények

Hirdetés