Machinarium

Játékmenet

Alapjába véve az eszünkre lesz szükség. A kezelést, mint ahogy azt szokásos az egérrel végezzük, de itt ott (főleg mini játékoknál) lehetőségünk van a nyilak és a space használatára. Érdemes majd ezeket használni.
Ahogy ez lenni szokott az ilyen játékokban a kattintható objektumok megtalálását segíti, hogy az egér mutatója az adott dolog/személyhez húzva megváltozik. Ez itt is működik viszont csak főhős robotunk közvetlen közelében. Így szükség lesz arra - ahhoz, hogy felderítsük az összes használható dolgot - hogy robotunkkal bejárjuk az adott teret. Nekem nem okozott gondot a technika, így is mindent amit kellett megleltem.

Hirdetés

A továbbjutást több különböző technika útján tudjuk elérni. Egyrészt a játékban megjelenő szereplők kívánságait teljesítjük, melynek jutalma a tovább jutás kulcsa...jó esetben. A kevésbé jó esetben egy újabb valamit kapunk, ami valamire jó lesz, ahhoz hogy tovább mehessünk. Tudom kicsit általánosságokban beszélek, de nem akarom lelőni a poénokat, megoldásokat.
Másrészt lehet, hogy olyan feladványt kapunk, ahol valamilyen elektromos vagy épp félig meddig mechanikus dolgot a megfelelő módon bekapcsoljunk, életet leheljünk bele. Ezek a szokásos logikai fejtörők, puzzle szerűségek. És természetesen a begyűjtött tárgyakat időnként kombinálnunk kell, hogy a megfelelő funkcionalitást kihozzuk belőle. Ez utóbbi dologból nincs túl sok és elég egyértelműek.

[link]
A főtér - Kattintásra nagyobb méret

A játék eleje elég lineáris mindaddig míg bejutunk a városba, ott már a jó öreg visszajárogatós részekkel is találkozunk.
Ami nagyon tetszett a játékban a menetét illetően, hogy előfordult olyan helyzet is mikor bejártam két három helyszínt, begyűjtögettem a tárgyakat amik szemet szúrtak, felmértem a tovább haladás lehetőségeit és a fejben sakkozást követően elképzeltem, akkor mit hogyan fogok csinálni. Eddig rendben is volt a dolog, általában ez így működik. De a játék azért félrevezet és mint utóbb kiderült amit én kitaláltam, az baromira nem úgy működik, pedig következetes és logikus volt. Ezek nagyban fokozták nálam az élvezeti faktort, mosolyt csaltak és kezdődhetett újra a tervezgetés.

Ami viszont nagyon nem tetszett - de szerencsére csak egy helyen találkoztam ilyennel - az az, hogy volt amikor tudtam, látom az összefüggést, de az istennek sem sikerült semmit kihoznom belőle pedig minden lehetőséget végig zongoráztam. Aztán segítséget kellet vennem és mint kiderült jól csináltam, amit csináltam, csak vagy nem voltam elég kitartó vagy én nem tudom. Második végigjátszásra sem sikerült elsőre, csak hosszú próbálkozás után és még mindig nem értem, hogy az az adott dolog mitől következik be. Ez azért bosszantó volt, de hát minden játékban van valami negatív.

[link]
Meg tudunk nőni és össze is tudunk menni - Kattintásra nagyobb méret

Mint előbb írtam van segítségünk. Alapból a szereplők kis gondolat felhőkkel kommunikálnak, ezek alapján már lehet következtetni, hogy mit hogyan kell, hogyan készítsünk elő egy következő lépést. Azonban ha nagyon nem megy, akkor minden helyszínen kapunk egy tippet, ami egy fontos lépést tartalmaz. Ha még ez sem segít, akkor nyúlhatunk a "nagy könyv"-höz, ami mindig ott nyílik ki, amelyik oldal az adott helyszín megoldását segíti. Itt lépésről lépésre le van rajzolva mit hogyan kell csinálnunk. Ezt tényleg csak végső esetben ajánlom, mert nagyon szájba rágja a megoldást és ront a játékélményen.

[link]
A "nagy könyv" és az azt nyitó minijáték - Kattintásra nagyobb méret

Ezt a készítők is tudták gondolom, ezért a könyv zárát minden egyes alkalommal egy minijáték megcsinálásával tudjuk nyitni. Nem nagy macera, de okos megoldás. El tudja venni az ember kedvét attól, hogy a könyvvel babráljon. Párszor azért nekem is ki kellett nyitnom, de szerencsére a tippek tényleg sokat segítenek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!