Erőfitogtatás
A szerkesztőségünkben vendégeskedett két Lenovo noteszgép teljesítményadatai között mazsolázgatva végső soron megállapíthatjuk, hogy a „kicsi a bors...” elvén a V100-as modell, ha nem is kiütéssel, de pontozással mindenképpen elverte a nála nagyobb N100-as típust. Ebből persze önmagában még semmilyen messzemenő következtetést nem lehet levonni, hiszen az N100-asból is létezik erősebb típus, V100-asból is kapható (majd) gyengébben felszerelt példány. Az mindenesetre jól látszik, hogy a méretkategória önmagában mennyire nem jelent semmit a Lenovónál, hiszen a szubnotesznek mondott V100-asban bőven rejlik annyi erő, mely által a modern asztali konfigurációk jelentős része bármikor leiskolázható.
A hordozható számítógépek hardverfelépítését tekintve természetesen nem pusztán a nyers erő, illetve a gépbe zsúfolt extrák adják a siker kulcsát – azt láthattuk, hogy ezen a téren a Lenovo jól teljesít –, nem árt, ha a notebook akkumulátora is jól domborít. Jelen bemutatónk két példánya márpedig nemigen jeleskedett az ez utóbbi szempont alapján történt vizsgálat során: az N100-as típus hatcellás akkumulátorával maximum két óra negyvenöt percig üzemelt, a V100-as háromcellás akkujában tárolt energia pedig két óráig sem volt elég a gépnek. Leterhelt állapotban ez az arány nagyjából tartotta magát; az N100-as típus pont két óráig, a V100-as pedig alig több mint egy óráig üzemelt telepről. Ezek az üzemidők valamelyest kiterjeszthetők nagyobb kapacitású akkumulátorral, de az ezen a téren (is) legendásan jól teljesítő ThinkPadeknek még így sem érhetnek nyomába a Lenovo 3000-es noteszek.
Terméktámogatás
Egy hordozható számítógép vásárlása esetén a körültekintőbbeknek lényeges szempont lehet a szervizellátottság, illetve a terméktámogatás, bár mindennek sokan egészen addig nem tulajdonítanak komoly jelentőséget, amíg meg nem történik a baj. Túlzások nélkül állíthatjuk, hogy a Lenovo noteszgépeit a világ talán legjobban felkészített PC-szervizhálózata javítja; elég annyit mondani, hogy a meghibásodott számítógépeket ugyanazok a szakemberek szervizelik, akik a ThinkPadekkel is foglalkoznak. Az IBM szervizekről tudni kell, hogy az alkatrészellátottságtól függően villámgyorsan dolgoznak, az ott dolgozó szakemberek pedig – a világ minden táján – a legjobbak közül kerülnek ki. A név kötelez, ugye.
Nagyjából a fent leírtak vonatkoznak az internetes terméktámogatásra is, azaz a Lenovo noteszeket vásárlók biztosak lehetnek benne, hogy a szükséges kritikus frissítésekhez hozzájutnak majd a későbbiek során, akár abban az esetben is, ha gépük már jócskán túljár az amúgy egyéves alap jótállási időszakon.
A mellékelt szoftverháttérre sok egyéni felhasználó, vagy kisebb, költséghatékonyságra törekvő vállalkozás máig úgy tekint, mint felesleges árnövelő tényezőre, azaz a supporthoz hasonlóan kissé mostoha megítélést kap ez a terület. Tény, hogy egy egyéni felhasználónak vagy vállalkozónak nem feltétlenül van szüksége töménytelen mennyiségű, drága irodai alkalmazásra, vagyis inkább fogalmazzunk úgy: másra van szüksége. A Lenovónál ezt jól felismerték, ezért a 3000-es szériához tartozó szoftverek kiválasztásánál inkább a kreativitás, illetve tartalomfeldolgozás kapott prioritást; a gépekhez többek közt az InterVideo multimédiás szoftvercsomagja jár, kiegészítve a Google alkalmazásaival. Egyedi fejlesztésű szoftver a Lenovo Care központ, mely a ThinkVantage-hez hasonlóan többek közt a gép egyedi konfigurálásához, irányításához, hibaelhárításához szükséges funkciókat fogja egy csokorba.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!