Lenovo noteszgépek: a sárkány belép

Aki meg(v)ette az IBM-et

Ha pár évvel ezelőtt egy átlagos honi PC-használótól megkérdeztük volna, mi fán terem a Lenovo, alighanem tanácstalan tekintetekkel találtuk volna szembe magunkat, mi több, a szakma jó része is körülbelül annyit tudott a cégről, hogy egy nagy, elsősorban belső piacra termelő gyártó a messzi Kínában. Aztán ez a kínai gyártó egyszer csak gondolt egyet, és úgy másfél éve tokkal-vonóval felvásárolta az IBM gyengélkedő PC-üzletágát, valamint a kapcsolódó márkák használati jogát 2010-ig. A vállalat neve ettől kezdve – nagyjából két éve – fokozatosan bevonult az amerikai és európai köztudatba, egyben a ThinkPad és ThinkCentre felhasználók rémálmaiba is, akik – legalábbis hazánkban – a józsefvárosi piac kínai portékái alapján meggyökeresedett sztereotípiákra hagyatkozva eleinte a minőség drasztikus csökkenését vizionálták.

Hirdetés

Pánikra semmi ok!

A felvásárlás óta eltelt időszakban persze kiderült, hogy az ex-IBM PC-k minősége cseppet sem romlott pusztán attól, hogy kínaiak vezetik a céget, hovatovább a ThinkPad notebookokba például olyan fejlesztések kerültek, amelyek tovább öregbíthetik a brand megbízhatóságra, strapabíróságra építő jó hírnevét. A ThinkPad és ThinkCentre termékvonal tehát tovább él és virul, a Lenovo számára azonban a saját márka globális felfuttatása is prioritást kapott, hiszen az IBM-től kapott márkahasználati jog négy éven belül lejár. A vállalat vezetése részben ezért, részben pedig globális piaci részesedésének növelése végett elhatározta, hogy a Lenovo 3000-es márkájú számítógépeket a világ összes régiójában piacra dobja.

Mindenekelőtt fontos tisztázni, hogy a Lenovo 3000 márkájú PC-k nem azonosak azokkal a modellekkel, amelyek szintén a Lenovo égisze alatt, de ThinkCentre és ThinkPad márkanéven kerülnek forgalomba. A vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy világossá tegye: a világpiacon idén év eleje óta kapható Lenovo 3000 PC-k is teljes értékű termékvonalat képeznek; nem az Think márkájú gépek helyett, hanem azok mellett, egy eltérő vásárlói szegmenst (hivatalosan kisvállalkozások, otthoni irodák) megcélozva kerülnek forgalomba.


[+]

Az idén februárban bemutatott Lenovo 3000-es család kezdetben lényegében csak mérsékelt árú, belépőszintű konfigurációkat tartalmazott, ezzel mintegy egyértelműen jelezve a fentebb említett differenciálódást. A noteszgépek közül a C100-as széria jelent meg először a boltokban; ezt a korszakhoz képest kissé visszamaradott típust követte bemutatónk egyik alanya, a szélesvásznú N100-as, majd májusban érkezett a méreteit tekintve jelentősen összement változat, a V100-as. Utóbbi két széria már az Intel harmadik generációs, Centrino Duo mobil platformjára épül, azaz a legtöbb típusban kétmagos CPU dolgozik, ezzel megfelelve a mai követelményszintnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A notebookok és a SEx

    Heti piaci bemutatónkban az év végén befejeződő Sulinet Expressz keretein belük kapható hordozható számítógépekkel foglalkozunk.

  • ThinkPad T60 - szélesvásznú üzlet

    A Lenovo üzleti csúcsnoteszeinek választéka széles kijelzős modellekkel bővült. Kényszerpálya vagy racionális lépés?

  • Szerverek, áramforrások, notebookok

    Heti hardverpiaci bemutatónkban kis kitérőt teszünk a Fujitsu Siemens szervereinek világába, bemutatunk pár Lenovo notebookot és más érdekességeket.

  • Lamborghini VX2 - wroaaam!

    Az Asus legújabb autós notebookja tett nálunk egy kört, hogy lenyűgözzön minket egyedi dizájnjával és fejlett technológiáival.

Előzmények

Hirdetés