Mindent a reális szimulációért!
Bizonyára sok emberben felmerül, amikor a képernyő előtt versenyez egy erőteljesen versenyre kialakított autóval, hogy mi történne, ha ugyanezen körülmények között egy utcai autóval próbálkozna. Mi történne, ha egy szerpentinen egy egyszerű kisautóval az átlagosnál sokkal nagyobb tempóval venné be a kanyarokat? Hogyan reagálna egy-egy vadabb kormánymozdulatra? Ez a sok kérdés bizonyára a brémai BeamNG fejlesztőcsapat embereiben is rengetegszer felvetődhetett, mielőtt elkezdték megcsinálni a BeamNG.drive-ot néhány évvel ezelőtt.
A játék már körülbelül 2 éve is játszható állapotban volt, de akkor még csak azt próbálta meg bemutatni, hogy milyen fizikai szimulációra lesz képes végleges állapotban, egy üres pálya és néhány autó állt rendelkezésre, ahol lehetett próbálgatni a járműveket, ekkor még leginkább törésszimulátorként tekintettünk rá, hiszen más érdekesség nem nagyon volt benne, csak az autó borogatása-összetörése jelentett némi izgalmat. A Steam közreműködésével lendült fel a projekt ismertsége, jelenleg pedig a Korai hozzáférés programon belül lehet megvásárolni ezt a még mindig félkésznek nevezhető alkotást.
A fejlesztés természetesen folyamatosan halad, jelenleg már nem csak Freeroam módban lehet körözni, hanem vannak küldetések is. Egyelőre még nincsenek valódi ellenfelek, az egyetlen vetélytársunk az óra. A feladatok változatosak; az elején egy rutinpályán, egy tanulóautóban próbálgatjuk az elindulást-fékezést, illetve a kanyarodást, aztán pedig jönnek az összetettebb feladatok, versenypályán körözés, ugratások, hegyi szakaszok, szerpentines száguldozások, természetesen minden kizárólag hagyományos, utcai járművekkel.
Hirdetés
Egy darabig még nem lesz végleges
Az autók listája nem túl hosszú egyelőre, nem is licencelt gépekről beszélünk, tehát a valóságban is létező márkákat el is felejthetjük, jellemzően az amerikai utakra jellemző járművekkel találkozunk, óriási szedánok, kis japán kocsik és hatalmas motorral felszerelt pick-upok vannak túlnyomó többségben. A tökéletesnek mondott szimulációba a sofőrt nem rajzolták bele, pedig ha azt is annyira realisztikusan megcsinálnák, mint a töréseket, akkor lehet, hogy a játék néhány embert sikeresen eltántorítana a valódi életben történő felelőtlen száguldozástól.
A jelenlegi küldetésekkel már el lehet lenni néhány órát, de a jövőben még több feladatot fog adni nekünk a program, a fejlesztők szerint nemsokára belekerül néhány futármisszió, raliverseny és roncsderbi is. Ezen kívül folyamatos frissítés alatt áll az autók módosítgatásának megvalósítása, próbálkozhatunk majd súlycsökkentéssel, karosszériaelemek cseréjével, illetve bármilyen egyéb tuninggal.
Érkeznek hozzá a minijátékok is, lesz rendőri üldözés, komolyabb ugratós kihívások, illetve egy teljes karrier mód, amiben virtuálisan autókat kell vásárolnunk, ennél fogva nem törögethetjük össze őket felelőtlenül, hanem arra kell majd törekednünk, hogy minél többet kibírjanak. A csapat hosszútávú tervei között szerepel a multiplayer mód, illetve, hogy tökéletesen optimalizálják a játékot, jelenleg ugyanis elég komoly hardver kell a futtatásához, az ajánlott konfiguráció egy high-end Intel i5/i7 proceszort, 8 gigabájt RAM-ot és GTX 780-as videokártyát jelent.
A BeamNG.drive tehát lassan, de biztosan lesz egy open-world törésszimulátorból komplex versenyprogram, az eddigi benyomások alapján az utcai autók viselkedését kitűnően reprodukálja, egyre több funkció és pálya kerül bele, érdemes tehát figyelni a játék alakulását a jövőben, jelenleg a Steam nyári vásárának keretein belül 10% kedvezmény él a programra egészen hétfőig (június 22), aki eddig gondolkodott a beszerzésen, annak érdemes lehet most lecsapni rá.
A BeamNG.drive előzetes változata már megjelent PC-re.
szentkuti11