Hirdetés

Asus VG278H monitor NVIDIA 3D Vision 2-vel

Mérések és a menü

A tesztelést a DVI kábel csatlakoztatásával kezdtük, majd a kalibrálást megelőzően megmértük a gyári beállítást, valamint az egyes előre beprogramozott képi üzemmódokat.

Monitor típusa Asus VG278H
Technológia TN+film
Háttérvilágítás típusa LED (edge-lit)
Kijelző mérete 27 hüvelyk wide
Felbontás 1920x1080 (pixelméret: 0,311 mm)
Válaszidő 2 ms (g2g)
Kontrasztarány 1000:1 (dinamikus: 50 000 000:1)
Fényerő 300 cd/m2
Betekintési szögek 170°/160°
Megjelenített színek száma 16,7 millió
Színtérlefedettség 100% sRGB
Csatlakozók D-Sub, DVI-D, HDMI 1.4, 2 db 3,5 mm jack
Teljesítményfelvétel max.: 65 W
Gyártó honlapja www.asus.com
Termék honlapja Asus VG278H
Fogyasztói ár 165 900 Ft


Game \ Nightview \ Scenery


sRGB \ Standard \ Theater

A gyári és Splendid beállítások tökéletesen használhatatlanok, de ha mégsem lenne más választásunk és nem szeretnénk kézzel játszadozni, akkor a legjobb, ha az sRGB-nek szavazunk bizalmat. Ennél legalább a színhőmérséklet értéke nagyjából a helyén van, és a fényerő sem szemkifolyatósan erős, illetve a delta E maximuma sem olyan vészesen magas, mint a többi beállítás esetében.

Kalibrált állapot
Kalibrált állapot

A kalibrált értékekkel elégedettek voltunk, a korábbi TN+film paneles monitorok szintjét hozta, ami az árat tekintve ugyan nem nagy szó, ugyanakkor egy alapvetően játékra készült panelből nehéz lenne többet kicsikarni. Az átlagos delta E érték 1 alatt maradt, illetve a maximális szint 1,7 körül alakult. Mindenesetre az azért jól látszik, hogy a VG278H tervezésénél nem a grafikusok igényeit tartották szem előtt.

120 cd/m2 – 6500K – 2,2 gamma fényerő kontraszt vörös zöld kék ICC profil
Asus VG278H 43 77 99 97 98 >katt<

A 120 cd/m²-es értéken a feketepont 0,24 cd/m², ami 500:1 kontrasztarányt eredményez. Ez meglehetősen kevés. Korábbi Asus monitortesztünknél sem mértünk valami magas kontrasztarányt, és a probléma most is ugyanaz: a háttérvilágítást vizsgálva jól látható, hogy a panel világosabb a kelleténél. Sajnos a beszűrődés is jelentős, az erről készült fotó látható alant:

A háttérvilágítás messze nem egyenletes. Ez nem meglepő ennél a paneltípusnál, de ebben az árkategóriában ennél picit jobb eredményt vártunk volna el, hiszen nagy fényerőnél ezek a hibák még inkább felerősödnek. Az más kérdés, hogy valószínűleg senki sem homogén fekete képet akar rajta bámulni, mindenesetre az már inkább elképzelhető, hogy játékok esetében egyes sötétebb helyszíneknél már zavaró lehet (de az is inkább csak 3D szemüveg nélkül). Fényerőből pedig van bőven, szerencsére a monitor elegendő tartalékkal rendelkezik ezen a téren, akár 400 cd/m² fölé is mehetünk annak ellenére, hogy az adatlapon a gyártó ennél jóval kevesebbet ad meg. A magas fényerő 3D-nél jön majd jól, de a minimum 100 cd/m²-es fényerő érték kissé magas lesz az érzékenyebb szemű felhasználók számára.

Menü


OSD menü és egyéb vezérlő gombok

Az OSD már ismerős lehet a korábbi modellekről. A kezelés egyszerű, a menüpontok magától értetődőek, de most értelemszerűen nem kapunk CMYK beállításokat, mint a ProArt modelleken, viszont van egy LightBoost menüpont, ami a 3D-s tartalmak esetében aktív. Ennek bekapcsolásával némi plusz fényerőt nyerhetünk, hogy kompenzáljuk a 3D-s szemüveg miatt elszenvedett fényerőveszteséget, amire szükségünk is lesz, ha 120 cd/m²-re kalibráljuk a kijelzőt és fényes nappal szeretnénk játszani. A fényerő, hangerő és Splendid üzemmódok variálásához nem kell belépni a menübe, hanem a káva jobb oldalának aljára helyezett gombok között található fel és le nyilakhoz tartozó gombok gyorsgombként működnek, amelyekkel az említett funkciók egyből elérhetők.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés