Asus VG278H monitor NVIDIA 3D Vision 2-vel

3D Vision 2

3D Vision 2

Az NVIDIA nagyot akart robbantani a 3D Vision bejelentésével, de csak mérsékelt sikereket ért el, legalábbis a hazai visszajelzések alapján. Ennek oka egyrészt a magas vételárban keresendő, hiszen nem volt elegendő csak a Vision 3D pakkot megvásárolni, kellett hozzá még egy 120 hertzre képes megjelenítő és egy megfelelő NVIDIA grafikus vezérlő is. Az anyagi dolgokon kívül viszont más is van a háttérben, ami miatt az azóta a tévégyártók körében is széles körben elterjedt technológia nem tudott osztatlan sikereket aratni: ez pedig az aktív záras szemüveg, illetve maga a szemüveg, hiszen sokan nem akarnak szemüvegben ülni a monitor előtt, hát még nem egy olyanban, ami vibrál is.

Mint köztudott, az aktív záras technológia lényege, hogy a kijelzőn felváltva jelenik meg a jobb és bal szem számára vetített kép. Azt, hogy a jobb és bal szem csak az adott szem számára vetített képet lássa, úgy oldják meg, hogy a másik szembe érkező képet (azaz magát a fényt) a megfelelő időben a szemüveg adott lencséje elzárja. A technológiai megvalósítás pofonegyszerű: a szemüveg lencséi valójában kisméretű folyadékkristályos panelek, amelyek felváltva zárják el a fény útját, azaz egy időben csak az egyik szembe érkezik képi információ. Ahhoz, hogy ezek a váltások a vetített képpel szinkronban legyenek, szükség van egy szinkronjelre a szemüveg számára, amit vezeték nélkül kell eljuttatni. Egyes tévégyártók már 2,4 GHz-es rádiófrekvenciás átvitelt használnak, de az NVIDIA továbbra is megmaradt az infravörös szinkronjeleknél.

Az ehhez szükséges IR adó a VG278H-n a káva tetején helyezkedik el, tehát a korábbi Vision 3D-vel ellentétben az adó nem egy különálló USB-s hardver, hanem magába a monitorba van beépítve, ráadásul USB kapcsolatra sincs szükség.

Természetesen a dobozban nem csak egy IR adóval felvértezett monitort találunk, hanem egy szemüveget is, melynek beépített akkumulátora USB kábelen keresztül tölthető. Ezen kívül egy pár orrnyereggumit és egy szövetzsákot kapunk, utóbbi alkalomadtán a szemüveg törölgetésére is befogható.

A Vision 3D 2 újításairól nem szóltunk még. Valójában eget rengető újdonságokról nincs szó, hiszen maradt a másodpercenkénti 120 hertzes képfrissítés (szemenként 60), viszont a szemüveg formásabb és könnyebb lett. Nem utolsósorban pedig lencséi is nagyobbak, és mintha kevésbé lennének sötétek, tehát nem okoznak akkora fényerőcsökkenést, de ezt egyébként is kiküszöbölték a monitorba épített Light Boosttal, ami – mint említettük – képes megemelni a fényerőt a 3D-s tartalmaknál. Természetesen a szemüveg megváltoztatja a fehéregyensúlyt, ami normális jelenség, de sajnos ezen egyelőre nem lehet segíteni, tehát a kalibrált színek ilyenkor semmit sem fognak érni, erre pedig nem árt számítani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés