Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #516 üzenetére

    Az előbb néztem meg a Humble oldalán, amikor beírtam.
    Annyi, mint a Steamen.
    Lehet a böngésző chached nem frissült, vagy valami egyéb.
    De az a döntő akkor mit mutat amikor a kosárba rakod bejelentkezve. :)

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #528 üzenetére

    Nem kétlem, hogy akkor annyi volt, azt értsd meg, hogy már nem annyi.
    Linkelhetnék mostani képet, vagy itt van egy ár összehasonlító oldal, már nem annyi (a pénznemet állítsd EURra).
    A megjelenés előtt változott, kb. akkor amikor írták, hogy tölthető a teljes.

    Igen, a Humble is Steam kulcsot ad, a játék nincs is más platformra (pl. GOG.).

    SZERK.: Máskor pontosabban, légy szíves, ne kelljen már találgatni... te a fejlesztők honlapjáról vetted, vagyis az ott elhelyezett Humble linken. Ezt beírhattad volna, infó lehetett volna másoknak. Viszont általában ez megegyezik a Storeos árral, úgyhogy ki tudja meddig annyi?

    Ne várj Lost Ark és Lineage szintet, a Wolcen nem MMOARPG.
    Tudom a Lost Arkot sokan Messiásként kezelik. Majd jön és jaj de jó lesz (ahány éve készül és amennyi pénzből, hát lehet is), engem hidegen hagy a keleti stílus. Másrészt ha jól tudom ott a progresszt is lehet nyomni pénzzel (valami szutyok vásárlása, ami kell normálisabb dungeonhoz, ahonnan jobb loot jöhet), legalábbis korábban ilyet láttam egy videóban.

    Egy 4.4MB-os javítás letöltődött.

    A fejlesztők nyilván a bugokat fogják írtani.
    A kalkulátoroknak miért kellene magyarnak lennie? Örülhetünk, ha angol lesz valamikor. Majd ha a community összedobja, elvégre ez már az ő dolguk szokott lenni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Ellia

    addikt

    válasz Totyakos #528 üzenetére

    Eleinte dettó ilyen kedvvel vártam a Lost Ark-ot, de egyre jobban elment tőle a kedvem. Ennek szimplán az abszolút azsiai modell az oka ami mögötte van. Értelmes endgame ott sincs, viszont agyatlan grind dogivel +mt minden mennyiségben. Érdemes a cukormaz mögé lesni ;)

    Amúgy kétlem, hogy megjelenne europai/amerikai piacon, szerintem bőven megelnek Ázsiából /Oroszországból. (amúgy az orosz verziót kis ugyeskedessel ki lehet próbálni, meg angol patch is van hozzá).

  • Har_melin

    addikt

    válasz Totyakos #528 üzenetére

    Ezt soha nem fogom megérteni: miért tartja valaki egy játék hibájának azt, hogy az ami és nem egy másik műfaj?
    A PoE meg a Wolcen is ARPG-k. A Lineage (meg a Lost Ark ha majd egyszer lesz), akkor MMOARPG-k lesznek. Két eltérő műfaj. Ha az egyik nem jön be, akkor nem kell játszani vele, de nem a játék az unalmas vagy nehéz, hanem a te várod el egy almától, hogy uborka legyen.

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • Har_melin

    addikt

    válasz Totyakos #636 üzenetére

    "ha most a nem vart roham miatt az elso 1-2 hetben nem tud rendesen jatszani"

    Nincs számom a játék early access eladásáról, de őszintén kétlem, hogy a megjelenés napján ugrott volna meg hirtelen a sokszorosára a játékosszám az eladott példány. Akkor pedig az early access + 20-30% az a szám, amit várniuk kellett. Egyértelmű volt, hoigy aki évek óta vár a játékra az igenis az első pillanattól kezdve akar majd vele játszani. Ha ennél kevesebbre számítottak, akkor alkalmatlan hülyék, mert ez még egy konzervatív becslés volt a részemről.

    Valóban nem ez a világ legfontosabb dolga. De az csak nálunk természetes, hogy valamiért fizetek, aztán szart kapok és erre az a reagálás, hogy ne hisztizz. A világ élhetőbb részein a legalább elfogadható minőségű teljesítés az alap. Bárminél.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #647 üzenetére

    Egy kis történelem, mert fontos a múlt ismerete.

    Sikeres Kickstarter 2015-ben: $225,000 helyett $406,979
    Early Access 2016 március - 2020 február. Egyre emelkedő eladási árakkal, ritka akciókkal, gyenge kommunikációval.
    Tencent partnerprogram valamikortól. Biztos vagyok benne, hogy ezután duzzasztották fel a létszámot. Ez sem volt kötelező.
    Pénz volt dögivel.
    Még arra is, hogy filharmonikusokkal vegyék fel a zenét, amit zeneszerzők komponáltak.
    Az ok, hogy 10 EUR-ért külön árulják, de ha szűk büdzséről van szó, megoldod másképp.
    Az meg szintén az ő ötletük volt, hogy az alfa kiadása után szinte mindent újraalkottak (+ pénz és idő ez is, ugye) amiért nem jött ki az első tervek szerint a játék már jó régen.

    Láss tovább a grafikánál: készül a Last Epoch, sokkal kevesebb pénzből és kb. 24 emberrel.
    Ott a Grim Dawn is, mindjárt 4 éves az alapjáték, van aréna DLC + 2 kieg is. 13-an vannak, és ebből páran nem is dolgoztak a GD-n.
    A párhuzam miatt írtam az előző 2 példát: ARPG-k, Kickstarter majd Early Access.
    Ez pedig nem az én véleményem. :)

    Mégvalami.
    Egy ember szokta emlegetni, de teljesen igaza van.
    Nemrég jelentették be, hogy egyelőre nem lesz gamepad támogatás. Majd, valamikor.
    Ez Kickstarter cél volt, ami teljesült. Szóval évekre előre kilett fizetve ez is.

    [ Szerkesztve ]

  • Har_melin

    addikt

    válasz Totyakos #647 üzenetére

    Hála az égnek nem játszom nagyon online játékokkal, de ha az számít a normának, hogy az indulás után két nappal még mindig állnak a szerverek és belépni sem lehet, akkor azért erősen meglepődnék.

    - kis cég: ki nem szarja le? Akkor ne akarjanak nagypályások lenni.

    - szűk büdzsé: ellentétben az ingyenes poe-val, itt az a tömeg, amelyik most elküldi őket a búsba, az fizetett a játékért. Ha 90k (reménybeli) játékos volt a csúcs, akkor az minimum 2,7 millió USD. az azért már szabad szemmel is látható tétel, még egy több éves fejlesztésnél is.

    - a játék már az első pillanattól kezdve haldokolt, vagyis még az early access vásárlók terhelésére sem volt felkészülve. Ehhez kell nem űrtudomány, csak alapszintű vásárlói pszichológia.

    - amennyire én tudom - és a poe-nál tapasztalom is - az első héten a bugok és a belőlük következő összeomlások a "természetesek". nem az, hogy belépni sem lehet. Itt odáig még el sem jutottunk, az majd csak ezután jön. Hozzáteszem: a poe most már "nagy" cég, de ők is garázscégként kezdték és már akkor is volt, hogy a liga indulásakor 24 óra alatt három-négy patch is jött. egész napos leállás pedig soha nem volt.

    - lehet, hogy valóban a játékok 90+%-a így indul. Aztán a 90+%-uk a kukában is végzi rövid úton, a fejlesztőikkel együtt. Kár lenne a játékért, de ha a szart veszi valaki viszonyítási alapnak, akkor elég könnyen lehúzzák a vécén.

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #782 üzenetére

    Hidd el én nem felejtettem el, többször is megemlékeztem a létszámukról, az összekalapozott pénzről, stb.
    Eddig is befele ment a lóvé. Nem több ember kell oda, hanem, hogy javítsák az eddigi dolgokat.

    BoneDragon: az ellenkezőjét érzem, az elmúlt 1-2 évben fejlesztették igazán.
    Az alfával elvoltak, gondolom utána megnyílt a pénzcsap (Tencent), elszállt az agyuk, létszám duplázás, és még torony óra is lesz lánccal mentalitás.

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #796 üzenetére

    Volt létszám.
    Volt pénz.
    Mint indiet, támogatta a Tencent, ami nem kis dolog.
    Vacak kommunikáció volt, és emellett a csapat vezetője nem tartotta szoros gyeplőn a projektet.

    Szóval annak tükrében amit mondtál... azzal nem értek egyet. :)
    Nem tudom elfogadni mentségként a létszámot, hogy most ezért vannak nehézségeik.
    Igyekeztem infókkal alátámasztani, nincs szándékomban vitát generálni, úgysem lenne értelme.

    [ Szerkesztve ]

  • Har_melin

    addikt

    válasz Totyakos #799 üzenetére

    A PoE első évében kb. ekkora volt a GGG létszáma és azért képesek voltak letenni egy Év ARPG-je játékot, amivel játszani is lehetett. Pedig mögöttük akkor még nem állt senki és a játék is ingyenes volt, nem volt early access bevétel. ma, hat évvel később is csak 140-en dolgoznak náluk, milyen 2-300 főről beszélsz?

    De ettől függetlenül: van az a nagyon nem-PC mondás, hogy aki kurvának áll, az ne reklamáljon, ha meg akarják baszni. Ha valaki csak egy sufnit tud felhúzni, az magában álmodozhat arról, hogy ő az új Corbusier, de ha ki is áll ezzel a nagyközönség elé, akkor ne csodálkozzon, ha a sufni láttán elküldik a melegebb éghajlatra.

    Védd a fákat - egyél hódot!

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #799 üzenetére

    Igen, azt feltételezem, hogy a Tencent után bővültek ész nélkül.
    De az ugye megvan, hogy indie stúdió? Ami azt jelenti, hogy nem többszáz ember, ahhoz fogható büdzsével, és nem AAA játékot csinálnak.
    Azt olvastad amit a Grim Dawnos ember írt? A Cratetől összesen 9 ember dolgozott valaha a Grim Dawnon? Azt, hogy ne képzelje magát az ember Blizzardnak, ha nincs tőkéje hozzá?

    Ebben biztos vagyok: ha olyan embermennyiség lett volna, mint te szeretnél, akkor 60 EUR-os árcímke lenne (vagy fentebb, szóval AAA árszabás egy indie játéknak) és vagy nem kozmetikai mikrotranzakció lenne, vagy season pass vagy valami, és megjelenéskor 2 fizetős DLC, mert kell gyorsan vissza a pénz a sok ember miatt.

    (#804) BoneDragon: Őszintén. Tudom, kicsit hiányos, akkor annyit tudtam összeszedni. Se Darkstone, se X-Men Legends és társai, se Deathspank, stb.
    Régebbi poszt, értelemszerűen nincs upgradelve.

    Nem a mennyiség a gond, hanem a minőség.
    Jópár tavalyi megjelenést se nagyon emlegetett senki sem játékos topikokban, de nem ok nélkül.

    Azalapján amit írtál, The Incredible Adventures of Van Helsing 2 (2014) - ennek az év ARPGjének kellett volna lennie egyedüli indulóként, de nem jött össze. :)

    [ Szerkesztve ]

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #836 üzenetére

    Skilleket nem változtattam és másodjára sikerült így lenyomnom. Kicsit fura.
    Igen, néztem, hogy más skilleket is unlockol.

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #911 üzenetére

    Ez így szőrszálhasogatás. :)
    "Azert o a vilag egyik legjobb jatekosa" nincs ezzel gond, hogy nem konkretizálta.
    Nyilván azt gondolta, hogy aki ARPG-vel játszik, hallott már az illetőről.
    Amúgy DIablo 3-mal tolta régen, ismertek voltak a buildjei.

    Azért ha sok bug van, hadd tehesse már szóvá az ember.
    Ezt a "egy ilyen kaliberu jateknal, ilyen micro fejlesztocsapattal en nem is vartam mast " meg hagyjuk, milyen kaliberű játék? Nem AAA. Ez indie. A fejlesztőcsapat sem micro, 38 ember, több csapat kisebb vagy hasonló létszámmal alkot sokkal bugmentesebb játékot. Nem egy esetben jóval kevesebb pénzből.

    Nekik konkrétan az a bajuk, hogy túlvállalták magukat. Nem több ember kell (több kiadás, kevesebb haszon, még bizonytalanabb lesz a jövőjük, nemhogy a jelenük. Kezdjük azzal hogy a Steam sápja -30%. Nem tudom hány milliós eladás után kevesebb. Majd akciózna kell a csapatnak, hogy legyen játékosbázis és bevétele, mert a sok és a játékonkénti kevesebb összeg nagyobb lesz, mint a kevés de teljes árú), hanem a csapat élére olyan aki kemény kézzel fogja az egészet, nem váltanak drasztikusan irányt az alfa után. Ezzel durván megnövelve a fejlesztési időt, és tesztre már nem is jutott idő.
    Kiadás előtt ha látják, hogy gáz van, akkor nem 2 héttel kell halasztani. A bétát is lehetett volna másképp, stb. és főleg: egy kis indie csapat ne akarjon Blizzard lenni (ahogy korábban linkeltem egy másik csapat vezetőjének a gondolatait).
    A szerver fenntartás több pénz, több erőforrás amúgy is, mint a sima coop+offline mód.

    Az alapok jók, egyetértek, de az 1-2 év bugjavítással túl sok idő lenne. Nem csak a konkurencia miatt, hanem az emberek nagyrésze a nagy csalódás után nemigen tér vissza. Továbblép.
    Ezt nem egy ARPG-nél láttam már. De nyilván más műfajban is így van, tisztelet a kivételnek.
    Bármit is terveznek, azt most kell megtenniük. Bugjavítás ezerrel.

    Egy dologban biztos lehetsz: ha pár héten belül megnyitnák a kozmetikás shopjukat, akkor lennének csak ízekre szedve. Mert egy dolog, hogy sokat kellett fizetni egy játékért, amibe nem is került bele minden amit ígértek, és iszonyat bugosan jelent meg. De ha a nagy bugírtás előtt kijönnek a még kérünk pénzt funkcióval, még nagyobb harag lesz, hidd el. Így is elég vacak lett a Steames értékelése, és nagyon sok ember azt is figyelembe veszi vásárláskor.

    (#912) Delávégá: Szerintem ezekre gondolt:
    PoE (folyamatosan frissül), PoE 2 (majd), Last Epoch (talán 4-ik negyedév), Diablo 4 (nem lehet tudni, talán 2022 jó esetben). Ezek várhatóak.
    Meg ugye a Diablo 3 és a Grim Dawn is ott van.
    A Lost Arkot is meg csak addig várják sokan, amíg nem szembesülnek az üzleti modellel (keleten nagyon népszerű a mikrotranzakció, de nem csak a kozmetika). ;]

    [ Szerkesztve ]

  • MegalodonS

    őstag

    válasz Totyakos #911 üzenetére

    Mondjuk Diablo 3, ott volt rendesen munkassaga,HC-ban is.WoW-ban is nagyon jo volt!!Nem csak kozvetitett, buildeket is epitett!!
    GR 113 Monk Rank 1 World HC · 2 evvel ezelott, de meg ma sem lenne egyszeru, bar azota uppoltak a seteket !

    Akkor fejlesztok mar miert beszelnek a kiegeszitorol?? :Y :Y :Y

    [ Szerkesztve ]

  • reelc

    veterán

    válasz Totyakos #917 üzenetére

    Pagan Online már kijött, értékelések alapján eléggé kapufa.
    Last Epoch - ígéretesnek tűnik, 2020 Q4. Szemmel tartom egy ideje, nézek videókat.
    Naxia - nem ismertem. Ránéztem, úgy érzem ez nem lesz Wolcen konkurencia. Sőt semmié sem.
    Magic: Legends - ezt sem ismertem, látom Magic. Gondolom a világ eladja.
    Tribes of Midgard - azt írják cooperatív survival - szóval más műfaj.
    PoE 2: majd.
    Torchlight III - a Torchlight Frontiers helyett.

    Szóval ne háborodjon fel az ember, hogy kb. egy bétát kapott teljes megjelenéskor. Nem erről volt szó, hanem teljes játék megjelenésről. 1.0-ról. :)

    "Amugy nem tudom, milyen jatekot tudtak megcsinalni komoly tartalommal 38 embernel is kevesebbel, en amikkel eddig jatszottam, olyan 150-300-as csapattal + kulsos meloval csinaltak, ahhoz viszonyitok. Kicsi letszam, kicsi tartalom, mert a tartalmat ido lefejleszteni, ennyi, ez szimpla matek, kreativitassal nem lehet mennyiseget potolni ilyen jatek eseteben."
    Na, ez az indie szféra. Nem AAA létszám, hanem jóval kevesebb. Töredék büdzsé. Így alkosson az ember minőségi játékot!
    Tudod, az Early Access egyfajta csapda. Az emberek egy része fizet, majd alfa később béta tesztelő lesz, és majd kijön a játék. Ugyanúgy akár bő 4 év alatt, mint egy AAA. Csak ugye az indie játék pénzt kér, és tudod mikor indultak, és türelmetlen az ember, na mikor jön ki?
    Addig az AAA nem kér hamarabb pénzt, viszont jóval később értesítenek arról, hogy létezik.
    Szóval a létszám és a büdzsé ellenére hasonlóak a fejlesztési idők... nagyjából. Mert ugye sokszor az Early Access előtt még Kickstarter is van, és ott már az alfából van videó, és addig is el kellett jutni.

    Wolcen (Umbra): $406,979 Kickstarteren 2015-ben. Minimum $225,000 volt a cél.
    Elvileg 2016 márciusától 2020 februárig Early Access volt. + valamikor szerződött velük a Tencent.

    Grim Dawn: $537,515 Kickstarteren 2012-ben. Minimum $280,000 volt a cél.
    Elvileg 2013 novemberétől volt 2016 februárjáig Early Accessben.
    Nyilatkozták, hogy ebből a pénzből az aréna mód és az első kieg is finanszírozva lett.
    Megjelenéskor sem voltak komoly gondok, végig pozitív kritikák voltak.
    Természetes, hogy van akinek bejön, van akinek nem. De minőségi játék. Ezzel szerintem mindenki egyetért, aki próbálta. :)

    Itt korábban összefoglaltam. De a Neocoreban nem vagyok biztos, indienek minősül-e?

    Ezeket a köröket mér futottuk amúgy, kis létszám és mégis minőségi játék a Grim Dawn, pl. létszámot korábban linkeltem neked. Ahogy arról is szó volt, hogy nem vállalták túl magukat.

  • czpitti

    senior tag

    válasz Totyakos #993 üzenetére

    indulj el a mapon 2-3 qestel elobrol és gyalagolj végig az adott questig.Nekem az ugyanilyen problémát ez megoldotta.

    [ Szerkesztve ]

    Diablo III CZPITTI#2239 http://hu.twitch.tv/czpitti

Új hozzászólás Aktív témák