- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Har_melin
addikt
"egy fejlesztő sem örülne ha egy másik cég az ő ötletével termelne magának hasznot"
Ez igaz lehet a megjelenés előtt egy évvel, de nem a hivatalosan bejelentett dátum előtt két héttel. A Wolcen fejlesztői olyan szinten kommunikációs lúzerek, hogy nyugodtan mehet bármelyik marketing tankönyvbe elrettentő példának. Ilyen hibát, hogy egy szaklapnak kiküldenek egy tesztverziót, majd amikor már megjelenik az értékelés, akkor közlik, hogy bocsi, az nem is az volt, írjatok új cikket, ilyet nem lehet elkövetni. Az, hogy az elmúlt 10-15 nap nem volt tele azzal, hogy mi minden lesz a végleges játékban, ami NEM volt benne az early accessben, hogy mik azok a dolgok, amit ők maguk a legnagyobb durranásnak tartanak, az egy pr katasztrófa magában is.
"Az időbefektetésről annyit, hogy szerintem a rosszul megcsinált karik is a tanulás szerves része. LEgközelebb mikor karaktert építesz, már meg lesz valamekkora rutin, és szerintem csak magunkkal baszunk ki ha mások buildjeit nézegetjük. Valamennyire a játékélmény rovására megy."
Ez maximum a D2 bonyolultságú játékokra igaz ma. Én hat éve játszom a PoE-val, annyi órám van benne, hogy gondosan titkolom a család előtt. A GD-vel nem vagyok ilyen szinten, de azért ott is kipróbáltam már jópár karaktert. Egyiknél sem állnék neki buildet építeni. Miért? Mert ha a fejlődési rendszer nem faék egyszerűségű, a loot nem fixen determinált és főleg, ha a játék maga is változik, időről időre módosítják a balanszot, új elemeket hoznak be, akkor már egy félig casual játékosnak sincs ideje kipróbálni a dolgokat, még napi egy-két óra játék mellett sem. Új játékosra ez hatványozottan igaz. A PoE fórumon tíz újoncból kilenc azzal kezdi, hogy ő inkább a saját feje után tanulja meg a játékot, aztán vagy eltűnik a kudarccal, vagy megjelenik, hogy akkor most mégis kellene egy build.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Akkormeg az lenne a gond, hogy az endgame egy halál unalmas klikfest, nincs nehézsége. A PoE-ban egyébként nem igaz, hogy csak a legpengébb buildek életképesek, egyrészt mert három havonta változik, hogy mi a "legpengébb", másrészt mert inkább arról van szó, hogy vannak kategóriák, amelyekkel nem érdemes játszani. Nem azért, mert életképtelen, hanem mert sokkal több befektetés kell ahhoz, hogy megéljen, mint egyy másik változatnál.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
A másik, hogy akár T5 mapokig elmegyek bármilyen karakterrel a PoE-ban kizárólag SSF módban, minimális halállal. De csak azért mert már ismerem a játékot, tudom, hol mire kell számítani, milyen statokat kell nézni, mi az, ami más módon nem pótolható, hol lehet felturbózni gyengébb holmikat. Egy kezdő meg esik-kel, és azt mondja, hogy rohadt nehéz a játék.
Egy jól megcsinált mai ARPG-ben ma külső segítség nélkül kb. olyan könnyű boldogulni, mint ha az OSZK-ban nem lenne se katalógus, se polcrendszer és bezavarnának, hogy nesze, ott van az összes szakirodalom, van rá egy hónapod, doktorálj le asztrofizikából.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
amíg lejön a 16 Gb egy kis végleges játékmenet. nem néz ki rosszul, az külön örömhír, hogy - legalább is nála - csak a városban volt érezhető lag.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Azt kell mondjam, hogy ez normális. Ha megnyílik az Első Doboló Fanyuszi Szupershop, annál is sorban fognak állni az emberek a nyitáskor, ha a doboló fanyuszi valamiért éppen trendi. Aztán lehet, hogy egy hét múlva már lasszóval fogják az arra járókat...
A PoE már igazán nem egy startup játék, ezzel együtt minden egyes liga induláskor néhányszor összeomlik a játék az első pár órában. Nincs az a cég és az az üzleti modell, ami az indulási csúcsokra tervezné a hardver hátteret - és akkor még az elkerülhetetlen bug parádéról nem is volt szó. Ez van, ez az online játék árnyoldala.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Az egyik review videóban (8:19-nél) van egy utalás, amiből nekem úgy tűnt, hogy az offline verzióban ha befejezted a kampányt, akkor kész. Úgy tűnt, mint ha az endgamehez tartozó küldetések csak online módban lennének elérhetők, de lehet, hogy ez csak a rossz fogalmazás miatt volt így.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz Totyakos #528 üzenetére
Ezt soha nem fogom megérteni: miért tartja valaki egy játék hibájának azt, hogy az ami és nem egy másik műfaj?
A PoE meg a Wolcen is ARPG-k. A Lineage (meg a Lost Ark ha majd egyszer lesz), akkor MMOARPG-k lesznek. Két eltérő műfaj. Ha az egyik nem jön be, akkor nem kell játszani vele, de nem a játék az unalmas vagy nehéz, hanem a te várod el egy almától, hogy uborka legyen.Védd a fákat - egyél hódot!
-
-
Har_melin
addikt
Hasznos tipp: a pályán felbukkanó kereskedő (Zeitgeist) mindig kínál egy unique és több rare cuccot. Ha jól értem a videót, akkor ha waypointon vagy pálya átvezetőn keresztül elhagyjuk a pályát, akkor eltűnik, de ha teleporton megyünk vissza a városba (eladni a cuccainkat, hogy legyen pénzünk), akkor marad.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Megvettem, lejött, kipróbáltam.
Volna.
Offline módban is 4 (négy) FPS sebesség. Minimálisra vett grafikai beállításokkal, a sebzések mutatása eleve kikapcsolva. ugyanezen a gépen a PoE vagy a GD gond nélkül fut. Azt hiszem, egyelőre erről ennyit, lehetett volna annyi eszem, hogy várok legalább pár hetet.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
gyenge, de teljesen érdektelen. A PoE-nál állandó a panaszkodás, hogy nem eléggé optimalizált, mégis csont nélkül fut, igaz, alacsony beállításon. A GD dettó. Ez meg 4 FPS-re képes. Online is kipróbáltam, 50 fölötti ping volt, az fps azonos. Sőt, már a bejelentkező képernyőn is csak 5fps van, ami nagyjából a komplett röhej kategória.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Elhiszem és én voltam a hülye, hogy nem néztem meg. Úgy gondoltam, hogy magára valamit adó fejlesztő nem jön ki olyan játékkal, ami a konkurensek által használt konfigon de facto játszhatatlan.
a processzor és a RAM elvileg elég lenne a minimum konfighoz, a videokártya gyenge, de nem fogok rákölteni 50k-t arra, hogy játszhassak egy 10k-ba kerülő játékkal, aminek ráadásul bőven van alternatívája. Nekem a gép elsődlegesen munka és nem játékeszköz, azt a pénzt értelmesebb dolgokra is el tudom költeni.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
miért kellene ezért törölni? Ott van, nem használod és kész. Ha bekerült a taskbarra, vedd ki.
A skill bigyók "elfogyasztásáért" kapsz olyan lila attribútumot, amiből aztán a skillt is tápolhatod, azért nem lehet utána kiszedni és eladni (akkor kétszer kapnál érte)
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz Totyakos #636 üzenetére
"ha most a nem vart roham miatt az elso 1-2 hetben nem tud rendesen jatszani"
Nincs számom a játék early access eladásáról, de őszintén kétlem, hogy a megjelenés napján ugrott volna meg hirtelen a sokszorosára a
játékosszámaz eladott példány. Akkor pedig az early access + 20-30% az a szám, amit várniuk kellett. Egyértelmű volt, hoigy aki évek óta vár a játékra az igenis az első pillanattól kezdve akar majd vele játszani. Ha ennél kevesebbre számítottak, akkor alkalmatlan hülyék, mert ez még egy konzervatív becslés volt a részemről.Valóban nem ez a világ legfontosabb dolga. De az csak nálunk természetes, hogy valamiért fizetek, aztán szart kapok és erre az a reagálás, hogy ne hisztizz. A világ élhetőbb részein a legalább elfogadható minőségű teljesítés az alap. Bárminél.
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz BoneDragon #643 üzenetére
Akkor az azt jelenti, hogy a megjelenéskor eladtak belőle kb.70 ezret - ha csak 20k early access volt. A gond csak az, hogy ez a bejelentkezős, szerveres szívás az első másodperctől élt, tehát már az early accesst sem tudta kiszolgálni.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Két különböző dologról beszélünk.
Az, hogy az early access alatt maximum 2k játékos akart egyszerre játszani, az nem változtat azon, hogy az indulásnál várható volt, hogy mindegyik akar majd. Ezt 99%-ra lehetett fogadni - ha valaki már előre, látatlanban kifizet érte pénzt, az ott lesz a startnál. Erre fel kell készülni. Akár úgy, hogy egy hétre rá kell bérelni plusz szerver kapacitást, plusz sávszélességet. De olyan húszfilléres dolgokkal is, mint amilyen pl. a PoE launchoknál a login számláló és szerver oldalról az ütemező. Ott is volt olyan, hogy a liga induláskor 78 ezren voltak előttem és jó tíz percbe telt, mire be tudtam jelentkezni - de nem hibaüzenetet kaptam, hanem láttam, hogy pörög szépen lefelé, és így anyázás nélkül kivártam a soromat.
A srácok lehet, hogy nagyon tehetséges fejlesztők (majd kiderül, ha játszani is lehet a játékkal), de nagyon rossz kommunikátorok és értékesítők. Lehet, hogy ezen akartak spórolni, lehet, hogy úgy érezték, nincs szükségük marketingesre, de könnyen lehet, hogy ezzel egy jó időre elkaszálják magukat a piacon.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz Totyakos #647 üzenetére
Hála az égnek nem játszom nagyon online játékokkal, de ha az számít a normának, hogy az indulás után két nappal még mindig állnak a szerverek és belépni sem lehet, akkor azért erősen meglepődnék.
- kis cég: ki nem szarja le? Akkor ne akarjanak nagypályások lenni.
- szűk büdzsé: ellentétben az ingyenes poe-val, itt az a tömeg, amelyik most elküldi őket a búsba, az fizetett a játékért. Ha 90k (reménybeli) játékos volt a csúcs, akkor az minimum 2,7 millió USD. az azért már szabad szemmel is látható tétel, még egy több éves fejlesztésnél is.
- a játék már az első pillanattól kezdve haldokolt, vagyis még az early access vásárlók terhelésére sem volt felkészülve. Ehhez kell nem űrtudomány, csak alapszintű vásárlói pszichológia.
- amennyire én tudom - és a poe-nál tapasztalom is - az első héten a bugok és a belőlük következő összeomlások a "természetesek". nem az, hogy belépni sem lehet. Itt odáig még el sem jutottunk, az majd csak ezután jön. Hozzáteszem: a poe most már "nagy" cég, de ők is garázscégként kezdték és már akkor is volt, hogy a liga indulásakor 24 óra alatt három-négy patch is jött. egész napos leállás pedig soha nem volt.
- lehet, hogy valóban a játékok 90+%-a így indul. Aztán a 90+%-uk a kukában is végzi rövid úton, a fejlesztőikkel együtt. Kár lenne a játékért, de ha a szart veszi valaki viszonyítási alapnak, akkor elég könnyen lehúzzák a vécén.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz Callisto #650 üzenetére
Igen, tudom. És? Én ha elvállalok egy munkát, akkor a kutya nem kérdezi meg, hogy na jó, de biztosan meg fogok ebből élni? terveztek egy játékot, kialakítottak hozzá egy árat. Ők, nem én. Ismerve a jutalékokat, ismerve a költségeiket.
Ezek után az egyik mentegetés az, hogy jajistenem, honnan gondolták volna, hogy ennyi játékos (=> ennyivel nagyobb bevétel) lesz, a másik meg az, hogy szegény nyomorgók, hát miből lenne pénz egy felkészült indulásra. El kellene dönteni, hogy melyikért kellene sajnálni őket, a kettő együtt nem megy.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Nekem semmilyen negatív élményem nincs, egy hangot nem mondtam a játékra. A fejlesztőkről beszéltem és arról, hogy ha egy új cég be akar törni a piacra, akkor ilyen végtelenül amatőr hibákat nem követhet el. Erősen kétlem, hogy a CoD mondjuk meg tudná őrizni a piaci szerepét, ha az új játék a kiadás után két napig gyakorlatilag hozzáférhetetlen lenne és csak "dolgozunk rajta" üzeneteket nyomnának. Pedig az egy bejáratott, tőkeerős franchise, évtizedek alatt rászoktatott rajongóbázissal.
Fölösleges mentegetni, hogy de hát mások is szart csinálnak, mert a szarokkal nem játszanak az emberek. Amit az elmúlt 48 órában mutattak az arra utal nálam, hogy nem igazán tudják, mekkora a baj és hogyan kellene orvosolni. Kiforrhatja magát? persze. Bár van aki szerint borzasztóan sajnálni kellene őket anyagilag, ebből az indulásból úgy néz ki, hogy a vártnál nagyobb pénz jött be és valószínűleg nem kell majd visszafizetniük. lehet, hogy ez elég lesz egy második esélyre.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Még annyi, hogy a twitchből ítélve offline lehet vele játszani - vagy nem kell hozzá a szerver csak a steam hitelesítés, vagy kell, de ennyit már életre tudtak lehelni.
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
Azon hogy jön ki neked?
"végül is az egyfajta kommunikáció, hogy keveset kommunikálnak, mert inkább dolgoznak." - rémesen elmaradott helyeken olyan alpári módon működik az ilyen, hogy van programozó, fejlesztő, aki a kódot buzerálja, és van egy ún. marketinges, aki kommunikál. Főleg akkor, hogy ha szar van. Főleg akkor, ha nemzetközi release-t csinálnak.
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat - egyél hódot!
-
Har_melin
addikt
válasz Totyakos #799 üzenetére
A PoE első évében kb. ekkora volt a GGG létszáma és azért képesek voltak letenni egy Év ARPG-je játékot, amivel játszani is lehetett. Pedig mögöttük akkor még nem állt senki és a játék is ingyenes volt, nem volt early access bevétel. ma, hat évvel később is csak 140-en dolgoznak náluk, milyen 2-300 főről beszélsz?
De ettől függetlenül: van az a nagyon nem-PC mondás, hogy aki kurvának áll, az ne reklamáljon, ha meg akarják baszni. Ha valaki csak egy sufnit tud felhúzni, az magában álmodozhat arról, hogy ő az új Corbusier, de ha ki is áll ezzel a nagyközönség elé, akkor ne csodálkozzon, ha a sufni láttán elküldik a melegebb éghajlatra.
Védd a fákat - egyél hódot!