Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • whiteman0524

    aktív tag

    Sziasztok!

    Remélem jó helyre írok, de azért off-ba rakom a biztonság kedvéért. Igazából nekem két kérdésem lenne az új hardverapróval kapcsolatban. Amennyiben a kérdéseimre a válaszok már korábban valahol le lettek írva, elnézést érek, de nem láttam őket.

    1. A piros/fekete pontokat ezentúl is ugyan úgy kell oszotgatni mint a régi aprónál? Tehát a megfelelő topic-ban kérni kell őket?

    2. Az egyes felhasználók pozitív és negatív értékelései, amik itt elérhetőek el, azok lesznek-e migrálva az új oldallal vagy most "tiszta lappal" kezd mindeki?

    A válaszokat előre is köszönöm szépen :R

    [ Szerkesztve ]

  • whiteman0524

    aktív tag

    Nah az már kismilliószor elhangzott úgy látom, hogy mi lett/lesz a régi piros pontokkal. Ott vannak ahol eddig és be lehet őket linkelni jól. Tiszta sor. Mivel azonban, elméletileg most már lesz "házon belüli" és "validabb" piros/fekete pont osztogatás, felmerül a kérdés, hogy mi a pontos és szabályos módja az új hardverapró-n történő pontküldésnek? Erre szeretnék választ kapni, mert még egyet sem találtam, pedig visszaolvastam az elejétől kezdve (bár mondjuk annyira azért nem alaposan :)) )

    [ Szerkesztve ]

  • whiteman0524

    aktív tag

    Üdv megint.

    Feature request következik :) Amennyiben a feature request tárgya, az valamilyen formában már benne van a rendszerben, akkor kéretik figyelmen kívül hagyni az alábbiakat, továbbá elnézést kérek ha nem voltam eléggé körültekintő.

    Bevezetés

    Az új hardverapró indulása óta nekem (mint eladónak) már volt sikeres üzletem, de piros pontot sajnos a mai napig (hetek óta) nem kaptam, pedig szóltam is (az egyébként nagyon korrekt) vevőnek, hogy ha lesz egy szabad 2 perce akkor a "piros pont sose árt alapon" legyen szíves és kattintsa már be, hogy megvette a terméket, és megköszönném ha értékelne is. Nem hiszem, hogy ne lenne erre az egész "procedúrára" pár perce az embereknek, főleg hogy ha a legnagyobb rendben ment minden az üzlettel.

    A probléma

    A bevezetésben említett "nem akarok értékelni/piros-pontozni még akkor sem, ha sikeres volt az üzlet és teljesen meg vagyok elégedve" dolog szerintem egyetlen problémára vezethető vissza. Arra, hogy a vevő egyszerűen nem kívánja felvállani a nyílvánosság előtt, hogy márpedig ő vette meg a terméket. Magyarul nem szeretné ha ennek a nyílvánosség számára bármilyen nyoma maradna. Konkrétan volt már olyan vevő aki azt kérte tőlem, hogy ha nem gond, akkor írjam már át a hirdetésben szereplő terméknek az árát "megegyezés szerint-re", és egyáltalán ha lehet akkor sehol se tüntessem fel hogy ki volt a konkrét vevő. Ez egyébként szerintem egy teljesen érthető szituáció, és ha valaki engem ilyesmire kér akkor ennek természetesen eleget is szoktam tenni, hiszen nekem mint eladónak igazából mindegy hogy ki vette meg a terméket, és a lényeg az, hogy megkaptam érte az ellenértéket. Innentől kezdve az anonimitás tehát csak egy plusz kényelmi funkció a vevő számára, viszont a hiánya az visszatartó jellegű lehet az üzletek értékelésénél.

    Feature request

    A problémából szerintem már mindenkinek lejött, hogy mit is szeretnék kérni, illetve hogy mivel lehetne felturbózni ezt az egész adás/vétel dolgot. Szóval valahogy meg kéne oldani, hogy amikor egy vevő értékelés küld, vagy jelzi a rendszer számára hogy ő volt az aki megvette a terméket, akkor legyen egy "Anonimitás" opciója is. Innentől kezdve tehát semmi akadálya nem lenne a piros pontok osztogatásának, meg az értékeléseknek azoknak a számára se, akik az üzlet kapcsán nem szeretnék felfedni a "kilétüket".

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz Mercutio_ #1836 üzenetére

    Lehetséges. Mindenesetre az általad említett "... fél, hogy nem ért hozzá és így kiderül ..." problémára valamint az anonimitás problémájára van megoldás. Legalábbis fel lehet készíteni a rendszert az ilyen esetekre, megfelelő dokumentációval és a hiányzó funkciók integrálásával. Ahogy te is említetted, valóban lehetnek még egyéb okok is ezeken kívül, de ha a szóban forgó dolgokat tudná/kezelné a rendszer, akkor ennyivel is kevesebb lehetséges problémával kéne számolni, amivel gondolom te is egyetértesz.

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz Parci #2238 üzenetére

    Nem kell kokit adni, de a kötelező "visszaértékelésnek" a valamilyen formája szerintem sem egy rossz ötlet. Én már évek óta nem számolom, hogy hányan nem küldtek vissza piros pontot, miközben én mindig mindenkinek adtam. Jó persze nem volt kötelező de na. Mégis csak rosszul esik az embernek, nem feltétlenül 1-2 pirostól elesni, de ha már tömegesen képtelenek rá az emberek akkor igen.

    Egy ilyen fajta "kötelező visszaértékelésnek" viszont szerintem egy másik, komplikáltabb dolog is a vonzata kéne hogy legyen. Konkrétan az, hogy a vásárlás lehessen anonim. Más szóval jól jönne egy olyan opció, hogy amikor ráböksz valamire hogy megvetted mint vásárló, akkor legyen olyan lehetőség hogy teljesen anonim maradsz és ezáltal a "közönség" számára nem fog kiderülni hogy ki volt a vevő. Erre azért lenne szükség mert igen is sokan éppen azért nem szeretnek értékelgetni, mert akkor általában bizony nyoma marad annak hogy mit vettek meg. És nyom alatt itt most a nyíltságot értem, tehát a rendszer az nyilván tudjon róla hogy ki kivel üzletelt de egyébként ez általában csak az eladóra meg a vevőre tartozik és senki másra. Az anonimitástól függetlenül pedig természetesen továbbra is lehetne értékelni, maximum anonim lenne maga az értékelés is. Szerintem ez mindeképpen egy nagyon jó fícsör lenne.

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz Parci #2251 üzenetére

    Az eladónak meg a vevőnek annak természetesen mindig látnia kéne, hogy pontosan ki volt az aki megvett tőle valamit, vagy akivel üzletelt és hogy pontosan mik voltak a felek értékelései stb. Másképpen: if (user == eladó || user == vevő) { // megjelenítünk minden részletet az adás-vételt illetően, az értékelésektől kezdve a mindenig ott ahol arra szükség van. } else if (a vevő anonim akar maradni) { // Nem jelenítjük meg az érzékeny adatokat csak azokat, amik publikusak lehetnek mindeki számára, mint például az értékelés szövege (csak a szövege). } else { // Megjelnítünk minden adatot, mert a vevő nem akart anonim maradni. } Tehát lényegében ennyi, amit persze megvalósítani jó sok munka lenne, ez tiszta sor, de nem olyan bonyolult a dolog logikája. A rendszer, a vevő és az eladó _hármas_ mindig tudjon mindenről, tehát hogy ki-kivel mikor üzletelt, mit üzletel, milyen értékelés kapott-adott stb. Mindeki másnak nem feltétlenül kell erről tudnia, csak akkor ha a vevő belegyezik. Az eladónak ugye teljesen mindegy, mivel ő mindeki számára hirdet, a rendszer az meg a rendszer, neki tudnia kell mindig mindenről. Persze lehetnek kérdéses esetek. Például mi van akkor ha a vevő anonim akar maradni, de az értékelés szövegében felfedi a kilétét? Hát akkor így járt, kész. Legközelebb majd jobban odafigyel :)

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz whiteman0524 #2253 üzenetére

    Nah azt az if-et rendesen eltoltam :D Szóval az else if ágat tessék beleképzelni az első if -be. A lényeget úgyis érti mindeki :)

  • whiteman0524

    aktív tag

    Sziasztok,

    Nagyon egyszerű design-t érintő javaslatom lenne ami a következő: Ahol megjelennek a felhasználók értékelései, ott szerintem a pozitív értékeléseket piros szín helyett zölddel kéne feltüntetni (a negatívokat meg mondjuk pirossal), azon egyszerű okból kifolyólag hogy a piros az ugye tiltó szín.

    A pirosból tilosra, "nem szabad!"-ra, figyelmeztetésre, és valamilyen hibára (rossz dologra) asszociál az ember. Tehát semmiféleképpen sem egy pozitív dologra. A pozitív értékelések viszont mindeképpen pozitív dolgok, tehát szerintem eléggé ellentmondásos a jelenlegi megvalósítás. Akár hányszor belépek, mindig megijedek hogy valami büntetést kaptam, aztán rájövök hogy jah, azok csak a pozitív értékeléseim :D

  • whiteman0524

    aktív tag

    válasz Sasos #3065 üzenetére

    A kisiskolás piros meg fekete pontok eszembe se jutottak. De valóban, így értelmet nyerhet a piros szín a pozitív visszajelzésekre, viszont nekem személy szerint felnőtt fejjel ez már valamiért abszolút nem ugrik be. De persze el tudom képzelni, hogy ezzel egyedül, vagy kissebbségben vagyok.

    Mint ahogy említettem nekem eszembe se jutott ez a piros meg fekete pontos dolog az iskolából, amíg nem említetted pedig tényleg elég kézenfekvőnek tűnik a magyarázata. Nekem a pirosról az ugrik be amiket előzőleg is írtam. Teljesen mindegy hogy mi van pirossal írva, mert a legelső asszociáció az (nálam legalábbis) a szín alapján történik és nem a szöveg alapján ami mondjuk pirossal van írva. Szerintem ez magyarázza hogy nekem miért frusztráló ez a piros szín mint pozitív visszajelzés. Én magához a piros színhez felnőtt fejjel a weben (kint az utcán vagy máshol mondjuk lehet hogy nem annyira) inkább "negatív" meg "veszélyes" jelentést társítok. Tehát a piros színnek mint olyannak a jelentése az teljesen elnyomja magának a szövegnek az értelmét ami a pirossal van megjelenítve. Esetünkben ez utóbbi ugye a "pozitív" szó. Tehát a weben ha mondjuk össze vissza kattintgatsz, és hirtelen feljön egy ablak, vagy megjelenik valami üzenet piros színnel, akkor egyből arra gondol az ember hogy hú valami hiba történt, ez biztos nem jót jelent, és csak ezután olvassa el hogy mi van odaírva ténylegesen. És ez a dolog valamiért elég nehezen szokható meg. Tehát ha látok egy pirossal írt üzenetet amiben azt írják hogy "Mindent jól csináltál, csak így tovább!" akkor nyilván megnyugszok és megjegyzem hogy egy pozitív üzenetet kaptam. De legközelebb ha ugyan ide tévedek és újra megkapom ezt az üzenetet szintén pirossal, akkor az első gondolatom már megint az lesz hogy jaj valami rosszat csináltam, és csak aztán fogok ráeszmélni hogy jah tényleg a múltkor is kaptam egy ilyen üzenetet, és "nincs gond".

    Remélem nem tűnök most elmebetegnek a fenti okfejtésemmel :D

Aktív témák